بازدید 2496

تظاهرات "جمعه خشم 2" در مصر

کد خبر: ۲۲۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵ 27 January 2012

هزاران تن از مردم مصر به دعوت گروه‌هاي سياسي و اجتماعي در اين كشور، تظاهرات موسوم به "جمعه خشم 2" را در قاهره و برخي ديگر از مناطق اين كشور آغاز كردند.

به گزارش ايسنا به نقل از شبكه الجزيره، هزاران تن از مردم مصر تظاهرات خود تحت عنوان "جمعه خشم 2" را در ميدان التحرير قاهره و ديگر ميادين در استان‌هاي مختلف اين كشور آغاز كردند.

بنابراين گزارش، تظاهركنندگان كه برخي از آنها از پنج‌شنبه شب حركت خود به سوي ميادين اصلي شهرهاي مصر را آغاز كرده‌اند، امروز (جمعه) با برپايي تظاهراتي گسترده، اجراي اهداف انقلاب مصر را خواستار شده‌اند.

پيش‌تر 50 حزب و گروه سياسي در مصر با صدور بيانيه‌اي مشترك از مردم اين كشور خواستند تا روز جمعه تظاهراتي را براي سرعت بخشيدن به محاكمه عاملان نظام سابق اين كشور و نيز كناره‌گيري شوراي عالي نظامي مصر از قدرت برگزار كنند.

قرار است، تظاهركنندگان ميدان التحرير در قاهره به سوي ساختمان راديو و تلويزيون مصر راهپيمايي كنند كه اين عمل در انتقاد به عملكرد رسانه‌هاي مصر در اجراي دستورات شوراي نظامي حاكم و تبديل شدن آن به رسانه اين شورا صورت مي‌گيرد.

گروه اخوان‌المسلمين نيز اعلام كرده كه در اين تظاهرات شركت نمي‌كند اما برخي از اعضاي اين گروه براي حفظ نظم و نشان دادن مسالمت‌آميز بودن تظاهرات در ميدان التحرير حضور مي‌يابند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی