بازدید 4256

بودجه‌ریزی ۹۱ در دقیقه ۹۰

کد خبر: ۲۲۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۵ 31 January 2012
رئیس جمهور در حالی قرار است فردا لایحه بودجه سال ۹۱ را به مجلس ارائه دهد که هنوز بودجه نویسی به مرحله نهایی خود نرسیده و ظاهراً تدوین لایحه دولت در دقیقه ۹۰ هم ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بودجه نویسی برای سال ۹۱ در حالی دقایق پایانی را پشت سر می‌گذارد که به گفته ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور هنوز ارقام بودجه نهایی نشده است.

به گفته وی دلیل نهایی نشدن ارقام لایحه بودجه ۹۰ تغییر منابع و مصارف است.

این در حالی است که برخی اخبار حکایت از تلاش دولت برای اضافه کردن بندهایی به لایحه بودجه ۹۱ در ساعات باقی مانده تا زمان ارائه به مجلس حکایت دارد.

تدوین ماده واحده‌ای از بودجه در مورد استمهال بدهی واحدهای صنعتی و بخشودگی جرایم آنها از جمله این موارد است که مقرر شده امروز توسط کارگروه حمایت از تولید انجام و جهت لحاظ شدن در لایحه بودجه به دولت ارائه شود.

در عین حال امکان تغییر برخی اعداد و نسبتها در دقایق آخر بودجه‌ریزی نیز وجود دارد.

تأخیر دو ماهه دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۱ به مجلس و تدوین عجولانه لایحه در شرایطی اتفاق می‌افتد که ۱۲ اسفندماه انتخابات مجلس برگزار خواهد شد، تبلیغات کاندیداهای نمایندگی از یک هفته قبل شروع می‌شود و با این حساب تنها ۲۰ روز زمان برای بررسی لایحه بودجه در اختیار مجلس خواهد بود که قطعا با زمان قانونی بررسی لایحه بودجه در مجلس اختلاف فاحشی دارد.

با این اوصاف شاید مجلس در مدت باقی‌مانده بتواند با ارفاق بتواند برای دولت یک بودجه دو دوازدهم تصویب کند و بررسی و تصویب اصل لایحه بودجه ۹۱ به سال آینده موکول شود. سنتی که سنگ بنای آن از سال قبل گذاشته شد و به قول برخی نمایندگان دیگر قبح آن نیز ریخته است.

بگذریم از اینکه برخی کشورها برای تدوین بودجه خود و تصویب آن در مهلت قانونی، ساعت رسمی خود را نگه می‌دارند تا بودجه در زمان تعیین شده به سرانجام برسد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس