بازدید 3620
رييس‌جمهور:

نيروی مردمی می‌تواند تمام خلأها را پر كند

کد خبر: ۲۲۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰ 28 January 2012
رييس جمهور با اشاره به اهميت كار خير و نقش مردم در اين زمينه اظهاركرد: هيچ دولت و قدرتي نمي‌تواند با نيروي مردمي قابل مقايسه باشد و نيرويي كه مي‌تواند تمام خلاءها را پر كند، نيروي مردمي است.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد كه در مراسم جشن ملي توانمندسازي 100 هزار مددجوي سازمان بهزيستي در حوزه‌ي مسكن، اشتغال، خدمات اجتماعي و بيمه در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري سخن مي‌گفت، با ابراز خرسندي از حضور در اين جمع و با تبريك فرا رسيدن ماه ربيع‌الاول و اهميت اين ماه و هم‌چنين نزديك شدن به ايام دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامي در ادامه حركت پيامبر عزيز اسلام و اهل بيت است و ملت ايران با الهام گرفتن از حركت انبيا، اهل بيت اين حركت را آغاز كردند و بشريت را از يأس به اميد مطلق رساندند و يك بار ديگر راه پيامبر(ص) و انبيا ، توحيد و عدالت به بشريت معرفي شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت انسان در هستي، تصريح كرد: ارزش انسان در هستي از منظر خداوند متعال با هيچ مخلوق ديگري قابل مقايسه نيست.

وي ادامه داد: خداوند انسان را با كرامت خلق كرده و بزرگ و عزيز خواسته است. انسان ضعيف، تحقير شده، زير بار ظلم و محروم از تمام استعدادها و توانمندي‌ها انساني نيست كه خداوند آفريده است.

وي تصريح كرد:خداوند انسان را بزرگ آفريد و همه‌ي عالم دست‌اندركار اين هستند كه انسان به عزت برسد و در واقع تلاش پيامبران و انبيا نيز اين بوده كه حقيقت انسان را به انسان بشناسانند.

رييس‌جمهور با طرح اين پرسش كه راه رسيدن به كمال، خوبي‌ها، زيبايي‌ها و عظمت‌ها از كجا مي‌گذرد؟ افزود: راهي كه خداوند متعال در اين زمينه معرفي كرده، از خود گذشتن، ايثار، فداكاري كردن براي ديگران است. در واقع بايد از آن‌چه كه دوست و علاقه داريم، عبور كنيم. البته اين به اين معنا نيست كه از نعمت‌ها استفاده نكنيم. بايد استفاده كنيم، اما بتوانيم از علايق خود نيز عبور كنيم.

رييس جمهور تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم به اوج برسيم، بايد فداكاري كنيم و به فكر ديگران نيز باشيم. همه‌ي زيبايي‌هاي انسان زماني متجلي مي‌شود كه براي ديگران تلاش و فداكاري كند. زندگي حقيقي در واقع زندگي كردن و فداكاري كردن براي ديگران است. تلاش براي كمال جامعه و حركت در راه عدالت و يگانه‌پرستي است.

احمدي‌نژاد در ادامه با انتقاد از نظام سرمايه‌داري اظهار كرد: نظام سرمايه‌داري تلاش كرده كه يك فرهنگ را گسترش دهد. فرهنگي كه هركس براي خود بدود و در آن تاكيد مي‌شود، هركسي براي خود بيشتر بدود و بيشتر به فكر خود باشد، برنده‌تر است.

وي در ادامه تاكيد كرد: در جامعه‌ي اسلامي و انقلاب اسلامي مناسب نيست، جامعه‌اي داشته باشيم كه به خاطر گردش كارها، سياست‌ها و برنامه‌ريزي‌هايي كه از قبل بوده و شايد الان هم باشد، شرايط اجتماعي، زياده‌خواهي‌ها، كج‌فهمي‌ها و بد عمل كردن‌هاي برخي باعث شود كه بخشي از جامعه از حداقل‌ها محروم باشد.

وي افزود :زمانيكه كسي شغل و مسكن ندارد و از حداقل‌ها محروم است، براي او صحبت كردن از كرامت انساني بي‌معناست. جامعه بايد خلاءها را پر كند؛ چون بخش وسيعي از اين خلاءها ناشي از عملكرد اجتماعي است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه انسان‌ بودن به رنگ، قيافه، هيكل و مسائل اين‌چنيني نيست و بايد اين باور را بشكنيم كه انسان‌ها را بر اساس جسم و رنگ و قيافه بخواهيم تفكيك و طبقه‌بندي كنيم، خاطرنشان كرد: انسان به انديشه، قلب و دل است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه بخشي از پر كردن اين خلاءها بر عهده‌ي دولت است، يادآور شد: اكنون 20 هزار واحد مسكوني براي مددجويان سازمان بهزيستي فراهم شده است و ان‌شاءالله تا پايان سال 20 هزار واحد مسكوني ديگر نيز در اختيار آنها قرار داده مي‌شود و ما اين كار را با افتخار انجام مي‌دهيم. اين وظيفه‌ي ماست.

وي با اشاره به اهميت انسان‌ها و با تاكيد بر اين‌كه تك تك انسان‌ها مهم هستند، گفت: ان‌شاءالله تا پايان سال آينده 200 هزار واحد مسكوني در اختيار ديگر دوستان مددجوي سازمان بهزيستي قرار مي‌گيرد و دست همه‌ي كساني كه در اين راستا تلاش كردند، درد نكند. دست خيرين و كارآفرينان كشور كه براي ايجاد اشتغال تلاش مي‌كنند، درد نكند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه دولت نيز با تمام توان در اين راستا تلاش مي‌كند و ان‌شاءالله در سال آينده نيز بودجه‌ي سازمان بهزيستي افزايش پيدا مي‌كند، اظهار كرد: از خيرين عزيز در حوزه‌ي مسكن و اشتغال نيز تشكر مي‌كنم. خوشبختانه انجام كار خير در كشور ما ريشه دارد و در فرهنگ و اعتقادات ماست و البته جا براي گسترش كار خير در جامعه‌ي ما زياد است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه عدالت اجتماعي به طور كامل زماني محقق مي‌شود كه جهان سرشار از عدالت باشد و با اشاره به اهميت حركت دولت در راستاي عدالت و پشتيباني از فعاليت‌هايي كه مي‌تواند خلاءهاي موجود در جامعه را پر كند، خاطرنشان كرد: نيرويي كه اگر حركت كند مي‌تواند تمام خلاءها را پر كند نيروي مردمي است و هيچ دولت و قدرتي نمي‌تواند با نيروي مردمي قابل مقايسه باشد.

وي با بيان اين‌كه خداوند متعال در كشور ما ثروت و درآمد زيادي گذاشته است و مردم ما نيز اهل كارهاي خير هستند و تعداد زيادي از خيرين مدرسه‌ساز، مسكن‌ساز و كارآفرين در كشور ما وجود دارد، افزود: ظرفيت‌هاي مردمي قابل مقايسه با بودجه‌هاي دولت نيست و ظرفيت مردمي فراتر است.

رييس‌جمهور خطاب به كارآفرينان و خيرين گفت: دولت در خدمت شما عزيزان است و ان‌شاءالله خيرين ما با يك ياحسين و ياعلي ديگر بتوانند كارهاي گسترده‌تري انجام دهند.

احمدي‌نژاد اظهار كرد: ان‌شاءالله دولت و مردم و خيرين با كمك هم بتوانند يك حركت گسترده‌تري را انجام دهند و كاري كنيم كه بتوانيم اعلام كنيم كه در ايران كسي پيدا نمي‌شود كه حداقل‌ها را نداشته باشد. مناسب است كه در اين راستا مثلا يك برنامه‌ي دو ساله بريزيم و در راستاي اجراي آن حركت كنيم و مسكن و اشتغال و حداقل‌ها را براي تمام نيازمنداني كه خود ناتوان هستند، فراهم كنيم و بتوانيم از آنها حمايت كنيم؛ به نحوي كه بتوانيم با افتخار در دنيا اعلام كنيم كه ايران جزو اولين كشورهايي است كه براي عموم مردم حداقل‌ها را تامين كرده است.

در اين مراسم 20 هزار واحد مسكن طرح نهضت مسكن بهزيستي افتتاح و به دو نفر به صورت نمادين كليد خانه اهدا شد و با حضور رييس‌جمهور، وزير كار و رفاه و تامين اجتماعي و هم‌چنين رييس سازمان بهزيستي از چهار خير و چهار كارآفرين نمونه تقدير شد و از طرف مددجويان كشور نيز به پاس فعاليت‌هاي رييس‌جمهور در حمايت از معلولين و كارهاي خير، لوحي كه توسط يكي از مددجويان نيشابوري ساخته شده بود اعطا شد.

در اين مراسم تعدادي از معلولين و خيرين به ايراد سخنراني پرداختند كه يكي از اين معلولين حميد ميرغفاري يكي از روشندلان كشور بود كه اعلام كرد ما حاضريم با عصاي سفيدمان از انرژي هسته‌يي دفاع كنيم.

وي خطاب به رييس‌جمهور و ديگر مسوولان مربوطه كه در مراسم حضور داشتند، گفت: از شما مي‌خواهيم قلاب ماهيگيري را دست خودمان بدهيد كه خودمان ماهي بگيريم.

در اين مراسم شيخ‌الاسلام وزير كار، رفاه و تامين اجتماعي نيز با ارايه‌ي گزارشي از فعاليت‌هاي اين وزارتخانه در حمايت از معلولين، اظهارداشت: ما طرح احداث 130 هزار واحد مسكن را آغاز كرده‌ايم كه ساخت 20 هزار واحد آن به اتمام رسيده و تا قبل از پايان سال 20 هزار واحد ديگر نيز به اتمام مي‌رسد و در شش ماهه اول سال 91 نيز 60 هزار واحد ديگر آن تكميل مي‌شود. ان‌شاءالله از سال آينده نيز ساخت 70 هزار واحد مسكوني را آغاز مي‌كنيم و تا پايان سال آينده احداث تمام اين واحدهاي مسكوني به نتيجه مي‌رسد و در مجموع 200 هزار واحد مسكوني به خانواده‌هاي تحت پوشش سازمان بهزيستي واگذارخواهد شد.

در اين مراسم همچنين رييس سازمان بهزيستي به ايراد سخنراني پرداخت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان