بازدید 15474
۴

افزايش جريمه ورود به طرح ترافيک

کد خبر: ۲۱۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴ 08 January 2012
جریمه ورود غیرمجاز به محدوده هاي ترافیک و زوج و فرد از سه شنبه به 20 هزار تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر ريیس پلیس راهور تهران اظهار داشت: براساس قانون از روز 20 دی ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد 20 هزار تومان جریمه در پی دارد.

این در حالی است که در 16 بزرگراه تهران نیز دوربین‌های ثبت تخلف اصلاح شده است و براساس آن سرعت بالای 50 کیلومتر بالاتر از حد مجاز 100 هزار تومان جریمه و 10 نمره منفی در پی دارد اگر سرعت غیرمجاز بین 30 تا 50 کیلومتر در ساعت باشد راننده متخلف علاوه بر جریمه 50 هزار تومان پنج نمره منفی دریافت می‌کند. این در حالی است که سرعت غیرمجاز با بیش از 30 کیلومتر در ساعت 40 هزار تومان جریمه دارد.

وی از اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در پایتخت خبر داد و گفت: براساس قانون از تردد موتورسیکلت‌های بالای 10 سال جلوگیری می‌شود و تاکنون 442 موتورسیکلت بالای 10 سال اسقاط شدند. این در حالی است که در این مدت هزار و 236 موتورسیکلت نیز پلاک ملی دریافت کرده‌اند.

سردار حسین رحیمی افزود:‌ همچنین در این مدت در مرکز تعویض پلاک موتورسیکلت خلیج فارس 92 موتورسیکلت نیز بیمه شخص ثالث دریافت کردند و به زودی در کنار مرکز تعویض پلاک مرکز معاینه فنی موتور نیز راه ‌اندازی می‌شود این در حالی است که موتورسیکلت ها باید مدارک هویتی، گواهینامه، بیمه نامه، کلاه ایمنی و پلاک جدید داشته باشند

توقیف گواهینامه 190 راننده متخلف

وي از توقیف گواهینامه 190 راننده تهرانی که دارای بیش از 30 نمره منفی هستند خبر داد و تاکید کرد:‌ همزمان با اجرای مرحله دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی هنگام اعمال قانون ماموران نمره منفی راننده متخلف را نیز استعلام می کنند. اگر نمره منفی راننده‌ای بیش از 30 باشد گواهینامه راننده متخلف ضبط و سه ماه از رانندگی محروم می‌شود.

سردار رحیمی با اشاره به کاهش 102 نفری کشته‌های رانندگی شهر تهران در 9 ماهه امسال، تاکید کرد: متاسفانه 45درصد از کشته‌های تصادفات تهران عابران هستند در حالی که 28.2 درصد کشته‌ها را نیز موتورسواران تشکیل می‌دهند ضمن اینکه 56.3 درصد از مجروحان حوادث ترافیکی پایتخت را موتورسواران و 26.7 درصد را نیز عابران پیاده تشکیل می‌دهند. در سال جاری با توجه به قانونمند شدن رانندگان شاهد کاهش 19.8 درصد تعداد کشته‌ها و مجروحین حوادث ترافیکی هستیم. این در حالی است که 17.1 درصد از کشته‌ها را رانندگان خودروها تشکیل می‌دهند.

وی در مورد جریمه تاکسی‌های غیرتهرانی فعالیت در محدوده طرح ترافیک، گفت:‌ براساس قانون به زودی تاکسی ‌های غیرتهرانی که در محدوده طرح ترافیک فعالیت می‌کنند 20 هزار تومان جریمه می‌شوند.

آموزش چهره به چهره رانندگان

سردار رحیمی با اشاره به آموزش چهره به چهره رانندگان و موتورسواران تاکید کرد: ‌تاکنون بیش از 60هزار نفر از موتورسیکلت سواران در کلاس‌های آموزشی پلیس شرکت کردند. به اعتقاد ما باید روی آموزش رانندگان سرمایه گذاری ویژه‌ای شود ضمن اینکه افسران و درجه‌دارانی پلیس نیز برای آشنایی بیشتر با قانون در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

به گفته ريیس پلیس راهور تهران، برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌تواند در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی موثر باشد.

سردار رحیمی با تاکید بر اطلاع رسانی مسایل ترافیکی و قانون جدید راهنمایی و رانندگی در هزار و 700 عرشه پل عابر پیاده در سطح تهران، گفت: علاوه بر عرشه پل‌های عابر پیاده در 200 نقطه شهری نیز به صورت پرتال و بیلبورد اطلاع رسانی‌ انجام شده است.

ريیس پلیس راهور تهران اهمال نمره منفی برای دارندگان پلاک خودروهای لیزینگی را در صورت انتقال ندادن پلاک یکی از مشکلات برشمرد و افزود:‌ اسناد خودروهای لیزینگی هنگام انتقال و فروش باید به نام فرد خریدار صادر شود. در صورتی که پلاک هنگام واگذاری خودروی لیزینگی منتقل نشود تمامی نمرات منفی و تخلفات به نام صاحب پلاک ثبت می‌شود.(مهر)
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
چرا در مرگ عابرین فقط رانندگان را مقصر می دانید؟
بارها دیده ام که در بزرگراههای تهران عابرین دقیقا از زیر پل عابر گذر می کنند و اگر راننده ای با آنها تصادف کند بدبخت می شود.
بعد از کارتون سیا ساکتی که بسیار خوب بود سالهاست که هیچ آموزشی از طرف راهنمایی و رانندگی به رانندگان داده نشده است در صورتی که می توان با یک برنامه زیبا و آموزنده بسیاری از اشکالات رانندگی مردم اصلاح می شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل