بازدید 24798

قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا کلید خورد

کد خبر: ۲۲۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰ 28 January 2012
نمایندگان مجلس پیش‌نویس طرح قطع صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اروپا را نهایی کردند.

به گزارش فارس، ناصر سودانی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از نهایی شدن طرح دو فوریتی قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا خبر داد وگفت:‌ این طرح در 4 ماده طراحی شده است که یکی از مواد اصلی آن اعلام می‌کند که جمهوری اسلامی ایران تا پایان دادن کشورهای اروپایی به تحریم نفتی کشورمان، هر گونه صادرات نفت به این کشورها را قطع می‌کند.
 
وی با بیان اینکه ممکن است این طرح جرح و تعدیل‌هایی هم داشته باشد، خاطرنشان کرد: البته برخی نمایندگان معتقدند که باید در این طرح اتحادیه اروپا را به مدت 5 سال تحریم نفتی کنیم.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در یکی دیگر از مواد این طرح دولت ملزم شده که هر نوع واردات کالا از کشورهای تحریم کننده کشورمان را متوقف کند. سودانی اضافه کرد: البته کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی نیز باید نظر خود در مورد این طرح را اعلام کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹۱
خب بعد که همه چی گران شد کی جوابگوئه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
این طوری نفت گرون می شه برخی از گران شدنها جبران میشه در غیر اینصورت فقط ما تحریم می شویم اونهم توی تابستان وقتی که خیلی به نفت ما احتیاج ندارن!
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
اگه 4 تا ایرانی مثل من و شما چند ساله دیگه هم این سختیها رو تحمل کنیم مطمئن باش که "خدا با صابران است" ولی اگه بخوایم هی غرغر کنیم کلاهمون پس معرکه است!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
خب تو حاضری زیر منت باشی اما جنس ارزون بخری
وای که چقدر بعضی ها ذلت پذیرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
موضوع اینه اتحادیه اروپا 6 ماه دیگه می خواد تحریمو شروع کنه دلش به حال ملت ایران نسوخته ویا دلتنگ مذاکره هسته ای نیست می خوادتا فصل سرما بگذرد وضرر کمتری کند. ولی با قطع در الان نشان داده می شود که اثر واقعی این تحریم بر اقتصاد وموقعیت خودشان چیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
مشاالله تا وقتی امثال تو بخوان غر غر کنن دیگه دشمن میخوایم چیکار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
مشکل اینه که اگه این کار رو نکنیم، اروپا با یه تاخیر شش ماهه خودشو با حذف و جایگزینی نفت ایران وفق می ده، اما با این کار اولاً یه شک به قیمت جهانی نفت می دیم که به نفعمون باشه و علاوه بر این به اونا می فهمونیم که در مذاکرات، ترسی از تحریم نداریم. غرب خیلی نامرد و حسابگره. دوست عزیز به جای اینکه همیشه با سیاست های داخلی بدون دلیل مخالفت کنی، به طور صریح بنویس که چرا فکر می کنی با انجام ندادن این کار چیزی گرون نمی شه. یا حداقل بنویس که جرا گرونی با تحریم نکردن از سوی ایران، کمتر می شه. در سیاست باید بین گزینه های عملی، انتخاب کرد و بهترین گزینه رو، اگر چه ممکنه مطلق خوب نباشه، انتخاب کرد.
بارک الله به نمایندگان شجاع و نترسمان. باید ریشه پوسیده استکبار رو سوزاند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
البته شما هم احیانا با کاهش یارانه ات مخالفت که نمی کنی؟
آفرین...خیلی خوشحال شدم.
این طرح خیلی زودتر از اینها باید داده می شد و همچنین آندسته از کشورهائیکه قبول کردند که با پیروی از آمریکا به مرور واردات نفتی خود را از ایران کاهش دهند نیز باید شامل این تحریم بشوند .
غرب و دوستانشان مثل ژاپن و کره جنوبی بهر حال قرار است به ما فشار وارد کنند لذا برای اینکه فشار آنها به خوشان برگزدد ما باید پیش دستی کنیم و ضرب الاجل تعیین کنیم که مثلا تا یک هفته اگر در تصمیم خود تجدید نظر نکردند ما قبل از اینکه آنها بتوانند خود را پیدا کنند و به ما ضربه بزنند باید ضربه بخورند و باید شامل تحریم ایران قرار گیرند و این بهترین راه مقابله با آنهاست یعنی حمله غافلگیرانه قبل از حمله دشمن ! نه اینکه تنگه هرمز را می بندیم . راه درست این است ...
این تصمیم مجلس واقعا ستودنی است البته اگر طرح را خراب نکنند و مثل بقیه طرح ها و قوانین نیایند با تبصره ها طرح را ناکارآمد و بی اثر کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
همچین عربستان کل این نفت رو جبران میکنه تا هممون حالمون جا بیاد.
نباید بعضی از نماینده ها تک روی کنند و نگذارند که طرح به این مهمی تصویب نشود. باید همه با هم و یکصدا به پا خیزند و این خواسته ملت شهیدپرور ایران را جامه عمل بپوشانند.
واقعاً این دفعه هم با شنیدن این خبر مثل شنیدن خبر اخراج سفیر روباه پیر از ایران از ته دل خوشحال شدم. امیدوارم که این دفعه هم نمایندگان ملت گل بکارند. به امید پیروزی حق بر باطل...
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
آقا اول جایگزین واسه این کشورهای نامرد پیدا کنین بعد بهشون نفت نفروشین. که حد اقل به اقتصاد بیمار ما بیشتر از این لطمه نخوره
باید غرب، تیزی و نفرت ملت شهیدپرور ایران رو عملاً ببیند و لمس کند. با این کار خوب و بجای مجلس اقتصاد پوسیده اروپا در هم خواهد شکست. ولی امیدوارم که این حرف مجلس تنها شعار نباشد و عملی شود.
علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. باید اگر ایران با اروپا قرارداد صدور نفت هم امضا کرده باشد آن را یکطرفه لغو نماید حتی اگر مجبور شویم که به آنها غرامت بدهیم. البته نباید به آنها غرامت هم بدهیم، چون حالا اونا که دارن قانون جنگل و زورگویی رو به ما تحمیل می کنند (از همه نظر) حالا ما هم باید قانون رو زیر پا بگذاریم. باید از موضع قدرت با اینها صحبت کرد.
بسمه تعالا موافق تحریم ارو|ا هستیم
تحریم نفتی خوب است اما نباید همه چیز را قطع کنیم برخی اقلام هستند که خودشان نمی خواهند به ما بدهند مثلا برخی تجهیزات نفتی که الان با دور زدن تحریم ما داریم وارد می کنیم نباید اینها را تحریم کنیم چون ورود این کالا ها به نفع ماست اما شکلات و پارچه و لباس و لوازم لوکس و خیلی چیزها که در داخل تولید می شود را باید تحریم کنیم.
اگرچه می دونم شرایط دشواری پیش روی کشور است، اما این اقدام خوبیه برای پاسخ دادن به اقدامات یکجانبه گرایانه و متکبرانه غرب!
پاسخ ها
هوشنگ
| Canada |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
آقا حمید تو هم مثل من از اون گوشه دنیا نظر می دی. در صورت تحریم مسلما ارز نداریم وقتی ارز نباشه یعنی گرانی! باید در هرکاری فکر کرد و تامل کرد به نظر من اینکار نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه باعث گرانی مضاعف می شود
این یعنی یک کار اصولی
انشاء الله
بهتره با تعمق بیشتری به جوانب این طرح نگاه کرد ولی من به شخصه با تحریم نفتی اروپا موافق هستم
سرعتش بايد تحت كنترل باشه تا اگه عواقب بدي داشت بشه زود كنترل كرد
اقدام بسیار پسندیدهای است لطفا هر چه سریعتر اقدام نمایید
"هر نوع واردات کالا از کشورهای تحریم کننده کشورمان را متوقف کند."
این که نمیشه مابه دارو و یه سری تجهیرات صنعتی نیازمندیم
بهتر است مقداری ابتکار در اینکار بکار گرفت مثلا بجای تحریم. نفت را در مقابل قطعات یدکی هواپیما های مسافری و دارو ومواد اولیه صنایع و .... مورد مبادله قرار داد.
یک قرن اقتصاد ما وابسته به نفت است و بیش از این مدت صنایع ما وابسته به غرب است. چطور می توانیم این دو وابستگی را یک شبه قطع کنیم؟!
هیچ وقت نمی توان تصمیمات کلان کشور را اینگونه احساسی گرفت...
همین الان تو اروپا بلوشویی برپا شده همه نگران افزایش قیمت ها هستند روزگار سختی دارند
بایستی واردات کالاهای غیر استراتژیک رو از کشورهایی مثل کره قطع کنیم تا اونها هم از این تحریمها ضرر کنند. تا کی باید با واردات این همه جنس مثل یخچال، تلویزیون، ظروف اشپزخانه و ... به اقتصاد این کشورها کمک کنیم.
جان مادرتان هر چه زودتر مراودات با کشور اون مردک سارکوزی رو لغو کنید تا مستی از سرش بپره.با قطع مراوده با پژو بهتون قول میدم این شرکت برمیگرده به دوران رکود 30 سال گذشتش.(تابناک:این یکی رو منتشر کن)
فرانسه از جمله كشورهايي در اتحاديه اروپا هست كه در صف اول وضع تحريم هاي خصمانه عليه ايران هست.
پس چرا با توليد اين مقدار پژو و رنو عملا آب به آسياب دشمن ميريزيد. چرا ما خود را وابسته به صنعت خودرو فرانسه كرده ايم كه جايگاه چندان بالايي هم در جهان ندارد.
درود بر شرفتون که شجاع و نترس از حقوق مردم ستمدیده ایران عزیز دفاع میکنید
نشون بدید به همه دنیا که:
"اینجاست که زور از ایمان میترسد"
هرکاری میخواهین بکنید ولی مواظب باشید به مردم ازلحاظ اقتصادی فشار نیاد
ایوالله دارید .
فقط خیلی سریع تا اونا نتونند جایگزین پیدا کنند.
حالا صبر کنید ببینید عملی میشه یا نه؟ اگه قراره اروپا رو تحریم نفتی کنیم همین امروز فردا باید عملی بشه چون الان تو سرمای زمستونه و قطع صادرات نفت خوب حالشونو میگیره . امیدوارم که عملی بشه
حتي فكر اين طرح نيز تن استكبار را به لرزه درخواهد آورد.انها ميخواستند حتي در تحريم نيز خاصيت استكباري شان (گرفت زمان براي جابجايي قراردادشان با كشورهاي خود فروش منطقه)را نشان دهند كه انشاله با انجام اين طرح نقشه پليدشان نقش برآب خواهد شد.
سلام. در پاسخ به برادر گرامي ali kia
همه چي وقتي گرون ميشه كه ما بدويم دنبال خريد و مصرف گرا باشيم... ميشه مانند زمان جنگ مردم در كنار هم با مشكلات بسازند و از مصرفشون كم كنند... تا نشون بديم كه ميشه در مقابل زورگويي ها ايستاد...
اينها باور كنيد نه بخاطر مساله هسته اي كه براي نشون دادن قدرت كذايي شون و سلطه به تمام دنيا دنبال فشار به ايران هستند.. دور و بر كشور رو نگاه كن.. همه اطراف ما رو عملا در دست خودشون گرفتن .. مونده ايران كه اين وسط مقاومت مي كنه... هدفشون سلطه بر اين مرز و بومه .. ولي كور خواندند كه ديگه دوران حكومت بر خاكها گذشته و دوره حكومت بر دلهاسست برادر من
سلام تابی؛
تابی باید مثل خودشان عمل کنیم ضروریاتمان را اجازه ورود بدهیم و همزمان تحریم جدی نفت را ادامه بدهیم و اگر نفت خواستند میبایست یک شعبه ارزی با ضمانت کافی در ایران برای تبادل ارزی در ایران افتتاح کنند.یا حق.
اگه تمام جوانب دیده شود موافقم
با سلام: باور کنید من قبل از تصمیم اتحادیه اروپا با خودم میگفتم ای کاش مجلس ما پیشدستی کند.
من با نظر نمایندگان موافقم ولی باید این را نیز در نظر گرفت که در این صورت کلیه پالایشگاههایی که با نوع نفت ایران سازگار می باشند نسبت به تغییر تکنولوژی خود اقدام نموده ودیگر هیچوقت از ایران نفت نخواهند خرید.
بالاخره نمردیم و یک طرح جانانه در دفاع از حقوق ملت ایران دیدیم. مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین
lخیلی متاسفم چرا ما همیشه فرصت سوزی میکنیم در این زمینه ما باید دست بالا را داشته باشیم و خیلی زودتر از اینها ما صادرات نفت را قطع میکردیم اگر این ماده در دست انها بود ما فقط در ازمایشگاهها داشتیم وبس
تهید در مقابل تهدید، تا زمانی که کسی با ما خصومتی نداشته باشه ما مخلصش هستیم و تا اونجایی هم که امکان داشته باشه راه پیشرفت و پیش پاش میزاریم اما وای به روزی که کسی قصد نابودی مارو داشته باشم به فرموده قران کریم در این مورد رحمی نداریم.
ما با ارو پا در گذشته کم و بیش روابط حسنه داشتیم بجز با انگلیس، امروز خود اونا پیش قدم شدن تا با ما بجنگن تکلیف شرعی ما چیه؟ دست روی دست گذاشتن؟ قطعا خداوند چنین چیزی و از ما قبول نخواهد کرد ما باید مقابله به مثل کنیم که یاد بگیرن وفکر نکنن مظلوم گیر آوردن و هر کاری دلشون بخواد می تونن با این ملت انجام بدن، من تبریک میگم از صمیم قلبم با این نمایندگان شجاع انتظار دارم تا آخر هم جلو بریم شاید اونا پشیمان شدن و به راه درست بازگشتن، در این صورت در آمرزش پروردگار همیشه به روی بندگانش بازه در غیر این صورت ما قطعا و به امید خدا تسلیم
زور سرنیزه آنها نخواهیم شد سوای اینکه برگ برنده هم در دست ماست. یا حق
نصر من الله و فتح قریب
آقایان مجلسی شما که واردات کالا را از اروپا تحریم میکنه یک راهی هم برای تامین آنها معرفی کنید آخه خیلی کالاها هست که فقط در اروپا تولید میشه
آن نماینده محترم حاظر است که دستکش کار با ولتاژ 36 کیلو ولت را که مستقیم با جون انسان مرتبط است را از چین متقلب و بی کیفیت ساز وارد کنه و دستکش کنه.
اگر ایشان حاظر بود و تست کرد ما هم دستمون میکنیم.
نفت سرمایه ملی است تورو خدا وا باجدان به چین و روسیه و واردات کالاهای بی کیفیت و سو استفاده این دو کشور از ما به هدر ندید.
روسیه تا امروز چقدر از ما برای راه اندازی یک نیروگاه 1000 مگا واتی پول گرفته تازه اگر با توان نامی بتونه وارد مدار بشه برای چی ما باید به چین و روسیه باج بدیم
به دنبال راه حل باشید بهتره بریم و سیاست دو کشور کره جنوبی و کره شمالی را بررسی کنید که چه شد که یکی پیشرفت کرد و دیگری بدبخت شد و در منطقه تبدیل شد به یاغی و اربده کش ببینیم آخر عاقبت رابطه با چین و روسیه چی میشه
خدایا خودت بهترین راه را باری این مملکت نمایان کن
اون آقای باحالی که گفته ژاپن و کره رو هم تحریم کنیم مثکه اصلا تعریف بازار نمیدونه چیه؟
اروپا رو حالا تحریم کنیم اگه اونرو هم حذف کنیم
که خودمونیمون و نفت مون
ما ایرانیها کی میشه بدون جو گیری فک کنیم آخه
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
مجلس تنها جواب مناسبش همین تحریم پیشدستانه است والسلام
بالاتر از سياهى كه رنگى نيست. بجا اينكه ما انها تحريم كنيم در كمال پررويى انها دارند ما را تحريم ميكنند! تكبر و استكبار يعنى همين.
در هر شرایط ما رو که تحریم کردن اما از تیر 91 شروع می شود چرا ما مهلت دهیم پس باید از همین ماه تحریم آغاز بشه تنا فرصت جایگزین برای غرب وجود نداشته باشه
عالي ميباشد.
بايد هر نوع واردات کالا از کشورهای تحریم کننده به کشورمان را متوقف کنيم.
بازار ارز هم نبايد به حال خود رها شود زيرا بار تورمي حركات بالا در صورتي كه رياضت و بصيرت و كنترل بر نحوه اجرا نباشد كمر شكن خواهد بود.
اروپا رو تحریم کنید...... چند روز دیگه همتون پشیمان میشید ملکتی که سیر ترشی و کفن و سنگ قبرش رو هم از خارج میاره حالا حالاها مانده از این کارها بکنه .
احسنت.اشداء علی الکفار
اگه بخواهیم یه زندگی نباتی داشته باشم و فقط به این توجه کنیم خب نباید از این کارا بکنیم ضمن اینکه میشه حتی مثل خیلی کشور ها پیش غرب زانو بزنیم ، تا مدتی هم خوب بهمون غذا میدن .اما اگه قراره استقلال و شرف رو سر لوحه قرار بدیم باید هزینه هاشو هم قبول کنیم.اینکه چند کشور قلدر با زور میخان نذارن ما به درجات علمی دست پیدا کنیم این با شرف ملی مغایره، همه مشکلات داخلی قبول اما حضور و زورگوئی بیگانه غیر قابل قبول، برامو مشکل درست میشه ولی بهتر از اینه که حتی زمانشم اونا برامون تعیین کنن، ملت ایران نشون داده که با این شرایط میتونه کنار بیاد و رو سیاهی و ذلت برای مستکبران خواهد بود به حول و قوه الهی و همت و غیرت ایرانی با غیرت
نوش دارو بعد مرگ سهراب
اخ که دلم لک زده برای یک روز بدون دغدغه و استرس!!!!!!!!!!!!
می شه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا کی استرس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چقدر عمر میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

شما چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
بایددرهرتصمیم گیری کل قضیه را دید نه قسمتی از آن رااگرما اروپاراتحریم کنیم آنها با تهدید به قطع روابط تجاری باچین وهندوژاپن وکره که منافعشان درآنجا صدها برابرمنافعشان درکشورماست آنها را هم مجبوربه تحریم ما میکنندومامیمانیم وپشیمانی ازتصمیم نسنجیده مان
این کار بسیار خوبیست ، حتی باید به کره ایها و ژاپنیها هم اخطار بدهیم که اگر در این کارها با غرب همکاری کنند ، نه تلوزیون ونه هیچ کالای دیگری از آنها نمیخریم ، فکر از دست دادن بازار هفتاد میلیونی ایران ، مطمئنا آنها را به فکر فرو خواهد برد، آقا ما حاضریم تا آخر عمرم تلوزیون 3 بعدی و 5 بعدی و اینها را نبینم ولی خوار وزبون نبیاشیم ، با تحریم کردن نفت وکالای اروپایی جدی بودن در تصمیم را به آنها نشان دهیم( از تابناک خواهش میکنم برای یک بار هم که شده پیامم را نشان دهد) با سپاس
یعنی هیچکس با این طرح مخالف نبود که همه نظرات موافق را درج کردین؟؟؟؟؟من مخالف این طرح هستم چون زیربنای اقتصادی ایران جوابگوی نیازهای جامعه نیست.
سلام
چرا بيشتر وقتها تصميمات ما بايد از روي احساس و جوزدگي باشه ما رو تحريم ميكنند وبعدمجلس ميخواهد فروش نفت به اروپا رو تحريم كنه ؟!!!خنده دار نيست تقريبا چند ماه به اجرايي شدن تحريمها مانده به جاي اين تصميمات ميتوانند ديپلماسي خودشون رو جهت متوقف كردن اين تصميم شروع كنند ويا حداقل تصميمات ديگه اي بگيرند مثلا واردات كليه كالاهاي لوكس اروپايي رو ممنوع كنند كه يك نفعي هم براي توليد كننده داخلي داشته باشد از طريق اوپك هم ميشه فشار وارد كرد مخصوصا كه ما رييس دوره اي اوپك هستيم .يه راهكار ديگه هم ميتونه تخفيف ويژه به خريداران نفت ايران از جمله چين باشه چون با اين كار رقابت بين شركت هاي توليد كننده مانند چين به علت پايين امدن قيمت تمام شده محصول ميتونه رقابت سختي بين شركتهاي به وجود بياره كه نفت گرانتري ميخرند . اين امر باعث فشار شركت ها به حكومت كشور تحريم كننده جهت لغو تحريمها ودر صورت تداوم تحريم دور زدن تحريمها توسط همان شركت ها شويم همانند دورزدن تحريمهاي نفت عراق توسط شركت شل . خلاصه به جاي كر كري خوندن بهتر يه فكري بكنيد .همين امروز فردا دير ميشه
(تصویب و اجرای تحریم نفتی جزئی و پلکانی اتحادیه اروپا توسط ایران)

پیشنهاد می گردد ایران بطور یکطرفه و یکجانبه ابتدا کشورهای ضعیف تر و دارای وضعیت اقتصادی بدتر اتحادیه اروپا نظیر یونان و ایتالیا را تحریم نفتی نماید. این کار دو حسن و مزیت دارد:

1- اولا" ضرب شستی است به اتحادیه اروپا و مقابله به مثل در برابر تحریم نفتی اتحادیه اورپا خواهد بود. ضمنا" ایران می تواند با توجه به نتایج حاصل از این تحریم جزئی، تصمیمات بعدی (مثلا" تحریم کامل نفتی اروپا) را اجرایی نماید .

2- احتمالا" اجرای این سیاست باعث ایجاد دو دستگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد شد چون کشورهایی نظیر یونان و ایتالیا دارای اقتصاد شکننده تری هستند، با تحریم ایران وضعیت بدتری خواهند داشت و به سیاست های اتحادیه اروپا در قبال ایران اعتراض خواهند نمود.

به نظر می رسد اجرای تحریم نفتی جزئی و پلکانی علیه اتحادیه اروپا می تواند گزینه مناسبی علیه زیاده خواهی های اتحادیه اروپا باشد. از سیاستمداران و به ویژه مجلس شورای اسلامی تقاضا می نمایم که این سیاست را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند و در صورت مناسب بودن تصویب نمایند.
بسیار کار خوبی است چرا بگزارم تا انها شرایط را در این شش ماه به نفع خود تغییر دهندما از الان باید به فکر بازارهای جدید باشیم
این کار مثل کار اون یاروهه س که میگه با دماغم محکم کوبیدم به مشت طرف
ایرانم داره حالا همچی کاری میکنه و دلش خوشه که دست پیشو مثلا گرفته
از نمایندگان ملت انتظار می رود برای حفظ منافع ملت بزرگ ایران و وجهه مسلمانان واقعی با تصویب طرح سه فوریتی با سرعت و قدرت پاسخ غرب زبون و حقیر و تمامی همراهان آنهارا بدهند
به اميد استفاده از كالاهاي با كيفيت داخلي. بزن دست قشنگه رو
والا ما که اینجا زندگی میکنیم هم از این رفتار قلدرانه اینها با ایران و ایرانی ناراحتیم. ولی من معتقدم ما اول باید به منافع کشورمان فکر کنیم تا لجبازی با اینها.
فكر نمي كنم هيچ كسي بيشتر از چيني ها از اين طرح خوشحال شده باشند.
امیدوارم نمایندگان محترم همچنان که به ضرورت طرح پی بردند آنقدر طولش ندهند که جریان سفارت انگلیس پیش بیاید. بنده به نوبه خود از همه نمایندگانی احساس وظیفه کردند تشگر می نمایم.اروپایی ها فکر می کنند نوبرش را آوردند.برای مدتی تنبیه شوند از نظر ملت ایران جای دوری نمی رود.
دشمن تراشی که کار سختی نیست.مگر مولای غریبمان حضرت علی(ع)با یهودیان زندگی نمی کرد و نمی ساخت؟پس کی باید زندگی آنها را سرمشق قرار دهیم.
اینایی که این نظرات را نشته اند از سر سیری بوده.
اگر در یک خانه ای فقط یک فرد دیابتی نوع دو که بیماری معمولی و ساده ای به نظر می رسد داشته باشد و از قرص بنکلامید خارجی استفاده می کرده حالا بعد از تحریمها این قرص نایاب شده و بلاجبار از نوع داخلی باید استفاده کرد.
به نظر شمایی که درگیرنیستی خوب مهم نیست.
امام همین کار به ظاهر ساده یعنی افزایش دویست درجه ای قند خون و .....
با درایت باید با تمام دنیا زندگی کرد.
احسنت چک اول رو هر کی بزنه برده شاید اینکار باعث لغو تحریمها بشه
فقط در صورتی باید اروپا را تحریم نفتی کنیم که ببینیم آنها به تدریج می خواهند از اتکا به نفت ایران خارج شوند در غیر این صورت، تحریم نفتی آنها یعنی از دست دادن یک برگ برنده.
باسلام-به جای پیشنهادطرح دو فوریتی تحریم نفتی به اروپا توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بهتر است بااروپای بحران زده یک کارتنبیهی به این شکل که به آنها دوهفته فرصت داده شود تااز اقدام نا بخردانه خوددر تحریم نفتی ایران صرفنظروازایران عذر خواهی نمایند در غیر اینصورت توقف صادرات نفت وواردات کالااز اروپا در دستور کار قرار گیرد
عدو شود صبر خیر اگر خدا خواهد
امیدوارم برای اولین بار دولت مردان ما با عزمی راسخ با تحریم فروش نفت به اروپا پایه قطع وابستگی اقتصادمان به نفت را آغاز کنند. کمی همت باید تا پخته شود خامی
آفرین بر این طراحان و پیروان واقع رسول الله (ص)
این طور که به نظر میرسد داریم به شرایط شعب ابیطالب نزدیک میشویم
دمشون گرم
من از نمایندگان ملت می خوام:
« عزت مردم شایسته ایران را، با رای + خود بیش از پیش کنند »
به نظر من باید ایران از اهرم های دیگری مثل قطع صادرات گاز در همین زمستون هم استفاده کنه تا اروپایی ها بفهمن جواب دهن کجی هاشون با شکستن دندون هاشون پاسخ داده میشه
اگر طرح ضربتی باشد و قبل از اتمام فصل سرما باشد و برای اروپاییها شکننده باشد اثربخش خواهد بود وگرنه آمریکا همین الان داره پالایشگاهها و چاههای نفت لیبی رو راه میندازه تا نفت مورد نیاز اروپا رو تامین کنه
امیدوارم با تصویب سریع و اجرای عاجل آن و همچنین تحریم ورود کالاهای لوکس و غیر ضروری از اروپا ضربه محکمی به ایشان بزنیم
ناز شست نمایندگان انقلابی . باید از موضع قدرت و با قاطعیت در برابر آنها ایستاد . و به آنها فهماند که ایرانی هیچگاه در برابر آنها سر خم نخواهد کرد
درسته که یه کشورجهان سوم به حساب میایم ولی به خدا اگه امریکا و دوستانشون دست از این مردم ازاری هاشون بردارن خیلی از مشکلاتمون حل میشه....
زمان یک عامل بسیار مهم در تصمیم گیریهای بزرگه
بنظر بنده اگه قراره همچین طرحی اجرا بشه باید با سنجیدن همه جوانب آن و در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسه و اطاله اون باعث کم شدن اثرش نشه تا استکبار به درستی متوجه بشه که واقعا همونطور که رهبر عزیز و فرزانمون گفتن ما امروز در شرایط بدر و خیبریم نه شعب ابی طالب
بسمه تعالی-ضمن تقدیر از حس ایران دوستی هموطنان گرامی ، در این قبیل موارد باید به تبعات قراردادهای الزام آوری که در این خصوص منعقد شده نیز باید توجه کرد.(مسائل حقوقی بحث)
كار نماينگان محترم صحيح است.بالاخره 6ماه ديگر انها قطع ميكنند.پس انروز را امروز تكرار كنيم فقط فرقش اين اسن انروز ما بيشتر ضرر ميكنيم امروز انها بسيار درهم شكسته ميشوند.درنگ جايز نيست جهان بدون دومين ذخيره خدادادي كره زمين جهان بيچاره ايست و حق انها همين است اين نظام به لطف الهي وحكومت الهي برخواسته از تقاضاي مكرر اكثريت قاطع ملت بايد اقتدارش را به اين بي انصافها نشان دهد.نوح زمان كشتيبان است جاي نگراني اصلا نيست.
شخصاً تبعات تحریم را قبول دارم و با این طرح بسیار موافق هستم.
باید این فرهنگ را نیز دیگران درک کنند که هر عمل, عکس العملی دارد و باید طاقت سختیهای آن را داشته باشیم. لذا فقط دوست داشتن طرح کافی نیست.
بابا هنوز قطعات پژو از فرانسه مي‌آيد بدبخت ميشيم اگر قطعه وارد نشه اونوقت چكار كنيم؟
طرح من براي قطع صادرات نفت بطوركلي
1-خروج از اوپك
2-استخراج داخلي نفت
3-تبديل آن به مواد مخلف البته با تكنولوژي بالا .يعني استخراج وتوليد مواد وسپس صادرات انواع واقسام مواد كه ارزش افزوده بدنبال دارد وسبب غايجاد اشتغال مي گردد.
4-همين مسئله دير يا زود پاشنه آشيل كشورهاي غربي وعربي صادر كننده مواد خام خواهد بود
5-يعني پول حاصل از درآمدهاي مفت نفت سبب هاري خيلي ها نخواهد شد .
6-اقتصاد داخلي ومديريت حاضري خور به مديريت صحيح مبدل مي شود
7-استكبار درهم شكسته مي شود .يعني تورم داخلي به خارج منتقل گشته وارزش پترو دلار ساختگي كمتر خواهد شد
8-اينكار سبب الگوگيري ديگران مي شود
9-پيشنهاد مي شود ايران با ونزوئلاو اكوادور بنيان سازمان استخراج وتوليد مواد نفتي را پي افكنند .
با این طرح موافقم و با کشور عربستان نیز باید برخورد جدی کرد.
کشوری که قسمتی از درآمدش از طریق اعزام زائران ایرانی بدست می آورد، آنوقت جهت تضعیف اقتصاد همراه با تحریم کشورهای اروپایی نسبت به ایران اقدام می کند.
این کشور هم باید تحریم شود.
آفرین بر ایرانیان سلحشور . ای مسئولین محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی بخاطر اینکه روز قیامت در برابر امام (ره) وشهدا شرمنده نشوید وبا توکل به خدا در برابر شیاطین لحظه ای غفلت و ذره ای عقب ننشینید .
پیامبر اکرم (ص)میفرمایند :با متکبر متکبر و با متواضع متواضع باش/عزت ملت بزرگ و پیشرو و انقلابی ایران تحریم نفتی علیه غرب متکبر است/ ما سالهای سخت جنگ را با تحریم کامل و حتی زدن نفتکشهای ایران با موشکهای اگزو سه فرانسوی که به عراق داده بود سپری کردیم حال که یک کشور تولید کننده در همه کالاهاهستیم نباید در مقابل رفتارهای مغرورانه آنها کوتاه بیاییم البته افرادی ضعیف که زمان جنگ هم نق میزدند همیشه نگران زندگی تجملاتی خود هستند اما ژاپن پیشرفته بعد از جنگ طوری قناعت کرد که حتی امپراطور حاضر نبود برای کاخ خود از خارج شیشه وارد کند و گفته بود از پلااستیک استفاده میکنیم تا شیشه ژاپنی تولید شود. جای تعجب دارد در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما که وابستگی بویژه به بیگانگان این همه تقبیح شده ما اینگونه خودمانرا به دشمنان وابسته بکنیم آنهم برای وسایل تجملاتی و غیر ضروری ؟به فرموده رهبر فرزانه مان امید واریم با تلاش جوانانمان روزی چاههای نفت را ببندیم/ماباید با تلاش خودمان زندگی کنیم مثل کشورهای بدون نفت نه با فروش نفت و واردات بی رویه و سوزاندن سرمایه اینده /عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد انشاا...
فردا ديره امروز اين كار را بكنيد ما پذيرا عواقب ان هستيم
بهر حال چیزی که قراره 6 ماه دیگه اتفاق بیفته بهتره خودمون جلو بیندازیم تا اونها هم دچار مشکل بشن و مردمشون از دولتهاشون و رژیم صهیونیستی انتقاد کنن.
اگه تصویب این طرح بخواد بیش از حد طول بکشه دیگه بی معنی خواهد بود چرا که به زمان شروع تحریم اروپائی ها نزدیک می شه و فرقی نمی کنه که ما تحریم بکنیم یا نکنیم.
به نظر من بهتره قبل از بسته شدن تنگه هرمز توسط ناتو ما پیشدستی کنیم و تنگه را ببندیم تا بفهمن باکی طرف هستند
تحريم اروپا كافي نيست بلكه تنگه هرمز هم برروي نفتكش هاي عرب مرتجع وابسطه به غرب هم بايد سريعآ بسته شود تا همه مستكبرين عالم بفهمند خليج فارس ايران يعني چه وايراني يعني رستمها و فهميدها و همتها و بابايي ها و احمدي روشنها و ..... كه آماده اند براي اعتلاي ايران عزيز همه كاري انجام بدهند وبه صورت وطن فروشان تف بيندازند.
می دونین اگه واردات کالا از اروپا رو تحریم کنیم چه بلایی سرخودمون میاریم؟ چقدر ما ایرانی ها تو جو می ریم و تصمیم های احساساتی می گیریم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل