بازدید 5650

تحلیل رویترز از سفر بازرسان آژانس به تهران

کد خبر: ۲۲۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹ 26 January 2012
یک خبرگزاری غربی با پرداختن به سفر هفته آتی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، از این اتفاق به عنوان تحولی یاد کرد که در واشنگتن، پایتخت کشورهای اروپایی و تل آویو به دقت بررسی می شود.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه هفته آینده به ایران می روند و در مدت اقامت خود در این کشور که تا روز سه شنبه ادامه دارد علاوه بر گفتگو با مسئولان ایرانی از تاسیسات هسته ای این کشور نیز بازدید خواهند کرد.

سفر بازرسان آژانس به ایران با توجه به حساسیت به وجود آمده در مورد برنامه هسته ای این کشور و اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا و اروپا علیه تهران، اهمیت ویژه ای دارد به ویژه آنکه این سفر به دقت در واشنگتن، پایتخت کشورهای اروپایی و اسرائیل رصد شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

"اولی هاینونن" رئیس سابق بازرسان آژانس در مورد این سفر می گوید : امیدوارم طرفهای حاضر در این موضوع به توافق برسند که چگونه آن را حل و فصل کنند.

رویترز در ادامه به موضع اروپا در قبال ایران اشاره کرده و می نویسند : دیپلماتهای اروپایی که معتقدند ایران از اتفاقاتی همچون سفر بازرسان به آژانس و گفتگو با کشورهای غربی، به عنوان راهی برای خرید زمان و پیشبرد برنامه هسته ای خود استفاده می کند، با دیده تردید به نتیجه بخش بودن سفر بازرسان به تهران می نگرند.   

اما برخی دیگر از کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به اظهارات جدید مقامات غربی از جمله "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مبنی بر ممکن بودن حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران و آمادگی کشورهای 1+5 برای مذاکره با تهران، ممکن است مقامات ایرانی نیز در این رابطه گامهای مثبتی بردارند.

در این گزارش آمده است : اما با توجه به تحریمهای جدیدی که از سوی اروپا و آمریکا علیه تهران اعمال شده، ممکن است تهران محکم تر از قبل بر مواضع خود پافشاری کند.

ریاست گروه بازرسان آژانس در سفر به تهران بر عهده "هرمان ناکارتز" معاون مدیرکل آژانس در امور پادمانها و رئیس فعلی بازرسان آژانس خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس