بازدید 14180
استادي:

مسئولان براي وضعيت اخلاقي فكري كنند

کد خبر: ۲۲۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۴ 27 January 2012
امام جمعه قم با انتقاد از بيان مطالب کذب در برخي رسانه‌ها بر رعايت امانتداري در نقل مطالب در رسانه‌ها تاکيد کرد.

به گزارش ايسنا آيت الله رضا استادي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم با بيان اين مطلب، تصريح كرد: بايد مراقب باشيم تا دستاوردهاي معنوي عزاداري دو ماهه محرم و صفر را با گناه تباه نكنيم.

وي افزود: عقد و عروسي در اين روزها زياد است و همه از خانواده عروس و داماد و تالارها بايد مراقبت كنند كه اين مجالس و جشن ها كه به عنوان اين ماه و دهه فجر گرفته مي شود، آلوده به گناه نشود كه دخاير معنوي را از بين مي برد.

استادي با بيان اين‌كه رحم كردن از مصاديق تقواست، اظهار كرد: در جامعه گرفتار، افراد آبرومند داراي مشكل زياد هستند، آيا ما براي كمك به خود و آينده و قبر و قيامتمان نبايد به اين افراد كمك كنيم.

وي افزود: در رسانه‌ها به ما وعده مي دهند كه ما مايحتاج اسفند و شب عيد را تامين مي كنيم و ما همان طور كه براي اين آينده كار مي كنيم بايد براي آينده دوردست ترهم برنامه داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: كساني هستند كه اجاره خانه نمي توانند بدهند، دختر و پسر دارند و گرفتار هستند و يا بدهكار هستند اگر كسي بتواند يك نفر و يك خانواده را از اين غصه ها نجات دهد، بسياري از مشكلات جامعه حل خواهد شد و چنين افرادي براساس روايات ثواب حج دارند.

استادي عنوان كرد: خوشحال كردن مومن با پرداخت دين و بدهي او و يا اضافه نكردن اجاره خانه و ...همه در نزد خدا محفوظ است و آنچه استفاده مي كنيم، رفتني است.

وي در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به توقع ائمه(ع) از ما بيان كرد: صدق حديث يكي از نشانه هاي شيعه بودن است و كذب و دروغ با شيعه بودن سازگاري ندارد.

اين استاد حوزه علميه قم اظهاركرد: در جامعه شيعه همه بايد امين باشند و نبايد خيانتكار وجود داشته باشد؛ در خانه اسلامي نبايد دروغ و خيانت وجود داشته باشد؛ در اداره و بازار مسلمانان نبايد خيانت و دروغ وجود داشته باشد، حتي اگر طرف حساب ما انسان فاسق و فاجر باشد.

وي افزود: در كشور اسلامي مطبوعات كه وظيفه اطلاع رساني دارند، بايد راستگو باشند؛ اداي امانت كنند و در نقل خود خيانت نكنند، اما گاهي ديده مي شود كه برخي مطبوعات و رسانه ها مطالبي را از روي غرض و يا سهل انگاري بيان مي كنند؛ براي كاذب بودن انسان كافي است شايعه اي را بدون تحقيق منتشر كند.

استادي بيان كرد: در يكي از اين روزنامه‌ها نوشته بود كه هفته آينده آيت الله اميني قرار است براي اقامه نماز به نماز جمعه بيايند و نوشته بود كه ايشان بعد از چند سال حضور خواهد يافت.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه ايشان قبل از محرم سال گذشته به كربلا مشرف شدند و در كربلا حادثه اي براي پايشان پيش آمد و گچ گرفتند و مدتي در منزل بستري بودند و به خاطر همين نمي توانستند اين يكسال حضور داشته باشند، اما اين روزنامه تحقيق نكرده اين موضوع را طوري بيان كرده كه مسئله اي وجود داشته است كه ايشان در نماز جمعه حاضر نمي شده‌اند.

اين استاد حوزه علميه با اشاره به روايتي از معصوم(ع) ادامه داد: مطالب بيان شده در اين روايت همان چيزي است كه امروز رهبر معظم انقلاب مطرح مي كنند كه بايد جذب حداكثري داشته باشيم.

وي عنوان كرد: چرا روز به روز بايد دشمن درست كنيم و به محض اين كه كسي كار اشتباهي كرد آن را غيرقابل اصلاح بدانيم و او را خوارج بدانيم.

استادي با اشاره به فرارسيدن دهه فجر بيان كرد: در اين دهه نظام اسلامي برپا شد كه در ميان همه كشورها مستقل است و تكيه به جايي ندارد و رهبر و موسس آن دغدغه پياده كردن احكام اسلام را دارند.

وي افزود: نبايد از خيرات و لطف خدا در اعطاي اين انقلاب به ما غافل باشيم و بايد شاكر باشيم و مجالس جشن داشته باشيم و مسئولان دستاوردهاي انقلاب را در اين دهه مطرح كنند.

استادي بيان كرد: هر مجتمعي اگر حساب نكرده و براساس تبليغات دشمنان بگويد همه چيز در كشور بد است، دروغ مي گويد، اما اگر كسي هم بگويد همه چيز خوب است، خلاف واقع است.

وي تاكيد كرد: مسئولان بايد فكر كنند كجا پيش رفته اند و در كجا لنگي دارند و آن را اصلاح كنند؛ نبايد بدون حساب و بر اثر بوق هاي تبليغ دشمن همه چيز را بد بدانيم، ولي نقاط ضعفي هم هست كه بايد رفع شود.

وي با اشاره به برخي از نابساماني هاي جامعه گفت: امروز مسئله مهم در كشور ورزش است؛ يك پنجم امور كشور ورزش است و آن وقت خودشان مي آيند در تلويزيون همديگر را مسخره مي كنند و اين به آن مي گويد چرا اينقدر پول داده ايد و گرفته ايد و اخلاق ورزشي كمرنگ است.

وي ادامه داد: وضع دانشگاه ها و اخلاق جامعه و ...را نمي توان گفت خوب است و چشم روي واقعيت بگذاريم البته هيچ نعمتي به پاي استقلال جامعه نمي رسد و بايد شكرگذار باشيم اما نابساماني ها را هم اصلاح كنيم.

خطيب نماز جمعه قم با اشاره به تحريم هاي اخير تاكيد كرد: اين تحريم‌ها كمابيش بوده است و بايد با توكل به خدا و با تدبير با كمترين آسيب و يا بدون آسيب از آن عبور كنيم .

استادي تصريح كرد: ما معتقديم ما حق هستيم و آنها باطل اند؛ زيرا ما مي خواهيم پيشرفت كنيم و آنها مي خواهندمانع شوند وبايد با توكل به خدا از اين مشكلات بگذريم و معتقديم كه حرف حق پيروز است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل