بازدید 5528

اشتون: ایران به میز مذاکره بازگردد

کد خبر: ۲۲۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۰ 23 January 2012
رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره تحريم‌هاي جديدي كه روز دوشنبه به تصويب وزيران خارجه اتحاديه اروپا عليه ايران رسيد گفت: تحريم‌ها به خودي خود هدف نيست و هدف از اين تحريم‌ها، اعمال فشار بر ايران به منظور بازگشت به ميز مذاكرات است.

به گزارش ايسنا كاترين اشتون عصر دوشنبه در كنفرانسي خبري افزود: مي‌خواهيم ايران به ميز مذاكره برگردد و به پيشنهادي كه سال گذشته در استانبول ارائه شد به‌عنوان راه‌هاي اعتمادساز نگاه كند يا پيشنهادات جديد خود را ارائه كند.

اشتون هم‌چنين گفت: اميدواريم ايران واكنش مثبت نشان دهد و به ميز مذاكرات بازگردد.

او از اظهار نظر درباره اظهارات يك نماينده مجلس ايران كه امروز تهديد به بستن تنگه هرمز را تكرار كرد خودداري كرد و گفت: ما واضح و روشن به ايران گفته‌ايم كه به دنبال گفت‌وگو هستيم.

اشتون با ذكر اين ادعا كه آژانس در گزارش خود درباره مسائل مبهم در برنامه هسته‌يي ايران ابراز نگراني كرده است، گفت: ايران بايد نشان دهد كه به تعهداتش پايبند است.

رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا در پاسخ به سوالي درباره تاثير تحريم‌ها بر اقتصاد اروپا گفت: در تحريم بايد مسائل مختلفي را در نظر گرفت كه به كل اقتصاد اتحاديه اروپا مربوط مي‌شود. ما اين مسائل را بررسي كرديم و آثار منفي را مورد بررسي قرار داديم.

او افزود كه اتحاديه اروپا در نشست ماه آوريل بررسي خواهد كرد كه آيا تحريم‌ها آثار منفي داشته‌اند يا خير.

اشتون در پاسخ به سوالي درباره اين كه آيا اين اتحاديه تلاش مي‌كند تا با كشورهايي نظير چين و روسيه درباره ايران به نگاه مشترك دست‌يابد؟ گفت: در هند با نماينده چين درباره مسائل مختلفي كه ايران يكي از آن‌ها بود صحبت كرديم.

وي تاكيد تاكيد كرد كه چين نقش مهمي در گروه 1+5 دارد و افزود: به نماينده چين گفتم كه جامعه بين‌المللي بايد درباره ايران دركنار هم بايستد و اين مساله مهمي است.

اشتون هم‌چنين گفت كه برخي كشورها مي‌توانند با اين اتحاديه همكاري كنند و برخي هنوز تصميمي نگرفته‌اند و براي اعمال فشار براي ايران به راه‌هاي ديگري فكر مي‌كنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل