بازدید 4791

هند پول نفت ابران را چطور می‌پردازد؟

یک روزنامه هندی با اشاره به نهایی نشدن مذاکرات تهران و دهلی نو برای پرداخت پول نفت ایران از پیشنهاد هند برای پرداخت پول نفت ایران در کشور ثالث به ارزهایی غیر از روپیه خبر داد.
کد خبر: ۲۲۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۲ 22 January 2012
به گزارش فارس، روزنامه هندی بیزینس استاندارد به نقل از یک مقام آگاه این کشور نوشت دهلی نو پیشنهاد کرده است پول نفت ایران را با ارزی به غیر از روپیه بپردازد.
 این روزنامه به نقل از مقامات ارشد هندی نوشت بر اساس ترتیبات پیشنهادی هند پول نفت ایران به جای این که مستقیما به حساب بانک مرکزی ایران واریز شود از طریق کشور ثالثی و به دلار، یورو، ین، یوان، فرانک سوئیس و یا دیگر ارزهای بین المللی پرداخت می شود.
 هند اعلام کرده حتی می تواند پول نفت ایران را در کشوری بپردازد که ایران از آن کالا وارد می کند. یک مقام هندی در این باره گفت: بخشی از پول نفت ایران صرف خرید کالا از هند می شود اما باقیمانده آن که رقم زیادی می شود را می توان در کشور ثالثی به ایران پرداخت کرد که ایران از آن کالا وارد می کند.
 وی افزود: کشورهای دیگر مثل چین، ژاپن و روسیه ترتیبات مشابهی را با ایران به اجرا گذاشته اند. مشکلی نیست که پول نفت ایران را به این کشورها بپردازیم به ویژه که آن ها تراز تجاری متعادلی با ایران دارند.
 بر اساس این گزارش در حال حاضر مذاکرات با گازپروم بانک روسیه در جریان است.
 در حالی این خبر منتشر می شود که  روز گذشته رویترز به نقل از منابع آگاه از نهایی شدن مذاکرات ایران و هند برای پرداخت پول نفت ایران به روپیه خبر داده بود که بر اساس آن بانک مرکزی ایران می بایست حسابی را در بانک های هندی افتتاح می کند و پول نفت ایران به این حساب واریز می شود.
 هند حدود ۱۵ درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار