بازدید 26645
معاون نیروی انسانی ناجا خبرداد:

افزایش قابل ملاحظه حقوق سربازان

حقوق فعلی متوسط سربازان 58 هزار تومان است که امیدواریم با اجرای قانون جدید اصلاحات سربازی که به تصویب هیات دولت رسیده است افزایشي قابل ملاحظه پیدا کند.
کد خبر: ۲۲۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱ 04 February 2012
« حقوق فعلی متوسط سربازان 58 هزار تومان است که امیدواریم با اجرای قانون جدید اصلاحات سربازی که به تصویب هیات دولت رسیده است افزایشي قابل ملاحظه پیدا کند.»

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون نیروی انسانی ناجا امروز (شنبه 16 بهمن 90) در نشست خبری که در رابطه با دومین جشنواره سرباز جوان برگزار شد با بيان اين مطلب افزود:« ایجاد امنیت و نظم اجتماعی توسط سربازان جوان از دلایل اصلی برگزاری اين جشنواره است که 18 بهمن امسال به مناسبت هفتمین روز دهه فجر که روز حوانان خود باوری و نهضت ملی نامگذاری شده است برگزار می‌شود.»

"محمدجواد ‌زاده‌کمند" افزود: « اهداف برگزاری جشنواره سرباز جوان ارج دادن به جایگاه سرباز، افزایش منزلت اجتماعی سربازان و دوران سربازی، قدرداني از تلاش‌های کارکنان خدمت وظیفه، افزایش انگیزه خدمت سربازی، نشاط آفرینی در سربازی و فرهنگ‌سازی ارزش سرباز است.»

قدردانی از 33 سرباز نمونه در دومین جشنواره سرباز جوان
معاون نیروی انسانی ناجا با بیان اینکه در دومین جشنواره سرباز جوان از 33 سرباز نمونه قدردانی می‌شود افزود: « از این 33 سرباز 12 نفر از ارتش، 9 نفر از ناجا، 8 نفر از سپاه پاسداران؛ 2 نفر از ستاد کل نیروهای مسلح و 2 نفر از وزارت دفاع هستند.»

زاده کمند گفت:« 2میلیون تومان هدیه نقدی به عنوان تسهیلات به این سربازان تعلق می‌گیرد ضمن اینکه در نیروی‌های مسلح از آنان قدرداني مي‌شود و مورد تشويق قرار مي‌گيرند.»

وی مهمان ویژه این برنامه را خانواده سرباز شهید "صبحانی" اعلام کرد و اظهار داشت: « شهید صبحانی نخستین سربازی است که مهر 1359 با رشادت‌هایش در مقابل دشمن ایستاد و دشمن با به درخت بستن وي و ریختن بنزین رويش، او را ٱتش زد و به شهادت رساند.»

معاون نیروی انسانی ناجا تصریح کرد:« کسر خدمت از تسهیلات 33 سرباز نمونه نیست چراکه کسر خدمت برای نخبگان اجرایی می‌شود و ستاد ملی نخبگان به آن رسیدگی می کند، بر همين اساس کسر خدمت در چارچوب قدردانی از این 33 سرباز نمونه قرار نمي‌گيرد.»

به گفته زاده کمند محورهای اصلی برای انتخاب 33 سرباز برتر، سرباز-دفاع- امنیت و اقتدار ملی، سرباز- ایثارگری- فداکاری، سرباز- وظیفه شناسی- اقدام برجسته، سرباز- امور فرهنگی و تبلیغی است.

وی ادامه داد: « سرباز- فناوری، سرباز- ورزش و تربیت بدنی،سرباز- مسئولیت پذیری و خانواده، سرباز-دین داری و بصیرت، سرباز- و تفکر بسیجی، از دیگر محورهای انتخاب 33 سرباز برتر در دومین جشنواره سرباز جوان است.»

معاون نیروی انسانی ناجا در رابطه با معیشت سربازان تصریح کرد: « با ورود جوان به دوران سربازی نباید هزینه مازاد تحمیل خانواده جوان شود و قوانین خوبی اخیرا در این رابطه به دولت ابلاغ شده و به تصویب رسیده است و امیدواریم با اجرای اصلاح قانون سربازی از سا 91 شاهد افزایش قابل ملاحظه حقوق سربازان باشیم.»

زاده کمند گفت: « حقوق فعلی متوسط سربازان 58 هزار تومان است که بيشترين ميزان 71 هزار و كمترين ميزان 42 هزار تومان است به سربازان خدمت وظیفه داده‌می شود.»

وی ادامه داد: « تلاش برای استفاده بهینه سربازان در خدمت سربازی از دیگر اقدامات ستاد کل نیروهای مسلح است که البته رسالت اصلی همه سربازان دفاع، امنیت و نظم و انضباط اجتماعی است ولی تلاش بر اين است كه سربازان را در کنار رسالت اصلیشان متناسب با تخصص و توانمندی‌هایشان به کار گیریم.»

به گفته ی زاده کمند این ظرفیت وجود ندارد که برای تمام سربازان تحصیلکرده یک خدمت ویژه گذاشدژته شود.

معاون نیروی انسانی ناجا با بیان اینکه هر چه منزلت سرباز بیشتر باشد دوران سربازی خوشایندتر می‌شود افزود: «‌یک اقدام جمعی برای فرهنگ سازی خدمت سربازی لازم است چراکه وقتی جوانان متوجه شوند که حضور 2 ساله آنها در نیروهای مسلح چه دستاوردهایی دارد نگاه منفی به سربازی پیدانمی کند.»

وی ادامه داد:« ارزش امنیت در جامعه آن قدر بالاست که کسی نمی‌تواند منکر آن شود، در سایه و کسب امنیت به رشد اقتصادی، فناوری و علمی خواهیم رسید.»

وی بیان داشت:« دومین جشنواره سرباز جوان با همکاری معاونت‌های فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران،بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس همچنین وزارت جوان و ورزش، ‌رسانه ملی و خبرگزاری‌ها برگزار می‌شود. »

هر سرباز ملزم به داشتن دست‌كم 3 توانایی می‌شود
وی خاطرنشان کرد:« از 18 بهمن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی توانمندی سربازان را به صورت جدی در دستور کار قرار می‌دهد که بدین صورت سربازان در 8 گروه فنی و حرفه‌ای، ‌فرهنگی، ‌جسمانی، ‌انظباطی، امنیتی، رفتار اجتماعی، ‌معرفتی و اعتقادی توانمند می‌شوند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۵۷
خیلی زیاده تقریبا 30 دلار حقوق ماهیانه؟؟؟
فکر نمی کنید خیلی زیاده؟؟؟؟؟
چرا فقط پسرها بايد در جهت تامين امنيت مشاركت داشته باشند؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
در دورانی که دخترها از همه نوع حقوق اجتماعی بر خوردارند چرا سربازی نروند؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
نباید در جامعه بین پسر و دختر تفاوتی وجود داشته باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
ربطب به حقوق اجتماعی نداره اگهر فلسفش دفاع از میهنه همه باید برن
ستاره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
برخوردارند واقعا؟!؟! کوچکترین و سطحی ترینش، 5شنبه فوتبال رو کجا دیدی شما؟!؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
در زمانی که حقوق افراد یکی است باید هردو جنس سربازی بروند.
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
چرا بحثو به سمت دخترا می کشونی؟! شما فکر می کنید اگه دخترها برن سربازی از مدت خدمت شما کم میشه؟!
یونس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
حالا گیریم که دخترا را هم ببرن سربازی چه توفیری برای شماها داره!؟
مرسی زحمت کشیدید اما نمیشه ما همان حداقل حقوق مصوب را که قانون تعیین کرده پرداخت کنیم و معاف بشیم ؟ نمیدونم حقوق حداقل کارگر چقدره اما مثلا ماهی 400 تومن . 18 ماه ضربدر 400 تومان بدیم و معافی بدید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
معافي پولي براي امثال شما كه حقوق كارگر را نمي‌فهميد، خفت سرباز است. شماها را بايد بفرستند عجب شير. البته باز هم زحمت كارگران را نمي‌فهميد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
بچه پولدار، پولتو نگه دار برای دوران خدمت لازمت میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
قربون شکلت چرا ناراحت میشی منظورم من این بود که لااقل حدداقل حقوق یه کارگر رو بدید به یه سرباز نمیدی منت نگذار ما میدیم و شما معافی بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
بابا چه ربطی داره! من قبل از خدمت حقوقم ماهی 850 هزار تومان بود، حالا 60 تومان! این دوستمون می گه همون حقوق رو می دیم، بذارید آقای خودمون باشیم
با مدرک فوق لیسانس دو سال از زندگیم نابود شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
عزیز یه جور میگی فوق لیسانس.بنده خدا دکتری داره داره پا زمین میزنه
حقوق پیش کش كساني كه خدمت سربازي را تمام مي كنند اين قدر علاف نكيد و كارت پايان خدمتش را بدهيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
کارت های جدید رو زود میدن ماله من و دوستم یک ماه اومد
خوب شما که میخواین حقوق بدین همین رو بدین مردم رو استخدام کنین که طرف با جون و علاقه به امنیت و دفاع از مردمش بپردازه نه که یکی رو به زور ببرین شاید خیلی ها از خداشون باشه که این حقوق رو بگیرن و این شغل رو انتخاب کنن ولی با لفظ اجباری کار رو خراب کردین
اگه به فوق لیسانس و متاهل و دارای یک فرزند ماهی مثلا 700 هزار تومان بدهند من میام خدمت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
شما ماشالله وضعت خوبه. به من اگه ماهی یک میلیون و 100 هزار تومن هم بدن فقط میتونم اجاره خونه و یکی از قسطهام در ماه رو بدم و شرایطی فراهم کنم که زن و بچم از گشنگی نمیرن. اما اگه ماهی یک میلیون و 500 هزار تومن به من بابت سربازی حقوق بدن تازه میشینم در مورد رفتن به سربازی فکر می کنم.
قوانین سربازی در کشور ما از معیوبترین قوانینه! چرا یه آدمی که یه ماه غیبت داره و باید باهاش مثل یه آدمی که 10 سال غیبت داره برخورد بشه؟! چرا یه نخبه با 1 روز تاخیر هم از مزیت طرحهایی مثل امریه باید محروم بشه و باهاش مثل یه فرد با غیبت 10 ساله برخورد شه؟! چرا یک آدمی که از بهترین دانشگاههای این کشور به عنوان دانشجوی نمونه فارغ التحصیل شده باید یک دوره دو ساله با تحصیلاتش فاصله بندازه و به کل انرژی پژوهشیش گرفته بشه، درحالیکه می تونست این انرژیو در جهت سازندگی این کشور به کار بگیره! چرا و چرا و هزار چرای دیگه!!
دبیر محترم این بخش سایت تابناک خواهش می کنم این مطالبو چاپ کن! اینا درد بسیاری از دانشجوهای این مملکته! باید شنیده بشه! به شخصه افراد زیادیو می شناسم که زندگیشون با این بازه 2 ساله تباه شده!
با فوق لیسانس دو سال الاف و بد بخت شدم دو سال سر چها راه بودم اینم استفاده از تخصص
به ماه ماهي 20 هزار تومان حقوق سربازي مي دادند كه سرجمع شد 360 هزار تومان بعد از پاياني وقتي سركار رفتيم گفتن براي اينكه سربازس شما جزء سابقه بيمه يتان شود 360 تومان بريزد به حساب بيمه (در حالي كه در دوره سربازس نيز حق بيمه ازحقوق كسر مي شد) اين درحالي بود كه قبلا اگر قبل ازسربازي سابقه بيمه داشتي خودبه خود دوره سربازي جزء سابقه بيمه ات حساب مي شد
من كه پنج شنبه اعزامم خدا به دادم برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
نترس دلت رو بزرگ کن توکلت به خدا
کارت که نمی دن
تازه حقوق رو یک چهارم کردن حالا با یک مقدار افزایش سر سرباز ها هم کلاه میزارن
.
.
.

بگذریم حلا که با مدرک فوق خدمت رو تموم کردم کار نیست!!!!

سربازی با چندر غاز حقوق بهتره


*یک سرباز تازه از خدمت برگشته*
متوسط حقوق سربازان 58000!!! تومان درست نیست/من سربازیم تازه تمام شد متوسط حقوق ستوان3 در نیروی انتظامی 46000 است
بنده بیکارم، اما والله حاضرم ماهی 500000تومان بدم ول کنن مارو! برن به 10 نفر دیگه حقوق بدن! ما حقوق نمی خایم!!!! بابا پس کو این برابری زن و مرد آخه!!! چه گناهی کردیم مرد شدیم!
سلام . من درسال 71 خدمتم تمام شد و حقوقم ماهانه 150 تومان بود و بعضی از هم خدمتیهای ما کرایه رفت و برگشت به خانه را نداشتند و برای همین به مرخصی نمی رفتن.
پس از اتمام دران فوق لیسانس ابتدای سال 89 در حالی که کار داشتم و به شدت نیازمند کارم و درآمد حاصل از انجام کارم بودم، رفتم سربازی با حقوق ماهی 30 هزار تومان. نه تنها کارم را از دست دادم، 16 ماه از مهمترین زمان برای پیشرفت در کار و زندگی ام را هم از دست دادم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار