بازدید 22412

احمدی نژاد طلا و ارز را گردن «برخی» انداخت

رييس‌جمهور خطاب به برخي افراد در داخل كشور با اظهار تاسف، گفت: بعضي‌ها خيلي بداخلاق شده‌اند. به خاطر نمايندگي مجلس و پست دولتي چه‌ها كه نمي‌كنند، يكي از آن‌ها داستان ارز و طلا است. ارز براي واردات است و واردات در كشور به چند شكل انجام مي‌شود. بانك مركزي ارز همه‌ كساني را كه مي‌خواهند تامين كرده و تامين مي‌كند. حتي يك نفر در سال جاري پيدا نمي‌شود كه بگويد براي ورود كالا بانك مركزي به وي ارز نداده است.
کد خبر: ۲۲۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۳ 26 January 2012
رييس‌جمهور خطاب به دشمنان گفت: خجالت بكشيد و دست از رفتار زشت خود برداريد.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد كه در جمع مديران، پيمانكاران، سرمايه‌گذاران و كارگران مجتمع مس سرچشمه رفسنجان سخن مي‌گفت، دشمنان را مورد خطاب قرار داد و گفت: انسان بعضي اوقات تعجب مي‌كند و تاسف مي‌خورد كه چرا يك عده سكوت كرده‌اند. آن‌ها هنوز در خواب‌هاي خرگوشي به سر مي‌برند، اين چه ادبياتي است كه در برابر ملت ايران به كار مي‌بريد؟ خجالت نمي‌كشيد؟ به كجا مي‌خواهيد برسيد؟ دور هم جمع مي‌شويد و بيانيه صادر مي‌كنيد.

وي ادامه داد: ملت ايران همه‌ تاريخ را درنورديده است. خجالت بكشيد و از اين رفتار زشت دست برداريد اينجا كانون انسانيت و منطق است. خيال مي‌كنيد كه يك عده افراد جاهل را فريب داديد و سوارشان شديد، ملت ايران نيز اين چنين است. آن‌ها نمي‌فهمند، بيچاره‌اند، سرشان را در برف كرده و هيچ چيز را نمي‌بينند. اما تاريخ همه‌ نظاره‌گر همه چيز است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: تا زماني كه سوريه است بعضي‌ها پيش آمريكا و اروپا عزيز هستند، اما زماني كه سوريه نباشد شما اندازه يك دستمال هم براي آن‌ها ارزش نداريد. شما را براي زدن آن مي‌خواهند و وقتي آن را زدند شما به چه دردشان مي‌خوريد؟ فكر مي‌كنيد كه شما را به خاطر نفت‌تان نگه مي‌دارند؟ خنده‌دار است عده‌اي كه در تاريخ‌شان اسم انتخابات‌ را هم نشنيده‌اند حالا مي‌گويند اين كار را بكنند و ... بيچاره‌ها در حال پيچيدن نسخه خود هستند، اما متوجه نمي‌شوند زيرا اسير بوده و تعهد دارند. چرا تعهد داديد و چگونه در نقشه‌ آن‌ها بازي مي‌كنيد؟ آن‌ها نيازمند شما هستند؟ هم غربي‌ها و هم آن‌ها را نصيحت كرديم منتها گويا در گوش‌شان پنبه است اميدواريم دستي پيدا شود و پنبه‌ها را بيرون بياورد.

رييس دولت دهم اضافه كرد: در مورد آمريكا نيز اين چنين است كجا داريد مي‌رويد؟ فرياد مي‌كنيد و توهين مي‌كنيد و تهديد مي‌كنيد. نصيحت مي‌كنم كه اين راه بن‌بست و در نهايت سقوط است. اگر هم توانستيد ضربه‌اي به سوريه بزنيد فكر مي‌كنيد رژيم صهيونيستي نجات پيدا مي‌كند اشتباه مي‌كنيد، شما دو سه سال ديگر را مي‌بينيد اما ما تاريخ را مي‌بينيم.

وي تصريح كرد: خيال مي‌كنيد با اين بازي‌هايي كه درست كرده‌ايد و با به خواب رفتگان اين منطقه مي‌توانيد رژيم صهيونيستي را نجات دهيد، اين يك خواب آشفته است و تعبير نمي‌شود. مگر مي‌شود رژيمي در منطقه بدون تعريف فلسفه‌ وجودي و ارتباط با جغرافيا و تاريخ منطقه دوام بياورد، اين‌ها رفتني هستند نياز به بمب و موشك هم نيست. حتي نياز به تلنگر هم نيست.

احمدي‌نژاد گفت: در سفر به نيويورك عده‌اي از شاخص‌هاي آمريكايي به ملاقات آمده بودند كه من به آن‌ها گفتم به سياست‌مداران خود بگوييد كه رفتارهايشان را عوض كنند. تحولي كه ما مي‌گوييم در راه است طوفان دارد مي‌آيد چرا نمي‌بينيد؟ ‌معيار صداقت سياستمداران را بايد مورد توجه قرار داد. هر كس گفت من طرفدار آزادي‌ام و اين كه مي‌خواهم استقلال را حفظ كنم، بايد مورد سنجش قرار گيرد. خطر اصلي استقلال و آزادي ملت‌ها، سلطه غرب است.

غربي‌ها رفتارشان را با ملت ايران عوض كنند

به گزارش ايسنا،‌ احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: به آن‌ها نصيحت مي‌كنم كه رفتارشان را با ملت ايران عوض كنند و دست از اين رفتارهاي زشت بردارند. اين‌كه مي‌گويند ما ايران را تحريم كرديم حالا چه چيزي گيرشان آمد به دروغ مي‌گويند كه هدف ما ملت ايران نيست؛ هدف تحريم به غير از ملت چه چيز ديگري مي‌تواند باشد. فشار به توده‌هاي مردم وارد مي‌شود. آن‌ها دشمن ملت ايران هستند زيرا ملت ايران تصميم گرفته كه خود را در تاريخ پيدا كنند و براي دنيا حرفي دارد به اميد خدا ملت ايران از همه‌ موانع عبور خواهد كرد.

دشمنان به دنبال بهانه هستند مذاكرات به هم خورد

رييس قوه مجريه يادآور شد: آن‌ها به دنبال بهانه هستند و بيان مي‌كنند ايران از مذاكره طفره رفته است. آيا ما طفره رفتيم. شما بهانه مي‌آوريد. به دنبال بهانه هستيد بلكه مذاكرات به هم بخورد. ما براي چه بايد طفره برويم كسي كه داراي عقل و منطق است، چرا بايد از مذاكره استنكاف كند. بهترين حالت براي آن‌ها دوستي و همراهي با ملت ايران است.

وي تاكيد كرد: دوران قلدري‌ها و سر و صدا كردن در دنيا تمام شده و همه آن‌ها سوار بر كشتي هستند كه در حال غرق شدن است. ملت ايران هر چيزي را كه نياز داشته باشد از دل اين كشور به دست مي‌آورد شما به ما احتياج داريد، آمريكايي‌ها 30 سال است كه از ما نفت نمي‌خرند حالا مي‌گويند كه ما نفت ايران را تحريم كرده‌ايم. كل اروپا چقدر دنيا است؟ ما حدود 200 ميليارد دلار مبادلات خارجي داريم كه حدود 24 تاي آن با اروپايي‌ها است. زماني 90 درصد تجارت ما با اروپايي‌ها بود، اما اين ميزان به 10 درصد رسيده است. حالا خوشي زير دل‌شان زده و ببينيد كه چه كسي ضرر مي‌كند.

برخي‌ها به خاطر پست دولتي چه‌ها كه نمي‌كنند

رييس‌جمهور خطاب به برخي افراد در داخل كشور با اظهار تاسف، گفت: بعضي‌ها خيلي بداخلاق شده‌اند. به خاطر نمايندگي مجلس و پست دولتي چه‌ها كه نمي‌كنند، يكي از آن‌ها داستان ارز و طلا است. ارز براي واردات است و واردات در كشور به چند شكل انجام مي‌شود. بانك مركزي ارز همه‌ كساني را كه مي‌خواهند تامين كرده و تامين مي‌كند. حتي يك نفر در سال جاري پيدا نمي‌شود كه بگويد براي ورود كالا بانك مركزي به وي ارز نداده است.

احمدي‌نژاد يادآور شد: سال گذشته حدود 90 ميليارد دلار ذخيره داشتيم تا پايان امسال نيز بيش از 90 ميليارد دلار درآمد ارزي ما است. در 9 ماه، 32 ميليارد دلار صادرات غير نفتي داشتيم و تا پايان سال پيش‌بيني مي‌شود كه اين ميزان به 45 ميليارد دلار برسد.60 ميليارد دلار واردات و 135 ميليارد دلار عايدات، آيا ما در كشور ارز كم داشتيم؟

رييس قوه مجريه با طرح اين سوال كه اين سر و صداها براي چه بود؟ گفت: دو سه گروه در اين زمينه دست‌اندركار بودند نخست باندهاي دلالي كه هميشه از آشفته بازار سود مي‌برند و از بعضي خلاء‌هاي قانوني استفاده كردند كه البته اشتباهاتي نيز از سوي بانك مركزي بود. آن‌ها ارز مي‌گرفتند و در جيب خود مي‌گذاشتند و بعد خود اين‌ها سر و صدا مي‌كردند. گروه ديگر كه با گروه نخست جفت شدند به ظاهر سياسيون بودند كه به بانك مركزي فشار مي‌آوردند كه چرا قيمت ارز را بالا نمي‌بري؟ و با خود آن‌ها مي‌گفتند كه دولت نمي‌تواند و توان اقتصادي ندارد.

وي افزود: روز تعطيل و شهادت پيامبر عظيم‌الشان اسلام، اس‌ ام‌ اس‌ها، خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي عمومي لحظه‌اي خبر مي‌دادند كه قيمت سكه و ارز فلان قدر شده است. يك بازي زشت، اقتصادي – سياسي و رسانه‌اي شد كه به نظر من خيانت بود و غربي‌ها گفتند تا ما ايران را تحريم كرديم، اقتصادش به هم ريخت كه اين يك دروغ بزرگ بود.

رييس‌جمهور ادامه داد: بانك مركزي قطعا دوست دارد كه ارز‌هايش را بفروشد و به ريال تبديل كند، اما به روش صحيح. آشفته بازاري را درست كرده‌اند. عده‌اي هم باور كرده‌اند اعلام شد كه قيمت سكه يك ميليون تومان است چه خبر است مگر سكه خوردني و يا نوشيدني است؟

بانك مركزي تا سه سال ديگر ارز براي فروش دارد

رييس قوه مجريه خاطرنشان كرد: ‌همان‌هايي كه اين بداخلاقي‌ها را مي‌كنند، مي‌گويند چرا دولت برخورد نمي‌كند؟ شما را نصيحت مي‌كنم آيا مي‌خواهيد از ملت انتقام بكشيد، آيا شما هم مثل آمريكايي‌ها شده‌ايد فكر مي‌كنيد كه ملت با اين كارها به شما راي مي‌دهند؟ ملت ايران بسيار فهيم است و اول نگاه مي‌كند، سپس انتخاب كرده و در نهايت راي مي‌دهد. اگر بانك مركزي تا دو سه سال ديگر ارز بفروشد باز هم دارد. چه كسي گفته كه قرار است قيمت ارز سه هزار تومان شود.

رييس‌جمهور ادامه داد: متاسفانه خبرگزاري‌هاي وابسته به بعضي نهادها روز تعطيل دقيقه به دقيقه پيامك و خبر منتشر مي‌كردند كه خوشبختانه اكثريت ملت ايران آگاهانه با اين جريان همكاري نكرد. اصلا چه كسي گفته كه اقتصاد ما به قيمت ارز وابسته است. اقتصاد ايران به قيمت امروز جهان سالانه بيش از 900 ميليارد دلار است.

رييس‌جمهور با طرح اين سوال كه كجا وضعيت كشور به هم ريخته است؟ گفت: برنامه‌ريزي‌ها، صادرات، واردات و همه چيز نظم دارد، درست است كه تحريم صورت گرفته، اما راه‌هاي ديگر باز است، بالاخره آن‌ها هم يك مقدار قدرت دارند حالا به قول خودشان پيچ را خيلي سفت كرده و مي‌گويند سنگين‌ترين تحريم‌ها را اعمال مي‌كنيم. مشخص مي‌شود كه ما قدرتي هستيم كه اين‌طور جلوي ما صف كشيده‌اند.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود در مراسم افتتاح 14 پروژه صنعتي عمراني، عده‌اي از افراد در داخل كشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: از ما خوشتان نمي‌آيد، ولي ملت انتخاب كرده‌اند. مي‌دانم كه خيلي سخت است، اما چاره‌اي نيست، بايد تا پايان دوره صبر كرد. خوشحال مي‌شويد كه به مردم فشار بيايد؟ آيا اين دينداري، اصولگرايي، اسلام‌طلبي و ايراني بودن است؟ ما گفتيم كه نوكر ملت 75 ميليوني هستيم و افتخار هم مي‌كنيم اگر همراهي نمي‌كنيد حداقل پشت پا نيندازيد. دست و بال‌ها را كه بريديد ولي به خاطر مصالح كشور سكوت مي‌كنيم، اگر شده سينه‌خيز هم جلو مي‌رويم تا آجر روي آجر برود.

رييس‌جمهور، ملت ايران را مورد خطاب قرار داد و اعلام كرد كه هيچ مشكلي در اقتصاد كشور نيست و اين‌ها مصنوعي و تصنعي هستند. در خبرها اعلام شد كه ارز دوهزار تومان است اگر در جايي يك نفر به اين ميزان معامله كند، ملاك قيمت مي‌شود. دولت با تمام توان آماده است و خدا را شاهد مي‌گيريم كه يك روز و حتي يك ساعت كار را تعطيل نكرده‌ايم. ما تا جان در بدن داريم مي‌خواهيم خدمت كنيم.

رييس‌جمهور در پايان به مردم ايران گفت: راه شرف و عزت در مقابله است، دنيا در حال تحول بوده و ما بايد نقش تاريخي خود را ايفا كنيم و هر فرد، هر گروه، هر لباس و هر عنواني كه در مقابل اين حركت تاريخي قرار گيرد به فضل الهي رودخانه عظيم ملت ايران او را خواهد شست. اين حركت الهي است. انقلاب ما خود پالاينده است و از درون پالايش مي‌كند. حال هر كس كه مي‌خواهد باشد. به عنوان و دسته و ... نگاه نمي‌كند.

وي در ابتداي سخنان خود، كرمان را ديار مردان و زنان پرتلاش، قلب‌هاي پاك، همت‌هاي بلند و انديشه‌هاي والا دانست و با تبريك ميلاد پيامبر عظيم‌الشان اسلام و آغاز امامت امام عصر(عج) با اشاره به افتتاح بيش از پنج هزار واحد مسكن مهر در سطح استان كرمان اظهار كرد: پروژه مسكن مهر بايد تا آن‌جايي رود كه قيمت‌هاي آن‌چناني، فشار سنگين به مردم و دغدغه‌هاي حل نشدني، ريشه‌كن شود. البته معماري خانه‌ها بايد متحول شود به ويژه در استان‌هايي كه زمين زياد داريم. دليلي ندارد مردم در فضاهاي محدود باشند بايد بتوانيم فضاهاي مناسب‌تري را براي مردم بنا كنيم و به اميد روزي كه يك ايراني فاقد مسكن نداشته باشيم.

رييس قوه مجريه با اشاره به افتتاح طرح‌هاي صنعتي و عمراني در مجتمع مس سرچشمه تاكيد كرد: همه ظرفيت مس كشور بايد فعال شود فعلا در مباحثي مانند اكتشاف و توليد پايه در حال كار هستيم، اما ذخاير ما زياد است و بايد در جهت توليد هرچه بيشتر گام برداريم. توليد اصل مس كار بسيار خوبي است، اما همه ارزش افزوده كار بر روي مس در اين‌جا نيست بلكه بخش مهمي در سهميه پايين‌دستي است.

رييس‌جمهور با اشاره به مصوبه اخير در خصوص نيروي انساني اظهار كرد: بعضي از مشكلات وجود دارد كه البته بايد برطرف شود در خصوص نيروي انساني نيز همه بايد كارمند شركت مس باشند و شركت‌هاي واسطه‌اي بايد برچيده شوند.

معادن ما چندبرابر نفت ذخيره دارد

رييس دولت دهم با اشاره به سازندگي تصريح كرد: براي اين‌كه بتوانيم عزت، استقلال و كرامت خود را حفظ كنيم و در اين عالم با هياهوهاي بسيار بمانيم، بايد ايران را بسازيم، خدا همه ظرفيت‌ها را در اختيار ما قرار داده است. ما فقط نفت را مي‌شناسيم، اما معادن ما چندين برابر نفت ذخيره دارد. كشاورزي، گردشگري و ... همه ذخاير و فرصت محسوب مي‌شوند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: ما ملت داراي پيام هستيم و همواره پرچمدار توحيد و عدالت بوده‌ايم. ملت ما حقيقت پيام پيامبر(ص) را دريافته است و پاي آن ايستاده و به طور سطحي از آن عبور نكرده‌ايم، مكتب پيامبر(ص) براي ما دكان درآمد و شيره‌مالي بر سر ديگران نيست. ما دنبال اصل عدالت و پيام پيامبر(ص) هستيم. ايران همواره عدالت، فرهنگ و پيروي از راه اهل بيت را شناخته شده كه همه چيز ايران بايد بهترين باشد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «به خدا زشت است كه در ايران بيكار وجود داشته باشد» گفت: من تعجب مي‌كنم كه برخي كه در مناطق حكومتي هستند هيچ دغدغه‌اي در رابطه با اين مسايل ندارند. عده‌اي هم كه براي ايجاد اشتغال جمع شده‌اند را، حسابي نوازش مي‌كنند. ايران كه مهد علم و تمدن است بايد آباد و آبادتر شود. ما معتقديم كه گسترده‌ترين حمايت و پشتيباني براي آن عدالت جهاني، از سوي ايران است، ملت ايران پيشتازان پشتيباني از امام عصر هستند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: همه وحشت دشمنان از اين است كه ايران پيشرفته شود و ناراحتي آن‌ها از اين بابت است، همه با هم بايد ايران را بسازيم و از اين مهمتر مسووليتي وجود ندارد. ديني‌ترين كار، كمك به پيشرفت كشور محسوب مي‌شود. به خدا ايران سرشار از استعدادهاي انساني است و همه بايد براي ساختن ايران كمك كنيم، البته زحمت دارد ولي ما مي‌توانيم.

رييس‌جمهور گفت: ‌اين‌گونه نيست كه با خواندن يك ورد همه چيز درست شود، اگر اين گونه بود كار همه وردخوانان سكه بود. همه‌ سر و صداها عليه ايران به خاطر اين است كه كشور ما بر روي ريل پيشرفت قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها