بازدید 17844

اجرای طرح شبنم متوقف شد

کد خبر: ۲۲۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱ 28 January 2012
مشاور رئیس جمهور در امور اصناف خبر داد: به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌ها و عدم اطلاع رسانی کافی، اجرای طرح شبنم ( بارکد دوبعدی برای مبارزه با قاچاق کالا ) تا سال 91 متوقف شد.

به گزارش مهر، قاسم نوده فراهانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا به مناسبت ایام پایانی سال خبر داد و گفت: نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در اسفند ماه در فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت، ورزشگاه تختی مجتمع حکیمیه تهران پارس و پارک ارم برگزار خواهد شد که در آن مایحتاج مورد نیاز مردم با قیمت مناسب عرضه خواهد شد.

رئیس شورای اصناف کشور افزود: علاوه بر این، مصلی تهران نیز از 25 بهمن ماه تا 5 اسفند ماه به عرضه مواد غذایی، مواد شوینده و لوازم آشپزخانه خواهد پرداخت.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای برپا شدن 3 هزار و 500 غرفه در قالب نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا، گفت: ساعات کار این نمایشگاه از 10 صبح تا 10 شب خواهد بود و در این میان تنها روزهای جمعه در مدت زمان برگزاری نمایشگاه مواد غذایی و شوینده در مصلی تهران 2 عصر تا 10 شب خواهد بود.

به گفته فراهانی، روسای اتحادیه ها، کالاهای مربوط به صنف خود را ارزیابی خواهند کرد و به لحاظ قیمت و کیفیت تلاش خواهند کرد که کالای مناسب را در اختیار مردم قرار دهند، این درحالی ست که کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه از 10 تا 30 درصد تخفیف و قیمت زیر قیمت بازار برخوردار خواهند بود.

مشاور رئیس جمهور در امور اصناف ادامه داد: تلاش ما بر این است که تولید کنندگان به صورت مستقیم و بدون واسطه به عرضه کالا بپردازند و شرایطی را فراهم کنند که کالا با قیمت مناسب و کیفیت عالی در اختیار مردم قرار گیرد.

نوده فراهانی از مردم درخواست کرد که تا هنگام خرید ازنمایشگاه های عرضه مستقیم کالا به نمونه کالای پلمب شده دقت کنند و تقاضای کالاهایی مشابه آن را از فروشندگان و غرفه داران داشته باشند.

رئیس شورای اصناف کشور کالاهای عرضه شده در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا را شامل پوشاک، کیف، کفش، آجیل و خشکبار، مواد غذایی، مواد پروتئینی، شوینده ها، شیرینی و شکلات، پارچه، خرازی، وسایل مایحتاج عمومی مردم ذکر کرد و گفت: علاوه بر این از اتحادیه ها درخواست شده تا فروش های فوق العاده ای را در سطح شهر برنامه ریزی کنند.

فراهانی ادامه داد: برنامه ویژه ای برای توزیع گسترده گوشت مرغ، گوشت قرمز و ماهی تدارک دیده شده است، ضمن اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز متعهد شده است تا 3 کالای روغن، برنج و شکر را با قیمت مناسب برای عرضه در نمایشگاه ها در اختیار اصناف قرار دهد.

وی از توزیع میوه های تنظیم بازاری از 22 اسفند ماه خبر داد و گفت: میوه مورد نیاز مردم با قیمت تعادلی در بازار توزیع خواهد شد.

رئیس شورای اصناف کشور در خصوص قانون بهبود فضای کسب و کار نیز با اشاره به انتقادات مطرح شده از قانون و ایرادات طرح شده از سوی شورای نگهبان پرداخت و خاطر نشان کرد: وظیفه شورای اصناف کشور دفاع از مجموعه های صنفی است و در این راستا، 30 بند از موارد قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مورد انتقاد شورای اصناف کشور قرار گرفته است که خوشبختانه شورای نگهبان نیز این قانون را برای برطرف کردن مغایرات به مجلس پس فرستاد.

مشاور رئیس جمهور در امور اصناف همچنین از توقف در اجرای طرح شبنم خبر داد و گفت: به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها و عدم اطلاع رسانی کافی، اجرای این طرح تا سال بعد متوقف شده است.

فراهانی در خصوص اجرای مالیات بر ارزش افزوده نیز برای گروه بند ج خاطر نشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده برای گروه های مشمول بند الف و ب به مرحله اجرایی رسیده است اما تکلیف اجرای این قانون برای گروه (ج) هنوز مشخص نیست و زمینه ها برای اطلاع رسانی و آموزش واحدهای مشمول این طرح در حال انجام است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر