بازدید 30752
این مربی بزرگ به درستی به نکات جالبی اشاره کرد

چهار اصل حرفه‌ای کی‌روش چه بود؟

در واقع این مربی بزرگ به درستی به نکات جالبی اشاره کرد. به یاد بیاوریم پس از بیست سال، هنگامی که به جام جهانی فرانسه راه یافتیم، فوتبال کشورمان اعتبار جهانی به دست آورد و درهای تیم‌های بزرگ باشگاه‌های اروپایی به روی بازیکنان ایران گشوده شد. علی دایی و کریم باقری، بسیار زود، سر از بوندس لیگا درآوردند و در ادامه بازیکنان پرشماری به تیم‌های معتبر اروپایی پیوستند، البته با فاصله گرفتن ایران و ناکامی در صعود به جام جهانی، بازیکنان ایرانی آهسته آهسته به وطن برگشتند؛ هم‌اکنون نکونام و شجاعی در اوساسونا جولان می‌دهند.
کد خبر: ۲۲۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۸ 29 January 2012
سرویس ورزشی ـ هفته گذشته، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال در گفت‌وگویی سخنانی را مطرح کرد که در نوع خود جالب بود.

به گزارش «تابناک»، این مربی حرفه‌ای در میان سخنانش، به چهار اصل حرفه‌ای اشاره داشت که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت.

وی اظهار داشت: چهار دلیل اصلی دارم که صعود به جام جهانی اهمیت بسیاری دارد.
دلیل نخست اینکه وقتی به جام جهانی راه می‌یابید، به دنیا اعلام می‌کنید که عاشق فوتبال هستید و اعتبار، شهرت و احترام کشورتان با صعود به جام جهانی بالا می‌رود.

دلیل دوم آن که درهای فوتبال جهان به روی فوتبال کشورتان باز می‌شود و بازیکنان و مربیان ایرانی، می‌توانند در فوتبال جهان حضور پیدا کنند و بازیکنان خوب در سطح جهانی، می‌توانند وارد فوتبال ایران شوند و شما فوتبالتان را به جهان می‌شناسانید.

دلیل سوم این است که فیفا در جام جهانی گذشته به هر تیمی که به جام جهانی راه می‌یافت، 9 میلیون دلار پاداش داد که ما می‌توانیم این مبلغ را که در سال 2014 افزایش هم خواهد یافت، خرج توسعه فوتبال پایه کنیم.

دلیل چهارم هم این است که وقتی احترام و ارزش لازم را به دست بیاورید و به جام جهانی بروید، مسئولان می‌توانند آسانتر به کرسی‌های بین‌المللی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برسند که مهمترین آن عضویت در هیأت رئیسه‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفاست که با عضویت در این هیأت رئیسه، می‌توانیم از منافع فوتبال ایران دفاع کنیم.

فوتبال ایران در آسیا بهترین نیست

وی همچنین گفت: من گمان نمی‌کنم که فوتبال ما در آسیا بهترین باشد، ما هنوز از این جایگاه فاصله داریم. به ژاپن نگاه کنید، من همیشه برنامه توسعه فوتبال ژاپن را پیگیری کرده‌ام که با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست. مردم و افکار عمومی بیشتر به دنبال راهکارهای غیرواقعی هستند تا کار کردن، چراکه کار کردن زیاد و پشتکار داشتن سخت است.

در دنیای فوتبال، دست اندرکاران این ورزش از مسایل تکنیکی فیزیکی، روانی، تغذیه و تفریحی بازیکنان اطلاعاتی دارند؛ مسأله‌ای که همیشه تازه و مورد مطالعه بیشتر است تاکتیک‌های تیم‌ها و خلاقیت فردی بازیکنان و نوآوری‌های مربیان نزد تیم‌هاست. کوشش می‌شود تیم‌ها همیشه از تاکتیک‌های جدید بهره‌مند باشند.

بدیهی است، کسانی می‌توانند نوآور باشند که مسایل شناخته شده فوتبال دنیا را عملا تجربه و مطالعه کرده باشند، زیرا در اثر جمع‌آوری اطلاعات کافی و تجربه، آن‌ها آمادگی
خلاقیت را خواهند داشت.

به هر حال، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال با این حرفها نشان داد بر خلاف خیلی‌ها تنها به دلیل مسائل مالی به‌ ایران نیامده است.

در واقع این مربی بزرگ به درستی به نکات جالبی اشاره کرد. به یاد بیاوریم پس از بیست سال وقتی به جام جهانی فرانسه صعود کردیم فوتبال کشورمان اعتبار جهانی کسب نمود و درهای تیم‌های بزرگ باشگاه‌های اروپایی به روی بازیکنان ایران گشوده شد.

علی دایی و کریم باقری بسیار زود، سر از بوندس لیگا درآوردند و در ادامه بازیکنان پرشماری به تیم‌های معتبر اروپایی پیوستند، البته با فاصله گرفتن ایران و ناکامی در صعود به جام جهانی بازیکنان ایرانی آهسته آهسته به وطن برگشتند و هم‌اکنون نکونام و شجاعی در اوساسونا جولان می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۵
تابی جان علی دایی و کریم باقری از جام ملت های 96 بوندسلیگا بودند و البته خداداد هم کمی بعد از آنها و قبل از جام جهانی به بوندس لیگا رفت
کی روش کارش درسته
آینده نگری وی جای تحسین دارد
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
دوست ناشناس اخه مثلا چی گفتن اینا رو تلویزیون خونتونو باز کنی همه دارن میگن فقط حرف فقط حرف باید از رده های سنی 10 سال درهر رده ایی شروع کرد
اگر یک عده سنگ اندازی نکنند
امیدوارم که مسئولین محترم در حفظ ایشان تمام سعی شان را بکنند
چه سود که بعد از یکی دو باخت غوغا سالاران نتیجه گرایِ سطحی بینِ نان به نرخ روز خور زیرآب این مربی فهیم را هم خواهند زد و نگاه دورنگرانه او را به تمسخر خواهند گرفت.البته چه کنیم که ما همه اینیم و ظرفیت پایینی داریم و تا طرز فکرمان عوض نشود فوتبالی که ما لیاقتش را داریم همین فوتبالی خواهد بود که به نظر خودمان از ژاپن هم بهتریم و سرور آسیا هستیم ولی به نظر بزرگانی چون کروش که واقع گرا هستند فاصله زیادی تا ژاپن داریم و کره داریم.! نه تنها مردم و افکار عمومی بلکه مسئولان و بازیکنان ما نیز بیشتر به دنبال راه حل های غیرواقعی هستند تا پشتکار و تلاش ملی گرایانه ....
ایول جالب بود
مربی حرفه ای به ایشان میگن که حرفه هم فکر میکنند.
كيروش تلفظ لاتين كوروش است- چرا حالا كه به ايران آمده و براي سربلندي ايران كار ميكنه كوروش نخوانيمش.
اینا رو از بچه 10 ساله بپرسی میگه مشکل نه فقط ورزش ما بلکه همه چیز به قول امیر کبیر افراد بزرگ درکارهای کوچک هستند وافراد کوچک درکارهای بزرگ
بسیار جای شادمانی است که چنین مرد فهیمی سکان تیم ملی را در دست دارد.امیدوارم که مسئولین محترم در حفظ ایشان تمام سعی شان را بکنند که لااقل شاید بالاخره پایانی باشد بر ناکامی های و ناکارامدی های سالهای اخیر
با سلام ،
این بنده خدا فکر کرده اینجا می تونه مثل منچستر و رئال برنامه ریزی اصولی انجام بده...آقای کیئروش عزیز اینجا ایران هست ...کا کشور رو بگردی 4 تا زمین استاندارد پیدا نمیکنی...به قول خودت انگار به توپ برق وصل کردند..اینجا مربیانی داریم که به قول خودشون از شما بیشتر فوتبال رو درک می کنن فقط در حق شون ظلم شده که نتوستن روی نیمکت که هیچ حتی سر تمرین رئال و منچستر و تیم ملی پرتقال از نزدیک حضور داشته باشن....البته حتما سرمربی محترم تیم ملی هم اشکالاتی دارند و انتقاداتی به ایشان وارد هست اما موضوع این هست که چه کسانی در مورد فوتبال حق انتقاد از ایشان رو دارن ؟ سر الکس فرگوسن یا مورینیو ....یا مربی متوسط و البته محترمی که به لطف چرخ و فلک روزگار و با شانس و اقبال سرمربی تیم بزرگ پایتخت شده ؟؟ سرمربی جنتلمن تیم ملی دیروز 9 ساعت تمام برای مطبوعات ، مردم و کارشناسان فوتبال وقت گذاشتن که البته ایشان در قبال دستمزد حرفه ای باید هم تمام فکرش معطوف به مسائل تیم ملی باشه....اما خدا وکیلی مربیان محترم وطنی تاامروز 15 دقیقه با صبر و حوصله برای هوادارن تیم خودشون وقت گذاشتن ؟؟؟ تا حالا به خاطر ناکامی ها عذر خواهی کردند یا در اکثر موارد بهانه هایی مثل اشتباهات داوران...ناهموار بودن زمین رو عامل باخت دانستن و حتی بازی خوب تیم حریف رو نادیده گرفتن ؟؟؟
استاد کی روش عزیز اینجا ایران هست..اگر موفق بشی ی مدت محبوب خواهی بود و القابی مثل سلطان ، امپراطور و ژنرال نصیب ت میشه..اما بعدش شاید مثل ویرا (در جام جهانی 98 ) آرزوی نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران رو با خودت به سرزمین ت ببری...شاید از توی ویلای شخصی ت تو سواحل قناری بازی های ایران رو در برزیل با ی مربی ایرانی ببینی..از اتفاقات ایرانی زیاد تعجب نکن...لطفا!!!
امیدوارم از این ادمهای حرفه ای در اقتصاد ، صنعت ، تجارت و... هم روزی جذب شوند و به آنها فرصت اقدام داده شود تا در تمام زمینه ها پیشرفت داشته باشیم
تا وقتي اين مطبوعات قارچگونه ورزشي هستند و به غير از منافع شخصي و گروهي به هيچ چيز ديگر فكر نميكنند ورزش ايران و بويژه فوتبال پيشرفت نميكند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار