بازدید 22222
۸

رازهايي كه چشم ‌پزشكان نمي‌گويند

کد خبر: ۲۲۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰ 26 January 2012
جام جم آنلاين نوشت:

۱ـ‌ هرگز از دستمال كاغذي يا دستمال‌هاي توالت براي پاك كردن شيشه عينك خود استفاده نكنيد.

اين دستمال‌ها از چوب ساخته شده اند و شيشه‌هاي عينك شما را خش مي‌اندازند. دكتر Robert Noecher مي‌گويد من از كراواتم براي اين‌كار استفاده مي‌كنم، به اين خاطر كه از ابريشم ساخته شده و بسيار نرم و لطيف است.

۲ـ‌ عينك‌هاي آفتابي پولاريزه براي كم كردن حساسيت نسبت به نور و بازتاب آن از اجسام براق، بسيار مناسب هستند، اما براي ديدن صفحه‌هاي موبايل يا سيستم‌هاي راهياب، شما را با مشكل مواجه خواهند كرد. اين مشكل حتي براي ديدن صفحه‌هاي دستگاه‌هاي خودپرداز جدي‌تر خواهد بود.

۳ـ‌ بسياري از ما فكر مي‌كنيم، پس از يك جراحي چشم، بسرعت مي‌توانيم به زندگي عادي خود برگرديم، اما در واقع براي بسياري از افراد، اين زمان، مقاديري بيشتر طول مي‌كشد. پس از اين‌كه مجبور شويم روي يك متن چند صفحه‌اي تمركز كنيم، متوجه مي‌شويم آنقدر‌ها هم كه فكر مي‌كنيم كار ساده‌اي نيست و به زماني بيش از اين نياز است.

۴ـ‌ بسياري از مردم مي‌دانند كه اشعه ماوراء بنفش (UV) به پوست آسيب جدي مي‌رساند، اما نمي‌دانند كه اين اشعه براي چشمان نيز مضر است. آيا شما از كساني هستيد كه تنها زماني‌كه آسمان آفتابي است، عينك مي‌زنيد؟ مثل اين مي‌ماند كه بگوييد من فقط گاهي اوقات سيگار مي‌كشم!

عينك آفتابي‌اي را انتخاب كنيد كه به اندازه كافي براي جلوگيري از ورود اشعه از بالا و پايين بزرگ باشند حتي اطراف آن نيز ضخيم باشد، اگر از لنز استفاده مي‌كنيد محافظ UV را بخواهيد.

۵ـ‌ به‌رغم اين كه نسل‌هاي مختلف، درباره فوايد هويج، به فرزندان خود بسيار گفته‌اند، هويج بهترين غذا براي چشم‌ها نيست. البته شايد بتوان اين امتياز را بيشتر به اسفناج، كلم پيچ و ديگر سبزيجات با برگ تيره نسبت داد.

6 ـ‌ قطره‌هاي چشم (از هر نوع)، اگر در يخچال نگهداري شوند، سوزش كمتري ايجاد مي‌كنند.

۷ـ‌ بعضي پزشكان بيماران را جهت جراحي آب مرواريد تحت فشار قرار مي‌دهند. اگر براي جراحي با مشكلات مالي مواجه هستيد بايد گفت كه صبر كردن براي اين جراحي آسيبي به چشم‌هاي شما نمي‌رساند. آب مرواريد فقط ديد شما را با مشكل روبرو مي‌كند مانند اين است كه از يك پنجره كثيف به بيرون نگاه كنيد.

۸ـ‌ مطالعه در نور كم به چشمان شما آسيب نمي‌رساند. بدترين چيزي كه ممكن است اتفاق بيفتد سردرد شدن شماست.

۹ـ‌ اگر از لنز‌هاي مدت دار استفاده مي‌كنيد، آنها را قبل از خواب در بياوريد. شانس عفوني شدن چشم‌ها هنگام خواب با اين لنزها ۱۰ تا ۱۵ برابر بيشتر است.

لنزهاي مدت دار لنزهايي هستند كه مي‌توان آنها را تقريباً تا ۷ روز بدون اينكه نيازي به در آوردنشان به هنگام خواب باشد، استفاده كرد.

۱۰ـ‌ زماني كه به قطره چشم نياز داريد، آن قطره‌اي را كه از خيلي وقت پيش در كابينت نگه داشته‌ايد، استفاده نكنيد. اگر چشم شما عفوني شده باشد اين قطره شايد قرمزي چشم را بهتر كند، اما ممكن است باعث بدتر شدن عفونت شود. برخي افراد چشم خود را به خاطر همين اشتباه از دست داده‌اند.

۱۱ـ‌ ورم ملتحمه هميشه خوش خيم نيست. برخي بيماران به خاطر اين بيماري دچار حساسيت به نور شده يا بينايي خود را از دست مي‌دهند. اما بسياري از پزشكان آنتي‌بيوتيك را براي درمان آن تجويز كرده كه اگر مشكل ويروسي باشد هيچ كمكي نخواهد كرد. اما اگر مبتلا به ورم ملتحمه باكتريايي شده باشيد، شايد چنين درماني براي شما كارگر باشد.

۱۲ـ‌ تست‌هاي سالانه تنها راه براي جلوگيري از اين بيماري‌ها هستند. اين اصلا خوب نيست كه منتظر بمانيم تا علائم بيماري‌هاي چشمي به طور كامل ظاهر شوند و برايمان مشكل‌ساز شوند تا به پزشك مراجعه كنيم. توجه داشته باشيد، برخي بيماري‌هاي چشمي تا زماني‌كه بينايي شما را از بين نبرند، بروز نمي‌كنند.

۱۳ـ‌ اگر شما بالاي ۶۰ سال هستيد و تصميم به عمل جراحي ليزيك گرفته‌ايد، صبر كنيد تا دچار آب مرواريد شويد. سپس ما مي‌توانيم بينايي شما را طي جراحي آب مرواريد ترميم كنيم و بيمه نيز براحتي هزينه آن را پرداخت خواهد كرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
خدا خیرتان دهد. یک نکته که من خودم بعد از تحمل ناراحتی های زیاد به آن پی بردم سوزش چشم هایم بود. چندین دکتر متخصص و بیمارستان تخصصی هم رفتم و داروهای مختلفی را هم استفاده کردم حتی یکی از بیمارستان ها تشخیص تب یونجه داد. ولی هیچ یک فشار خون من را اندازه گیری نکرد. آخر سر یک دکتر داخلی با اندازه گیری فشار خون و اعلام این که فشار بالا و پایین اگر به ترتیب بیش از 13 و 9 باشد از علایم فشار خون است و برایم داروی فشار خون تزویج کرد مشکل سوزش چشمهایم نیز برطرف شد. به جای بازنگری در علوم انسانی در علوم وارداتی و تجربی بازنگری کنید.
سلام .

من از کراواتم استفاده می کنم !!!

بهتر نیست وقتی متنی را ترجمه می کنید به شرایط داخل ایران را هم در نظر بگیرید ؟
«. سپس ما مي‌توانيم بينايي شما را طي جراحي آب مرواريد ترميم كنيم و بيمه نيز براحتي هزينه آن را پرداخت خواهد كرد.»
!!!!؟؟؟؟
این ما کیه دقیقا؟!!
از عوارض کپی پیسته ؟!
مطالب علمي رو بدون سند منتشر نمي كنن تابناك جان!
لطف كن سند اين مطالب رو بگذار تا ارزش پيدا كنه وگرنه هر كسي ميتونه ادعايي بكنه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر