بازدید 3518

ايران مي تواند الگوي مردم منطقه باشد

آنها به شدت نگران الگو شدن ایران در منطقه خاورمیانه هستند چرا که فرآیند تغییر نیازمند الگوست، از این رو امریکایی ها قصد دارند کاری که کنند که در داخل ما باور کنیم که وضع بحرانیست و الگو شدن را فراموش کنیم.
کد خبر: ۲۱۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۴ 11 January 2012
یک کارشناس مسائل راهبردی جمهوری اسلامی ایران را ظرفیتی برای قرار گرفتن به عنوان الگوی کشورهای منطقه دانست که امریکا از آن به شدت نگران است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دوم سیما،‌ مهدی محمدی، کارشناس مسائل راهبردی، راهبرد جدید امریکا در مورد ارتش این کشور را دارای چند پیام مهم دانست و گفت: این راهبرد نشان دهنده محدودیت آنها به ویژه از جنبه اقتصادی است و دیگر توجه به افکار عمومی امریکاست چرا که مداخله های خارجی این کشور نه فقط سودی نداشته بلکه در ده سال گذشته وضع داخلی امریکا بدتر هم شده است.

وی افزود: از آنجا که اعلام کوچک کردن ارتش برای وجهه امریکا مناسب نیست، آنها می گویند، می خواهیم ارتش را کوچکتر و ماهرتر کنیم.

محمدی هدف کانونی امریکا را ایران و چین ذکر کرد و گفت: امریکا همواره از برتری نظامی خود سود می برده است و عملیات اطلاعاتی برتری نسبی این کشور نیست چرا که تا پیش از خیزش مردم منطقه، تکیه آنها به دولت های وابسته بود ولی در مقابل جمهوری اسلامی ایران در 30 سال گذشته انرژی خود را بر شبکه سازی از نیروهای ایدئولوژیک که بسیار توانمند هستند صرف کرده است.

وی افزود: ما در مرکزیت یک عملیات روانی بسیار بزرگ هستیم و امریکایی ها در دو سال گذشته با محوریت عناصر داخلی و اپوزسیون خارج نشین، یعنی محور فتنه،‌ ضد انقلاب و طرف خارجی در جهت ارتباط و هماهنگی آنها تلاش کرده تا بتواند حوادثی مشابه با فتنه 88 را ایجاد کند.

محمد تصریح کرد: نکته مهم آن است که فشارهای امریکا از روی ضعف است و آنها می خواهند وضعیتی که دچار آن هستند یعنی رسیدن به ضعیف ترین حالت، پنهان بماند. این کارشناس مسائل راهبردی، در ادامه گفت:‌وقتی آنها می گویند همه گزینه ها روی میز است مخاطب اصلی آنها اسرائیل است چرا که می خواهند به آنها بگویند که درکشان می کنند. وی افزود: گزینه نظامی به دلایل متعدد امکان ناپذیر است چرا که هر گونه اقدام نظامی منجر به برانگیخته شدن انرژی و رادیکال شدن آن به سمت اسرائیل و امریکا می شود و مردم منطقه خاورمیانه آرام نخواهند نشست، به علاوه هر گونه حمله به ایران بزرگترین سرمایه آنها یعنی محور فتنه ضد انقلاب را کاملا از بین خواهد برد.

 محمدی هدف نهایی امریکایی ها از این تهدیدها و اقدامات علیه کشورمان را مذاکره با ایران دانست و گفت: آنها به شدت نگران الگو شدن ایران در منطقه خاورمیانه هستند چرا که فرآیند تغییر نیازمند الگوست، از این رو امریکایی ها قصد دارند کاری که کنند که در داخل ما باور کنیم که وضع بحرانیست و الگو شدن را فراموش کنیم.

وی افزود: امریکا به انتخابات مجلس نگاه ویژه ای دارند چرا که با اجرای پرشور آن، مدل انقلاب اسلامی برای خاورمیانه تثبیت خواهد شد پس روی کاهش مشارکت مردم و فراهم کردن زمینه برای افزایش فشار خارجی کار می کنند. محمدی در ادامه بنگاه های بی بی سی و رادیو فردا را جزء خدمات دهندگان سرویس های اطلاعاتی خارجی و تروریست ها ذکر و تصریح کرد: همه عملیات اطلاعاتی که آنها روی ایران انجام می دهند چند سرویسی است.

وی امریکا را به شدت نگران توصیف کرد و گفت: آنها اتفاق نظر دارند که اگر انقلاب از این پیچ تاریخی بگذرد، به نیرویی غیرقابل مهار تبدیل خواهد شد.

محمدی در پایان گفت: آژانس انرژی پیش بینی کرده است که با بسته شدن تنگه هرمز، بتواند 14 میلیون بشکه نفت، برابر با یک ماه نفت تنگه هرمز را عرضه کند ولی اگر از یک ماه گذشت، آنها قادر به انجام کاری نیستند چرا که توانشان بسیار ضعیف است. وی افزود: اگر ایران بخشی از بازارهای خود در اروپا را نیز از دست بدهد، جایگزین آن را در آسیا پیدا می کند همان گونه که سفارش نفت کره جنوبی در سال 2012 افزایش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار