بازدید 34146

خطیب جمعه تهران: به داد ملت برسید

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران افزود: اين‌جا جاي مچ‌گيري نيست، اما شما را به حضرت عباس (ع) به داد اين ملت برسيد. اين ملت، ملت خوبي است. ملتي كه در 22 بهمن قدرتشان را به نمايش خواهند گذاشت. بايد نظارت وجود داشته باشد و جلوي تصميمات غيركارشناسانه گرفته شود. ما تقاضا مي‌كنيم له و عليه كسي سياسي عمل نشود تا انشاءالله همگي دست به دست هم دهيم و كاري كنيم كه قضاياي تلخي كه طي دو هفته‌ي گذشته اتفاق افتاد ديگر تكرار نشود.
کد خبر: ۲۲۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶ 27 January 2012
خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌ كه ملتي كه بخواهد آقا بالاسر نداشته باشد و عزيز باشد بايد هزينه‌هايي هم پرداخت كند، تصريح كرد: ما در اين مسير با هزينه‌هايي كه داده‌ايم، دشمن را به زير خواهيم كشيد.

به گزارش ايسنا آيت الله سيد احمد خاتمي در خطبه‌هاي اين هفته‌ي نماز جمعه تهران با مورد توجه قرار دادن بحث تحريم خريد نفت از سوي اتحاديه اروپا عليه ايران، گفت: اين مساله مساله‌ تازه‌اي نيست و آنها شق‌القمر نكرده‌اند. قبل از اين‌ها دشمنان پيامبر(ص) نيز اين كار را انجام و در شعب ابيطالب مسلمانان را در فشار بسيار شديد غذايي قرار دادند.

وي در ادامه اظهار كرد: مقام معظم رهبري فرمودند «ما در شرايط شعب ابيطالب نيستيم، بلكه در شرايط بدريم» و هم‌اكنون نيز دنيا عليه ما جنگ احزاب را راه انداخته است و ما همچون مسلمانان كه در اين جنگ بر دشمنان غلبه كرده‌اند، در اين صحنه نيز پيروز خواهيم بود.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه در كشور ما تحريم بي‌سابقه نيست و از اول انقلاب تا كنون ما در تحريم بوده‌ايم، ولي اين موضوع شدت و ضعف داشته است، خاطرنشان كرد: از ويژگي‌هاي انقلاب ما فرصت‌سازي است و بيش از 30 سال است كه از دل اين تحريم‌ها پيشرفت‌هاي خيره‌كننده‌ي هسته‌يي بيرون آمده و من اميدوارم كه اين تحريم‌ها سبب شود، ملت بزرگ ما به سمت اقتصاد منهاي نفت، خيز بردارد.

خاتمي با مورد توجه قرار دادن اهميت بها دادن به بحث توليد گفت: توليد رمز موفقيت اقتصادي است و بايد مشكلات توليدگران بيشتر برطرف شود تا اين‌كه هم بيكاري علاج شود و هم اين‌كه تودهني محكمي به دهان تحريم‌كننده‌ها بخورد.

وي ضمن اين‌كه تحريم‌هاي اتخاذ شده عليه كشورمان را بي‌تاثير در اقتصاد ايران دانست، اظهار كرد: حداكثر 17 درصد نفت ما را كشورهاي اروپايي همچون اسپانيا، ايتاليا، يونان و فرانسه مي‌خرند كه آنها هم در مشكلاتشان غرق هستند و مطمئنا با اين تحريم بر مشكلات آنها افزوده خواهد شد. نفت ما مشتري‌هايي دارد كه به ما ملتمسانه مي‌گويند نفت‌تان را به ما بفروشيد، اما اتحاديه اروپا با طناب پوسيده آمريكا به چاه مي‌رود و خود را بدبخت خواهد كرد.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران هم‌چنين با بيان اين‌ كه ملتي كه بخواهد آقا بالاسر نداشته باشد و عزيز باشد، بايد هزينه‌هايي هم پرداخت كند، تصريح كرد: ما در اين مسير با هزينه‌هايي كه داده‌ايم، دشمن را به زير خواهيم كشيد.

خاتمي خطاب به تحريم‌كنندگان اظهار كرد: چرا مهلت شش ماهه مي‌دهيد؟ چرا از هم‌اكنون تحريم نمي‌كنيد؟ دليلش اين است كه خودشان گرفتار و بحران‌زده شده‌اند و در اين روزهاي باقي‌مانده به انتخابات مي‌خواهند تاثيرشان را بر انتخابات بگذارند و بعد بگويند ببخشيد ناموفق بوديم.

وي افزود: آن‌چه در اين مساله بسيار خنده‌دار است بازيگري عربستان است كه گفته ما نيازهاي نفتي شما را برطرف مي‌كنيم. اين در حالي است كه بايد به آنها گفت اولا شما عرضه‌ي ما را نداريد و ثانيا ملت‌هاي بيدار شده‌ي منطقه شما را به روز سياه مي‌نشانند و ثالثا يك پرونده‌ي سياهي را به پرونده‌هاي ديگر خود مي‌افزاييد.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران گفت: اوباما در سخنراني اخيرش فضولي‌هاي زيادي كرده و گفته كه ما ايران را منزوي كرديم و جلوي اتمي شدن ايران را خواهيم گرفت. جواب او اين است كه شما منزوي شده‌ايد. چرا فرار رو به جلو مي‌كنيد؟ جنبش 99 درصدي‌ها شما را به روز سياه نشانده است. ما در جواب شما كه مي‌گوييد نمي‌گذاريم ايران اتمي شود، مي‌گوييم به كوري چشم شما ايران اتمي شد.

خاتمي در ادامه‌ي سخنان خود با مورد توجه قرار دادن گراني‌هاي اخير يادآور شد: هيچ‌كس نبايد توقع داشته باشد كه خطيب جمعه اين‌جا بايستد و از اين مساله كه مساله‌ي روز مردم است، صحبتي نكند.

وي افزود: بحمدالله طي روزهاي گذشته مسوولين به صحنه آمدند و قدري حباب قيمت‌هاي سكه و دلار شكسته شد، اما حرفي كه من مي‌خواهم بزنم اين است كه آدم بايد از حوادث عبرت بگيرد.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه اظهار كرد: جدا شدن منطقه‌ي يورو و حساب چين، هند و برخي كشورهاي بزرگ از دلار و لرزه افكندن جنبش وال‌استريت به اقتصاد آمريكا همگي نشان مي‌دهد كه دلار با اين وضعيتش قطعا رشد بين‌المللي نداشته و ما بايد در عوامل داخلي به كنكاش بپردازيم.

خاتمي جنگ رواني دشمن و فضاسازي رسانه‌هاي بيگانه در پي تحريم نفت از اروپا، فراواني حجم نقدينگي در دست مردم، سوءاستفاده‌ي دلال‌ها و وجود تحليل‌هاي نادرست در عرصه‌ي اقتصاد را از جمله اين عوامل عنوان و تصريح كرد: برخي سياه‌نمايي‌ها سعي كرد اين نكته را القا كند كه ما ورشكست شده‌ايم؛ در حالي كه به والله اين موضوع دروغ است؛ چرا كه ذخيره‌ي ارزي ما بسيار مناسب است. امسال ما 10 درصد وارداتمان را كم كرده‌ايم و وضعيت صادرات غيرنفتي ما خوب بوده است. اين سياه‌نمايي‌ها آب به آسياب دشمن مي‌ريزد.

وي در عين حال با تاكيد بر اين‌كه در كنار وجود اين مسائل نمي‌توان از برخي سوء تدبيرها گذشت، گفت: شما چهارشنبه وارد شديد؛ در حالي كه يكي دو هفته بود قيمت دلار و سكه بالا مي‌رفت. پس اي كاش زودتر مي‌آمديد و عمل مي‌كرديد. با اين وجود مي‌خواهيد بگوييد كه سوء تدبيري نبوده است؟

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران افزود: اين‌جا جاي مچ‌گيري نيست، اما شما را به حضرت عباس (ع) به داد اين ملت برسيد. اين ملت، ملت خوبي است. ملتي كه در 22 بهمن قدرتشان را به نمايش خواهند گذاشت. بايد نظارت وجود داشته باشد و جلوي تصميمات غيركارشناسانه گرفته شود. ما تقاضا مي‌كنيم له و عليه كسي سياسي عمل نشود تا انشاءالله همگي دست به دست هم دهيم و كاري كنيم كه قضاياي تلخي كه طي دو هفته‌ي گذشته اتفاق افتاد ديگر تكرار نشود.

خاتمي در ادامه‌ي سخنان خود به بحث انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز اشاره و اظهار كرد: دشمنان بيروني و داخلي و ضدانقلاب‌ها ملتمسانه مي‌گويند كه مردم نياييد، ولي من از طرف اين مردم مي‌بينم كه به كوري چشم آنها مردم در اين انتخابات، باشكوه‌تر از گذشته عمل خواهند كرد.

وي انتخابات را جشن ملي مردم كشورمان خواند و خاطرنشان كرد: كانديداها و هوادارانشان بايد سعي كنند كه اختلاف ايجاد نكنند، مصالح نظام را قرباني مصالح خود نكنند و نخواهند تا با سياه‌نمايي راي بياورند، قانون‌شكني نداشته باشند، دروغ و وعده‌هاي دروغ سر ندهند، اسراف و تبذير را خط قرمز بدانند، تبليغات تخريبي نداشته باشند، به كانون‌هاي قدرت و ثروت وابسته نباشند، از شيوه‌هاي غربي استفاده نكنند و از امكانات بيت‌المال براي خودشان بهره نبرند.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران هم‌چنين شكل‌گيري مجلس مصر با اكثريت مسلمانان را مورد توجه قرار داد و گفت: شكل‌گيري چنين مجلس و سقوط چهارمين ديكتاتور يمن از خبرهاي خوش هفته‌ي گذشته بود و شاهد بوديم در هر كجاي جهان اسلام يك انتخابات آزاد صورت مي‌گيرد نتيجه همين است كه ملاحظه كرديد كه همه‌ي اينها گوياي اين مورد است كه باطل نمي‌ماند و ديكتاتورها مي‌روند.

خاتمي افزود: اما مساله‌اي كه هم‌چنان كام ما را تلخ كرده جنايات حكام بحرين است. آنها در كنار جناياتشان اخيرا خيز ديگري برداشته‌اند و سعي دارند كه كتاب‌هاي درسي‌شان را با ادبيات وهابي‌هاي سعودي بنويسند و آنها در حالي مي‌خواهند چنين جنايتي را انجام دهند كه اكثريت مردم كشورشان شيعه هستند. به هر ترتيب به فضل خدا، خداوند عمرشان نخواهد داد و اينها نمي‌توانند دست به اين جنايت بزنند. ما هم به مردم بحرين مي‌گوييم آفرين بر شما، بايستيد و مقاومت كنيد و تا نابودي ديكتاتورهاي حاكم از پا ننشينيد.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران در خطبه‌هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران نيز با اشاره به داستان متولد شدن حضرت موسي (ع) تاكيد كرد: بايد وعده‌هاي خدا را باور داشته باشيم و باور كنيم كه اگر يار خدا بوديم، خداوند نيز يار ما خواهد بود.

وي اظهار كرد: 33 سال از پيروزي انقلاب گذشته است و در سال‌ها آن‌چه از لطف و عنايت خدا داريم در سايه‌ي تلاش مومناني است كه خداوند را ياري كرده‌اند و اگر ما ياور خدا باشيم هيچ قدرت، نيمچه قدرت و ابرقدرتي هيچ غلطي نمي‌تواند بكند.

خاتمي در ادامه عنصر صداقت را عاملي مهم در زندگي دانست و با اشاره به نزديك شدن ايام دهه فجر گفت: بعد از 57 سال سياه دين‌ستيزي، اخلاق‌ستيزي، عفت‌ستيزي و استقلال‌ستيزي، خداوند به اين مملكت نور عنايت كرد و انشاءالله با برگزاري باشكوه دهه فجر قدردان اين نعمت باشيم و در اين راستا رسانه‌هاي مكتوب و غيرمكتوب نيز با ارايه‌ي برنامه‌هايي مستند از 57 سال جنايتكاري رژيم سياه پهلوي، بايد نقش خود را به خوبي ايفا كند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر