بازدید 6915

تصاویر: بادبادکی بی وزن با 23 هزار قطعه!

کد خبر: ۲۲۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۰ 21 January 2012
هنرمندان ولزی مکعبی 2.5 متری و با ظاهر حجیمی ساخته اند که از 23 هزار قطعه مجزا تشکیل شده اما می تواند مانند جسمی بی وزن، به راحتی در هوا شناور شود.

"هیتر و ایوان موریسون" دو هنرمند ولزی هستند که بر اساس طرح بادبادکهای تترا که توسط الکساندر گراهام بل در راستای پیشبرد ابزارهای پرواز برای انسانها ابداع شده بودند، موفق به ابداع بادبادکی مکعبی و به ظاهر سنگین شده اند که در اصل کاملا بی وزن است.

این بادبادک مکعبی با استفاده از موادی فوق سبک از قبیل اتصالهای سه بعدی چاپ شده و 23هزار قطعه دیگر ساخته شده است با این همه به اندازه ای سبک است که به راحتی در هوا شناور می شود، درست مانند اینکه هیچ وزنی ندارد.

بادبادک "مرد کوچک درخشان" از رشته های فیبرهای کربنی ساخته شده و با استفاده از اتصالهایی که با کمک یک چاپگر سه بعدی چاپ شده اند، به یکدیگر متصل شده اند. موریسونها هنرمندانی هستند که در ایجاد آثار هنری اینچنینی شهرت دارند و در آثار خود از مواد عجیب و جدید استفاده می کنند.

این مکعب در واقع از دو اتاقک پرواز تشکیل شده که پس از قرار گرفتن در کنار یکدیگر حجمی متراکم و سنگین را به وجود می آورد. قطعات سه ضلعی کوچک با زاویه ای 30 درجه در کنار یکدیگر قرار گرفته و مکعبهایی ترکیبی را ایجاد کرده اند که شکل هندسی آنها به کریستالهای معدنی "پیریت" شباهت دارد.

بر اساس گزارش میل آنلاین، با این همه با استفاده از مواد سبک وزن و حفظ تقارن در کل ساختار این مکعب بزرگ می تواند آزادانه پرواز کرده و در هوا شناور باشد. از دشواری هایی که بر سر راه ساخت "مرد کوچک درخشان" وجود داشت، نیاز به سبک بودن و در عین حال مقاوم بودن این ساختار بود و بادبادک باید پس از پرواز با کوچکترین آسیب ممکن دوباره به زمین باز می گشت تا در نهایت به عنوان یک اثر هنری و یک مجسمه در قلعه "داندارا" نصب شود:


شاید این بادبادک سنگین به نظر بیاید، اما می تواند به راحتی در هوا شناور شود


این مکعب از 23 هزار قطعه متشکل از مواد فوق سبک اما مقاوم و اتصالت چاپ شده سه بعدی تشکیل شده است


قطعات بادبادک "مرد کوچک درخشان"


طرح این بادبادک الهام گرفته از طرح بادبادک تترا اثر الکساندر گراهام بل است


مواد فوق سبک و تقارن گزینه هایی بودند که امکان بی وزن شدن این ساختار بزرگ را فراهم آوردند


بادبادک مرد کوچک درخشان قرار است به عنوان یک اثر هنری در جایی نصب شود، اما هر سال یکبار برای پرواز به ساحل آورده خواهد شد

منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی