بازدید 22617

گشتی بر روی «ترین» پل های جهان + تصاویر

پل ها به عنوان بخشی از سیستم حمل و نقل و وسیله مرتبط کردن بخش های مختلفی از کره زمین از دیرباز تاکنون مطرح بودند. در این نوشته قصد داریم تا شما را با تعدادی از "ترین ها " در دنیای پل ها آشنا کنیم.
کد خبر: ۲۲۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۴ 16 January 2012

پل "سیدوهه" در استان "هوبه" کشور چین با منظره ای زیبا در ارتفاع 496 متری از سطح زمین واقع شده و عنوان بلندترین پل جهان را به نام خود ثبت کرده است. فاصله بین دو ستون اصلی نگاه دارنده پل نیز در حدود 900 متر است.


پل "بالوآرته" در کشور مکزیک که به تازگی و به منظور وصل کردن دو استان در شمال غربی این کشور تکمیل شده است با طولی نزدیک به یکهزار و124 متر و ارتفاع بیش از 400 متر از سطح زمین عنوان مرتفع ترین پل کابلی جهان را از آن خود کرده است. این پل در دویستمین سالگرد استقلال مکزیک از اسپانیا افتتاح شده است.


پل "رویال جرج" بر روی رودخانه "آرکانزاس" در ایالت "کلورادوی" آمریکا از سال 1929 تا 2003 میلادی با ارتفاعی در حدود 291 متر و طول بخش اصلی آن در حدود 286 متر حائز عنوان مرتفع ترین پل جهان بود.


بلندترین سازه پلی دنیا در کشور فرانسه قرار دارد. پل "میلائو" که یک پل کابلی بر روی دره و رودخانه "تارن" است دارای یک ستون به ارتفاع 342 متر است. جالب است بدانید در روزهای ابری اینگونه به نظر می رسد که پل در حال حرکت در بین ابرهاست. این پل توسط طراح انگلیسی لرد "نورمن فاستر" طراحی شده است.هزینه ساخت این پل 272 میلیون پوند بوده است. تمامی هزینه های این طرح توسط بخش خصوصی پرداخت شده است.


چین طولانی ترین پل روآبی جهان به طول بیش از 42 کیلومتر را اخیرا افتتاح کرده است. این پل عظیم به راحتی توانایی وصل کردن دو طرف کانال انگلستان را نیز به هم دارد. این پل که بر روی خلیج "جیاوزهون" نصب شده است شهر بندری "کوینگدائو" و فرودگاه کناری آن را به منطقه "هوآنگدائو" وصل می کند. در ساخت این پل از 5200 ستون، 450 هزارتن فولاد و 2میلیون و300 هزار متر مکعب بتون استفاده شده است. این میزان فولاد برای ساخت 65 برج ایفل کفایت می کند. رسانه های چینی هزینه ساخت این پل را 1 میلیارد و 420 میلیون پوند اعلام کرده اند.


طولانی ترین پل جهان که خارج از از قاره آسیا است پل نصب شده بر روی دریاچه "پونت چاترین" در جنوب ایالت "لویزیانا" به طول 38 کیلومتر است. این پل هفتمین پل طولانی دنیا است.


طولانی تر پل در نیمکره جنوبی "پل ریونیترئو" در کشور برزیل است که دو شهر "ریودوژانیرو" و "نیترئو" را به وصل می کند. طول این پل 13هزار و290 متر است.


پل "واسگا دوگاما" در کشور پرتقال با طول 17.2 کیلومتر طولانی تر پل در قاره اروپا است. این پل توسط رشته های کابلی و سازه های بتونی نگه داری شده و نهمین پل بلند جهان است.


پل ورودی "هامبر" در کشور انگلستان بلندترین پل این کشور است. این پل با طول 1410 متر در زمان افتتاحش در سال 1981 میلادی طولانی ترین پل جهان بود.


طولانی ترین پل در کله جزیره انگلستان گذرگاه سرون 2، به طول بیش از 5 کیلومتر است که انگلستان را به کشور ولز وصل می کند.این پل در سال 1996 افتتاح شده است و به منظور کاهش بارترافیکی بین انگلستان و ولز بر روی پل سرون 1 که در سال 1966 ساخته شد ، به کار می رود.


پل رودخانه "ساتون یانگتسه" دارای طولانی ترین فاصله بین ستون اصلی پل به طول 10 هزار و 88 متر است. دو ستون اصلی پل در دو سوی رودخانه قرار دارند.


قدیمی ترین پل جهان، پل "پونس فابریکیوس" در شهر رم ایتالیا است که در سال 62 میلادی ساخته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
با سلام/ جالب بود تشکر . ولی جالبه که بدونید قدیمی ترین پل جهان مربوط به دوره ساسانیانه که تو کشور خودمون ایران و شهر دزفول روی رودخانه دز ساخته شده .
مطمئنید عکسا رو درست گذاشتین؟؟؟؟ یعنی اون عکس آخری مربوط به پلی میشه که 1950 سال پیش ساخته شده(حتی اگه بازسازی هم شده باشه)!!!!!!!!!!!!
مدیر پایگاه با تشکر از شما، تصحیح شد
پس پل جوادیه یکی از سه نماد تهران ! کو !!!!
33پل را هم میگذاشتید! لااقل بعنوان قدیمی یا زیبا!
پل محله ما چي شد پس؟!!!؟
مرسی ...فقط توضیحات دو عکس آخر رو باهم عوض کنین...بازم مرسی
هرقدرهم طولانی باشند به اندازه پل دریاچه ارومیه نیستند
چند تا عکس هم از پلهای ایران بزارین که گرانترین و ناسالمترین پلهای جهان هستند.
پل کابلی اهواز هم که افتتاح بشه مطمئناً میاد جز این لیست
دوتا عکس آخر جا به جاست
می گم چرا به جای ساخت این پل ها ،عین دریاچه ارومیه ما 13 کیلومتر خاک تو آب نریختند؟
قدیمی ترین پل جهان در خوزستان درشهرستان دز فول است
سلام پیر شده پل حسن اباد کربال هم مینوشتی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل