بازدید 9888
رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس؛

مسئولان امنیتی از جان دانشمندان مراقبت کنند

ما از مسئولان امنيتي انتظار داريم در حفظ و صيانت از انديشمندان كشور بيشتر تلاش كنند و از آنها غفلت نكنند،، چرا كه اين صدمات جبران‌ناپذير است و ما نمي‌توانيم جانشیناني را مانند شهيدان دكتر شهرياري و علي‌محمدي و احمدي‌روشن داشته باشيم.
کد خبر: ۲۲۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵ 22 January 2012
سرویس مجلس ـ به باور بسياري از كارشناسان اجتماعي، اشتغال فارغ‌التحصيلان در حرفه‌اي نامتناسب با مدرك تحصيلي، هر قدر هم كه درآمدزا باشد، به نوعي بيكاري به شمار می‌رود.

به گزارش «تابناک»، اسدالله عباسي، نماينده مردم رودسر و املش، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: يكي از علل مهم افزايش بيكاري در بين فارغ‌التحصيلان، متناسب نبودن رشته‌ها و آموزش‌هاي دانشگاهي با نياز بازار كار و انتزاعي بودن متون درسي دانشگاه‌ها و تطبيق نداشتن آنها با واقعيت‌هاي اجتماعي است. با اين حال، واقعيت آن است كه فراگيري حرفه‌هاي گوناگون و به دست آوردن تخصص در زمينه‌هاي گوناگون حين تحصيل، مي‌تواند بار اقتصادي و رواني ناشي از بيكاري فارغ‌التحصيلان را كاهش دهد.

رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي، با بیان اینکه يكي از بحران‌هاي نظام آموزشي ما، بيكاري فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است، تأکید کرد: از اين نگاه، بايد گفت كه آموزش نيروي كار همچنان حلقه ناپدید شده نظام آموزشي كشور به شمار رفته و چنانچه متوليان در برنامه‌هاي دراز مدت به امر آموزش حين تحصيل دانشجويان توجه جدي داشته باشند، پديده بيكاري فارغ‌التحصيلان پیامدهای زيانبار كمتري خواهد داشت.

این عضو كميسيون آموزش و تحقيقات با اشاره به اینکه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی يك نقطه ضعف براي اين نظام آموزشي کشور است، گفت: بنا بر آمارها، امروزه بسياري از فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي علوم انساني از تحصيلات خود نصيبي نبرده و به كار ديگري مشغولند كه هيچ‌گونه ارتباطي با مدرك تحصيلي‌شان ندارد.

همچنین دشمنان قصد متوقف كردن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را دارند، به همين دليل بررسي ابعاد ترور مصطفي احمدي ‌روشن در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس آغاز شده است. دشمنان ايران بيكار نمي‌نشيند و در كمينند تا از جنبه امنيتي به عباسی با تأکید بر اینکه دشمنان كشور برای ضربه وارد كردن به رشد و توسعه ایران، اابعاد فرهنگي، اقتصادي و علمي ما را هدف گرفته‌اند و از هر فرصتي براي ضربه زدن به پيشرفت‌هاي نظام مقدس اسلامي استفاده مي‌كنند، گفت: دشمنان ايران با حركت ناجوانمردانه، مي‌خواهند به گونه‌ای فعاليت هسته‌اي كشور را زير سؤال ببرند.
از سوي ديگر، به اين دليل كه ايران خود به فناوري دست یافته و صدها دانشمند هسته‌اي تربيت كرده، رفتار كينه‌توزانه دشمنان عليه ايران تشديد شده است.

این عضو اصولگرای مجلس هشتم، با اشاره مباحث مطرح اين روزها در كميسيون آموزش و تحقيقات، خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش درصدد بررسي طرح حفاظت از دانشمندان جوان كشور هست و قطعا كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره حفاظت از جان انديشمندان و نخبگان كشور بحث و بررسي مي‌كند، ولی ما از مسئولان امنيتي انتظار داريم در حفظ و صيانت از انديشمندان كشور بيشتر تلاش كنند و از آنها غفلت نكنند، چرا كه اين صدمات جبران‌ناپذير است و ما نمي‌توانيم جانشیناني را مانند شهيدان دكتر شهرياري و علي‌محمدي و احمدي‌روشن داشته باشيم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
کجای دنیا دیدی با مدرک فوق لیسانس مکانیک ازدانشگاه درجه یک کشور بیکار توی خانه بشینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
عجله نكنيد اين 5/2 ميليون شغل تا اخر امسال همه را شاغل مي كند. قول آقاي احمدي نژاد قول است !!!
چه عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باید هم بیکار باشند
تو این کشور اگر کسی بخواهد سرمایه گذاری کند باید هفت خان رستم رو طی کنه
از اون طرف هم دانشگاه ها خصوصا دانشگاه آزاد فقط پول رو میشناسند و به راحتی مدرک میدهند
توجیه بسیار ساده ای داره اگر دانشجو درسو پاس نکنه ترم بعدی بعلت دانشجوی کمتر برای دانشگاه هزینه زیادی خواهد داشت .
این دانشجویان نمیتونند کارآفرین بشوند
نظام آموزشی ما متاسفانه مشکلات زیادی داره و این فقط یکی ار اونهاست
چند سال پیش با افتخار اعلام میکردند که 60 الی 65 درصد قبولی های کنکور دختر هستند! این یک فاجعه بود. نتیجه این شده که اولا در حال حاضر خانم های تحصیل کرده کار میکنند و آقایان در منزل به بچه ها میرسند. ثانیا اگر خوش بینانه 35% پسری که رفته بودند دانشگاه با دخترهای دانشگاه رفته ازدواج کنند پس 30% از قبولی های کنکور (دخترهای تحصیل کرده) اکنون خواستگار دیپلم یا زیر دیپلم دارند. شاید خانم های محترم از نوشتن این مطلب خوششون نیاد ولی به نظر شما این
مساله تبعات اجتماعی نداره؟ به نظر شما مسئولین و جامعه شناسان تا به حال به این مساله فکر نکرده بودند؟
شما که میگویید بیکاری زیاد است فقط قصد تخریب دولت را دارین و می خواهید عقده های شکست در سال 88 را جبران کنید. اگر فقط ده نفر بیکار پیدا و معرفی کنید من حرفم را پس می گیرم. مطمئنم پیدا نمی کنید.
پس حالا فارغ التحصیلان بدبخت بیچاره چیکار کنند؟ پس دلیل افزایش صد درصدی ظرفیت رشته ها چیست؟ بنظر شما دلیل روانی شدن دانشجویان دانشگاه ها چیه؟
من الان 3 ساله دیپلم گرقتم تا حالا یکی مراقبم نبوده!!
دانشگاه در ايران = توليد مدارك بي خاصيت براي كشور + شناسايي دانش جويان بدرد بخور براي صادرات مغزهاي فراري
نه تو رو خدا شما به فكر فيلتر كردن سايتهاي لغتنامه و ... باشيد!
چرا فقط دانشمندان؟ آقایان به اصطلاح فراکسیون فرهنگیان ، حاجی بابائی آموزش و پرورش را به ضلالت و بدبختی و دروغ و آمار سازی و کم کاری و مردم فریبی برد و شما خوابید. دوازده ونیم میلیون دانش آموز در روزهای پنجشنبه بی سر و صاحب سرگردانند و شما خوابید. دستور می دهند نمره دهید شما خوابید دستور می دهند ... شما خوابید حالا همه چیز حل شده و این یک کاری که از اول انقلاب رفاموش شده را می خواهید بفهمند؟
كدوم دانشمند؟ همچين مي گين دانشمند يكي ندونه خيال ميكنه انيشتين دارين
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان