بازدید 106165

5 جزیره عجیب در دنیا +تصاویر

کد خبر: ۲۲۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷ 18 January 2012
جهان دارای عجایب بیشماری است اما این پنج جزیره از عجیب ترین مکانهای دنیا هستند که هنوز بسیاری از ابعاد آنها ناشناخته مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این جزایر که در 5 نقطه مختلف کره زمین قرار دارند، هریک دارای یک ویژگی عجیب و منحصر به فرد هستند.

جزیره دوار

مدتها قبل، یک کشتی باری یونانی چرخش یک شیء بزرگ در فاصله 1000 متر جلوتر از خود را شاهد بود. آنها فکر می‌کردند که آن یک هیولا بزرگ است و کاملا ترسیده بودند. پس از نزدیک شدن متوجه یک جزیره شدند که با سرعت بسیار سریع در حال چرخش است. در سریعترین حالت این جزیره در هر دقیقه یک دور می‌زند و در آرام ترین حالت هر 12 دقیقه یک دور می‌زند. چرا یک جزیره در اقیانوس باید خود را بچرخاند؟ محققین هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده‌اند.


جزیره‌ای که می‌تواند از وسط جدا و مجددا ادغام شود

این جزیره غیر معمول در اقیانوس آرام واقع شده است. گاهی اوقات این جزیره به دو قسمت تقسیم می‌شود ولی مجددا به طور خودکار تبدیل به یکی می‌شود. هیچ پیش بینی زمانی برای تقسیم و ادغام جزیره وجود ندارد. جدا بودن آنها حداقل 1-2 روز و گاهی اوقات 3-4 روز است و فاصله این دو قسمت از هم به 4 متر هم می‌رسد.
 
جزیره سمور

سمور جزیره‌ای تنها در نزدیکی ساحل شرقی کانادا است. این جزیره بدون هیچ موجود زنده از قبیل حیوانات و گیاهان است. و تنها سنگ‌های سبز در نزدیکی جزیره وجود دارد. عجیب ترین چیز این است که هر زمان که یک کشتی به نزدیکی جزیره می‌رود قطب نمایش از کار می‌افتد ! برخی مردم به آن جزیره مرگ می‌گویند.

جزیره گریه

زمانی که نام این جزیره را می‌بینید احتمالا بدانید در مورد چه چیزی صحبت خواهد شد. بله، در این جزیره شما یک صدای گریه عجیب در طول روز و شب خواهید شنید. به نظر می‌رسد این صداها همیشه شنیده می‌شدند. بعضی اوقات صداها مانند ضجه و زاری کردن پرندگان است. تاریک، دلگیر و وحشتناک است. هرگاه یک کشتی از آنجا می‌گذرد مسافران آن احساس کنجکاوی و حیرت می‌کند اما تا کنون هیچ کس جرات رفتن به جزیره را نکرده است که به ما بگوید در آنجا چه می‌گذرد ؟
 
جزیره سفرکننده

دلیل عجیب بودن این جزیره چیست ؟ این جزیره احتمالا پا دارد چون حرکت میکند! به خصوص وقتی که باد خیلی شدید می‌آید مانند یک قایق که باز است جابجا می‌شود و از آنجا که باد در دریا روز و شب می‌وزد این جزیره در 200 سال گذشته 20 کیلومتر جابجا شده است. در واقع در هر سال 100 متر حرکت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۴۰
در مورد جزيره گريه بنظرم در مورد اينكه تاكنون كسي جرأت نكرده وارد آن شود اغراق آميز است. مگر امكان دارد وقتي بشر كاوشگر به كره مريخ فرستاده تاكنون جرأت نكرده باشد وارد اين جزيره شود؟
چرا این فکر را نمی کنید که شاید از سیاره دیگری باشند.
جزیره گریه کجاست بگید من برم ببینم
اون جزيره كه صداي گريه مياد ازش مال اينه كه چند نفر اونجا دارن قيمت دلار رو تو ايران دنبال ميكنن
فیلم تخیلی زیاد میبینیدا ..!!!!!!
دمتون گرم واقعا محشر بود مرسی تابناک جان
فوتوشاپ!
:-)
جلل خالق!
بنازم قدرت پرودگارا
تابي، تو هم زدي به داستانهاي علمي تخيلي، فكر كنم همچين غرق اين داستانها شدي كه ديگه مرز بين تخيل و واقعيت رو تشخيص نمي ديا!!!
آخه كدو آدم عاقلي اين موارد رو باور ميكنه؟ مثلاً در خصوص مورد اول، فرض بگيريم كه اين جزيره با سرعت هم دور خودش بگرده اونم باسرعت يك دور در دوازه دقيقه كه اگه طول جزيره رو تنها 100 متر فرض كنيم، به عبارتي سرعت چرخش اون ميشه حدود نيم متر بر ثانيه و با توجه به وجود سواحل و شكل تپه اي جزيره، ميدوني چه موجي رو ايجاد ميكنه؟؟!!! در صورتي كه هيچ اثري از موج در شكل اول نيست، تازه اين بدون در نظر گرفتن شرايط زمين شناسي و وقع لرزشهاي ايجاد شده در بستر خود جزيره و درياي اطراف اونه.
در عكس دوم هم از خانه مشخص در عكس معلومه خيلي وقت اون شكاف تكان نخورده، چون مگه ميشه زمين حركت كنه و تكان نداشته باشه؟!!!
باتشکرفراوان خیلی جالب وآموزنده بود ای کاش از جزیره برمودا هم گذاشته بودید.
پیشنهاد میکنم روی این خبر آهنگ فیلم دزدان دریایی کاراییب رو بزارید.
اگه هیشکی جرات نداره بره تو اون جزیرهه من جرات دارم برم و بگم چی توش میگذره فقط کل جزیره رو به نامم کنن باهاش پول دربیارمD: .
بابا شما که دست سند باد رو از پشت بستید!
فکر نمی کنید منبع خبریتون نامعتبر باشه؟!
خیلی جالب بودن.اینها نشان دهنده عظمت خلقت هستن .
بنازم قدرت پروردگار را ما هنوز خیلی چیزها را در مورد زمینی که در آن زندگی میکنیم نمیدانیم چه برسه به سیارات دیگه
چرا ننوشته اید که هریک از این جزایر در کدام کشور هستند؟!
امکان داره که اسم لاتین یا انگلیسی این جزیره ها رو هم بنویسید یا دست کم بنویسید از کجا شما این اطلاعات را دریافت کرده ید؟
چرت و پرته
انقدر آدم کنجکاو و ماجراجو هست که سرشون واسه جزیره هایی که هیشکی جرأت نداره بره درد می کنه.
(همون جزیره گریه منظورمه)
سرو کاریه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل