بازدید 3894

كشف چهار ميليون مواد محترقه

کد خبر: ۲۲۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴ 28 January 2012
رييس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي از كشف قريب به چهار ميليون و 800 هزار مواد محترقه خبر داد.

سرهنگ فتح الله زمانيان گفت: همه ساله در اواخر سال به دليل نزديك شدن به چهارشنبه آخر سال و متاسفانه استفاده از مواد محترقه كه خسارات جاني و مالي فراواني را براي هموطنان به بار خواهد آورد، پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز آگاهي ناجا، طرح هاي مختلفي را درجهت مبارزه با قاچاق اين مواد به كشور به اجرا در مي آورد.

وي از اجراي طرح عملياتي منطقه اي مبارزه با مواد محترقه در اواخر ماه گذشته خبر داد و افزود: اين طرح نيز در جهت جلوگيري از ورود اين مواد به كشور به اجرا درآمد.

سرهنگ زمانيان از كشف چهار ميليون و 685 هزار و 721 عدد مواد محترقه با اجراي اين طرح خبر داد و تصريح كرد: در اين خصوص 51 نفر به اتهام قاچاق اين مواد دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شدند همچنين از متهمان فوق 23 دستگاه خودرو حامل مواد محترقه خطرناك، كشف و ضبط شد.

رييس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز همچنين از كشف 685 كيلو مواد اوليه جهت ساخت مواد محترقه دست ساز در اجراي اين طرح خبر داد و افزود: مواد محترقه كشف شده بيشتر ساخت كشور چين مي باشند.

وي يادآورشد: اين اولين طرح سراسري كه پليس طي سال جاري در خصوص مواد محترقه و در استان هاي جنوبي و غربي به اجرا درآورده و قطعا طرح هاي ديگري تاپايان سال در دست اجرا است.

سرهنگ زمانيان در بخش ديگري از سخنان خود به كشف يك محموله مواد محترقه قاچاق در استان مركزي خبر داد و اظهار داشت: ماموران مبارزه با قاچاق اين استان از طريق اقدامات اطلاعاتي از وجود يك دستگاه كانتينر حامل مواد محترقه با خبر شدند و در يك عمليات غافلگيرانه خودرو مزبور را متوقف كردند.

به گفته اين مقام انتظامي، 10 ميليون عدد مواد محترقه خارجي كه در كانتينر فوق جاسازي شده بود، كشف و راننده نيز دستگير شد كه تلاش پليس براي شناسايي عاملان اصلي ادامه دارد.

وي در خصوص آخرين وضعيت تصويب و اجرايي شدن قانون جديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در كشور، گفت: بخش اعظمي از اين قانون تصويب شده و هم اكنون نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي ماده هاي اين قانون هستند.

رييس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي ناجا تصريح كرد: اميدواريم تا پايان اين ماه، قانون جديد به مرحله نهايي تصويب برسد و در پايان سال 90 نيز به اجرا درآيد چرا كه اين قانون از بازدارندگي برخوردار است.

منبع: جام جم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار