بازدید 200473

تشنگی دائمی کودکان نشانه‌ چیست؟

کد خبر: ۲۲۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 10 October 2017
یک فوق تخصص غدد گفت: بچه‌هایی که دچار بیماری دیابت بی مزه هستند چون مدام آب خورده و کمتر غذا می‌خورند در رشد آنها اختلال ایجاد می‌شود.

محسن خوش نیت درباره دیابت اظهار داشت: معنای دیابت دفع ادرار زیاد است. اگر این ادرار همراه با قند باشد به عنوان دیابت شیرین نامیده می‌شود. افزایش قند خون باعث دفع ادرار در اشخاص شده به طوری که فرد باید مکرراً برای تخلیه ادرار خود باید به دستشویی برود.

وی افزود: در دیابت بی‌مزه دفع ادرار افزایش پیدا می‌کند اما قند در ادرار وجود ندارد. بنابراین بسیاری از علائم این دو بیماری مشابه است ولی عوارضی که ایجاد می‌کنند با یکدیگر متفاوت است. در دیابت بی‌مزه قند خون بالا نیست و در واقع آب زیادی از بدن دفع می‌شود و به خاطر همین دفع ادرار در شخص زیاد می‌شود.

این فوق تخصص غدد تصریح کرد: در پی دفع زیاد آب بدن فرد دچار تشنگی و عطش شده و به پرنوشی آب مبتلا می‌شود؛  البته این مسئله در مورد افرادی است که مکانیسم تشنگی در آنها سالم است اما اگر فرد در شرایطی قرار گیرد که نتواند آب بنوشد مخصوصاً در اطفال یا اشخاصی که دچار کاهش سطح هوشیاری شده‌ و نتواند تشنگی خود را بیان کند در این صورت آب بدن از طریق ادرار دفع شده اما شخص نمی‌تواند آب از دست رفته را جبران کند و بدن دچار کم آبی شدید می‌شود.

خوش نیت تأکید کرد: زمانی که بدن آب زیادی از دست می‌دهد، غلظت املاح، مخصوصاً سدُیم در خون افزایش پیدا می‌کند، افزایش غلظت املاح خون باعث بروز احساس تشنگی و خشگی دهان شده تا جایی که افراد مبتلا حتی شب ها نیز برای آشامیدن آب بیدار شوند؛ همچنین اکثر این بیماران تمایل به نوشیدن آب بسیار سرد دارند.

وی خاطرنشان کرد: در دیابت شیرین نیز دفع ادرار زیاد شده و قند به همراه ادرار دفع می‌شود؛ در این نوع حالت نیز فرد دچار پرنوشی می‌شود اما در این نوع دیابت چون قند که یک ماده شیرین است از بدن دفع می‌شود، فرد دچار کاهش وزن می‌شود اما در دیابت بی‌مزه ماده انرژی زایی از بدن دفع نمی‌شود و فقط آب است که دفع می‌شود بنابراین فرد دچار کاهش وزن نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: کاهش وزن در مورد برخی افراد که آن قدر آب می‌نوشند که اشتهای خود را برای خوردن غذا از دست می‌دهند، یک استثناست و در نتیجه کمی دچار کاهش وزن می‌شوند. البته والدین باید دقت کنند بچه‌هایی که دچار این بیماری هستند چون مدام آب خورده و کمتر غذا می‌خورند در رشد آنها اختلال ایجاد نشود.

منبع: فارس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
اخرش چی بلخره خوب میشن در اینده یا نه؟
ممنون بابت این پست
سلام بچم مدام احساس تشنگی میکنه وه مدام خستس
سلام بچه‌ی من آب زیاد مصرف می کنه و شب اداری هم داره
سلام ببخشید پسر من ۱۷ ماهشه و خیلی اب میخوره منم نگرانشم خیلی تحرک داره و من خستگی تو وجودش حس نمیکنم مدام در حال جنبو جوش کردنه اما خب ب هر حال بسیار اب میخوره ایا نیازه ک ب متخصص مراجعه کنم؟؟
سلام. بچه من 2 و نیم سالشه آب زیاد می‌خورده اما ادرار طبیعیه اما کم اشتهاست و تمایلی ب غذا نداره و زیاد وزن کم کرده
کودکم ۲سال و۳ماهه است وخیلی آب میخورد اشتهایش خوب است تحرک زیادی دارد خیلی هم لاغراست چه کنم؟
سلام دختر من ۴ ساله اس خیلی زیاد اب میخوره و دستشویی میده
سلام دخترم ۱۳ سالشه بیش از حد آب میخوره شب ادراری داره غذاشم خوبه و شبانه تو خواب دو سه بار ادرار میکنه ولی متوجه نمیشه که ادرار کرده چیکار باید کرد
با سلام دحنرمن۵سالش هست بیش ازحداب مصرفمیکند وهر۵دقیقه باید به دستشویی برد
پسرم 9سالش هست. بی نهایت آب میخوره. غذاخوردنش هم بدنیست. ولی داره کم کم لاغرمیشه. چیکارکنم.؟
چکارکارکنیم
سلام پسر من اب زیاد میخوره زیادم دستشویی میره نه سال ونیمشه وزنشم ۲۷ کیلویه ایا مشکلی داره
سلام بچه من ۳ سالشه خیلی زیاد اب میخوره اشتها به خوردن غذا نداره چه کار کنم
سلام پسرم ۳ سالشه اب زیاد میخوره ادرارشب زیاد نیست
سلام پسر من ۳سالشه خیلی اب میخوره شبا به اندازه ۴ یا ۵ لیوان آب میخوره ادرار هم زیاد میکنه غذا هم خوب میخوره حدود ۲ سال میشه که این مشکل رو داره
باسلام پسر من ۵ ساله هستش،خیلی زیاد آب میخوره حتی صبح زود ناشتا آب میخوره واقعا نگرانشم چ کار میشه کرد؟؟؟
دخترم از ۴ ماهگی مشکوک به این بیماری بود ۸ ماهگی با ازمایش دکتر بهم گفت این بیماری داره الان ۵ سالشه دارو مصرف میکنه واس بیماریش.
وزنش کمه اب زیاد میخوره و ادرار زیاد میکنه
دخترم من ۴ سالشه آب زیاد میخوره غذا خوردنشم بد نیست خیلیم لاغر هست چیکار کنم
سلام دخترم چهار سالشه آب زیاد میخوره شب روز ادرارزیاد میکند وزنش هم کمه غذا هم کم میخوره چکار کنم مشکلش چیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر