بازدید 8198

توضیح مهمان‌پرست درباره روابط ایران و برزیل

جمهوري اسلامي ايران براي روابط خود با برزيل به عنوان بزرگترين كشور آمريكاي لاتين و يكي از قدرت‌هاي نوظهور جهاني اهميت ويژه‌اي قائل است. در اين راستا تعاملات و گفت‌وگوها بين دو كشور روند عادي خود را طي مي‌كند و هيچ تغييري در نگاه تهران به روابط با برازيليا ايجاد نشده است.
کد خبر: ۲۲۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴ 26 January 2012
سخنگوي وزارت امور خارجه ايران تاكيد كرد: ايران براي روابط خود با برزيل به عنوان بزرگترين كشور آمريكاي لاتين و يكي از قدرت‌هاي نوظهور جهاني اهميت ويژه‌اي قائل است.

به گزارش ايسنا رامين مهمان‌پرست در پاسخ به برخي مطالب منتشره درباره روابط كشورمان و برزيل گفت: روابط ايران و برزيل قدمتي بيش از 110 سال دارد و در طول اين سال‌هاي متمادي همواره از ويژگي‌هاي مثبتي برخوردار بوده است. اين روابط در چند سال گذشته و پس از سفر متقابل روساي جمهوري به دو كشور در همه ابعاد رشد قابل توجهي داشته است.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران براي روابط خود با برزيل به عنوان بزرگترين كشور آمريكاي لاتين و يكي از قدرت‌هاي نوظهور جهاني اهميت ويژه‌اي قائل است. در اين راستا تعاملات و گفت‌وگوها بين دو كشور روند عادي خود را طي مي‌كند و هيچ تغييري در نگاه تهران به روابط با برازيليا ايجاد نشده است.

مهمان‌پرست ادامه داد: ظاهرا برخي از محافل رسانه‌اي و كشورهاي ثالث از روابط خوب ايران و برزيل ناخرسند بوده و براي خدشه به اين روابط با نااميدي به تبليغات رسانه‌اي روي آورده‌اند.

بر اساس اين گزارش يكي از روزنامه‌هاي برزيلي در روز سوم بهمن‌ماه جاري، مطالبي را به نقل از جوانفكر پيرامون روابط ايران و برزيل منتشر كرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی