بازدید 5392

تظاهرات مردم ترکیه علیه سپر موشکی ناتو

تظاهرکنندگان تاکید کردند که دولت رجب طیب اردوغان با صدور مجوز استقرار این سیستم در خاک ترکیه، باعث تهدیدی جدی علیه ملت های خاورمیانه شده است.
کد خبر: ۲۲۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۵ 22 January 2012
گروهی از مردم ترکیه در اعتراض به آغاز فعالیت سیستم راداری سپر موشکی آمریکا و ناتو در منطقه کوره جیک در استان مالاتیا دست به تظاهرات زدند.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در حالی که در رسانه های ترکیه اخبار مربوط به آغاز فعالیت سیستم راداری سپر موشکی آمریکا و ناتو در استان مالاتیا و حضور نظامیان آمریکایی در این پایگاه منتشر می شود، جمعی از مردم مسلمان این کشور با حضور در روستای کوره جیک در نزدیکی محل استقرار این پایگاه نسبت به آغاز فعالیت سیستم مذکور اعتراض کردند.

این عده که خود را اعضای جبهه مردم می نامیدند از اقصی نقاط ترکیه در این منطقه جمع شده و دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند. معترضین بعد از تجمع در مرکز شهر مالاتیا به سوی کوره جیک محل استقرار سیستم راداری سپر موشکی ناتو حرکت کردند، ولی در نزدیکی محل این پایگاه با ممانعت نیروی ژاندارمری مستقر در منطقه روبرو شدند. در خلال تظاهرات اعتراض آمیز مردم ترکیه در نزدیکی پایگاه، اخذ تدابیر امنیتی شدید و کثرت تعداد سربازان ترکیه برای حفاظت از این پایگاه جلب توجه می کرد.

تظاهرکنندگان تاکید کردند که دولت رجب طیب اردوغان با صدور مجوز استقرار این سیستم در خاک ترکیه، باعث تهدیدی جدی علیه ملت های خاورمیانه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل