بازدید 7023

قیمت چند برابری موتورسیکلت برقی نسبت به بنزینی

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: اگر تعرفه موتور برقی پایین نیاید، قیمت موتور سیکلت برقی 2 تا 3 برابر یک موتور سیکلت بنزینی است اما تلاش می‌کنیم قیمت موتور برقی در آینده قابل رقابت با موتورسیکلت بنزینی باشد.
کد خبر: ۲۲۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰ 27 January 2012
عبدالله جلالی در پاسخ به این پرسش که قیمت موتورسیکلت برقی چه تفاوتی با قیمت موتورسیکلت بنزینی دارد؟ اظهار داشت: موتورسیکلت برقی به دلیل اینکه به موتور پرقدرتی نیاز دارد و چون باید این موتور جوابگوی دشت و کوهستانی بودن تهران باشد و در شیب‌های تند بتواند بار 200 کیلو را حمل کند به همین خاطر قیمت این موتور بالا است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه برای ساخت موتور برقی باتری‌های لیتومی استفاده می‌شود و این باتری‌ها با توان بالا گرانتر هستند و این موتور از تجهیزات ایمنی مانند ترمز ای‌بی‌اس(ABS) برخوردار است به همین دلیل قیمت این موتورها در مقایسه با موتور سیکلت‌های بنزینی بالاتر می‌رود.

جلالی افزود: در صورتی که تعرفه موتور برقی پایین نیاید، قیمت موتورسیکلت برقی 2 تا 3 برابر یک موتور سیکلت بنزینی است ولی با حمایت‌هایی که صورت خواهد گرفت در آینده به گونه‌ای می‌شود که قیمت این موتور قابل رقابت با موتورسیکلت بنزینی باشد.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خاطرنشان کرد: البته موتورسیکلت برقی به خاطر کاهش مصرف سوخت و هزینه کمتری که بابت سوخت مصرف می‌کند در درازمدت هزینه‌های خود را جبران می‌کند اما در عین حال از لحاظ قیمت خرید تلاش می‌کنیم که قابل رقابت با موتورسیکلت بنزینی باشد.

منبع: فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار