بازدید 3238

بازرسان آژانس، یكشنبه وارد تهران می‌شوند

سلطانیه ابراز امیدواری كرد كه دعوت ایران از بازرسان آژانس 'هرگونه ابهامی را برطرف كند و شفافیت و همكاری ما را با آژانس نشان دهد'
کد خبر: ۲۲۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۷ 28 January 2012
هیات عالیرتبه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به سرپرستی 'هرمان ناكارتس' معاون مدیركل در امور پادمان، بامداد یكشنبه وارد تهران می شود.

به گزارش ایرنا، هیات عالیرتبه آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی وارد تهران می شود كه یوكیو آمانو در بیانیه ای تاكید كرده است این هیات با روحیه و نگاهی مثبت به ایران می رود.

مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این بیانیه افزوده است: ما امیدواریم كه ایران نیز با چنین روحیه‌ای با ما همكاری كند.

آمانو درحالی همكاری بیشتر كشورمان را خواستار شده كه جمهوری اسلامی ایران تاكنون فراتر از مقررات و پادمان های موجود آژانس،با بازرسان این نهاد بین المللی همكاری كرده است.

هرمان ناكارتس، معاون مدیركل آژانس در امور پادمان ها و 'رافائل گروسی' دستیار مدیركل در امور سیاسی قرار است از روز یكشنبه نهم بهمن به مدت سه روز درخصوص موضوعات مورد نظر آژانس و در چارچوب توافق صورت گرفته با ایران به مذاكره بپردازند.

آمانو هفته پیش نیز با صدور بیانیه ای اعلام كرد: من كاملا متعهد به همكاری سازنده با ایران درباره موضوع هسته ای این كشور هستم و ایمان دارم كه تهران نیز به همین صورت در یك بستر سازنده به پیشرفت مذاكرات آتی ما كمك خواهد كرد.

وی تاكید كرد:اولویت كلیدی من برای سال 2012 تلاش برای پیشبرد برقراری اعتماد بین المللی درمورد ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است.این موضوع (برقراری اطمینان)یكی از مهم ترین شاخصه های اصلی پادمان هاست كه دردستور كار ما قرار دارد.

اثبات صلح آمیز بودن فعالیت های ایران

علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص سفر این هیات به تهران گفت: سفر هیات عالیرتبه آژانس به تهران، صلح آمیز بودن فعالیت های ایران را ثابت می كند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده، هیات عالیرتبه آژانس به سرپرستی 'هرمان ناكارتس' معاون مدیركل در امور پادمان، به تهران سفر می كنند.

سلطانیه در پاسخ به این سئوال كه در این سفر چه موضوعاتی در دستور كار است گفت:در این سفر موضوعات مورد نظر آژانس در چارچوب توافق صورت گرفته و تعهدات دو طرف در راستای رفع ابهامات مطرح خواهد شد.

نماینده كشورمان در آژانس بین المللی اتمی درخصوص هدف از این سفر گفت: این اقدام با هدف خنثی سازی توطئه های دشمنان در فرافكنی و ایجاد جو سیاسی و اتهامات بی اساس، و اثبات سیاست شفاف و صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران انجام می شود.

سلطانیه ابراز امیدواری كرد كه دعوت ایران از بازرسان آژانس 'هرگونه ابهامی را برطرف كند و شفافیت و همكاری ما را با آژانس نشان دهد'.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی یادآور شد كه ایران دو بار نامه هایی را برای مقامات آژانس فرستاد تا دعوت ماه اكتبرش را برای سفر بازرسان آژانس به ایران تكرار كند كه تاریخ این نامه ها 9 دسامبر و 14 دسامبر(18 و 23 آذر ماه) بوده است.

سلطانیه گفت: انتظار ما این است كه اشتباههای گذشته و رفتارهای غیردوستانه متوقف شود،ما تعامل فنی مبتنی با همكاری با آژانس خواهیم داشت و امیدواریم كه آژانس عزم راسخ و رویكرد حرفه ای خود را برای پایان دادن به این روند نشان دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار