بازدید 49687

افزایش ازدواج موقت پا به پای قیمت سکه

کد خبر: ۲۲۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۴ 27 January 2012
گویا بازار سکه و ارز نه تنها اقتصاد کشور که حتی خانواده ها را هم تحت تاثیر قرار داده و از آن جای که مهریه اکثر خانم ها با سکه تعیین شده این روز ها خیلی از خانم ها ثروتمند شده اند !

دکتر امان الله قرایی مقدم جامعه شناس درگفتگو با مهر می گوید افزایش قیمت سکه سبب ایجاد حسن ناامنی در میان مردان شده و ناسازگاری را در زنان  بیشتر می کند.علی اصغر کیهان نیا روانشناس و مشاور خانواده هم معتقد است که افزایش قیمت سکه و تاکید خانواده ها بر مهریه ‌های بالا سبب گرایش مردان به ازدواج های موقت می‌شود.

او می گوید : به دلیل افزایش نرخ سکه مهریه های دختران که بیشتر بر اساس سکه مشخص می شود نیز ناخواسته افزایش پیدا کره است و در نتیجه مردان که تمایل چندانی نیز به ازدواج نداشته اند از ازدواج منصرف می شوند.متاسفانه در میان خانواده های متوسط مهریه های 500 تا 700 سکه ای رسم است در میان خانواده های متدین زیر 200 سکه به عنوان مهریه تعیین می شود که در حال حاضر معادل ریالی آن دوبرابر چند ماه گذشته شده است.

قرایی مقدم می گوید به جز افزایش مهریه ها هزینه برگزاری یک مراسم ساده عروسی نیز به حدی افزایش پیدا کرده است که بسیاری از خانواده ها امکان تامین آن را ندارند و دختران ترجیح می دهند که به جای سختی زندگی متاهلی در خانه بماند و پسران نیز بیش از گذشته از تشکیل خانواده فراری شده اند.وسبب کاهش ازدواج های رسمی و افزایش ازدواج های موقت می شود که درآینده بحران های خانوادگی بیشماری را برای جامعه ایجاد می کند.

این در حالی است که مدت زیادی از لایحه جنجالی حمایت از خانواده و به ویژه مبحث ازدواج موقت که سرو صدای بسیاری به پا کرده و اظهار نظرهای مختلفی در موافقت و مخالفت با آن شنیده میشود نمی گذرد. امین حسین رحیمی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به خبر می گوید : در نظام حقوقی جمهوری اسلامی و کلا در نظام حقوقی اسلام اصل بر ازدواج دائم است که موجب تشکیل خانواده و تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزندان می‌شود، یعنی ازدواج دائم مورد تاکید اسلام است و ازدواج موقت به عنوان یک ضرورت در مواردی که امکان ازدواج دائم فراهم نیست در شرع و قانون آمده است.

او با بیان این که بالاخره در جامعه برای بعضی از افراد چه زن و چه مرد به علت‌های متعدد امکان ازدواج دائم فراهم نیست میگوید: لذا اسلام و نظام حقوقی این اجازه را داده که این افراد بتوانند به طور موقت ازدواج کنند؛ اما این مورد ترویج و تاکید نظام حقوقی ما نیست، بلکه به عنوان یک استثناء در موارد ضروری مطرح است و معمولا برای مردان مجرد است.

اگر چه که معلوم نیست که کارشناسان افزایش قیمت سکه را هم جزوه مواردی که در آن شرایط امکان ازدواج دائم فراهم نیست به حساب می آورند یا نه اما به هر حال انچه که مشخص است این است که جامعه شناسان نسبت به افزایش ازدواج موقت پا به پای قیمت سکه هشدار می دهند !
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۰۶
مهریه 10 تا 15 سکه. 200 300 400 500 رو خدا بیامرزه. بیشتر از 10 تا 15 سکه یعنی زن به مرد اعتماد نداره و همچنین زن قصد تجارت داره و شکل گیری چنین زندگی از اساس اشتباه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
مشکل ما خانوما در اصل بی اعتمادی به همسر نیست بهتر نیست یه مقداکمی مطالعه ی قوانین در اقایون بیشتر شه تا این همه یک طرفه به قاضی نرن و فکر نکنن با دادن حق طلاق مشکل حل می شه مشکل ارث یک هشتم همر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
کاش یه کم حقوق زن در زندگی مشترک بیشتر می شد تا خودتون می دید چطور خود به خود مهریه ها میومد پایین
گیرم که ازدواج موقت هم کردیم!!!!خونه داریم که بریم توش؟نکنه میخواید ببریم خونه خودمون!!!به پدر و مادر هم بگین که بی زحمت برین بیرون غریبه نیست این خانم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
مردی که مزه صیغه کردن اومد زیر دندونش و دید که بدون مسئولیت و با کمترین سختی میتونه لذت ببره عمرا ازدواج دائم بکنه... مگه اینکه بخاد بچه داشته باشه و یکی بهش بگه «بابا»... اونم که در سنین بالا به سراغش میاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
اون وقت ببخشید میشه بگین انگیزه ازدواج در مثلا کشورهای غربی (که همه جور تجربه و آزادی قبل از ازدواج و دوران به ظاهر مجردی داشتن) چیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
خب گفت ديگه، انگيزه‌ي غربي‌ها هم (كه همه جور آزادي قبل از ازدواج دارن) بچه دار شدنه
چرا شعار جهت ایجاد تسهیلات ازدواج مشمولین ازدواج سر داده میشود اما در عمل هیچ اقدامی صورت نمیگیرد؟
ازدواج موقت نکنن چه کار کنن؟ رابطه نامشروع برقرار کنن؟ اگه برا پسری امکان ازدواج دائم باشه سراغ ازدواج موقت نمیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
اونی که دنبال صیغه بازی هست ازدواج دائم هم براش فراهم باشه ، باز میره دنبال صیغه... صیغه راه حل مردها و زنهای راحت طلب و بی مسئولیته... فردی اگه مسئولیت پذیر باشه دنبال صیغه نمیره....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
آقا یا خانم ناشناس که گفتی فردی که مسئولیت پذیر باشه، دبنال صیغه نمیره...! میشه واسه خانمهای که طالب ازدواج دائم هستند و میخوان مسئولیت پذیر هم باشن، راه حلی ب اعلام بفرمائید؟
این تابناکی ها هر خبری به نظرشان مناسب بیاید منتشر می کنند . خداوندا هدایتشان کن
باز يك اتفاقي افتادد ومشتاقان صيغه به وجد اومدند
نه اقاجان دختر خانواده محترم صيغه نميشه ولي مقدار مهريه را پايين مياره چه عيبي داره
ديگه هم تشويق به صيغه بازي نكنين كه فايده نداره
بي بند وبارها هم كه اصلا مهريه نميذارن وازادند
می گم بشینیم ببینیم چطور میشه. مشکل خودش حل خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
خوب الان هم همه نشستند ببينند چي ميشه! زير پوست شهر خيلي خبرها هست كه همه مي دونيم ولي باز هم به روي مبارك نمياريم
خوب شاید این یه راه برای مردها ی مجرد باشه پس دخترای مجرد چکار کنن....?
اخرش کار به کجا کشیده میشه?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
دختراي مجرد هم صيغه بشوند هيچ عيبي هم ندارد جامعه ما جرآت امتحان اين كار را ندارد و همه ترجيح ميدهند همه جور رابطه نامشروع داشته باشند و معصيت خدا را بكنند اما اسم روشون گذاشته نشه نه عزيزم يك كم فكر كن اون خدايي كه اين را حلال كرده براي همه مردان وزنان كرده است و از من وشما وهمه كارشناسان فرهنگي و اجتماعي و خانوادگي بيشتر ميفهمد و عاقبت امور را فقط او ميداند ما حاضر نيستيم احكام الهي را درست وكامل انجام دهيم تا از نتايج خوب فردي واجتماعي آنها برخوردار شويم وهمه برخوردهايمان با دين سليقه ايست در اين مورد هم گناه كردن و دهن كجي به خدا ورسول را به اطاعت از روشهاي ايشان ترجيح داده ايم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
مشکل اینجاست که احکام الهی درست اجرا نمیشه وگرنه اگر احکام الهی رو به درستی اجرا می کردیم با پدیده ای به نام صیغه رو به رو نمیشدیم. خداوند در قرآن (سوره نور) می فرماید: "اگر نتوانستید ازدواج کنید تقوا پیشه کنید که خداوند از رحمت خود شما را روزی دهد." نگفتن اگر نتوانستید ازدواج کنید برید صیغه کنید که از گناه به دور باشید!!! اگه قرار به این باشه که برای این که کسی از گناه دور باشه، صیغه کنه، پس دیگه کدوم گناه؟؟؟!!! من با نظر دوستانی که میگن صیغه کردن مانع ازدواج پایداره موافقم کاش یه نظرسنجی تو این زمینه تابناک راه بندازه
سلام به مردان عزیز محترم :
با توجه به نزدیکی قیمت سکه به 1000.000 تومان از آقایان تقاضا میشود مقدار زاویه تعظیم را در گفت و شنود با همسر بیشتر کرده ( سرچسبیده به زانو ) و در صورت نیاز درازکش به فرامین گوش دهند . شستشوی البسه و ظروف , نظافت منزل , خرید , پخت و پز , به صورت صد درصد انفرادی بوده ؟
کلیه تقصیرات را بدون چانه زدن عهده دار شوید
از مجلس محترم میخوام که برای مهریه فکری بکنند یک قیمت ثابت تعیین کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
این بر خلاف شرعه .همون شرعی که مهریه رو گذاشت و ...
خوب نیمه‌ی پر لیوان را ببینید. افزایش قیمت سکه به گسترش سنت حسنه‌ی ازدواج موقت دامن می‌زند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
شما افراد هوس باز هم که از کل شریعت اسلام فقط همین یکی رو گرفتین و بقیه سنت پیامبر مثل کمک به محرومان جامعه، یتیمان و نوع دوستی رو واگذار کردین به افراد دیگه جامعه... عجب تقسیم کار ی کردین... خدا قبول کنه... حتما بهشت مال شماست...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
هم اون تضعیف ازدواج موقت بخاطر قیمت سکه و هم این تشویق! هر دو مسخره س.
این دو ربط جدی به هم نداره
وقتی امکان ازدواج دائم نیست عده ای ازدواج موقت میکنند و عده ای هم ...
عدم ازدواج بیشتر به وضعیت اقتصادی بد جامعه نداشتن شغل مسکن و.... برمی گرده نه مهریه
چنانچه مطلقه ای مجددا ازدواج کرد قانون باید همسر اول را از پرداخت مهریه معاف کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
مگر صندوق بازنشستگيه؟ مهريه به نوعي اجرت المثل زن هست . بيخودي همه چيز رو با هم قاطي نكنيد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
آخه مهریه به ازدواج و طلاق ربطی نداره که!من میتونم روز دوم ازدواجم مهریه مو بگیرم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
نه عزیز صندوق بازنشستگی نیست .اما زن منزل مسکونی یا به طور کلی مال نیست که براش اجرت المثل تعیین کنن. لطفا با اطلاعات کامل از اصطلاحات حقوقی استفاده کن.
اون که شما میفرمایید مهر المثل هست که اینجا موضوعیت نداره.
البته بگید که اون چیزی که در اسلام وجو داشته ازدواج موقت برای مجردها بوده نه اینکه از مواضع رسمی حکومت شنیده میشه -که ازدواج موقت را برای متاهل ها ترویج میکنه -و باعث سستی بنیان خانواده ها و افزایش طلاق میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
لطفا بيخبر از احكام الهي براي خدا كامنت نگذاريد پيغمبر خدا ص و امير المومنين ع هم در حال تاهل صيغه گرفته اندو حلال است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
جناب ناشنابه این نکته توجه کنین که پیامبر و بقیه در چه شرایطی صیغه گرفتند.وضعیت اون دوران با الان قابل مقایسه نیست.
"دختران ترجیح می دهند که به جای سختی زندگی متاهلی در خانه بماند و پسران نیز بیش از گذشته از تشکیل خانواده فراری شده اند."
فرق پیر پسر با پیر دختر:

"پیر پسر" موفق شده ازدواج نکنه!
"پیر دختر" موفق نشده ازدواج کنه!
واقعا جای ترس داره چرا کسی که سال قبل مهریش مثلا200سکه بوده حالا باید با نرخ جدید مهریشو بپردازه؟؟
در رابطه با مهریه باید به اطلاع برسانمکه در قدیم رسم بر این بود که اگر مرد سرناسازگاری برای زندگی مشترک داشت بایستی کل مهریه را می پرداخت. . در صورتیکه زن مرد را نمی خواست و قصد جدایی از آن را داشت ، شوهر جدید می بایست مهریه تعیین شده را به مرد می داد. شایداین سیستم هنوز بهترین سیستم می باشد که تا حدود زیادی می تواند رابطه زناشویی را تا حدودی به نفع هر دو طرف حفظ نماید. امید است علما و قانون نویسان کشور محددا در بحث مهریه تجدید نظر نمایند.
زنی که 500 تا سکه مهرشه دائما در حال استثمار شوهرشه و شوهر بیچاره کاری نمیتونه بکنه. این چه وضعیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
اگه هرکی موقع ازدواج دقت کنه از این موارد به وجود نمیاد مهریهه من ۵۰۰ سکه هست اما تو این ۶ سال ه از ازدواجم میگزره هیچ وقت حرفی ازش نزدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
قانون اونقدر حق و حقوق به هر داده که مهریه در مقابلش چیزی نیست.میتونه زنشو تو خونه زندانی کنه بگه راضی نیستم بری بیرون!
یعنی می گویید جوانان بروند بمیرند؟
مقصر این وضعیت در درجه اول خود پدر و مادرها هستند که ساده لوحانه به بهانه تقویت پشتوانه دخترشان از همان اول زندگی دخترشان را بدبخت می کنند و مقصر اصلی در انحراف پسران جامعه نیز هستند.
من به عنوان یک پدر هرگاه پس از تحقیق و تفحص از اخلاق و دین و ایمان خواستگار دخترم اطمینان پیدا گردم او را آزاد می گذرام که مهریه را خودش و خانواده اش تعیین کنند چون مهریه هدیه است نه باج سر گردنه و بهای فروش دختر!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
آقا لطف میکنی آدرس خونتون رو بدین ؟
پدر نمونه از انگشتای دست کمتره
با سلام
به نظر من ازدواج موقت را خدا حلال کرده که از فساد و فحشا و فرزندان نامشروع جلوگیری کند چون ازدواج دائم تعهداتی مثل دادن نفقه دادن حق شیر دادن به فرزند و...دارد و اگر بد بو که خدا حلال نمیکرد ولی ما مردم دین را با ذائقه خو تحریف میکنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
احسنت بشما از ته دل !
دختر ایرانیه دیگه .چه می شه کرد ؟
این مطلب وموضوع واظهار نظرها عملا در جامعه ما یا وجود ندارد یا قابل طرح نیست.
کارشناسان هشدار میدهند....؟!!

یه جوری متنو نوشتین یکی ندونه فک میکنه داری از گناه نابخشودنی صحبت میکنی. من نمیدونم چه جور آدمایی این متن ها رو مینویسن.
شد یه بار در مورده زنا و هزارتا کثافت کاریه دیگه که روز به روز داره بیشتر میشه هشدار بدین؟!
فک کنم از نظره شما گناهه ازدواج موقت از این مسائل بیشتره!!!!!

اگه تحمله انتقاد رو داری چاپ کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
دمت گرم درست نوشتي
خوب با این اشفته بازار اقتصادی ،ضرورت ایجاب میکنه جونا ازدواج موقت کنن که به گناه نیفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
خداییش اینقدر برده حوسهاتون هستین شما مردها؟!!!!!
برای همتون متاسفم....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
چه ربطي به هوس داره موضوع يك نياز طبيعي و فطريست مثل خوردن وخوابيدن شما مثل اينكه تازه از مريخ تشريف آورديد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
آره واقعا برده هوس هستن - و جای تاسف داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
همین چیزی که شما به اون میگید هوس بازی،خدا در وجود مرد بیشتر قرار داده برای تحکیم خانواده و اصلا برای تشکیل خانواده و خود ازدواج، قانون نتراشید قانون خدا را هم نه عوض کنید نه به اون ایراد بگیرید.....البته صیغه شرایط هم داره که اون ها هم باید رعایت بشه..
بايد يه قانوني براي محدود كردن مبلغ مهريه وضع بشه نه انكه مبلغ مهريه بيوفته دست روال و رسم و رسوم و چشم و هم چشمي !
مثلا ميتونن بگن مرد فقظ ميتونه حداكثر به اندازه نيمي از دارايي ها منقول قابل ارائه و مستندش را در زمان ازدواج براي مبلغ مهريه تقبل كنه و بيشتر از اون اجازه ثبت شدن نداره و غير قانوني محسوب ميشه
آره واقعا! من دیگه دستام خشکی کرده بس که ظرف شستم! تازه هرچی میگه باید بگم چشم!
بیچاره مردا،خوب حق دارن بترسن،به امید روزی که مهریه زیر 10 سکه شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
به امید روزی حقوق زن و مرد برابر بشه.
باور کنید با اینکه من از نظر مالی‌ شرایط خوبی‌ دارم ، اما دقیقا به خاطر همین مسائل و بی‌ جنبگی بعضی‌ خانوم‌ها اصلا جرات ازدواج دائم ندارم... این رو هم بگم که اتفاقا دیروز ، برای اولین بار در عمرم با یک خانوم مطلقه ازدواج موقت کردم ، و هر دو خیلی‌ خوشحال هستیم از این کار

علی‌ از کانادا
اقای تابناک برای رضای خدا بگویید نمایندگان محترم مجلس مهریه عندالمطالبه را به استاطعت المطالبه برگردانند تا امار طلاق پایین بیاید.
پاسخ ها
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
زنی که به خاطر مهریه همسر کسی میشه و به خاطر مهریه ازش طلاق میگیره بذار آمار طلاق ده نه صد برابر بشه
ای بابا
نخواستیم اصلا
آخه مگر دختري پيدا مي شه با 200 سكه و يا پائين تر سر سفره عقد بنشينه؟؟؟؟
اگر پيدا شد يه زنگ هم به ما بزنين!!
از اين حرف شما اينجوري به نظر مي رسه كه خانواده متدين در ايران اصلا نيست.
بالاخره ازدواج موقت خوبه يا بد؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
خيلي هم عاليست باعث دوري از گناه و ياد خدا و رضايت طرفين ميشود البته اگر شرايطش رعايت شود
چرا مهریه را دارای سقف مشخصی نمی کنند تا هم مردها راحت باشند و هم خانم ها
به نظر من آمار ازدواج هم بیشتر می شود
همسر بنده هم متاسفانه جزو این موارد است و هر شب قیمت سکه را دنبال میکرد
وقتی سکه یک میلیون تومان شد دایم میگفت مهریه من 110 ملیون تومان است و همه را یک جا میخواهم در صورتیکه پارسال همین موقه مهریه اش را 40 میلیون عنوان میکرد یعنی حدود 2.5 برابر پارسال
حالا من مانده ام با زنی که فقط به فکر پول است چه کنم
چاره ای ندارم به جز طلاق
حتی مرا تهدید کرده و به من گفته است دادخواست نفقه معوقه را هم داده ام!!!
حال این شما و این هم وضع ایران
زنان پولدار و مردانی که روز به روز فقیر تر میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
آخي يعني تو هيچ خطايي نكردي و اونم الكي دنبال نفقه و مهريشه؟ اگر زن تو زندگيش از مردش محبت ببينه و زندگي آرومي داشته باشه خيلي خيلي كم سراغ اين موارد ميره در ضمن فكر نكن اون حتما دنبال پوله شايد از يه مسائلي ناراحته و دنبال يه راهي كه شما رو به خودت بياره و متوجه كارهات بكنه ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
منظورم به شما نیست .ولی اگر مردها حسن سلوک داشته باشن هیچ زنی به یاد مهریه اش هم نمی افته ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
مرد اگه "مرد"باشه زنش هیچ وقت به فکر مهریه اش نمیافته.
پسری هستم 35 ساله ، کارمند با حقوق خوب و آبرومند که از ترس سکه جرات ازدواج ندارم . به امید روزی که شخصی پیدا شود و این ترس ازدواج در من از بین برود. (ماشین و خونه هم دارم ولی خداوکیلی از ترس سکه ...)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
برو پسر،برو جلو ،خدا پشت بنده هاش هست!!!!بعدش هم قولت میدم که اگه تو تو زندگیت درست و با صداقت رفتار منی حرف مهریه و سکه هم پیش نمی یاد،اینو از من تجربه دار بشنو!!تو که همه چی داری بابا جون،داره دیر میشه ها!!!!!!!!
پیشنهاد: مهریه حق زن میباشد اما بایک توافق ساده مشکل حل میشود. 1- مرد با امضای عقد نامه تعهد مینماید ازروز عقد هر ماه یک سکه (بنا به توان پرداخت مثلا یک ربع ازادی) به زن بپردازد و زن هم در مقابل تعهد میکند تا زمانیکه مرد به تعهد خود عمل کند از رجو ع به وی برای وصول یکجای مهریه صرف نظر میکند. والسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
همچین شرطی باطله!
آقا چه اصراري داريد مردم ازدواج كنند. والله 90 درصد متاهلين از دست زناشون به تنگ آمدند. اون ده درصد هم كنر آمدند و خفه خون گرفتند. چرا يك نظر سنجي در اين رابطه نمي كنيد تا همه چيز معلوم بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
گل گفتی! من آمار (غیررسمی) در مقیاس محدود گرفته ام، از هر 10 مرد 7 نفر اقرار کردند که ناراضی اند. ولی قبول دارم که یک نظرسنجی علمی تر لازمه.
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
راست ميگه بابا. تا وقتي خونه پدر مادر بوديم ميگفتن چرا عقد كردين نميرين خونه خودتون. حالا كه رفتيم هي ميگن چرا نميايد خونه ما!!! خوب بذارين دختر پسر عقد كرده خونه باباشون زندگي كنن. اينقدر هم به پرو پاي همديگه نپيچن.
می گم بهتر نیست 20سکه سقف مهریه تعیین بشه و هرکی هم خواست بیشتر از این رو مهر کنه مبلغ اون یا خود سکه رو نقدن بده به دختره و یا بریزه به حسابش هر کی موافقه مثبت بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
به نظر شما 20 سکه دیگه زیادی کم نیست؟خانمی بعد از 20 سال زندگی از همسرش جدا بشه...باید از صفر شروع کنه؟هیچی نباید داشته باشه؟
شاید ازدواج موقت مقدمه ای بر ازدواج دائم شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
مطمئن باشید که احتمالش خیلی کمه.
ظاهرا کسی به فکر حل این مشکل و یک راهکار اجرائی نیست و هر روز باید شاهد به زندان رفتن مردانی باشیم که خانم هایشان بدلیل وسوسه رسیدن به پول .... زنی که کار میکنه در آمد داره با فرد دیگری ازدواج کرده و به خاطر مهریه هم شوهر سابقش را به زندان می اندازه این انصافه اگه درست نیست اصلاح کنید دیگه آخه تا کی؟؟؟؟؟!!!!!!
آیا بالا بودن قیمت سکه مانع ازدواج جوانان هست یا بالا بودن قیمت مسکن هزینه های اولیه زندگی مثل خوراک و پوشاک برای آقایان و افزایش نرخ لوازم منزل جهت تهیه جهیزیه برای خانم ها؟ در ضمن پند درصد از دختر ها با هدف دریافت مهریه و طلاق سر سفره عقد می نشینند؟
چرا آقایون با رفتار مناسب و نجابت و محبت در جهت گرمی زندگیشون اقدام نمی کنند تا با سو رفتار همسرانشون رو وادار به جدایی نکنند
حالا لازم نيست كه ازدواج كنيم مثل بقيه مسائل زندگي از اين يكي هم ميگذريم ما كه نسل سوخته ايم .....
همه کامنتهای این مطلب رو خوندم... چیزی که برام جای تاسف داشت اینه که چقدر جامعه ما تو بعضی حوزه ها سقوط کرده.... یک زمانی (خیلی دور رو نمیگم) هدف از ازدواج پیدا کردن 1 شریک زندگی و 1 همراه بود برای طی کردن مسیر زندگی، یکی که بتونه تو مسیر کمال ما رو کمک کنه.. اما حالا چی؟!! ازدواج شده ابزاری برای رفع نیاز جنسی ... وقتی ما با این دید داریم به مساله به این مقدسی فکر میکنیم خب معلومه که بحثهایی مثل صیغه و ازدواج موقت و دوست دختر شرعی تو جامعه رواج پیدا میکنه! بیاین کمی فکر کنیم... جلوی فاجعه رو بگیریم... در سنت پیامبر ، ازدواج ابزاریه برای تکامل بشره... مگه با ازدواج موقت این تکامل صورت میگیره؟!!! مگه با ازدواج موقت همراه خوب برای زندگی پیدا میشه؟ بیاین 1 بار جدی سر این موضوع فکر کنیم... رفع نیاز جنسی هدف زندگی ما نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
بخشی از حرفات درسته ولی بخشی هم شعاریه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
آره ازدواج موقت هم راهی است برای تکامل بعضی ها،پیامبر اسوه الحسنه است این آیه قرآنه تمام سنت های پیامبر گفتم تمام نه فقط همین موضوع موجب کمال است مگر اینکه شما از قرآن بهتر سعادت ما رو بدونین!!!
من حدود 4 سال پيش از همسرم جدا شدم البته ايشون خودش عاشق يه خانمي شده بود و منو طلاق داد اونموقع اگه ماهي 10 تا سكه هم ميخواستم ميتونست بده ولي قرار بر ماهي 2 سكه شد جمعا اندازه 10 ماه هم مهريه ام رو نگرفتم چون توان پرداخت نداره من نه تهديدش كردم نه شكايت يا منت، آدميزاده نداره بده نميشه كه واسه 2 تا سكه پدر بچمو بي آبرو كنم همينقدر كه الان توانايي پرداخت ربع سكه رو هم نداره يعني از جائيكه بايد متنبه شده، ازدواج دائم و موقت همگي بستگي به شرايط آدما داره نه به مهريه و ... بنظر من ازدواج چه موقت باشه چه دائم مربوط به مجرداس متاهلا هول نكنن لطفا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
پایه ازدواج باید عشق باشه و عقلانیت و حفظ مستمر اونا .
کامنتها رو خوندم. جواب اونایی که میگن صیغه مختص مردهای هوسبازه: میدونید چرا مردهای شما هوسبازن؟ چون قبل اینکه با شما ازدواج کنن با کسان مختلف دوست بودن. چرا دوست بودن؟ چون میدونستن نمیتونن ازدواج کنن. مجبور بودن. کی به اونا جواب رد میداده؟ دخترا و خونواده هاشون. کسی که قبل ازدواجش با چند نفر بوده بعد ازدواجش هم میتونه باشه. پس دنبال مقصر نگردید. شما که حاضر نیستید زندگی ساده رو تحمل کنید باید پیه این چیزا رو هم به تنتون بمالید.
جواب اونی که گفته بود صیغه مال پسرای مجرده پس دخترا چه کنن؟ جوابش سادس: دخترا این قدر خواستگاراشون رو نپیچونن. باهاشون کنار بیان. در این صورت هم خودشون ازدواج دائم میکنن هم پسرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
من با بخشی از حرفهای شما موافقم... دوست من وکیل دادگستریه... ایشون از پرونده های طلاقی که داشت به این نتیجه رسیده بود که علت اصلی طلاق و عدم رضایت همسرها از همدیگه ، تجربه روابط نزدیک قبل از ازدواجه... وقتی فردی رابطه با چندین نفر مختلف روتجربه کرده باشه معلومه که بعد از ازدواج دائم، همسرش رو با موردهای قبلی که باهاشون رابطه داشته مقایسه میکنه و خب از انجایی که همه دارای 1 سری نقاط ضعف هستن، این مقایسه باعث عدم رضایت و در نتیجه طلاق میشه...
این تجربه رو گفتم برای اونهایی که فکر میکنن ازدواج موقت یا داشتن دوست قبل از ازدواج کم هزینه است و میتونن با هزینه کم، لذت ببرن... عزیزان اگه به فردا نگاه کنیم عملا با این کار دارین زندگی آیندتون رو خراب میکنین....
اما اگه فکر کنیم که سختی ازدواج افراد رو میکشونه به ازدواج موقت، میخام بگم اشتباهه.. این رابطه حتمی نیست... عملا به بیان ساده این کار، حل مشکل به احمقانه ترین و پرهزینه ترین راه ممکنه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
دوست عزیز چرا میگی باید خیلی ساده به خواستگارهامون جواب بدیم؟!! وقتی که ما میدونیم تقریبا بیش از 90 درصد پسرهای جامعه قبل از اینکه به فکر ازدواج بیافتن با زنهایی ارتباط نزدیک داشتن و به احتمال زیاد بعد از ازدواج هم -به قول خود شما- میرن دنبال هوسهاشون؟ به ما حق بدین که نتونیم اعتماد کنیم!
به نظرم کل تحلیل این خبر مفت نمی ارزه و بین این دو متغیر هیچ رابطه ای نیست
از آقا سهراب بسیار متشرع و مسلمان بپرسید اگر خودش دختر یا خواهر مجرد دارد حاضر است آنها صیغه شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
هزار تا +
تابناک بهتره یک کارشناس مسائل خانوادگی داشته باشه جواب این همه اراجیفوبده
بجای این حرفا یکی نیست بگه گوشت کیلو چنده ؟!!!
اگر مهریه باید بیاد پایین پس حق طلاق هم باید به زن و مرد بطور مساوی داده بشه ! ولی میدونم که این به مذاق خیلی از آقایون ایرانی خوش نمیاد !
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
من به عنوان یک مرد متاهل با این پیشنهاد موافم
ازدواج موقت باعث نابودی خانواده هاست و ازدواج نکردن بسیار بهتر از آن است.ازدواج یعنی ازدواج دائم هیچ زن و دختر خوبی برای یکی دو روز عقد مردی نمیشود.لطفا برای لحظه ای فکر کنید که ناموس خودتان همچین کاری کند چه حالی میشوید.
اهای ملت تورو خدا هر جا ایران هستین برای نجاتم یه کوچولو دعا کنید هنوز مهریه زن اولم تموم نشده همسر دومم هم مهریه اش رو به اجرا گذاشته اصلا به چه زبونی بگم دیگه خسته شدم از هر چی ازدواجه چه موقت چه دایم تابی جون تو هم واسم دعا کن و گرنه همتون بلای منو بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
واست دعا ميكنم زن سومت هم مهرشو بذاره اجرا.
تا بدوني هر كي خربزه ميخوره....... چي دادا؟؟
ازدواج موقت سنت است وبرای جلوگیری ازفساد در جامعه با توجه به افزایش طلاق بایستی فرهنگ سازی وبستر قانونی آن باید فراهم شود تا ازشاهد معصیت در جامعه نباشیم.
لطفا به جای تبلیغ ازدواج موقت آنهم در شرایط استثنا مشکلات اقتصادی یعنی ایجاد شغل برای جوانان و دادن وامهایی با شرایط راحت و فراهم آوردن شرایطی که جوانان به راحتی خانه دار بشوند را مد نظر قرار بدهید و تبلیغ کنید
بايد قانون بزارن دولت مردان ما مثلاً به اجرا گذاشتن مهريه زن فقط يك بار در تمام عمر باشه تا ديگه هوس نكنه در ازدواج بعدي هم مهريه رو اجرا بزاره( دوم )2 - هر مرد براي مهريه فقط يك بار بره زندان اونم اگه با همسرش كنار نيامد ( سوم) 3 - براي مهريه ماليات سنگين در نظر بگيره تا خلنومها بيجهت هوس نكنن مهريه رو به اجرا بزارن (چهارم)4 - در رسوم بعضي از اقوام اومده اگه زن مهريه شو بگيره ديگه هيچ حقي تو خونه حتي صدقه دادن بدون اجازه همسر رو نداره (البته معلوم نيست اين رسم از كجا اومده ) (پنجم ) 5 - آخرش اگه نشد اصلاً خود دولت طرح بيمه مهريه رو راه بندازه تا مردها در مواقع لزوم بتونن مهريه رو پرداخت كنن مثل ماشين سالانه خانمها برن مهريشونو در صورت غير متعارف بودن بيمه كنن (اين مورد حق بيمه پرداختي با خانمها باشه ) كلي شغل ايجاد ميشه
زمانی که حضرت محمد ازدواج موقت رو انجام داد و آیه نازل شد برا موقعی بود که زنان سرپرست خودشونو در جنگ با کفار از دست داده بودند و از عهده تامین زندگیشون برنمی اومدن و از طرف دیگه واسه ترویج دین تو قبایل دیگه چون تو اون زمان عرب ها قبیله ای بودن و فقط تحت تاثیر قبیلشون بودن .حالا خداییش کدوم مرد با این دید ازدواج موقت میکنه؟
درسته خدا اونو حلال فرض کرده اما خوبه یه خورده مطالعه کنیم و ببینیم اصل ماجرا چه بوده
حالا جالبه بین مردهایی که زن دارن ازدواج موقت بیشتره مگه نمیگین خرج زندگی بالاست ؟
من و همسرم هردو از خانواده هاي متشرع بوديم. پس از آشنايي كافي و مواقت هر دو خانواده با مهريه 5سفر زيارتي حج واجب عمره كربلا سوريه و قم ازدواج كرديم( ما ساكن مشهديم) الان 5سال از ازدواجمون ميگذره يك پسر داريم و تا دلتون بخواد خوشي. حج عمره و قم را مشرف شديم و فيش حج واجب را هم داريم . ان شاا... كربلا و سوريه هم قسمتمون ميشه. خوب اينجور مهريه چي اشكالي داره؟ وقتي بي جنبه بازي از خودتون در مياريد حق دارند هزار سكه مهر دخترشون كنند!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر