بازدید 16056

روایت احمدی نژاد از خواهش رییس دولت اروپایی

رييس‌جمهور تصريح كرد: در پنج سال قبل يكي از همكاران من به يكي از كشورهاي اروپايي كه در واقع يك قدرت اتمي است و مدعي است و اين روزها عليه كشورهاي منطقه و ايران فعاليت مي‌كند رفت و با رييس‌جمهور آنجا ملاقات كرد، در آنجا رييس‌جمهور كه از مدعيان قدرت بود تقاضا كرد كه جلسه خصوصي شود و وقتي اين اتفاق افتاد به همكار ما گفته بود چرا شما اين‌قدر عليه رژيم صهيونيستي صحبت مي‌كنيد و همكار ما جواب ايشان را داده بود. رييس اين دولت بزرگ اروپايي به همكار ما گفته بود كه ما يك خواهش از شما داريم شما به روساي كشورهاي اروپايي هرچه مي‌خواهيد بگوييد، اما به صهيونيست‌ها چيزي نگوييد شما وقتي به صهيونيست‌ها حمله مي‌كنيد و عليه آن‌ها حرف مي‌زنيد ما در برابر آن‌ها شرمنده مي‌شويم.
کد خبر: ۲۲۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱ 29 January 2012
رييس‌جمهور گفت: ريشه تمام مشكلات مردم منطقه وجود رژيم صهيونيستي و مستكبران است.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد در اجلاس جهاني جوانان و بيداري اسلامي اظهار كرد: خداي بزرگ را سپاسگذارم كه در يكي از بهترين ماه‌هاي سال و در آستانه دهه فجر توفيق دارم در جمع شما جوانان مومن و آرماني كه از سراسر جهان گرد هم آمده‌ايد كه با همدلي و هم‌انديشي و با عزم مشترك فرداي زيبا و انساني‌تر را براي جامعه بشري رقم بزنيد حضور پيدا كنم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «موضوع نشست شما موضوع مهم و تاريخ‌ساز است» گفت: جناب آقاي دكتر ولايتي شرح مناسبي از انگيزه تشكيل اين جلسه و تحولات امروز دنيا ارائه دادند و من مي‌خواهم در خدمت شما از منظر ديگري به اين تحولات نگاه كنم از منظر آفرينش، انسان و غايت انسان.

احمدي‌نژاد ادامه داد: شما مي‌دانيد كه خداوند متعال تمام عالم را در راستاي خدمت به انسان خلق كرد و انسان را به عنوان برترين موجود هستي آفريد، تا آيينه خداوند باشد، انسان بزرگترين آيه خدا و تجلي همه اسماء و صفات الهي است، تنها موجودي است كه خداوند متعال در هنگام آفرينش آن به خودش تبريك گفت.(و تبارك الله احسن الخالقين)

احمدي‌نژاد افزود: خداوند انسان را خلق كرد تا با اراده خود مسير كمال و سعادت را بجويد و به قله‌هاي كمال انساني نائل شود.

وي افزود: خداوند متعال آنچنان ظرفيتي در انسان قرار داد كه بتواند به مقام خليفةاللهي نائل شود يعني جانشين خداوند در هستي و اين ماموريت انسان است. رمز و راز خلق انسان. انسان بايد به جايي برسد كه همه صفات خداوند را در خود متجلي كند. علم، ‌حكمت، رافت، قدرت، مهرباني و ...

احمدي‌نژاد افزود: تحقق شهادت و كمال انسان در سايه عواملي است كه مهم‌ترين عامل در مسير سعادت انسان عبارت است از عدالت. عدالت پايه حركت انسان و جامعه انساني به سمت قله‌هاي كمال است. اگر عدالت نباشد حقيقت انسان شكوفا نمي‌شود، استعدادهاي الهي در انسان‌ها فرصت شكوفايي پيدا نمي‌كند. تمام پيامبران الهي براي كمال و سعادت جامعه بشري آمده‌اند همه آن‌ها پرچم عدالت را برافراشته‌اند و در واقع عدالت اولين قدم و سكوي اول براي پرواز انسان به اوج ملكوت است و اگر عدالت نباشد هيچ يك از ارزش‌هاي الهي امكان استقرار و تحقق نخواهد داشت.

رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود عامل دوم در اين راستا را آزادي عنوان كرد و ادامه داد: خداوند متعال انسان را مختار و آزاد آفريد. انتخاب مسير كمال زماني ارزشمند و اثرگذار است كه آزادانه و از روي انتخاب باشد. آزادي همزاد ارزش‌هاي الهي است و در واقع بدون آزادي و انتخاب آزاد انسان‌ها امكان تحقق ارزش‌هاي الهي و كمال جامعه بشري وجود ندارد. عدالت و آزادي دو هديه بزرگ خداوند به بشريت است.

وي در ادامه با طرح اين پرسش كه عدالت و آزادي چه زماني مستقر و محقق مي‌شود؟ افزود: در سايه دو عامل كه البته از يك جنس و حقيقت هستند اين موضوع محقق مي‌شود، عامل اول عبارت است از توحيد و يگانه‌پرستي. اگر يگانه‌پرستي نباشد درواقع اساس ظلم پايه‌گذاري شده است. حقيقت عدالت در سايه يگانه‌پرستي است و همه پيامبران الهي آمده‌اند كه اول پرچم توحيد را برافراشته كنند و بزرگترين كار انبياء الهي دعوت به پرسش خداوند، ‌يگانه‌پرستي و در ادامه آن عدالت است.

احمدي‌نژاد عامل دوم را عشق و محبت به انسان‌ها عنوان كرد و گفت: زماني عدالت مستقر مي‌شود كه انسان‌ها نسبت به يكديگر محبت و عشق داشته باشد. پايه عدالت و آزادي عشق به خوبي‌ها، عشق به خدا و عشق به انسان‌ها است. پيامبران الهي عاشق‌ترين عاشق‌ها نسبت به انسان‌ها بودند، پيامبر عزيز اسلام تجسم عشق به انسان‌ها بود همه وجودش عشق و محبت به انسان‌ها بود.

وي با بيان اين‌كه «تجلي عشق به خداوند عشق به انسان‌ها است» افزود: عدالت، آزادي و كرامت انساني در سايه توحيد، آزادي و عشق محقق مي‌شود و پيامبران الهي آمده‌اند كه بشر را در اين راستا هدايت كنند و راه كمال را در برابر بشريت باز كنند. اما سوال اينجاست كه چرا اهداف پيامبران و انبياء الهي در جوامع محقق نشده است و هنوز انسان‌ها و ملت‌ها طعم زيباي واقعي عدالت،‌ آزادي و كرامت را نچشيده‌اند. جنگ‌ها، فاصله طبقاتي‌ها، كشتارها و مسابقه بي‌پايان تسليحاتي براي چيست، سالانه بيش از هزار و 200 ميليارد دلار خرج توسعه سلاح‌ها مي‌شود اين امر براي چيست، جز براي كشتن انسان‌ها، چرا وضع دنيا اين گونه است پاسخ آن روشن است. علت آن حاكميت انسان‌هاي غيرصالح، ‌برتري‌طلب و خودخواه و متكبر است. رييس‌جمهور گفت: دولت‌هاي متكبر و انسان‌هاي متكبر در طول تاريخ اجازه نداده‌اند كه عدالت، آزادي، عشق و توحيد مستقر شود. ريشه همه مشكلات جامعه بشري در طول تاريخ عبارت است از حاكميت انسان‌هاي ناصالح. آن‌ها در برابر پيامبران و اهدافي كه پيامبران دنبال كرده‌اند قد علم كرده‌اند و ملت‌ها را به سلطه كشيده‌اند و امروز همه وضع دنيا را مي‌بينيم مشكلاتي كه در دنيا وجود دارد از كجاست، آيا جز از ناحيه دولت‌هاي سلطه‌گر، قدرت‌هايي كه 400 سال برده‌داري يعني زشت‌ترين عمل ضد بشري را انجام‌ داده‌اند و ميليون‌ها نفر را از خانه و كاشانه خود و از خانواده خود با زور جدا كرده‌اند و به بردگي كشيده‌اند، براي اين‌كه آباداني، رفاه و قدرت خود را تثبيت كنند همين‌ها در طي آن دوره استعمار را ايجاد كرده‌اند.

رييس‌جمهور ادامه داد: آن‌ها طي دهه‌هاي اخير رنگ عوض كرده‌ و شعارشان را عوض كرده‌اند، وقتي قيام‌هاي آزادي‌بخش و استقلال‌طلب در كشورهاي مختلف اوج گرفت فريب آن‌ها و چهره‌ آن‌ها در دوره استعمار آشكار شد و در پي آن آن‌ها چهره و رنگ عوض كردند و امروز با شعار دموكراسي و دفاع از حقوق بشر همان اهداف برده‌داري و استعمار را دنبال مي‌كنند.

احمدي‌نژاد افزود: چه كسي رژيم منحوس و جعلي صهيونيستي‌ را در قلب خاورميانه به ملت‌ها تحميل كرد و براي چه اين كار را كرد. آن‌ها مقدمه اين موضوع را فراهم كردند، وگرنه مردم منطقه خاورميانه نقشي در جنگ اول و دوم جهاني نداشتند. غربي‌ها درگير اين موضوع بودند و به خصوص در جنگ جهاني دوم دعواي اروپايي‌ها بود. ولي در نقشه پشت سر آن تلاش براي تسلط صهيونيست‌ها بود مردم منطقه و فلسطين و مسلمانان نقشي در ماجرا نداشتند و معلوم بود كه اين يك طراحي و فريب است.

وي ادامه داد: آن‌ها رژيم صهيونيستي را براي تسلط بر خاورميانه و نفت آن در اين منطقه حاكم كرده‌اند، براي تسلط بر خيزش‌هاي مردمي و انقلابي مردم منطقه خاورميانه براي تسلط بر خاستگاه اصلي تمام انبياء الهي؛ معلوم بود كه اين يك طراحي تاريخي است. مي‌بينيد كه چگونه از اين رژيم حمايت مي‌كنند. در اروپا توهين و انتقاد كردن به خدا و حضرت مسيح آزاد است، اما سوال در مورد رژيم صهيونيستي محكوم است و جزاي آن زندان و شكنجه است.

رييس‌جمهور تصريح كرد: در پنج سال قبل يكي از همكاران من به يكي از كشورهاي اروپايي كه در واقع يك قدرت اتمي است و مدعي است و اين روزها عليه كشورهاي منطقه و ايران فعاليت مي‌كند رفت و با رييس‌جمهور آنجا ملاقات كرد، در آنجا رييس‌جمهور كه از مدعيان قدرت بود تقاضا كرد كه جلسه خصوصي شود و وقتي اين اتفاق افتاد به همكار ما گفته بود چرا شما اين‌قدر عليه رژيم صهيونيستي صحبت مي‌كنيد و همكار ما جواب ايشان را داده بود. رييس اين دولت بزرگ اروپايي به همكار ما گفته بود كه ما يك خواهش از شما داريم شما به روساي كشورهاي اروپايي هرچه مي‌خواهيد بگوييد، اما به صهيونيست‌ها چيزي نگوييد شما وقتي به صهيونيست‌ها حمله مي‌كنيد و عليه آن‌ها حرف مي‌زنيد ما در برابر آن‌ها شرمنده مي‌شويم.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه «ريشه تمام مشكلات مردم منطقه وجود رژيم صهيونيستي و مستكبران است» گفت: حدود چندين دهه قبل عده‌اي اشتباه كردند و غربي‌ها براي تسلط منطقه ما آمدند و عده‌اي اشتباه كردند و با آن‌ها همراهي كردند و اين همراهي باعث شد كه آن‌ها صد سال در منطقه ما حاكم باشند.

رييس‌جمهور در سخنان خود با تاكيد دوباره مبني بر اين‌كه «ريشه مشكلات ما وجود رژيم صهيونيستي و نظام سلطه است» گفت: اگر در منطقه ما و بعضي مناطق ديكتاتورهايي حاكم بودند و در برخي از مناطق حاكم هستند، چرا بايد در دخالت‌هاي نظام سلطه و رژيم صهيونيستي جستجو كرد چه كساني از ديكتاتورها حمايت و آن‌ها را مستقر كردند، در برابر موج اراده ملت‌ها. ديكتاتورها با چه كساني جلسات خصوصي و محفل‌هاي دوستانه داشتند چه كساني ديكتاتورها را مسلح كردند.

وي ادامه داد: اكنون ما در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي هستيم و پيش از انقلاب اسلامي حكومتي وابسته به آمريكا و اروپا در ايران حاكم بود حكومتي خشن و ضد مردم كه آزادي در آن نبود حق انتخابي در آن نبود و زندان‌هاي آن پر از انسان‌هاي آزادي خواه بود و پاسخ مطالبات مردم توپ، تانك و مسلسل بود. شاه رييس اين حكومت مورد حمايت مطلق آمريكا و سران كشورهاي اصلي اروپايي بود و به او مي‌خواستند انرژي هسته‌يي نيز بدهند.

وي گفت: از روزي كه ملت ما آزاد شد و حق انتخاب را به دست آورد، آن‌ها تا به امروز در نقطه مقابل ما هستند و معلوم است كه آن‌ها ضد آزادي، ضد عدالت، ‌استقلال و كرامت انسان‌ها هستند. اصل وجود رژيم صهيونيستي توهين به ملت‌ها و بر ضد كرامت انسان‌ها است.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود كه با حضور هزار و 129 جوان از 73 كشور و 170 جوان از ايران در تهران برگزار شده است، خطاب به جمعيت حاضر در سالن گفت: عزيزان من امروز منطقه ما در انقلاب است جهان در انقلاب است و حال معيار سنجش صداقت سياست‌مداران در چيست، خيلي‌ها امروز ادعا مي‌كنند كه آزادي‌خواه، انقلابي و طرفدار دموكراسي هستند ولي معيار سنجش صداقت كدام است. به نظرم علاوه بر پاكي و ايمان كه معيار اصلي است اين معيار عبارت از آن است كه آن فرد و آن گروه بايد به صورت اصولي با استقرار رژيم صهيونيستي در منطقه مخالف باشد، بايد به صورت اصولي با سلطه آمريكا و متحدان آن در منطقه مخالف باشد.

وي ادامه داد: دموكراسي، ‌آزادي، ‌عدالت و كرامت فقط با اراده انسان‌هاي آزادي‌خواه و با دل‌هاي مومن و پاك محقق مي‌شود. دموكراسي از لوله تفنگ آمريكا و متحدان آن بيرون نمي‌آيد، آن‌ها جز فقر و حقارت به ملت‌ها چيزي تحميل نخواهند كرد مگر خود آن‌ها در كشورهايشان از آزادي و دموكراسي برخوردار هستند كه مي‌خواهند به ما تحميل كنند. كجا در آمريكا دموكراسي است بيش از صد سال است كه دو حزب در اين كشور حاكم هستند هر كدام چقدر عضو دارد، آمريكا 300 ميليون جمعيت دارد. اين دو حزب در واقع دو عروسك خيمه بازي جلوي صحنه هستند و پشت صحنه دست صهيونيست‌هاست. اين حزب مي‌رود و آن حزب مي‌آيد و هر كدام نقش قبلي را ايفا مي‌كنند و فقط رنگ عوض مي‌كنند.

احمدي‌نژاد افزود: كدام كانديداي مستقلي در آمريكا امكان راي آوردن دارد در شرايطي كه هر يك از اين دو حزب براي انتخابات ميلياردها دلار هزينه مي‌كند كدام آزادي و دموكراسي، در كجاي اروپا دموكراسي است، سوال مي‌كنم مردم اروپا براي اين‌كه بگويند از اين حاكمان خوششان نمي‌آيد و آن‌ها را قبول ندارند ديگر چه كار بايد كنند به كي بايد پناه ببرند. آيا در آمريكا و اروپا فريادرسي است. همه اين‌ها بازي‌هاي سياسي و فريب است اين‌ها چطور مي‌خواهند به ديگران دموكراسي و آزادي بدهند معلوم است كه يك فريب جديد است و ما همه بايد در منطقه هوشيار باشيم. ببينيد چقدر در منطقه ما اسلحه فروختند بيش از 60 ميليارد دلار در سال گذشته به كشورهاي منطقه ما سلاح فروختند، اين سلاح‌ها براي چيست. آيا براي صلح و آزادي و دموكراسي است و يا براي كشتار و جنگ و ايجاد اختلاف.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه «من با صراحت مي‌گويم عدالت، ‌آزادي و كرامت حق همه ملت‌هاست از غرب تا شرق» گفت: اين در سايه سلاح‌هاي آمريكايي و اروپايي محقق نمي‌شود يكي از صحنه‌هاي بسيار تلخ و البته مضحك اين است كه در منطقه ما كساني كه در فرهنگ آن‌ها انتخابات و آزادي معنا ندارد دور هم جمع شده‌اند و براي ديگران فرمان دموكراسي و آزادي صادر مي‌كنند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: من قبلا نيز اعلام كردم كه غربي‌ها مي‌خواهند در منطقه ما درگيري و اختلاف ايجاد كنند و هدف آن‌ها نجات رژيم صهيونيستي است و ما همه بايد در اين زمينه هوشيار باشيم. آن‌ها مي‌خواهند در منطقه اختلاف مذهبي و نژادي ايجاد كنند و به دست يكي ديگري را از بين ببرند. به سران برخي از كشورهاي منطقه گفته‌ام كه آمريكا مي‌خواهد به دست شما سوريه را بزند و وقتي اين اتفاق افتاد فردا نوبت شماست.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «ما خواهان آزادي و عدالت براي تمام ملت‌ها از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب هستيم و مدعي حقوق همه ملت‌ها هستيم» گفت: اين نكته را نيز تاكيد مي‌كنم كه خداوند متعال براي هدايت و سعادت انسان‌ها يك دين بيشتر نفرستاده است، حضرت ابراهيم مسلمان بود، حضرت مسيح عيسي نيز مسلمان بودند و خداوند يك دين بيشتر نفرستاده است اما پيامبران اولو‌العزم متناسب با ظرفيت بشر و شرايط زمان و مكان بخشي از اين دين را عرضه كرده‌اند و پيامبر عزيز ما حضرت محمد(ص) همه دين را به صورت كامل عرضه كرد.

وي با بيان اين‌كه «همه ارزش‌هاي الهي در سايه دين است» گفت: هركجا در هر نقطه‌اي از عالم اگر كسي حقيقتا براي خدا به دنبال عدالت باشد عمل او يك عمل ديني و اسلامي است، هركس براي خدا به دنبال استقرار و آزادي انسان‌ها باشد عمل او يك مجاهدت و يك عمل ديني و اسلامي است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «مرزبندي‌هايي كه مي‌بينيد از ناحيه مستكبران است وگرنه خداوند متعال تمام انسان‌ها را براساس فطرت واحدي خلق كرده است و همه انسان‌ها به دنبال عدالت،‌ آزادي، كرامت و سعادت هستند» گفت: اما چه زماني سعادت، ‌كمال و عدالت در جهان حاكم مي‌شود حاكميت عدالت اولا نيازمند حاكميت انسان‌هاي صالح و عادل است كسي كه خود عادل نباشد چگونه مي‌تواند عدالت را مستقر كند و همچنين عدالت و آزادي حقيقي در سايه يك حكومت جهاني امكان تحقق دارد و دليل آن نيز روشن است. وي ادامه داد: امروز مي‌بينيم كه اين امكان وجود ندارد كه يك ملت دور خود ديوار بكشد و بگويد كه من در محدوده ديوار خود مي‌خواهم عدالت و آزادي را به معناي واقعي محقق كنم و اين امكان ندارد. همه ملت‌ها متاثر از مناسبات جهاني و مديريت جهاني هستند.

رييس‌جمهور با طرح اين پرسش كه چه زماني عدالت حقيقي مستقر مي‌شود؟ گفت: زماني كه مديريت جهان در اختيار انسان‌هاي صالح باشد. خداوند متعال اين نياز بشر را نيز پاسخ داده است. همه پيامبران الهي وعده داده‌اند كه روزي عدالت و آزادي در سايه توحيد و عشق در جهان مستقر مي‌شود.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «كسي كه عادل مطلق و عينيت عدالت و تمام عدالت است بايد مديريت جهان را بر عهده بگيرد» گفت: پيامبر عزيز ما و تمام پيامبران الهي به روشني آن موجود جهاني را معرفي كرده‌اند و او كسي نيست جز فرزندي از فرزندان پيامبر اسلام حضرت مهدي (عج) كه به همراه حضرت مسيح و ديگر صالحان خواهد آمد و جهان را سرشار از عدالت مي‌كند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه «ماركسيسم به تاريخ پيوست» ادامه داد: اومانيسم، ليبراليسم غربي و انديشه‌هاي سرمايه‌داري غربي نيز علي رغم تمام سر و صداهاي زيادي كه مي‌كند و فريادهايي كه مي‌زند در سراشيبي سقوط هستند و ما بايد به فكر جايگزيني باشيم. انديشه و نظامي جايگزين شود كه جهان را سرشار از عشق و عدالت كند و آيا جايگزيني بهتر از حكومت موعود وجود دارد.

رييس‌جمهور سخن پاياني خود را خطاب به اين جوانان اين‌گونه پاسخ داد: بياييد دست به دست هم بدهيم و براي ساختن فرداي زيبا مجاهدت كنيم.

به گزارش ايسنا، چندين بار در هنگام سخنراني رييس‌جمهور جوانان شركت كننده در حمايت از سخنان رييس‌جمهور به سر دادن شعار پرداختند.

همچنين پيش از صحبت‌هاي رييس‌جمهور دكتر علي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل و دبير اين همايش به ايراد سخنراني پرداخت.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل