بازدید 7295
۴

افزایش قیمت فرآورده های لبنی

کد خبر: ۲۲۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲ 27 January 2012

مديرعامل اتحاديه فرآورده‌هاي لبني از افزايش 10 درصدي قيمت محصولات لبني در همه كارخانه‌هاي كشور خبر داد.

به گزارش ايسنا امسال پس از افزايش 18 درصدي نرخ محصولات لبني در دو مرحله، سوم بهمن ماه نيز برخي كارخانه‌هاي لبني بدون تصويب سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان 10 درصد بر قيمت‌هاي خود اضافه كردند كه پس از اعلام سازمان حمايت مبني بر بازگشت قيمت‌ها برخي از كارخانه‌ها قيمت‌هايشان را به حالت قبل بازگرداندند اما برخي همچنان با قيمتهاي افزايش يافته خودسرانه محصولاتشان را عرضه مي‌كنند كه از روز چهارشنبه بقيه كارخانه‌ها هم به اين افزايش قيمت پيوستند.

هرچند كه سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت مسدولان كارخانه‌هاي لبني را براي اين افزايش قيمت فراخواند اما محصولات لبني با نرخ افزايش يافته به دست مصرف‌كنندگان مي‌رسد.

مدير عامل اتحاديه فرآورده‌هاي لبني به خبرنگار ايسنا گفت: از روز چهارشنبه همه كارخانه‌هاي لبني قيمت محصولات خود را حداقل 10 درصد افزايش دادند.

مجيد عليداد اظهار كرد: از ماه گذشته قرار است قيمت شير خام و فرآورده‌هاي لبني در وزارت صنعت، معدن و تجارت و كارگروه تنظيم بازار بررسي و تعيين شود كه در جلسه اخير كارگروه تنظيم بازار مقرر شد قيمت شيرخام و محصولات لبني در استانداري تهران و با حضور استاندار بررسي و تعيين شود.

به گفته‌ي وي در ماه جاري هركيلو شيرخام بيش از 700 تومان براي كارخانه‌هاي لبني تامين مي‌شود.

عليداد تصريح كرد: افزايش 10 درصدي قيمت محصولات لبني به دليل نوسانات نرخ ارز نيست، بلكه فقط متاثر از افزايش قيمت شيرخام است.

گفتني است؛ از تيرماه به دليل افزايش هزينه‌هاي ناشي از هدفمندي يارانه‌ها 10 درصد بر قيمت محصولات لبني افزوده شد و از ابتداي مهرماه نيز به دليل افزايش قيمت شيرخام، مجددا هشت درصد با تصويب سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان به نرخ فرآورده‌هاي لبني اضافه شد.

و براي سومين بار در سال جاري نيز 10 درصد به طور خودسرانه بر قيمت برخي محصولات لبني اضافه شد و از روز چهارشنبه اين افزايش قيمت سراسري شد.

طي دو ماه اخير نيز قيمت هر كيلو شيرخام درجه يك 600 تومان از سوي كارگروه تنظيم بازار تعيين شد اما به دليل افزايش نرخ علوفه قيمت شيرخام نيز بالاتر از اين ميزان در بازار عرضه گرديده است، البته به گفته مديرعامل اتحاديه دامداران ميانگين نرخ فروش هر كيلو شيرخام در كشور 500 تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سالی چند بار باید گرون بشه ؟! در اوایل همین دی ما سطل ماستی را که می خریدم 2200 تومان در اواخر دی ماه شد 2500 تومان حالا دوباره 10 درصد گرانتر می شود ؟!
ما مردم باید چی بکشیم ؟!!!!!!
هنوز هم می گویید تورم تک رقمی است از ابتدای سال تا الان فقط لبنبات به طور متوسط 40 درصد افزایش قیمت داشته! آیا لبنیات در سبد خانوار جایی ندارد و یا در سبد هزینه و محاسبه نرخ تورم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار