بازدید 4043

صالحی به آديس‌آبابا رفت

کد خبر: ۲۲۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۲ 28 January 2012
بنا به دعوت اتحاديه آفريقا، صالحي عصر ‌شنبه در راس يك هيأت سياسي عازم اتيوپي مقر اين اتحاديه شد.

به گزارش ايسنا، دكتر علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان در خلال اقامت دو روزه در آديس‌آبابا، ضمن شركت در هجدهمين نشست سران اتحاديه آفريقا با رييسان تعدادي از كشورهاي آفريقايي ملاقات و پيرامون آخرين وضعيت مناسبات دوستانه جمهوري اسلامي ايران با اين كشورها و نيز مهم‌ترين موضوعات مورد علاقه در عرصه منطقه‌يي و بين‌المللي گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد كرد.

او هم‌چنين در جريان اين سفر با مقامات عالي‌رتبه اتيوپي نيز ديدار و درباره پيشبرد مناسبات و همكاري‌هاي دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد كرد.

سفر رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان در شرايطي صورت مي‌گيرد كه جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي آفريقايي در طول 33 سال گذشته روابط و همكاري‌هاي گسترده، سازنده و مثبت در زمينه‌هاي گوناگون داشته و دستاوردهاي حاصله چشم‌انداز بسيار روشني را پيش روي رهبران دو طرف قرار داده است.

سفر و مذاكرات وزير امور خارجه كشورمان با رهبران و مسوولان آفريقايي با عنايت به تحولات مهم حادث شده در اين قاره در طول يك سال گذشته در چارچوب بيداري اسلامي از يك‌سو و تلاش قدرت‌هاي فرامنطقه‌يي به تحميل ديدگاه‌ها و نظرات گزينشي خود به ساير نقاط جهان و به‌ويژه آفريقا از ديگر سو حائز اهميت بسيار است.

صالحي در جريان مذاكرات و گفت‌وگوهايش ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران درباره موضوعات مهم منطقه‌يي و بين‌المللي را تشريح خواهد كرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان