بازدید 5967

آیةالله مهدوی: به نام تقیه نباید کنار نشست

رییس مجلس خبرگان گفت : با نام تقیه و سكوت نباید كنار نشست و این وظیفه احاد مسلمانان است تا پای جان از دین و كشور خود دفاع كنند . در این راستا وظیفه روحانیت سنگین است و باید ضمن تبلیغ دین مبین اسلام ، فرامین مقام معظم رهبری را همواره در دستور كار قرار دهند .
کد خبر: ۲۲۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴ 27 January 2012
رییس مجلس خبرگان پنجشنبه شب در آیین یادواره حجت الاسلام والمسلمین شهید' عبدالله میثمی ' گفت : روحانیت وظیفه دارد برای پاسداری از دین مبین اسلام و خون شهدای گرانقدر از جمله شهید والامقام ' میثمی ' اهتمام كند.

به گزارش ایرنا ، آیت الله ' محمد رضا مهدوی كنی ' در این مراسم كه در تالار بزرگ وزارت كشور افزود: شهید میثمی با تمام وجود در خدمت اسلام و انقلاب بود و با نائل شدن به جمع شهدا ، به هدف و آرزوی خود رسید .

وی با تاكید بر اینكه باید از آرمانهای مقدس شهدا حفظ و نگهداری كرد ،افزود : شهدا همیشه و در همه عرصه ها الگوی ما هستند و روحانیت وظیفه دارد برای پاسداری از دین مبین اسلام و خون شهدای گرانقدر بیش از پیش اهتمام كند.

مهدوی كنی ادامه داد :حركت الهی شهدا قابل ستایش است ، لذا نباید اجازه داد اهداف مقدس آنان پایمال شود.

رییس مجلس خبرگان در ادامه گفت : با نام تقیه و سكوت نباید كنار نشست و این وظیفه احاد مسلمانان است تا پای جان از دین و كشور خود دفاع كنند . در این راستا وظیفه روحانیت سنگین است و باید ضمن تبلیغ دین مبین اسلام ، فرامین مقام معظم رهبری را همواره در دستور كار قرار دهند .

مهدوی كنی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : ما وظیفه خود می دانیم تا در این انتخابات شركت فعالانه داشته باشیم ولی باید هوشیار باشیم تا به افرادی رای بدهیم كه فردا در پیشگاه الهی سربلند باشیم .

وی گفت : روحانیت باید مستقل باشند و دقت كنند تا بازیچه سیاسی نشوند . البته این بدین معنی نیست كه سیاسی نباشند بلكه سیاستمدار باشند و در راه اسلام و آرمانهای رهبر معظم انقلاب حركت كنند تا خدای ناكرده به انحراف كشیده نشوند .

مهدوی كنی با تاكید براینكه امام راحل با درایت توانست اسلام را با مدیریت و رهبری جامعه ادغام كند افزود : امام راحل با بررسی تاریخی توانسته بود دین و سیاست را ادغام كرده و نشان دهد كه با تكیه بر اسلام می توان جهان را نیز مدیرت نمود.

وی در ادامه گفت : در واقع امام خمینی ( ره ) نشان داد كه روحانیت علاوه بر تبلیغ دین و اسلام توانایی اداره جامعه را نیز دارد كه در عمل نیز این مهم بر همگان اثبات گردید .

در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدا و همچنین ایثارگران توسط مسئولان لشگری و كشوری تجلیل به عمل امد .

شایان ذكر است در این مراسم سردار سرلشگر سید' یحیی رحیم صفوی 'دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا ، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، سردار سرلشكر باقری معاون عملیات ستادكل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ سلامی جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران، سردار سرتیپ نقدی رییس بسیج مستضعفان و جمع كثیری از فرماندهان و همرزمان شهید میثمی به همراه اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا حضور داشتند.

شهید حجت الاسلام والمسلمین عبدالله میثمی نماینده حضرت امام خمینی ( ره ) در قرارگاه مركزی خاتم الانبیاء در ایام دفاع مقدس بود كه در سال 65 در حین عملیات كربلای 5 در حالی كه تنها 31 سال داشت به شهادت رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل