بازدید 13469

دیدار استاد فرشچيان با آيت‌الله جوادي‌آملي

استاد محمود فرشچيان در اين ديدار ضمن تشکر از بذل توجه حضرت آيت‌الله جوادي آملي اظهار کرد: تابلوي من با عنوان «ستايش پروردگار» به نوعي همان فرمايش شماست که نمونه‌اي از آن خدمتتان ارسال مي‌شود.
کد خبر: ۲۲۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۴ 17 January 2012
در پي تمايل آيت‌الله العظمي جوادي آملي مبني براي ديدار با استاد فرشچيان و پيشنهاد ترسيم تابلوي منطق الطير عطار، محمود فرشچيان امروز با معظم‌له ديدار کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، اين هنرمند برجسته با انتقاد از وضعيت هنر در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌هاي هنري ما از سخنان عالماني چون شما و هنرهاي اصيل ايراني در حال تهي‌شدن است.

استاد محمود فرشچيان در اين ديدار ضمن تشکر از بذل توجه حضرت آيت‌الله جوادي آملي اظهار کرد: تابلوي من با عنوان «ستايش پروردگار» به نوعي همان فرمايش شماست که نمونه‌اي از آن خدمتتان ارسال مي‌شود.

وي در مورد طرح ضريح در حال ساخت امام حسين(ع) عنوان کرد: با اطمينان خاطر مي‌گويم يکي از بهترين و بزرگ‌ترين پديده‌هاي هنر ديني ايراني ضريح در حال ساخت است و اين جز عنايات سيدالشهدا(ع) نبوده است.

اين استاد برجسته نقاشي کشور خطاب به حضرت آيت‌الله جوادي‌آملي گفت: جنابعالي نه تنها دانشمند ديني بلکه هنرشناس و تحليلگر مسائل هنري هستيد و من اين علم و آگاهي را تحسين مي‌کنم.

فرشچيان ادامه داد: دانشگاه‌هاي هنري ما از فرمايشات بزرگاني مانند شما و هنرهاي اصيل ايراني در حال تهي شدن است و من هرچه سعي کرده‌ام آنقدر جو قوي است که از من کاري بر نمي‌آيد.

وي تصريح کرد: در دنيا تنها دو کشور در برابر اين جو ايستاده‌اند که يکي چين و ديگري ژاپن است که اصالت هنر خود را حفظ کردند اما در مملکت ما اين اتفاق نيفتاده و اين در حالي است که در جمهوري اسلامي بايد به هنر اصيل بيشتر توجه شود

گفتني است حوزه‌نيوز روز گذشته توصيه آيت‌الله جوادي‌آملي به محمود فرشجيان در خصوص ترسيم تابلوي منطق الطير عطار، توسط اين هنرمند پيشکسوت را به رسانه‌ها مخابره کرد و مورد استقبال ارباب رسانه و در نهايت ديدار استاد فرشچيان با معظم‌له شد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
آفرین به هر دو استاد
hاحسنت به این همه خلوص استاد و دید والای حضرت ایت اله جوادی
افرین وهزاران افرین براستادفرشچیان که نمونه یک هنرمنداسلامی است
باید تمامی هنرمندان - و اساتید دانشگاه ها و دانشمندان کشور ارتباطشان را با علمای دینی هرچه بیشتر کنند تا پیشرفت جامعه متاثر از دین اسلام شکل بگیرد
خداوند وجود بابرکت هردوشونو برا مملکت ما و نوع بشریت نگهداره
با سلام تحیات دیدار بسیار بجا بود.امیدوارم استاد سخن حکیمانه ی آیت الله جوادی آملی را در ترسیم سیمرغ منطق الطیر را باجرا در بیاورند
تابناک جان اصلاح کن

استاد برجسته نقاشی تاریخ

ارزش ایشان حداقل 100 سال دیگه برای جهانیان مشخص میشه
خداوند هردو این بزرگواران را حفظ و تائید بفرماید
نظری که آیت الله جوادی آملی در مورد هنر دینی دادند زیباترین تعبیری بود که در این زمینه ارائه شد. با توجه به مطالعات و تدریس بنده در درس هایی چون مبانی نظری معماری و حکمت و هنر اسلامی، می توانم به جرات بگویم که ایشان دارای درک عمیق از مسایل هنر ، زیباشناختی و فلسفه دینی می باشند. آرزوی طول عمر برای ایشان دارم و امید شاگردی ایشان را دارم.
درود بر استاد فرشچيان استاد معنوي هنر و استا هنر معنوي
روز به روز ارادتم به حضرت آيت الله جوادي آملي بيشتر ميشود.
کاش دیگر هنرمندان هم یاد می گرفتند بنده خودم نقاش و خوشنویس هستم متاسفانه در همه نه ولی اکثر هنرمندان گرفتار غرور هستند و در مسائل اعتقادی اطلاعات کمی دارند و بیشتر دچار احساسات کاذب هستند . استاد فرشچیان نمونه یک الگوی کامل برای هنرمندان است
با سلام، بنده یکی از فارغ التحصیلان رشته گرافیک هستم که در هنگام تحصیل مشکلات فراوانی را متحمل شدم. برای آموختن رفتم ولی با حراجی مواجه شدم.در دانشگاههای هنر متاسفانه اتفاقات عجیبی رخ داده است. مهد هنر جهان ایران و بویژه ایران بعد اسلام است لکن مورد توجه اساتید واقع نشده و نمی شود.
و همه توجهات به چند نوآوری هنری در غرب خلاصه شده است. باید دست استاد بزرگی چون جناب فرشچیان را بوسید که در این وانفسای محیطهای غمبار هنری در دانشگاهها مایه دلگرمی و امیدواریند.
اصالت هنرچيزي جزپاكي،صفا ونيكي نيست ،ازاين رو امثال حضرت آيت الله جوادي آملي به اين مرحله ازخلوص رسيده اند كه استاد فرشچيان كه از هنرمندان والامرتبه دراين عرصه است رامورد خطاب قرارداده اند.درودبرهردواستاد گرانسنگ
درود خدا بر استاد و فیلسوف اعظم استاد جوادی املی حفظه الله
خداوند آيت الله جوادي آملي را برای اسلام و مملکت اسلامی ما محفوظ بدارد . انشاالله .
خداوند سایه هر دو استاد را از سر ما کم نکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار