بازدید 7390

تنش در همایش جبهه متحد در یاسوج

کد خبر: ۲۲۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰ 27 January 2012
ایرنا نوشت:

همایش جبهه متحد اصولگرایان كهگیلویه و بویراحمد به تنش كشیده و سبب شد كه وزیر سابق امور خارجه ایران اسلامی تا دقایقی از حاضران در این همایش بخواهد به احترام اصولگرایی سكوت كنند.

روز پنجشنبه در این همایش یكی از حاضران جانباز اعلام داشت از دهدشت مركز شهرستان كهگیلویه به این همایش آمده از ' متكی ' درخواست وقت كرد كه وزیر معزول دولت دهم نیز بعد از حدود 20 دقیقه به درخواست وی پاسخ مثبت داد.

این جانباز با تشریح مطالبی حول محور جبهه متحد اصولگرایی ، از ' متكی ' خواست نسبت به معرفی نامزدهای این جبهه دقت بیشتری به خرج داده شود.

وی در ادامه با طرح این موضوع كه چون آقای ' هدایتخواه ' نماینده بویراحمد و دنا در مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی در همایش حضور دارد می خواهم از وی سوال كنم ، شما بگوئید در این چهارسال چه اقدام مفیدی برای رفع مشكل بیكاری جوانان انجام داده اید؟

وی گفت: مگر جمعیت استان ما چند نفر است كه مجمع نمایندگان استان نتوانسته اند مشكل بیكاری را رفع كنند؟

با اتمام سوال این جانباز ، ' منوچهر متكی ' دبیر جبهه متحد اصولگرایی قصد داشت پاسخ دغدغه های وی را بدهد اما مجری برنامه، ' فرزاد نجات نیا ' گفت: جناب دكتر فكر كنم در اینجا باید حقی را برای دكتر هدایتخواه متصور شد و وی باید به سوال ارائه شده پاسخ دهد.

مخبر كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حالت ایستاده به تشریح عملكرد نمایندگان در این باره پرداخت.

هنوز حدود یك دقیقه از سخنان ' هدایتخواه ' نگذشته بود كه صدای داد و بیداد اجازه ادامه صحبت ها را به این نماینده مجلس نداد.

معترضان با داد و بیداد اعلام كردند نباید ' آقای هدایتخواه ' صحبت كند و این تبعیض بین وی و ' حاج زارعی ' رقیب هدایتخواه است.

' متكی ' وزیر سابق امور خارجه نیز تا چند دقیقه از معترضین خواست كه سرجاهای خود بنشینند و به حرمت جریان متحد اصولگرایی اعتراضی نكنند.

شدت اعتراضات بحدی بود كه امكان سخنرانی پی در پی ' متكی ' وجود نداشت و در نهایت ' هدایتخواه ' و ' زارعی ' از هواداران خود خواستند كه سرجای خود بنشینند.

حدود 20 دقیقه تنش در سالن شهید ایزدپناه یاسوج اجازه سخنرانی به دبیر جبهه متحد اصولگرایی را ندارد و وقتی فضای جلسه كمی آرام شد وی گفت: من سابقه نمایندگی مجلس را دارم و نباید این فضا سبب دلخوری و گسستگی بین نیروهای انقلابی شود.

متكی با تاكید برایجاد آرامش در بین هواداران هردونامزد انتخاباتی بویراحمد و دنا ، خاطرنشان كرد: ما با ' آقای هدایتخواه ' از مجلس هفتم شورای اسلامی آشنایی داریم و از امروز نیز با ' آقای زارع ' رفاقت را شروع كرده ایم.

صدای سوت ، كف و صلوات در هم آمیخته بود و پایان سخنرانی به شكل مناسب انجام نشد.

متكی با بیان اینكه متاسفانه بیش از 40 نماینده مجلس شورای اسلامی از فیلتر شورای نگهبان عبور نكرده اند و ردصلاحیت شده اند ، یادآور شد: تلاش هایی برای برگزاری نشست هایی با شورای نگهبان در دستوركار جبهه متحد اصولگرایی قرار دارد.

وی گفت: متاسفانه یكی از نمایندگان سابق این استان نیز ردصلاحیت شده كه در روزهای شنبه و یكشنبه برنامه های خاصی را در این ارتباط با شورای نگهبان خواهیم داشت.

یك طلبه كه بهمراه متكی در نشست حضور داشت از پشت تریبون نیز گفت: احساس می كنم كسان دیگری دنبال تنش در این همایش هستند كه از اصولگرایان نیستند.

با بالاگرفتن تنش ها، ' منوچهر متكی ' بهمراه دو محافظ از درب خروجی سالن با تدابیر امنیتی شدید خارج و اجازه به دیگر افراد داده نشد تا از این درب خارج شوند.

در بیرون سالن ، هواداران نامزدها به تشویق نامزدهای خود پرداختند. ' علیمراد جعفری ' نامزد انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز حضور داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها