بازدید 10322

تصویری از ساخت آینه بزرگترین تلسکوپ جهان

این آینه در هفته گذشته در لابراتوار آینه سازی زیرزمینی که در زیر زمین فوتبال دانشگاه آریزونا واقع شده، قالب گیری شد.
کد خبر: ۲۲۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹ 23 January 2012
آینه تلسکوپ عظیم ماژلانی یا GMT ابعادی بسیار بزرگ دارد، با این وجود این آینه 8.4 متری که در درون کوره عظیم و سرخ رنگ دانشگاه آریزونا قالب گیری شده است، دومین آینه از هفت آینه ای است که برای این تلسکوپ بزرگ ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این آینه در هفته گذشته در لابراتوار آینه سازی زیرزمینی که در زیر زمین فوتبال این دانشگاه واقع شده، قالب گیری شد. متخصصان برای شکل دادن به الگوی بدون مرکز این آینه، 21 تن شیشه بوروسیلیکات را تا هزار و 170 درجه سیلسیوس حرارت داده و آن را با تکنیک چرخش کوره ای به شکل لانه زنبوری درآوردند.

سلولهای شیشه در این الگو توخالی هستند و به این شکل وزنی کمتر داشته و سرد کردن آن ساده تر و میزان اعوجاج حرارتی در آن کاهش پیدا می کند.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، تلسکوپ عظیم ماژلانی با داشتن محدوده نوری 24.5 متر می تواند تصاویری 10 برابر دقیقتر از تلسکوپ فضایی هابل به ثبت برسانند. قرار است این تلسکوپ 10 سال دیگر تکمیل شود و صیقل اولین آینه ای که برای آن ساخته شده 7 سال به طول انجامیده است. با این همه سازندگان آینه دوم امیدوارند صیقل آن تنها چند سال زمان نیاز داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار