بازدید 9999

دولت آمریکا بانک تجارت ایران را تحریم کرد

کد خبر: ۲۲۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳ 24 January 2012
دولت آمریکا در راستای سیاست های ضد ایرانی خود و یک روز پس از تصویب تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا بانک تجارت را در فهرست تحریم های خود قرار داد.

به گزارش فارس وزارت خزانه داری آمریکا یک روز پس از تصویب تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا بانک تجارت را در فهرست تحریم های خود قرار داد.

بانک تجارت آخرین بانک بزرگ دولتی ایران است که تاکنون در فهرست تحریم های آمریکا قرار نگرفته بود. این بانک دارای دارای دو شعبه خارجی در پاریس و تاجیکستان است و همچینن گفته می شود بانک کپیتال بنک در بلاروس نیز متعلق به آْن است.

بسیاری از سفارتخانه های اروپایی در تهران مبادلات خود را از طریق آن انجام می دهند.

همچنین بخش مهمی از مبادلات مالی ایران و اروپا از طریق این بانک انجام می شود. اتحادیه اروپا در بسته تحریمی روز گذشته خود از تحریم این بانک خودداری کرده بود. در صورت تحریم این بانک توسط اتحادیه اروپا سفرای اروپایی برای تامین نیازهای مالی خود می بایست اقدام به جابه جایی نقدی پول می کردند.

بر اساس گزارش رویترز، دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا با اعلام تحریم بانک تجارت ایران از سوی آمریکا مدعی شد این بانک در برنامه هسته‌ای ایران مشارکت مستقیم داشته و به عنوان نمونه، به جابه‌جایی ده‌ها میلیون دلار در سال ۲۰۱۱، برای سازمان انرژی اتمی ایران اقدام کرده است.

ایران هیچ گونه ارتباط مالی با آمریکا ندارد و بنابراین تحریم بانکی ایران توسط آمریکا اثر مستقیمی برای این کشور نخواهد داشت. اما یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا ابراز امیدواری کرد اروپا نیز این بانک را در فهرست تحریم های خود قرار دهد.

یک مقام دیگر آمریکا بدون اشاره به رقم خاصی گفت ما انتظار داریم کاهش مهمی در صادرات ایران رخ دهد. مقامات آمریکایی قصد دارند با اجرای تحریم های مالی و بانکی دسترسی ایران به منابع مالی را محدود کنند و بدین ترتیب در حالی که ایران می تواند نفت خود را به بازارهای جهانی صادر کند قادر به دریافت پول آن نباشد.

به عقیده کارشناسان با توجه به حضور بازیگران متعدد در بازار مالی جهان که بسیاری از آن ها ارتباط مهمی با نظام مالی غرب ندارند هیچ گاه تحریم کامل مالی ایران عملی نخواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار