بازدید 3627
۲

نخستین توربین گازی ساخت داخل رونمایی شد

کد خبر: ۲۲۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۵ 29 January 2012

نخستین توربین گازی ساخت داخل در سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، این توربین با قدرت 4 هزار و 500 اسب بخار دارای 11 مرحله کمپرسور هوا ناحیه سرد و سه مرحله کمپرسور ناحیه داغ است.

این توربین در به حرکت در آوردن کمپرسورهای گازی و پمپ های نفت، همچنین تولید برق در صنایع نفت و گاز کاربرد دارد.

توربین جدید که به همت کارشناسان یک شرکت سازنده داخلی با همکاری کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ساخته شده، تست های آزمایشگاهی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

از ویژگی های این توربین که مشابه توربین سولار سنتار ساخت آمریکاست، افزایش قدرت آن از 3 هزار و 800 به 4 هزار و 500 اسب بخار است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این باره توضیح داد: خودکفایی در زمینه ساخت توربین های گازی در این شرکت از حدود 10 سال پیش کلید خورد و از مراحل قطعه سازی به مرحله ساخت کامل توربین رسیده ایم.

دکتر هرمز قلاوند افزود: در نخستین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان تیغه های این نوع توربین، در دومین نمایشگاه روتور توربین و در نمایشگاه سوم، توربین کامل به نمایش گذاشته شد.

وی اظهار کرد: مشابه خارجی این توربین حدود 5 میلیون دلار قیمت دارد؛ در حالی که توربین ساخت داخل با حدود یک سوم این قیمت ساخته شده است.

در مراسم رونمایی از این توربین، دکتر سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، شماری از مدیران ارشد وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و شرکت های نفتی مستقر در جنوب کشور و مدیران اجرایی استان خوزستان حضور داشتند.

سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان صبح امروز با پیام وزیر نفت و با حضور مهندس احمد قلعه بانی، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان و مدیران اجرایی استان و مدیران عامل شرکت های نفتی در محل نمایشگاه بین المللی خوزستان در اهواز آغاز به کار کرد و تا 12 بهمن دایر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بسیار عالی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار