بازدید 9754

آخرین اخبار سرمایه‌گذاری غدیر

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر از آماده شدن اوراق جدید سهام ناشی از افزایش سرمایه، برگزاری مجمع سالانه در اواخر بهمن، رشد 10درصدی پیش بینی سود سال مالی 90، عرضه اولیه 5 درصد سهام یک زیرمجموعه در بهمن، اعمال افزایش سرمایه 800 میلیارد تومانی و جلوگیری از اقدام غیرقانونی ایمیدرو خبر داد.
کد خبر: ۲۱۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸ 10 January 2012
به گزارش فارس، غلامعلی کیانی درجریان نشست مطبوعاتی با خبرنگاران حوزه بازار سرمایه آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری غدیر را تشریح کرد و از انتشار اوراق ناشی از افزایش سرمایه 100 درصدی در هفته اول بهمن، برگزاری مجمع سالانه در29 یا 30 بهمن،رشد 10 درصدی پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 90 و عرضه اولیه 5 درصد از سهام نفت و گاز پارسیان در روزهای آینده و اعمال افزایش سرمایه 800 میلیارد تومانی در سال مالی 91 و همچنین جلوگیری از اقدام غیرقانونی ایمیدرو خبر داد.

*اوراق افزایش سرمایه 100درصدی در هفته اول بهمن

وی با اشاره به اعمال افزایش سرمایه از 600 به هزار میلیارد تومان درسال گذشته گفت: اقدامات لازم برای انتشار اوراق بهادار ناشی از افزایش سرمایه 100 درصدی انجام شده و سهامداران سرمایه‌گذاری غدیر در هفته اول بهمن‌ماه می‌توانند نسبت به دریافت این اوراق جدید اقدام کنند.

*برگزاری مجمع سالانه در 29 یا 30 بهمن ماه

این مقام مسئول با بیان اینکه مجمع شرکت های بزرگ و چند منظوره معمولا" چهار ماه بعد از اتمام سال مالی برگزار  می‌شود، ادامه داد: طبق ابلاغی که به همه شرکت های زیرمجموعه غدیر شده، مجامع سالانه شرکت های گروه دو تا سه ماه زودتر از همیشه برگزار خواهد شد تا برای نخستین بار در تاریخ فعالیت سرمایه‌گذاری غدیر، مجمع سالانه این شرکت که معمولا در اسفند یا فروردین هر سال برگزار می‌شد، در 29 یا 30 بهمن برگزار شود. این اقدام می‌تواند بر روی قیمت سهام شرکت اثرگذار باشد و هدف از آن افزایش استانداردها و ادای وظیفه به سهامداران است.

* رشد 10 درصدی پیش بینی سود سال مالی 90

کیانی در واکنش به این سوال فارس که این مجمع با چه سیاست تقسیم سود برگزار خواهد شد پاسخ داد: پیش‌بینی سود هر سهم غدیر برای سال مالی 90 (715 ریال به ازای هر سهم)  با 10 درصد رشد در صورت های مالی بهمن‌ماه روبرو می‌شود. در این میان یکی از نگاه‌های اصلی ما تقسیم سود حداکثری برای تقویت سهام خرد است.بنابراین به همه شرکت های زیرمجموعه ابلاغ کرده‌ایم یک هفته بعد از برگزاری مجمع، سود سهامداران حقیقی را پرداخت کنند. همچنین سود سهامداران حقوقی هم 4 تا 6 ماه جلوتر از همیشه توزیع خواهد شد.

به گفته وی دو شرکت پتروشیمی پردیس و موتوژن که در 28 دی‌ماه مجمع سالانه‌ای را برگزار خواهند کرد به ترتیب 550 تومان از 650 تومان سود محقق شده و 800 ریال از 871 ریال را توزیع خواهند کرد.

*جلوگیری از اقدام غیر قانونی ایمیدرو

این مقام مسئول در ادامه اظهارات خود به آخرین وضعیت معادن طلای زرشوران و گوهرزمین اشاره کرد و گفت: با هدف تقویت پرتفوی غدیر در دو بخش معادن و صنایع معدنی اقدام به تاسیس شرکتی به نام طلای زرشوران کرده ایم که 40 درصد این شرکت متعلق به غدیر و 60 درصد آن هم به بانک صادرات اختصاص دارد اما ما از مسوولان بانک صادرات درخواست افزایش سهم غدیر در این شرکت کرده‌ایم تا زودتر این معدن عملیاتی شود.

کیانی در رابطه با معدن گوهر زمین هم ادامه داد: پیش از این 22 درصد از سهام این معدن را خریداری کرده بودیم اما متاسفانه ایمیدرو در اقدامی غیراصولی و خلاف قانون اقدام به برگزاری مناقصه‌ای برای استقراض از این معدن کرده بود که خوشبختانه دو روز پیش موفق به دریافت حکم توقف این اقدام شدیم و آن را روی میز رئیس ایمیدرو گذاشتیم. چرا که این معدن از طرف سازمان خصوصی واگذار شده بود و اقدام ایمیدرو خلاف قانون اصل 44 و سیاست‌های اقتصادی است.

وی همچنین در رابطه با وضعیت غدیر در حوزه پتروشیمی هم گفت: درپی عرضه سهام شرکتهایی پتروشیمی پردیس، زاگرس و کرمانشاه، به تازگی موفق به خرید سهام پالایشگاه تبریز شده و سهم خود را از این شرکت به بیش از 50 درصد رسانده‌ایم.

وی در خصوص فعالیت‌های غدیر در حوزه حمل و نقل ریلی هم گفت: در یک شرکت ریلی نیرو با برخورداری از 1500 واگن سرمایه‌گذاری کرده‌ و در آینده سهم خود را از این شرکت افزایش خواهیم داد.

*فروش 6 تا 8 هزار میلیارد تومانی سود 1002 میلیارد تومانی

مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر در بخش دیگری از اظهارات خود به وضعیت فروش و سود شرکت در سال های آینده اشاره کرد و گفت: فروش سالانه این شرکت در گذشته معمولا" حدود ۳ میلیارد دلار بود اما در سال مالی 91 برنامه فروش 6 تا 8 هزار میلیارد تومانی خواهیم داشت. از این رقم 1002 میلیارد تومان سود نصیب شرکت خواهد شد. بنابراین برای سال مالی 91؛ برای هر سهم 835 ریال سود بدون اعمال واگذاری‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم و در تلاش خواهیم بود تا هر سه ماه یکبار این سود را ارتقاء‌ دهیم.

*افزایش سرمایه 800 میلیارد تومانی درسال مالی 91

کیانی در واکنش به این سوال فارس که آیا افزایش سرمایه‌ای هم در سال مالی جاری اعمال خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داد:‌ بله . ما در اواخر سال مالی 91، از محل سودهای غیرعملیاتی و بدون استفاده از سود نقدی سهامداران 800 میلیارد تومان افزایش سرمایه می‌دهیم. با این اتفاق سرمایه اسمی غدیر به 2000 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با اشاره به انتشار 100 میلیارد تومان اوراق بهادار در گذشته ادامه داد: ‌برای تامین مالی پروژه‌ها و برنامه‌های خود علاوه بر اعمال افزایش سرمایه از طریق یوزانس و فاینانس و همچنین با همکاری شرکت های تامین سرمایه و بانک ها اقدام خواهیم کرد. در همین هم راستا طی دو ماه گذشته یوزانس‌های دو ساله را به چهار سال تبدیل کرده و در موضوع فاینانس هم پیشنهادهای خیلی خوبی داشته‌ایم.

*یک توصیه تحریمی به دولت و وزرا و اثر نوسان نرخ ارز

این مقام مسوول در رابطه با آثار تحریم‌ها برای استفاده از فاینانس و یوزانس هم گفت: هر چند تحریم‌ها مزاحمت‌هایی را ایجاد کرده و مقداری ما را به زحمت انداخته اما راه های جدیدی را شناسایی کرده و منابع تازه‌ای را پیدا کرده‌ایم.این در حالی است که به وزرا و دولت توصیه می‌کنم از تهدیدها استفاده کرده و آن را به فرصت تبدیل کنند و با ایجاد ظرفیت‌های جدید و همچنین تجمیع دپارتمانهای صنعتی، راه را برای آینده اقتصاد کشور باز کنند.

کیانی در خاتمه هم به آثار نوسان نرخ ارز بر درآمدهای غدیر اشاره کرد و گفت: صرف‌نظر از تبعات مالی، هر مقدار که دلار و سایر ارزها گران شود شرکت‌های صادراتی از آن استفاده خواهند برد.در این میان با توجه به صادرات 70 درصدی تولیدات زیر مجموعه‌های غدیر، افزایش نرخ ارز به نفع ما خواهد بود اما این افزایش نرخ ارز به مانند باران است و به هر حال تبعاتی را خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار