بازدید 62128
ایران از نیروی در حال فرسایش تا قدرتی ترسناک:

رسانه‌های آمریکا، چگونه ایران هراسی می‌کنند؟+ تصاویر

نخست عنوان خبر با تصویر ترسناکی برای آمریکاییان آغاز می‌شود که روی آن با نشان دادن پرچم کشورمان نوشته شده است: خطر در حال رشد. سپس برای این که نشان داده شود، این خطر به خاک آمریکا، بسیار هم نزدیک است، مقامات ایران در کنار کسانی نشان داده می‌شوند که به دلیل دشمنی با آمریکا مشهورند و به خاک آمریکا هم بسیار نزدیکند.
کد خبر: ۲۲۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۲ 03 February 2012

  بعد تبلیغاتی اختلاف ایران و غرب چنان بالا گرفته که صدای برخی اندیشمندان و حتی بلندمرتبه‌ترین سیاستمداران غربی را نیز درآورده است.

به گزارش «تابناک»، این روزها، دو نما از کشورمان در رسانه‌های غربی بارها دیده می‌شود که در ادامه به بررسی مختصر و مثال‌هایی از آن می‌پردازیم.

نمای نخست: ایران قدرت در حال فرسایش!

ایران از سویی کشوری نشان داده می‌شود که تحریم‌ها و دشمنی‌های غرب، به زودی است که آن را به زانو درآورد. در این راستا، برخی رسانه‌های غربی و از جمله رویترز، هر روزه خبرهایی را منتشر می‌کنند که از آسیب دیدن و رو به بحران رفتن این و یا آن بخش اقتصاد ایران حکایت می‌کنند.

این خط تبلیغی، افزون بر این که می‌خواهد ایران را رو به ضعف و شکست نشان دهد، اختلافات داخلی را ـ که گاه بسیار عادی و متداول است ـ بزرگ‌نمایی می‌کند. در این چهارچوب کوچکترین بحث و گفت‌وگو در درون کشور که چه بسا از سر دلسوزی باشد، به عنوان نشانی از چالش و مشکل درونی نمایش داده می‌شود.

نمای دوم: ایران قدرت هیولایی

در مقابل دسته‌ای از مقامات اسرائیلی و آمریکایی از ایران چهره قدرت بزرگ و در عین حال شریری را نشان می‌دهند که فرصت مقابله با آن گذشته و یا این که در حال پایان است.

در این چهارچوب، در روزهای اخیر، «پرس»، رئیس رژیم صهیونیستی بارها در هنگام اشاره به ایران، از عبارت شرارت بهره برده است.

به علاوه در رسانه‌های غرب، درباره قدرت نظامی ایران نیز ایجاد ترس و اضطراب می‌شود. برخی از مهمترین این تبلیغات که گاه شکل اعتراف به خود می‌گیرد، از این قرار است.

ـــ مدتی است، رسانه‌های غربی اعتراف می‌کنند که غرب و اسرائیل، هیچ سلاح متعارفی در دست ندارند که بتوانند مثلا به تأسیسات فوردو آسیب بزنند.

ـــ ژنرال «آویو کوچاوی»، رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل، در کنفرانس امنیتی هرتزلیا ـ که رویداد مهمی در جامعه اطلاعاتی اسرائیل است ـ ادعا کرده است که ایران هم اکنون اورانیوم کافی برای ساخت دست‌کم چهار بمب اتمی را دارد.

از سوی دیگر، در حالی که مؤسسات تحقیقات امنیتی آمریکایی ادعا کرده بودند که حادثه شهادت شهید حسن مقدم، هنگامی رخ داده که ایران به پیشرفت بزرگی در برنامه موشکی خود رسیده، رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل ادعا کرده است که هم اکنون ایران موشک‌های دوربردی دارد که می‌تواند به خاک آمریکا نیز برسد.

ـــ مثال جدید دیگر از این خط تبلیغاتی، اظهارات جیمز کلپر، مقام ارشد اطلاعاتی آمریکایی است که در جلسه گزارش به قوه مقننه آمریکا، چالش از جانب ایران را یکی از مهمترین چالش‌های فراروی آمریکا نشان داده است و ادعا کرده که فشار به ایران، می‌تواند باعث شود که ایران حتی در خاک آمریکا اقدام به حمله کند.

اعتراضات به تبلیغات آمریکایی علیه ایران

یکی از مهمترین افرادی که مخالف رویکرد کنونی آمریکا در مقابل ایران است، «ران پال»، یکی از چهار نامزد باقی مانده در فرایند انتخاب نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکاست. وی درباره رفتار آمریکا در مورد کشورمان گفته است که «اقدام ما در محاصره ایران در تنگه هرمز، یک عمل جنگی است و تهدید ایران به بستن تنگه هرمز در واقع واکنشی است به این اقدام جنگی ما.

از سوی دیگر، من گمان می‌کنم ایران تنگه هرمز را هیچ گاه نبندد، چون این کار به سود این کشور نیست و آنها بیش از ما به باز بودن این تنگه علاقه‌مندند. ما هم‌اکنون با محاصره دریایی ایران، یک اقدام جنگی علیه این کشور را آغاز کرده ایم».

رفتار شبکه‌های غربی پس از گزارش کلپر که در بالا به آن اشاره شد، مثال دیگری از موج ایران‌هراسی تلقی شده است؛ برای نمونه به نحوه پوشش این خبر در شبکه ABC آمریکا اشاره شده است. نخست عنوان خبر با تصویر ترسناکی برای آمریکاییان آغاز می‌شود که روی آن با نشان دادن پرچم کشورمان نوشته شده است: «خطر در حال رشد»

پس از آن در حالی که فردی از سوی پنتاگون در حال ایجاد ترس از ایران است، تصویر زیر نشان داده می‌شود.

سپس با ذکر این که ایران بیش از هر زمان برای حمله به آمریکا آماده است، تصویر زیر نشان داده می‌شود.

سپس برای این که نشان داده شود، این خطر به خاک آمریکا، بسیار هم نزدیک است، مقامات ایران در کنار کسانی نشان داده می‌شوند که به دشمنی با آمریکا مشهور و به خاک آمریکا هم بسیار نزدیک هستند.


و همه این‌ها هنگامی رخ می‌دهد که مقامات آمریکایی، همواره تکرار می‌کنند که همه گزینه‌ها در مقابله با ایران روی میز است! و در زمان آخرین تکرار این جمله تکراری، اعضای کنگره آمریکا می‌ایستند و اوباما را تشویق می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
آمریکا اینو نه تنها برای افکار جهان میکنه بلکه بسیاری از اینها رو برای منحرف کردن افکار عمومی از خطر به دندان مسلح اتمی اسراییله متاسفانه کشورهای حاشیه خلیج فارس هم به دور از بصیرت جاده صاف کن امریکا هستن
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
داداش امریکایها میخوان مارو جو گیر کنند داداش ولی نمیدونن که اگه ما جوگیر شیم دیگه هم خدا نمیتونه جلوی مارو بگیره:)
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
آقای محترم هیچوقت از واژه نتوانستن (حالا به هر منظوری) برای خدا استفاده نکن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هر کشوری بمب هسته ای داشته باشه تهدید واسه کل دنیاست. چه آمریکا باشه، چه اسرائیل، چه ایران، چه کره شمالی. باید از عواقب استفاده از این سلاح ها به شدت ترسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
جمله بسیار قشنگیه ولی داشتنش برا آمریکا و اسرادیل طوری نسی چون اونا میخوان برا مردم دنیا آزادی و دموکراسی بیارن چون تنها منجی بشریت آمریکا و اسرائیله مگه برا ژاپنیا توو جنگ جهانی دوم نیاورد؟!!!!! اونا داشته باشن طوری نیس ایران نباید داشته باشه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
خطر ناکتر از بمب اتم تفکر مالکان بمب میباشد. کنار هم قراردادن تمام کشورهای دارنده آن و یا توانمند در ساخت آن صحیح نمیباشد. دنیا هیچگاه استفاده از سلاح اتمی را دوباره نخواهد دید چون شروع استفاده از آن پایانی نخواهد داشت
و شما براي مقابله با اين ماشين عظيم تبليغاتي چه ميكنيد؟ با تحديدهاي تو خالي، و حرفهاي غير مسؤلانه هزم به كوره اشان مي ريزيد. تحديد كردن ها ممكن است كه افكار عمومي بخشي از اعراب را به نفع شما تغيير دهد، اما افكار عمومي غرب را در جهت أهدافي كه جريان هاي جنگ طلب دارند بسيج ميكند. در اين مبارزه تبليغاتي كه دير يا زود به مبارزه واقعي تبديل خواهد شد كدام را اهتياج داريد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
برزین روله جان اون هیزمه نه هزم! احتیاجه نه اهتیاج!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
تهدیده نه تحدید ماشالله 3خط نوشتی ای همه اشتباهو غلط
سرباز مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
برزین جان،تهدید نه تحدید.کسی که سواد ادبی ندارره سواد سیاسیش کجا بود؟ایران قدرت بلامنازعه.تا کور شود هر آنکه نتواند دید
این نفس های آخرشونه بزا خوش باشند
آمریکاییا جرات حمله رو ندارند.
من فکرمیکنم بهترین راه مبارزه با امریکا در صلح نهفته هست . اگه لولویی نباشه که با اون عربها رو بترسونن اونوقت سلاح هاشون رو دستشون باد میکنه و اقتصادشون فچل میشه . میدونین با همین تهدیدهای ساختگی چقدر سود میبرن ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
مگه ما الان در حال جنگیم و خودمون خبر نداریم ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
مجید جا فچل نه و فلچ درستشه
بی شک ایران ابر قدرت خاورمیانه است و توان مقابله با هر گونه تهدید را دارد...
ما جنگ طلب نیستیم اما اگر کسی به ما تعرض کند کاری میکنیم که با خاری و سرافکندگی ایران را ترک کند...ایران و ایرانی همیشه آماده ی نبرد و دفاع از عزت و شرفش میباشد...
زنده باد ایران
boro ghavi shoo agar rahat jan talabi ke dar nezam tabiat zaif paymal ast
حاجی جان! عکسها فیلترند! باز نمیشن!!
تحریم همراه با تهدید به حمله نظامی، اکثر رسانه هام که دستشونه! ولی هیچ کاری نمیتونن بکونن چون هر کاری تونستن و از دستشون بر میومده تا حالا انجام دادن یه جاهایی یه کم پیش رفتن خیلی موردای دیگه هم نتونستن، یه لحظه فک کنید به نظرتون هر کاری از دستشون بر میومده و با هر روشی یه جوری نخواستن ایرانو نابود کنن؟؟؟یا حداقل یه کم همراه خودشون کنندش و از چموشی درش بیارن که تابع اونا باشه؟؟؟ این تحریم و تهدید به حمله هم جزء هموناس بی خیال گوشمون از ای حرفا پره!! ایران همون چموشه همیشگیه،سرکشه، رامتون نمیشه، سواری نمیده، به عربا سر بزنید اونجاها زیاده باب میلتون سوا کنو جدا کن
من میگم ما نباید مثل هویج بشینیم نگاه کنیم و حرف بزنیم.
یکی از کارایی که می تونیم انجام بدیم اینه که بریم تو سایتای خارجی مثل یاهو و با افرادی که مثل خودمون میان به خبرا نظر میدن بحث کنیم.
فک کنین اگه آمریکایی ها تهدید به حمله شده بودند چیکار می کردن؟
در این شرایط سخت اگه نشون بدیم متحد هستیم مطمئن باشین آمریکا نمیتونه کاری کنه.
بهتره عنوان این خبر را بگذارید آزمون املای کشوری.
من خاک ایرانم و از این خاک بوجود امدم.امریکا از همین خاک میترسه پس بترس نه امریکا نه سگ نگهبانش اسراییل هیچ غلطی نمیکنن
هيج كشوري قادر نيست به ايران حمله كنه همه ميدانند كه ايران كشور قدرمند ي هست هر كشوري به ايران حمله كند نابوخواهد شد صددرصد ايران ديگر كشوري نيست بشه بهش حمله كنند گذشت اون زمان اون ممه را لولو بردش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها