بازدید 27599

توصیه قرائتی برای رنگ لباس خانم معلم‌ها

کد خبر: ۲۲۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴ 27 January 2012
رئیس ستاد اقامه نماز كشور گفت: رنگ چادر معلمان زن در بیرون از مدرسه باید سیاه باشد، اما در داخل مدرسه باید این گروه از معلمان از رنگ ‌های شاد و سنگین استفاده كنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در جمع فرهنگیان نیشابور افزود: معلم نقش راهنمایی و تنویر افكار جامعه را دارد و بنابراین كار او كار انبیا است.

وی با بیان اینكه در فرهنگ اسلام چیزی به نام دوران دانش آموختگی نداریم، گفت: آیه قرآن در این زمینه می‌فرماید: 'قل رب زدنی علما' و پیامبر اكرم (ص) نیز فرموده است: 'از مهد تا لحد دانش بجوی'.

وی افزود: سوره علق با اقرأ شروع و با سجده ختم می‌شود و این بدین معنا است كه مسیر علم بایدبه سجده و افتادگی ختم شود.

قرائتی به معلمان توصیه كرد: برای پاسخ به شبهات، با اسلام ‌شناسان در ارتباط بوده و حداقل شماره تلفن و نشانی از یك اسلام ‌شناس به همراه داشته‌ باشند.

وی بی تكلف بودن، داشتن سوز دل و اخلاص، پیشقدم بودن، داشتن بیان روان، با ادب و با كرامت بودن، اهل استدلال بودن، داشتن قدرت مثال زدن و با دانش‌ آموزان دوست بودن را از ویژگی‌ های یك معلم موفق برشمرد.

وی افزود: رنگ چادر معلمان زن در بیرون از مدرسه باید سیاه باشد، اما در داخل مدرسه باید این گروه از معلمان از رنگ ‌های شاد و سنگین استفاده كنند.

وی با اشاره به اینكه باید با دانش‌آموزان رفیق شد، گفت: اگر دانش‌ آموزی ناهنجاری‌ هایی دارد باید با او رفیق‌تر شد و به او به طور خصوصی‌ رسیدگی كرد.

وی با تاكید بر آشنا كردن فرزندان با موضوع تقلید، افزود: تمام مراجع در مسائل بهداشتی از پزشكان تقلید می‌كنند و لذا باید در احكام دینی از مراجع تقلید كرد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینكه شركت در انتخابات موجب ناراحتی دشمنان اسلام می‌شود، لذا باید در انتخابات شركت كنیم.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
اقای قرائتی در داخل مدرسه که معلم ها چادر را برمی دارند و مانتو برتن دارند که ان هم رنگ و مدلهای بسیار متنوعی دارد
مگر در مدرسه دخترانه معلم ها با چادر سر کلاس می روند و درس می دهند؟؟؟!!!!!
خب اگه معلمه چادری نبود چی؟؟
اقای قرائتی عزیز مدارس دخترانه سرایدار مرد دارد که نامحرم هستند و مدام در میان راهروها در امد و شد هستند اول فکری بحال انها بکنید
چرا باید رنگ چادر در بیرون از خانه و مدرسه سیاه باشد ؟ مگر رنگ سیاه در اسلام مکروه نیست ؟ در صدر اسلام پوشش زنان و مردان مسلمان سفید بود . هنوز هم در موسم حج هم همینطور است .
حفظ حجاب همراه با اخلاص است که می تواند در خود انسان و در اطرافیان و از جمله دانش آموزان تاثیر مثبت داشته باشد نه تغییر دادن رنگ مشکی که در حد خود به یک رنگ نمادین برای زنان عفیف ایرانی تبدیل شده است.
ضمن احترام قلبی که برای ایشان قائلم اما با این همه دستور دادن در باره حجاب خانم ها(حتی دستور دادن به خانم های محجوب) بشدت تمام مخالفم
اقا اگر خدايي رنگ بيرون از مدرسه هم رنگي بود چه اشكالي دارد اصل پوشيدگي است ما بقي ما از سر حرف خودمان پايين نمي اييم است لطفا ان را بشكنيد ما در قديم همه چادر گلدار مي پوشيديم و هيچ يك از شما ها انرا منع نمي كرديد حالا چه اتفاقي افتاده
مگر رنگ سياه در اسلام مكروه نيست؟
شاد وسنگین یعنی چه رنگی؟ لابد خاکستری
یک سوال از آقای قرائتی دارم اینکه اولا در کجای اسلام نوشته شده که زنان باید از چادر آنهم ازنوع سیاه استفاده کنند. ثانیاً در مدرسه ای که تمام نفرات آن را بانوان و دختران تشکیل می دهند چرا باید از چادر استفاده کردو ثالثاً منظور ایشان از رنگ شادسنگین چه نوع رنگهایی می باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر