بازدید 209850

تزریق پنی سیلین، زن جوان را به کشتن داد

کد خبر: ۲۱۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸ 08 January 2012
زن 28 ساله وقتی برای تزریق پنی‌سیلین به یک کلینیک رفت نمی‌دانست چه سرنوشت شومی در انتظارش است.

 این زن پس از تزریق، دچار تشنج شد و بعد از 4 روز بستری شدن در بیمارستان، جان خود را از دست داد. 10 دی ماه سال‌جاری، زن جوانی به نام مریم که دچار سرماخوردگی شده بود، برای مداوا به مطب یک پزشک عمومی در کرج رفت. پزشک با نوشتن نسخه‌ای، قرص سرماخوردگی و یک آمپول پنی‌سیلین برای او تجویز کرد و وی بعد از خرید دارو، برای تزریق آمپول به همراه برادرش به یک کلینیک خصوصی رفت، غافل از اینکه حادثه‌ای تلخ در انتظارش است.

برادر این زن گفت: آن روز خواهرم برای تزریق به اتاق رفت و من بیرون منتظرش ایستادم. درحالی‌که بارها گفته‌اند که تزریق این آمپول خطرناک است و باید حتما پیش از تزریق تست صورت گیرد تا مشخص شود که آیا بیمار به آن حساسیت دارد یا نه، مسئول تزریقات کلینیک بدون انجام تست، آمپول را به خواهرم تزریق کرد. بعد از چند دقیقه صدای فریاد پرستاران را از داخل اتاق شنیدم و فهمیدم که اتفاق بدی افتاده. خودم را به خواهرم رساندم و متوجه شدم که او بعد از تزریق دچار شوک و تشنج شده و از روی تخت به زمین افتاده است.

با دیدن این صحنه وحشت به جانم افتاد و فورا با آمبولانس او را به بیمارستان رساندیم. خواهرم 4 شب در قسمت‌ آی سی یو بیمارستان بستری بود و در این مدت من و خانواده‌ام امیدوار بودیم که او خوب شود اما هر روز حال مریم بدتر می‌شد. بعد از 4 روز پزشکان به ما اعلام کردند که خواهرم دچار تشنج شده و احتمالا به آمپول پنی‌سیلین حساسیت داشته است. آنها می‌گفتند که ممکن است به خاطر نرسیدن اکسیژن به مغز، خواهرم دچار مرگ مغزی شده باشد و به همین دلیل چهارشنبه 14 دی ماه، مریم به بیمارستان سینا منتقل شد.

وی ادامه داد: در بیمارستان سینا، پزشکان معاینات نهایی را روی خواهرم انجام دادند و وقتی گفتند که او مرگ مغزی شده و هیچ امیدی به بازگشتش نیست، انگار دنیا روی سرمان خراب شد. باور اینکه خواهرم به خاطر یک سرماخوردگی ساده و تزریق غلط به این روز افتاده، برای ما خیلی سخت بود. مادر پیرم که خیلی نگران وضعیت مریم بود وقتی شنید که او جانش را از دست داده است، به‌شدت ضربه خورد. با این حال هنگامی که متوجه شد بعضی از اعضای بدن او قابل پیوند به بیماران نیازمند است، رضایت داد که اعضای بدن خواهرم اهدا شود.

بعد از امضای رضایت نامه، ما برای همیشه با مریم خداحافظی کردیم و او به اتاق عمل منتقل شد. مرد جوان ادامه داد: بعد از این حادثه من به دادسرای عمومی استان البرز رفتم و از مقصران مرگ خواهرم شکایت کردم و خواستار پیگیری پرونده شدم. در همین حال دکتر ساناز دهقانی، مسئول واحد فراهم آوری اعضا در بیمارستان سینا درباره این پرونده به خبرنگار همشهری گفت: بعد از اینکه مرگ مغزی این زن جوان ازسوی متخصصان تایید شد خانواده‌اش برگه رضایت نامه را امضا کردند و اعضای بدن این زن شامل قلب، کلیه و کبد وی به 3 بیمار نیازمند اهدا شد.

منبع: همشهری
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۹۶
بنده پزشک هستم و به صراحت میگویم که اساسا استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان هر نوع سرماخوردگی یا آنفولانزا کاملا غلط و غیر علمی است و تنها کاربرد آنتی بیوتیک مداوای عفونت های ناشی از باکتریهاست و البته در آنصورت انجام تست حساسیت الزامی است.
پاسخ ها
انسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
دکی جون خیلی دلت خوشه ها.میگه کلینیک خصوصی کلینیک خصوصی هم یعنی فقط پول .تمام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
حرف شما اشتباه است واکنش و حساسیت به پنیسیلین ایدیوسینکراتیک (غیر وابسته به دوز ) است و تست در طب نوین جایگاهی ندارد ولی مرکزی که تزریق را انجام میدهد باید مجهز به وسایل احیا باشد تا در صورت حساسیت سریعا احیا گردد
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
من هم با نظر شما موافقم ولی شاید این مرحوم نیز عفونت داشته که دکتر تشخیص پنی سیلین داده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
99درصد بیماران پزشک را مجبور به تجویز دارو می کنند اصولا ملت ما در هر کاری صاحبنظرن در مذهب در سیاست در اقتصاد و در پزشکی و در حقوق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
آقای ناشناسی که گفتی تست جایگاهی نداره برادر من 45 ساله که بخاطر پنیسیلین از دو پا فلج شده اگه شما بودین بازم همین حرفو میزدین؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
جهت انجام تست حساسيت افراد به پني سيلين بايد از يك ماده مخصوص استفاده كرد نه خود آمپول پني سيلين.چون واكنش بدن به پني سيلين غير وابسته به دوز هستش و همون مقداري كه به عنوان تست تزريق ميشود هم ميتواند خطرناك باشد.
دانشجوی پزشکی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
باسلام
طبق منابع علم پزشکی، توصیه به تست پنی سیلین در صورتی لازم است که بیمار سابقه ای از حساسیت به دارو داشته باشد، وگرنه انجام تست بی معنی است. در کشور ما به صورت اشتباه و بنابر فشار جامعه انجام می شود، در مورد این بیمار واکنش از نوع ایدیوسنکراتیک بوده که در مورد هر دارویی بادرصدی ناچیز امکان پذیز است و تیم پزشکی مسئولیت در این باره ندارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
من هم پزشکم و تا اونجا که میدونم اصولا دیگه هیچ جا تست انجام نمیدن و غیرعلمی بودنش اثبات شده و فقط توایران هنوز پابرجاست. من پارسال که در حال گذروندن طرح بودم یک مورد رو از نزدیک دیدم که به دلیل مشکوک بودن مریض کالبد شکافی شد و معلوم شد به دلیل نوع غیراستاندارد پنی سیلین میوکاردیت داده. البته علایم اون با این خانم متفاوت بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
در زمان حساسیت به پنی سیلین می بایست آدرنالین تزریق شود و می بایست حتما در درمانگاه وجود داشته باشد. در این کیس اگر هم تست می شد همین اتفاق با شدت کمتر می افتاد و 100 درصد تشنج و ... داشت. اما با تزریق آدرنالین مشکل حل می شد
فيروزه آدابي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
به نظر من اصل خبر فتوشاپه ! پني سيلين و پزشك و بيمار هم فتوشاپ هستن ! اصلا تابناك هم خودش فتوشاپه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
تست حساسیت کمکی نمی کند در واقع باید همواره وسایل احیا اماده باشد.تا در صورت انافیلاکسی فرد احیا شود.
یک پزشک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
دوستان عزیز

در کتب پزشکی مثل کتاب فارماکولوژی کاتزونگ، صراحتاً عنوان شده که تزریق پنی سیلین و حتی انجام تست آن باید در بیمارستانی انجام شود که مجهز به وسایل احیا، بخش ICU و CCU باشد. متأسفانه حدود 8 سال پیش شنیدم که در یکی از همین کلینیکها، بیماری به تست پنی سیلین حساسیت نشان داد و فوت شد. من همیشه با بیمارانم در این مورد مشکل دارم. آنها مدام اصرار می کنند که اجازه بدهید تزریق پنی سیلین همین جا برای ما انجام بشه و ما را به بیمارستان نفرستید.
شنيده ايم پنسيلين ها يي از چين وارد شده است لازم است رسانه ها بررسي لازم را انجام دهند شايد نفر بعدي خود ما باشيم!
پاسخ ها
دکتر علی اکبر دادخواه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
پنی سیلین از هرکجای دنیا که وارد شده باشد قبل از تزریق باید تست انجام گیرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
فرقي نميكنه!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
برو بابا یه جور میگه انگار همین یه نفر امسال مرده. من بارها این مورد رو سال های قبل شنیدم تو همین محله ما 7 8 سال پیش یه مورد مرد. همش دنبال دلیل چینی می گردید.
خدا رحمتشون کنه.اگه این اتفاق تو المان افتاده بود یک هفته تو شبکه خبر زیر نویس میکردنش!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خدا خیرت بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
اینو راست گفتی....!!!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
تو آلمان بودی اینجوری بود؟ نکنه تو آلمان کسی نمیمیره اینجوری. نمیخواد آلمان اینا رو زیرنویس کنه. آمار قتلهاش رو زیرنویس کنه جا برای زیرنویس پایین تلویزیون نمی مونه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
چقدر بدبخت بین هستید نسبت به خودتون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
مثل همون بنده خدایی که تو یکی از بیمارستان های امریکا جلو همه فوت کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
البته اگه از قشر خاصی باشه تا یک ماه زیرنویس میشه.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
20:30 براش سالگرد می گرفت!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
خب لابد ایشان رئیس صدا و سیمای آلمانه که اینقدر به قوانین اونجا آشناست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
واقعا
ناشناس
| Lebanon |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
خدائیش حرف دل من زدی
نیلدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
تو برو بابا اگ تو اروپا امریکا یه درصد امکانه مرگ بر اثر پنسلینه تو ایران ده هزار برابره تو کی هستی ک لینجور با بی ادبی کامنت میزاری اگ جای مدیر سایت بودمم نظرتو منتشر نمیکردم
خداوند رحمت كنه ايشون و از اين فداكاري شما هم بسيار متشكريم داداش...
پاسخ ها
آفشین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
برای این یه نفری که منفی داده دعا کنید شفا پیدا کنه
تكليف پزشك بيچاره چيست؟ مسلما نيت درمان شخص را داشته واكنش پني سيلين كه از بهترين داروهاي مورد استفاده و رايج است بايد از طريق معاونت دارويي وزارت بهداشت پي گيري گردد
پاسخ ها
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
تکلیف پزشک به قول شما بیچاره این است که پروانه طبابت ایشان باطل بشه تا از این به بعد بقیه پزشکها یاد بگیرن قبل از تزریق پنی سیلین از بیمار بیچاره تست بگیرن تا به خاطر بی مسئولیتی اونها با جون بیمار بیچاره بازی نشه.
این بیماره که بیچاره است نه پزشکی که ضمن گرفتن پول ویزیت نا متعارف ، با جون مردم بازی میکنه.
انسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
ساکت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
تقصیر پزشک اینه که باید از بیمار بپرسه آخرین بار کی پنی سیلین ترزیق کرده حالا پزشک خواب بود نپرسید اون پرستار ترزیقات باید بپرسه
بحث جون مردم نه کشک بادمجون
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
اتفاقا مسئول مرگ پزشکی هست که واکسن رو تزریق کرده، همیشه باید یه تست ساده گرفته بشه، من هم حساسیت دارم، بار اولی که چند سال پیش برای تزریق رفتم گفتن حساسیت داری باید از راه های جایگزین استفاده کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
عزیزان من! پزشک بی گناهه، تزریقاتچی گناهکاره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
البته برادر ما پزشکان کم تجربه و بیسواد کم نداریم ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
حساسیت به پنی سیلین ربطی به کار پزشک ندارد اگر بیماری به پنی سیلین حساسیت داشته باشد به تست هم حساسیت نشان می دهد پس پزشک مقصر نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
داداش من منفی ها رو نگاه کن من دیگه هیچ نمیگم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
با رضا موافقم
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
اونایی که منفی میدند حق دارند چون ازپزشکی سر در نمیارند در ضمن اکثر مردم خودشان با اصرار درخواست پنی سیلین میکنند حالا همونا دارند بجای قاضی نظر میدند وپزشکا را محکوم میکنند یک کم وجدان هم چیز خوبیه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
دوستان عزیز!! پزشک که آمپول رو تزریق نکرده، آمپول زن محترم باید تست میکرد که نکرده
آنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
اون پزشک همون بهتر که بره مسافر کشی کنه.
پزشک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
در این حادثه پزشک مقصر نیست. چون نسخه تجویز کرده و همین. کسی که تزریق کرده و درمانگاهی که آدرنالین نداشته و نتونسته احیا کنه مریضو مقصره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
واکنش حساسیت به پنی یلین دست پزشک نیست.
سي جي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
پزشك بايد سه بار اعدام شود تزريقاتي بايد سانت سانت بدنش بريده شود
بهتر نیست تیتر بهتری برا خبرتون بزنید.چرا هدیه کردن اعضای این رو خواهرمون رو مدنظر نگرفتید.
و افرین به این خانواده که این شرایط کار بزرگی کردن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
سيد عزيز واقعا معني حرفتون را نمي فهمم يك عضو خانواده در اثر سهل انگاري يك پرستار مرده است.
يك عضو سالم خانواده كه قرار بوده سال هاي سال در كنارشون باشه ،حالا نيست .
انوقت شما توقع داري ،تيتر خبر عاري از اشتباه بزرگي كه رخ داده است باشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
نه . اهدای اعضای کار بزرگیه ولی مرگ در اثر یه تزریق ساده مثل این مورد مهمتر و هولناک تر ه
خیلی دردناک بود ...
خدا همه بدی ها و بلاها رو از مردم ما دور کنه ...
روحش شاد ...
کاش همهآدما مثل این خانواده دلشون دریا بوددد... و آگاه بودن. خدا بیامرزتش که حداقل زندگی چند نفر دیگه رو با رفتنش نجات داده. فکر میکردم آدمای خوب تموم شدن... اما نه. هستن هنوز. نسلشون منقرض نشده
بابا این بیمارستان سینا هم هر کی رو میبرن برای تست مرگ مغزی نه نمیگه ظاهرا به شدت به عضو اهدایی نیاز هست!
خاك بر سر اون تزريقات چيه .

ايول به خانواده اين مرحوم .
با تسلیت و همدردی با خانواده ایشان
برای جامعه پزشکی ایران واقعا متاسفم که اینطور راحت و بی حس مسولیت با جون مردم بازی می کنند.
باید مجازاتهای این افراد مانند کشورهای خارجی باشه
ببخشید تو تیتر نوشته شده سرنوشت شوم معمولا برای این موارد سرنوشت شوم استفاده نمیشه مگه خدائی نکرده مورد تجاوز یا حمله یا دزدی قرارگرفته که از اصلاح سرنوشت شوم استفاده میشه
خدا رحمت کنه. دختر عمه من هم در دوران دانشجویی که رفته بود شمال در سن 20 سالگی بخاطر همین اشتباه جانش رو از دست داد جلوی چشم مادرش که هنوز بعد از 8 سال نمیتونه فراموشش کنه و دست به اتاق دخترش نزده. جواب این بی دانشی پزشکان ایرانی رو کی میده ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
ربطی به بی دانشی نداره شاید واقعا تجویز آن دارو مورد داشته و باید تجویز میشده. شما ا کجا میدونی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
ربطی به دانش پزشک ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
لطفا مسائل را با هم قاطی نکنید .شوک آنافیلاکسی یا همان شوک کشنده پنی سیلین هر جا که باشد میتواند کشنده باشد .سواد پزشکان ایرانی در همه دنیا زبانزد است .اگر شما مشکلی با پزشکی داشته یا دارید و یا میخواستید پزشک سوید و نتوانسته اید اینجا جای مناسبی برای حل عقده های قدیمی نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
ایول به پاسخ :)
سهيل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
سلام
من كاري ندارم كه در مورد بيماري اين خانم، تجويز پني سيلين جايز بوده يا نه. ولي ناشناس دومي كه گفته اند سواد پزشكان ايراني زبانزد است، چرا در 11 سال گذشته هيچ دو پزشكي در تبريز، در مورد مشكل كمر-درد بنده، نظر يكساني نداشته و درمان موثري هم ارائه نكرده اند؟!! (در ضمن من مشكلي با پزشكي ندارم)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
من به خاطر عفونت گلو و گوش به بیمارستان خصوصی مراجعه کردم، دکتر 3 تا پنی سیلین نوشت. زیر پنی سیلین هم نوشت همراه با تست. حالا من رفتم دارو گرفتم برگشتم قسمت تزریقات. اولین سوالی که پرسید این بود که کی زدی. من هم گفتم 2 سال پیش. اگر هم می گفتم کمتر از 1 سال پیش، احتمالا میگفت برو سابقه بیار وگرنه حتما تست میگرفت. خلاصه گفت آستین رو بزن بالا تست کنم. یک سر سوزن از پلی سیلین رو زد تو ماهیچه بازو، گفت برو بشین تا 20 دقیقه دیگه. جان کلام اینکه این خانم جوان مثل همیشه قربانی کمبود امکانات و وقت شد (وقت هم کمبود امکانات به حساب میاد چون پرسنل کم باشه میخواهند در وقت سرفه جویی کنند). نبود دانش کافی نزد آمپول زن هم کمبود امکانات به حساب میاد دیگه. به نظر شخصی بنده افزایش بیرویه جمعیت طی 40 سال گذشته که جمعیت ایران را از 25 میلیون به 75 میلیون رساند دلیل خیلی از این کمبود امکانات و کمبود وقت هاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
1- انوقت چطوری عقده های این فرد را از متن نوشته تشخیص دادی، عقده ای
2- مگه خودت بگی و باور کنی سواد پزشکان ایرانی زبانزد است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
به پزشک چه ربطی داره؟ تزریقاتی اشتباه کرده. مگه پزشک باید تزریقات کنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
بله پزشکان ایرانی زبانزد هستند
اوناخواست مرد تانجتبخش سه بيمار اميدوار به زندگي گردد.رحمت خداوند براو واجر وصبر براي بازماندگانش به خصوص مدر داغديده اش.
در حال حاضر استفاده از پنی سیلین در خیلی از کشورها ممنوع شده، اما متاسفانه در کشور ما هنوز تولید و مصرف میشه، با توجه به عدم تاثیر این دارو در بیماری های ویروسی مثل سرما خوردگی و مشکلات این چنینی، بهتر هست کلا از چرخه تولید دارو در کشور حذف بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
شما چقدر اطلاعات پزشکیت به روزه؟کدوم کشورها استفاده از پنی سیلین ممنوع!شده ماهم از دریای بیکران علم به روز شما فیض ببریم!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
لطفا در مورد چیزی که اطلاع ندارید نظر ندهید .پنی سیلین در هیچ جای دنیا ممنوع نشده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
اتفاقا این روزا تمایل به استفاده از پنی سیلین به دلیل عوارض کمتر بیشتر شده. به غیر از این عارضه حساسیتی که خیلی از داروها دارن. در حال حاضر انواع پنی سیلین داروی انتخابی برای درمان اندوکاردیت هست. در صورت واکنش سریع مثل این حالت باید دارویی مثل وانکومایسین یا اریترومایسین جایگزین شه
پزشک متعجب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
واقعا چرا همه دوست دارند علامه بشوند و در همه زمینه ها نظر بدن؟ پرمصرف ترین دارو در پزشکی و دامپزشکی خانواده پنی سیلینه. کی ممنوع شده؟
اگر پنی سیلین چینی باعٍ این امرشده است مسوولین وزارت بهداشت واجرایی کشور باید مواخذه شوند نه پزشک وپرستار. البته مسوولین قضایی ما که خدا عمرشان را زیاد کند همیشه دیوار کوتاه را به لپبلند ترجیه میدهند چون پریدن ازان راحت تراست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
من پارسال شخصا یه نفر به خاطر همین پنی سیلین غیر استاندارد جلوم جون داد
عجب سرنوشتي!!! خدا رحمتش كنه و به خانواده فداكار ايشون كه تو اون شرايط سخت و شوك زده همچين كرامتي رو انجام دادن صبر عطا كنه و اما قابل توجه كلينيك ها و تزريقاتي ها اينا همه هشداره انشاا... براي هيچ انساني از اين اتفاق هاي غير مترقبه نيفته
جا دارد وزارت بهداشت بر روند واردات تجهیزات پزشکی نظارت دقیق داشته باشد یک هفته پیش رفتم از داروخانه سرنگودارو بخرم که سرنگ هایی که برای آمپولم داده اند بااینکه سررنگ دربسته واستریل است داخل پوشش سوزن آن پر از لکه های سیاه وکثیف است ووارداتی چین هم بود حالا نمیدانم به کجا این نمونه را ارائه دهم که پیگیری کنند
واکنش حساسیت شدید به پنی سیلین (آنافیلاکسی) طبق گفته کتاب حتی با تست پوستی هم می تونه اتفاق بیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
دقیقا. من همینو تو کامنت های پاسخ بالا گفته بودم.
چرا بحث و جدل میکنیم........
خدارحمت کند . آفرین براین خانواده صبوروفداکار.امیدوارم این مسولین یه روزی ازخواب بیدارشوند
با سلام
5 ماه پیش خانم من هم دچار سرماخوردگی شد و با اینکه حساسیتی به پنیسیلین نداشتند با تزریقی پنیسیلین دچار شوک و تشنج و انقباض کلیه عضلات و سفید شدن رنگ و یخ شدن بدن شدند(همه اینها در عرض 40ثانیه اتفاق افتاد )ولی بلطف خدا اقدامات پزشکان بیمارستان(شهرستان سراب ) موثر واقع شد و ایشان به لطف الهی ، دوباره برگشتند.
در تعجبم ما ایرانی ها چطور در هر زمینه ایی بدون داشتن دانش وتحصص زرتی نظر میدیم
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
دقیقا منم همین حال شدم دوتا پنی سیلین داشتم با فاصله یک شبانه روز تزریق کردم اولی هیچی مشکلی نداشت دومی که زدم به محز تزریق تو سرم احساس کردم یچیزی وارد بدنم شد یهو گوشام سوت کشید و دهنم مزه اهن گرفت هرکی حرف میزد صدای زنگ میداد اصلا کلمات اون لحظه از بین رفته بود..و اینم بگم از صبحش فقط یه کاسه سوپ خورده بودم.تقریبا شکمم خالی بود.حالا بنظرتون این حساسیت بوده یا که بخاطر خالی بودن شکمم؟و اینکم بگم امپول هرو خودم از داروخانه گرفتم بدون مراجعه به پزشک.
با سلام
همسر اينجانب در سن 32سالگي در مراد ماه بر اثر تزريق پني سيلين فوت نمودند و دقيقآ همين اتفاقي كه براي اين خانم افتاد ه بود براي ايشان هم اتفاق افتادوايشان بادو تابچه 2و 6ساله از دنيا رفتند
خدا رحمتش کنه
البته ما پزشکان بیحوصله جهت تست پنیسیلین را داریم
آقايان و خانومهايي که بدو ناطلاع از موارد ابتدايي علم پزشکي اظهار نظر ميفرماييد مورد آنافيلاکسي حتي در تزريق بسيار ناچيز براي تست هم ميتواند باعث آلرژي و مرگ شود لطفا بعد از توجه به اين مساله اظهار نظرات کارشناسي بفرماييد متشکرم
راه حل این است که مردم در اموری که در تخصص آنها نیست دخالت نکنند تجربه ثابت کرده بیماران پزشک را مجبور به تجویز داروی مورد نظر خویش می نمایند
كي گفته وابسته به دوز نيست؟
در نست يه مقدار به صورت موضعي به بخشي از زير پوست تزريق مي شه و اگه علايم حساسيت موضعي بود تزريق نمي شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
یه کم به روز باش. یه سرچ بزن یا تو فارماکو کاتزونگ یه نگاه بنداز. البته ویرایش آخر
یه پزشک دیگه متخصص بیهوشی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
شما از نزدیک ندیدی؟ مگه پزشک نیستی ؟ من بارها دیدم. حساسیت موضعی در مواردی که حساسیت به گنی سیلین وجود داشته باشه جنرال می شه اونم بدجور و تقریبا فرقی نمی کنه اونقدر شوک ایجاد می کنه و تشنج و ... که نگو و نپرس
پزشک :
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
میشه بگی از کجا مدرک گرفتی ؟؟!
واکنش به پنی سیلین ایدیوسنکراتیکه. اگه تا حالا ندیدی، لا اقل از ما بشنو...
Dr . ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
تست قبل از تزریق، ارزش درمانی زیادی ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
بنده میگم وابسته به دوز نیست تو خیلی از موارد با تست پوستی هم طرف جونشو از دست داده
همیشه اطراف ما اتفاقاتی رخ میده که باید از اونها عبرت بگیریم،

نکته1: هیچ وقت کاری رو سر سری نگیریم (حتی اگه اون کار ساه و ما در اون حرف ای شده باشیم) مثل دقت لازم در تزیق عضلانی که ظاهرا ساده ست

نکته 2: در بدترین شرایط بهترین تصمیم رو بگیریم مثل کاری که برای اهدا اعضا فرد انجام شد

نکته3: ما هرچقدر هم که مراقب باشیم و از خودمون مواظبت کنیم باز هم حماقت و اشتباهات دیگران میتونه سرنوشت ما رو خراب کنه، بنابرین بهتره این مراقبت و مواظبت رو به محیط اطرافمون گسترش بدیم چون نهایتا ما مسئول اعمال دیگران هم خواهیم بود(مثال سوراخ کردن قایق!)
درصورت ضرورت پیشنهاد میشود تزریق ان در واحدهای پزشکی مجهز یا بیمارستان صورت گیرد.
باسلام-خانم من دراثر غلفت يك دندانپزشك ازبين رفت. علت نپرسيدن ان پزشك ... بوده ومتاسفانه ان تزريقات چي هم نپرسيده ودرنهايت خيلي راحت پزشك تبرئه ميشود و تزريقات چي محكوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
چی می پرسیده؟ فرض کن پرسیده. ایشون مگه می دونسته؟ اگه می دونسته چرا پنی سیلین تزریق کرده. اگرم نمی دونسته که فرقی نمی کرده. در ضمن همه تزریقاتی ها می پرسن آخرین بار کی پنی سیلین زدی؟
زهرا
| United Arab Emirates |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
سلام . شغل من بهیاری هست و لازمه بدونین یه بهیار یا پرستار یا تزریقاتجی موظف هست از بیمار بپرسه تا به حالا پنی سلین زده یا نه در صورت نزدن باید تست بشه . و اون مرکز درمانی باید یه ترالی مجهز و کامل داشته باشه که در صورت اتفاق اوژانسی بشه ازش استفاده کرد
پس من شانس آوردم .چون پارسال چنین اتفاقی برای من افتاد ،10 دقیقه بعد از تزریق پنی سیلین دچار تشنج شدید شدم وحدود نیم ساعت طول کشید تا رفع شد و4،5 ساعت هم در بیمارستان ماندم . اما عوارض مغزی به همراه داشت . ولی نمردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
نیم ساعت تشنج کردی بعد 4.5 ساعت بعد مرخصت کردن/ آقا ما رو گرفتی ها!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
مرد حسابی کسی که نیم ساعت تشنج کنه دیگه نمیتونه بنویسه که
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
خدا رو شكر
فاتح
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
استرس واضطراب بوده حسین جان
نه واکنش انا رفلاکسین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
چه خوب که نمردی :))
تقصیر آن درمان گاهی است که تزریقاتی بی مسو لیتی داشته که هیچ گونه علا قه ای به شغل مربوطه نداشته فقط به خاطر پول این شغل راانتخاب نموده وبا جان مردم بازی می کنند
من با حرف شما موافقم ضمن عرض تسليت به اين خانواده.
چون خودم هر دفعه كه مريض شدم دكتر اگه پني سيلين مينوشت حتماً قبلش تست كردم و بلافاصله بعد از تست ها بيهوش شدم و افتادم .. پس تست لازمه آمپول پني سيلين است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
یعنی شما هر بار تست می کنی؟ خواهشا دیگه این کار رو نکن چون خیلی خطرناکه. چه اصراری داری؟ حساسیت داری دیگه!
خدا وکیلی خیلی دردناک بود اشک از چشمام جاری شد .
با غرض تسلیت به خانواده این عزیز از دست رفته .از شما خواهش میکنم با توجه به این بزرگواری که شما از خود نشان داده اید از شکایت خود از این تزریقاتچی بگذرید مگر اینکه ایشان مدرک تزریقات نداشته باشد وبه قول یکی از دوستان متخصص که نظرش در بالا چاپ شده است اگر واقعا شوک به پنیسیلین بوده است حتما با همان تست هم واکنش نشان میداد وعملا تست ارزش زیادی ندارد.با تشکر وارزوی امرزش برای این مرحومه تازه در گذشته.
پاسخ ها
نسیم
| - |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
پرستار محترم در اثر یه بی احتیاطی محض خانواده ای داغدار شدن شما میدونین چی به روز اون مادر اومده چی کشیده ، حتما باید ازشون شکایت بشه
ببینید این اتفاق در صورت انجام تست هم اتفاق می افتاد چون اصلا مهم نیست که چه مقدار دارو وارد بدن مرحوم شده
میزان واکنش بدن و حساسیت ایشان به گونه ای بوده که سریعا رفلکس نشان می داده
تازه شاید پزشک از ایشان پرسیده و مرحوم جواب داده تا حالا تزریق نکرده ام
به هرحال قطعا متخلف تزریقات و محل انجام تزریق است اگر مجهز به دارو و امکانات نبوده چون معمولا این گونه افراد خیلی زود به دارو جواب می دهند و مواردی که جواب نمی دهند معمولا با ای سی یو و...هم جواب نمی دهند
نکته :به همین راحتی پزشک را متهم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
دقیقا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
برو بابا این دکترا ی بی سواد باید تنبیه بشن.
یکی از اقوام ما به پنی سیلین حساسیت داره یکبار رفت دکتر برا سرماخوردگی بهش امپول کریستال !!!! داد که چندین برابر قویتره از پنی سیلین هر چی اون بنده خدا گفت من حساسیت دارم به پنی سیلین دکتر گفت هر چیزی بشه من بلدم چکار کنم !!!!!


چشمتان روز بد نبینه 2-3 دقیقه از زدن این امپول (که تو سرم داشت میرفت) نگذشته بود که حالش منقلب شد هر چی میگفت حالم بده دکتره می گفت هیچیت نمیشه !!! خلاصه شوهرش سریع گفت در بیارید سرم رو تا اینکه با اصرار شوهر سرم را در اورد

خدا کمی ترس و وجدان به بعضی دکترها بده تا اینجور با جون ادما بازی نکنن!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
تو که وجدان داری این جفنگیات را ننویس فقط پزشکا میفهمند اینا که نوشتی چیه
ناشناس
| Switzerland |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
اون مشکل شما حساسیت به پنی سیلین نبوده.احتمالاً شما ترس از آمپول داشتید که تزریق لازم با توصیه پزشک انجام شده.ضمناً پنی سیلین فرم تزریق وریدی نداره و آمپول شما احتمالاً آنتی بیوتیک دیگری بوده است.اما در کل آدم باید شفاشو از خدا بخواد و اگر شما به پزشکتون اعتماد نداشتیدبهتر بود پزشکتونو عوض می کردید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
پنی سیلین فرم وریدب داخل سرم داره
pen g 5000000
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
عذر میخوام شما هیستریک هستین ربطی به سفتریاکسون نداشته
واقعا شما ایرانیند؟
تو کجای ایران پزشک خودش امپول میزنه؟
ای کاش خودشون می زدند. می دن دس یه پرستار که چه عرض کن یه تزریقات چی که معلوم نیست از عمه اش یا خاله اش یا شایدم هلال احمر امپول زنی یاد گرفته بزنه.
پاسخ ها
نازي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
من همين امروز رفتم يه جا پزشك خودش پني سيلين رو زد
حساسیت پنی سیلین با دوز بسیار کم هم خطرناک است. و ايجاد شوک می تواند داشته باشد. لذا در کل تا حد امکان نبایستی استفاده گردد و در صورت تشخصيص پزشک بایستی حتما حتما در بیمارستان و يا مرکز مجهز و در زیر نظر پزشک تزريق گردد. تا آنجا که از متن استخراج می گردد ظاهرا اين خانم در مطب پزشک اقدام نکرده و به يک مرکز خصوصی ديگری مراجعه کرده است. بایستی آگاهی مردم از خطرات اين مساله بالا برود.
احملات علمی شما صحیح
اما نباید با توان علمی و ... به فرهنگ غلط سرپوش گزاری قدرت بخشید.
چرا در سویس کسی بخاطر تزریق کشته نمی شود
خدا بيامرزدش.
سرنوشت شومي نداشت چون اعضاء بدنش حيات دوباره به نيازمندان بخشيد. اجري برد كه فقط خدا مي‌داند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
معلوم نیست
متاسفانه شکایت از پزشکان مقصر به هیچ جایی نمیرسد مخصوصا" در مواردی که شاکی فردی بی پول و ضعیف باشد و توانایی گرفتن وکیل و دفاع از خود نداشته باشد بنده بارها چنین مواردی را دیده ام.
داروهاي چيني از پارسال جان خيلي ها رو گرفته اطلاع رساني نميشه
همچنين مصرف كالاي وارداتي غير بهداشتي ديگر
خدا به ما ايرانيها رحم كنه
با نظرتون موافقم همچنین من هم در مورد پنیسیلین هایی که از چین وارد شده چیزهایی شنیدم.
عجب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
پنی سیلین چینی؟؟!!!
من متخصص نیستم نمیدانم مقصر کیست اما میدانم هر کسی که کوتاهی کرده با وجدانش در این دنیاو با قاضی عالم الغیب یوم الدین دران دنیا طرف است او را هم خدا رحمت کند افرین به این خانواده
احتمال بروز شوك آنافيلاكسي حتي در اثر تست آمپول پنيسيلين در افراد حساس وجود دارد و در صورت نبود امكانات پزشكي از جمله اكسيژن منجر به مرگ بيمار مي گردد لذا به نظره من نه پزشك تجويز كننده دارو مقصره و نه تزريق كننده دارو بلكه داير كننده مطب خصوصي تزريقاتي فاقد تجهيزات پزشكي و آن شخصي كه مجوز آنرا صادر نموده است را مي بايست اعدام نمايند.
ضمنا بنده هر موقع سرما مي خورم تا پنيسيلين نزنم خوب نمي شوم و اين موضوع را بارها امتحان كردم !
واقعا دلم برای این مردم مظلوم میسوزه با این همه مشکلات خداوند نگهدارشون باشه
برادر عزیزم مرا در غم از دست دادن خواهرت شریک بدان به شما مرد رئوف و شکیبا صمیمانه تسلیت عرض می کنم . درود بر شما و مادر داغدارتان و همچنین از خداوند بزرگ صبر مغفرت و رحمت بی کران برای آن مرحومه مسئلت دارم .
البته باید بگم که دکتر معالج در این جریان هیچ تقصیری نداشته ،فقط قصدش کمک به مریض بوده . مقصر اصلی آن شخصی است که تزریق رو انجام داده آیا نباید از بیمار می پرسید که اصلا پنی سیلین زده یا نه ، واگر نزده باید حتما تست شود و بعدا تزریق انجام شود. واقعا متاسفم این مسئله رو یه بچه 10 ساله هم میدونه .
امیدوارم دیگه این مسائل پیش نیاید.
خدا رو شکر یازده هزار نفری این خبرو دیدن و شاید رعایت کنن
چند وقت پیش شما مطلب جالبی در خصوص حقوق پزشکی با نوشته آقائی به نام مولازده داشتید که قرار بود ادامه دار باشه . لطفا در این خصوص برای مردم بیشتر اطلاع رسانی کنید مرسی
با سلام پنیسیلین اولین انتی بیوتیکی است که کشف شده و در حال حاضر از بهترین انتی بیوتیکها است . تست پنیسیلین باید با دوز خیلی پایین انجام شود و با تست های معمولی در صورتیکه بیمار حساسیت داشته باشد حتما دچا ر شوک انافیلاکسی می شود که برگشت بیمار خیلی مشکل می باشد . ضمنا از اظهار نظر های مقرضانه لطفا پرهیز شود
انجام تست مردوداست وپزشک وپرستار هم هیچ تقصیری ندارند.مگراینکه ان مرکز مجهز به وسایل احیائء نبوده باشد که درانصورت مسوول مرکز باید مواخذه شود. البته در مواردی اغز شوک انافیلاکتیک احیاءهم کارساز نیست وپنی سیلین هم داروی بسیتار موثر در درمان بعضی از عفونتهاست که تشخیصش با پزشک است.ودر هیچ کشوری ممنوع نشده است.
خیلی متاثر شدم خدا ییامرزش...:(
از مرگ هموطن عزیزم بسیار متاثر و متاسف شدم و طلب آمرزش ومغفرت از خدای متعال داریم.
1- نکته مهمتر از همه اینکه هموطنان عزیز در هنگام نیاز به تزریق دارو به درمانگاه مجهز بر طبق استاندارد مراجعه کنند که شامل وسایل احیای قلبی ریوی میباشد واین در بسیارد موارد نیزاین تست به درستی انجام نمیشود و منفی کاذب است. .
2-احتملا پزشک سوال پرسیده و بیمار به اهمیت موضوع آگاهی نداشته و نفی کرده است وآگاهی نسبت به این موضوع نداشته است وتقصیر پزشک شاید این است که تاکید به انجام تست نکرده است.3-فرد مسئول تزریق می باید تست حساسیت را به درستی انجام می داده و در مورد تزریق این دارو حساسیت به خرج می داده. مخصوصا اینکه برخلاف قوانین مجهز به وسایل اورژانسی و CPRحتما نبوده است.
من به خاطر عفونت گلو و گوش به بیمارستان خصوصی مراجعه کردم، دکتر 3 تا پنی سیلین نوشت. زیر پنی سیلین هم نوشت همراه با تست. حالا من رفتم دارو گرفتم برگشتم قسمت تزریقات. اولین سوالی که پرسید این بود که کی زدی. من هم گفتم 2 سال پیش. اگر هم می گفتم کمتر از 1 سال پیش، احتمالا میگفت برو سابقه بیار وگرنه حتما تست میگرفت. خلاصه گفت آستین رو بزن بالا تست کنم. یک سر سوزن از پلی سیلین رو زد تو ماهیچه بازو، گفت برو بشین تا 20 دقیقه دیگه. جان کلام اینکه این خانم جوان مثل همیشه قربانی کمبود امکانات و وقت شد (وقت هم کمبود امکانات به حساب میاد چون پرسنل کم باشه میخواهند در وقت سرفه جویی کنند). نبود دانش کافی نزد آمپول زن هم کمبود امکانات به حساب میاد دیگه. به نظر شخصی بنده افزایش بیرویه جمعیت طی 40 سال گذشته که جمعیت ایران را از 25 میلیون به 75 میلیون رساند دلیل خیلی از این کمبود امکانات و کمبود وقت هاست.
اول:درسته که واکنش مرگبار به پنی سیلین حتی با تست پوستی بوسیله خود پنیسیلین هم رخ میده برای همین محلول خاص تست وجود داره بهتره از اون استفاده بشه از طرفی عاقلانه اینه که در صورت حساسیت قابل توجه پوستی تزریق انجام نگیره به عبارتی بهتره تست مثبت پوستس رو جدی بگیریم انجامش ضرری نداره وهنوز از نظر قانونی نشانه ایی از دقت کادر پزشکی هست....دوم:هنگام پرسیدن از بیماران درباره تزریق یکسال گذشته پنی سیلین حتما به بیمار حالی کنید منظور سایر تزریقات مانند سفازولین یا سقتریاکسون نیست با گفتن هشتصد...۶.۳.۳....یک و دویست منظور را شفاف کنید بارها و برها مشاهده شده بیمار متوجه مفهوم پنی سیلین نیست به محض شک یا عدم یاد اوری بیمار بزرگ و محکم زیر پنیسیلین بنویسید ....با تست ....ضرر ندار سوم:بیتعارف فرهنگ مردم از نظر مسایل پزشکی خیلی خرابه در بسیاری از مواقعبیمار هنگام ورود میگوید امدم چندتا پنیسیلین قوی برام بنویسی....یا حوصله تست ندارن و یکسال گذشته از اخرین تزریق صراحتا به پزشک یا پرستار دروغ میگن که چند ماه پیش زدم که با پرسش دقیق معلوم میشه گاهی هم معلوم نمیشه...در  ممالک دیگر که بعضی فکر میکنند چه خبره وقتی پزشک به بیمار سرماخورده میگه نسخه شما فقط شربت و استامینوفن هست وحتی انتی بیوتیک هم نمیده بیمار اینقدر فهم داره که چونه نزنه توهین نکنه طلبکار نپرسه من ویزیت دادم چرک خشکن پینی سیلیون برام بنویسی اکثر بیماران چنین فرهنگی دارن تلزه تحصیل کرده هاشون میگن سرم با سفتریاکسون بنویس  از نظر سفارش دادن سیتی اسکن ام ار ای و چک اپ که دیگه نگو اگر بگی نیازی نیست خیلی طلبکار میگن خودم میگم میخوام شما بنویس خلاصه خلایق هر چه لایق
درسته که واکنش مرگبار به پنی سیلین حتی با تست پوستی بوسیله خود پنیسیلین هم رخ میده برای همین محلول خاص تست وجود داره بهتره از اون استفاده بشه از طرفی عاقلانه اینه که در صورت حساسیت قابل توجه پوستی تزریق انجام نگیره به عبارتی بهتره تست مثبت پوستس رو جدی بگیریم انجامش ضرری نداره وهنوز از نظر قانونی نشانه ایی از دقت کادر پزشکی هست....
واکنش ایدیو سینکراتیک یعنی اینکه هیچ ارتباطی به دوز دارو ندارد وحتی امکان دارد
روحت شاد.
برای شادی آن روح سفر کرده صلوات
همه نظرات رو تا اين جا خواندم.خيلي هاش علمي بود و بعضي هاش غير علمي
طبق منابع علم پزشکی، توصیه به تست پنی سیلین در صورتی لازم است که بیمار سابقه ای از حساسیت به دارو داشته باشد، وگرنه انجام تست بی معنی است.
ای بابا بد شانس بوده
به نظر می رسد این مساله تقصیر پزشک تجویز کننده نیست.چون بر اساس تشخیص خودش حتماَ لازم دونسته ولی باید در نسخه نوشته باشه بعد از تست تزریق شود.در این صورت پزشک جرم و خطایی مرتکب نشده.اما مرکز نزریق کننده باید تست انجام می داده و وسایل احیاء و انجام اقدامات اورژانس حساسیت به پنی سیلین را در دسترس داشته باشدودر غیر اینصورت مجرم است.اگر بیمار اظهار کرده که قبلاًو اخیراً تزریق پنی سیلین داشته تست معمولاً انجام نمی شود لذا بیماری که برای پرداخت هزینه کمتر چنین ریسکی می کند باید متوجه خطراتش هم باشد.در عین حال سلب مسئولیت از کادر درمانی نمیکند. در مجموع حساسیت به پنی سیلین وابسته به دوز نیست و با درصد کمی در برخی رخ می دهد و گریزی از آن نیست و اگر اقدامات پیش بینی شده انجام شده باشد کسی مقصرنخواهد بود چرا که عوارض دارویی جزئی از درمان هستند واگر تشخیص، تجویز و تزریق و احیاء به درستی انجام شده باشند، کسی مقصر نخواهد بود.اما در مجموع برای پیشگیری از چنین مواردی ضمن نظارت بیشتر و دقت کادر درمانی چند توصیه ضروری است:
1-شفا از آن خداست و هم پزشک و هم بیمار باید از خداوند شفا را بخواهندو بحث در این باره مفصل است.
2- حتی الامکان از تجویز داروهای تزریقی خودداری شود.
3- بسیاری از بیماریهای مرتبط با سرماخوردگی با اقداماتی نظیر استراحت و مصرف مایعات و... بهبود می یابند ودر صورت لزوم پزشک دارو تجویز خواهد کرد
4- توصیه ها و اقدامات توصیه شده در طب سنتی برای سرماخوردگیهای معمولی ارجح بر تجویز و مصرف داروهای گران و پرخطر هستند.
با امید به اینکه هیچ مشکل درمانی مشابه برای جامعه مسلمانان رخ ندهد وتشکر از اطلاع رسانی تابناک
در یک مقاله اشاره شده کسانی که به پنی سیلین حساسیت دارند با همان تزریق دوز جهت تست نیز واکنش نشان داده و احتمال شوک و پیامد های دیگر نیز باید بود. تنها راه حل این است مراکزی که تزریق انجام میدهند باید مجهز به کلیه تجهیزات احیاء باشند. و تزریق هم زیر نظر پزشک انجام ش.ود.
تازه اینکه چیزی نیست مدت هاست در آمریکا تزریق سفتراکسیون برای بزرگسالان در مراکزی که سیستم احیاء ندارند ممنوع شده ولی در ایران در مطب متخصص اطفال به نوزاد چندماه تزریق می کنند. فقط خدا بهمون رحم می کنه وگرنه....
وقتی اطلاع دقیق نداریم بهتره کارشناسی نکنیم گور خیلی جای تنگیست وجوابدادن خیلی سخته عزیزم
نکته دیگر هم که لازمه گفته بشه اینه که اگر کسی تست انجام داد و مشکوک بود دیگه تا آخر عمرش نباید پنی سیلین بزنه و به نفعشه تزریق نکنه حتی اگر علت مثبت شدن تستش حساسیت به پنی سیلین نباشه(مثلاً به ناخالصی موجود در امپول حساس بوده یا در مواردی که به غلط پنی سیلین همراه با بی حسی لیدوکائین تزریق میشه و از همون برا تست استفاده کنند).کسی که تستش منفی بوده و از تزریق پنی سیلین قبلیش بیش از حدود شش ماه گذشته باشه باید دوباره تست انجام بده والبته برای تزریق هر آمپول دردناکی به ویژه پنی سیلین بهتره بیمار در شرایط مناسبی تزریق رو انجام بده، منظورم اینه که برای پیشگیری از شوک های دیگر بیمار دارای گرسنگی و ضعف شدید و امثال آن نباشه که به هرحال خود بیمار،پزشک و مرکز تزریق کننده بایددر این مورد مراقبت کنند.واما اگر کسی حساسیت به پنی سیلین داشته باشه با تست هم حساسیت خواهد داشت.پس چرا تست انجام میشه؟ به نظر می رسه که حساسیت به پنی سیلین درجات متفاوتی رو شامل میشه و اگر در حد شوک آنافیلاکتیک حساسیت ایجاد کنه انجام اقدامات نجات برای مقدار کم دارو مسلماً موفقتر خواهد بود تا زمانی که کل محتوای آمپول در بدن فرد وجود داره.
پاسخ ها
خواننده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
عالی بود ممنون
کی میگه پنی سیلین برای درمان سرماخوردگی اثر نداره . بنده 20 ساله که هروقت سرما میخورم 1عددمیزنم درجا حالم خوب میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
20 سال اشتباه درمان کردی خودت خبر نداری
ضمن تاسف از فوت اين بيمار، همانگونه كه در كامنت هاي اهل فن آمده، بروز واكنش انافيلاكتيك وابسته به دوز نيست.
نكته ديگر اينكه متاسفانه بيماران خيلي تمايل دارند در شئونات درماني، اظهار نظر كنند و پزشك را مجبور به تجويز برخي آنتي بيوتيكها بخصوص پني سيلين نمايند. هر روز انرژي زيادي از جانب پزشكان بايد صرف شود تا بيمار را به تمكين از نظرات درماني خود راضي نمايند. گرچه در بيشتر موارد بيمار از عدم حرف شنوي پزشك ناراضي شده و اكثراً همان روز يا در روز بعد، بيمار سعي خود را از سر مي گيرد تا پزشك ديگري بيابد كه مثلاً حتماً برايش پني سيلين تجويز نمايد و متاسفانه در برخي موارد ممكن است موفق نيز بشود. با بيماران زيادي مواجه مي شويم كه حداقل سه يا چهار قلم دارو از قبل براي خود در نظر گرفته اند (حتي با يادداشت مراجعه مي كنند) و مراجعه شان به پزشك، محدود به ثبت داروها در دفترچه بيمه است.
تاسف بار تر اينكه افراد غير مسئول در داروخانه ها (و در موارد اندك بعضي داروسازان) هرچه بيمار مي خواهد در اختيارش مي گذارند و با بيماراني مواجه مي شويم كه حتي بدون نسخه از داروخانه آنتي بيوتيك تزريقي دريافت كرده اند. عقل حكم مي كند در اموري كه اطلاع كافي نداريم ورود نكنيم لكن طبابت جزء اموري است كه همه ما ايرانيها به آن احاطه داريم و حتي بانوان خانه دار طبابت شان از طبخ قورمه سبزي بهتر است (!!). گاهي مي بينيم پدر خانواده اعتقاد دارد كه همسرش بخوبي از كاربرد داروها اطلاع دارد و حتي اطفال معصوم چند روزي قبل از ملاقات با پزشك، توسط مادر خانواده تحت درمان قرار گرفته اند. حتي مواردي مي بينيم كه اين گونه افراد طرف مشورت ديگر اعضاء فاميل قرار مي گيرند كه فلاني رفتم فلان متخصص برايم اين دارو را تجويز كرده. بنظرت مصرف كنم يا خير (؟!).
حتماً بايد صدا و سيما، متوليان فرهنگ عمومي و وزارت بهداشت رسالت خود را در اطلاع رساني و اصلاح فرهنگ عمومي در امور درمان و مصرف دارو موثرتر اعمال نمايند.
در جواب پزشك محترم:
ضمن احترام به دانش و تلاش پزشكان ، پزشكان محترم نيز توجه داشته باشند همه بقيه افراد را بيسواد فرض نكنند ، عدم داشتن دانش كافي در نزد پزشكان را خيلي از افراد امتحان كرده‌‌اند ، كمي سواد انگليسي مي‌خواهد كه كمي راجع به آن جستجو نمود يا خيلي خيلي راحت تر ، بلافاصله به پزشك ديگري مراجعه كرده و دارو هاي پزشك قبلي را نشان داد، از تكان دادن سر خيلي ها متوجه خيلي چيزهاي ديگر مي‌شوند.
تزريقات علي الخصوص در درمانگاهها معمولا بسته به نياز بيمار تجويز نمي‌شود بلكه بيشتر بسته به نياز واحد تزريقات آن درمانگاه به داشتن مشتري است ، گذشت آن زماني كه پزشكان تنها باسوادهاي جامعه بودند ، كم نيستند افرادي كه توان تحليل و مطالعه بالايي دارند و ديگر حرف پزشكان را بي چون و چرا نمي‌پذيرند !!
یادمه تو یکی از تیترهاتون نوشته بودین که بعضی پزشکان به مسافرکشی رو آوردن!!! پزشکانی مثل اون آقا بهتره برن مسافرکشی کنن!!!!!!!!
اخیرا"یک خانم پرستار اظهار می کرد که چندین مورد فوت در اثر تزریق پنی سیلین وارد شده از چین داشته ایم که باید مسئولین این موضوع را ازطریق پزشکی قانونی و وزارت بهداشت و درمان پیگیری نمایند تا در صورت صحت آن ضمن جلوگیری از واردات آن و جمع آوری این پنی سیلین از داروخانه ها با توزیع کننده آن بعنوان متهم اول برخورد شود
یه نفر میره تزریقاتی میگه لطفآ این آمپول پنی سیلین را تزریق کنین .ازش میپرسن تا حالا زدی ؟ میگه آره دیروز زدم. بعد از تزریق دچار تشنج میشه .بهش میگن تو که گفتی دیروز زدم . میگه آره دیروز هم همینطوری شدم .
آنافیلاکتیک شوک ایست قلبی می دهد و نه مرگ مغزی و اصولا باعث تشنج هم نمی شود، و با علائم پوستی (کهیر) همراه است. احتمال مننژیت فولمینانت مطرح نیست؟
همراه با تسلیت به خانواده مرحوم چ
1-بروز واكنش انافيلاكتيك"حساسیت به دارو" وابسته به دوز"مقدارداروی مورد استفاده" نيست.یعنی واکنش حساسیت شدید به پنی سیلین (آنافیلاکسی) طبق گفته کتاب حتی با تست پوستی هم می تونه اتفاق بیفته
2-مرکزی که تزریق را انجام میدهد باید مجهز به وسایل احیا باشد تا در صورت حساسیت مریض سریعا احیا گردد .
3-نظر شخصی بنده: تزریق دارو درمکان نامناسب صورت گرفته.
امکان آسیب های ناشی از تجویز اشتباهی دارو"که به این مورد مربوط نیست" یا واکنش های ناخواسته داروئی در هرمکانی که دارو تجویز می شود وجود دارد .چه چین چه سوئد چه ایران

راه حل:نظارت علمی وصحیح براماکنی که اقدامات و مداخلات پزشکی انجام می دهند .
اتفاق وحشتناکیه
پزشک ها هم خوب کارشونو انجام نمیدن
ن خودم هم قربانی این دکترای بی سواد و بی عقل هستم به طوری که برای ریزش موهام به یک دکتر مراجعه کردم و3 تا آمپول(هر هفته یدونه) که جمعا 12 تا میشد و چند تا قرص تجویز کرد که الان نه تنها ریزش موهام بدتر شده و 40 هزارم واسه داروهاش خرج کردم و الانم شدیدا صورتم و بدنم جوش زده و دکترهای پوستم درمانده شدن و برای درمان جوش صورتم هم حدودا 150 تومن خرج کردم عوارض دیگه دارو ها هم بماند....... واقعا کی باید به این بی قانونی و هرکی هرکی جواب بده؟؟؟
همه چی زیر سر انگلیسه!!!!!
مادر بیچاره که دسته گلش پر پر شد
اگه پزشک و تزریقاتیه مقصر نیستن پس حتما مقصر دخترس که مریض شده
ما هم یک درمانگاه در خیابان بهبودی داریم بنام عمار ، پزشکان خیلی خوبی دارد بویژه پزشکان عمومی ولی آقایان آمپول زن که پژشک نبوده ونظارت پذیر هم نمی باشند ،حاضر نیستند تست پنسلین را انجام دهند و هرجور شده با گرفتن شرح حال که آیا از اول عمرت تابحال یکبار هم نزدی؟
من خیلی دوس دارم بیشتر درمورد پنسیلین وروش صحیح تستش بدونم
لطفا اگه اطلاع دارید راهنماییم کنید
من 3روز هس که کاراموزیم شروع شده و واقعا از بی مسولیتی متاسفم
و دلم برا بیمارا میسوزه
من یه پرستارم و مهمترین علتو نداشتن وجدان و رضایت شغلی میدونم
کاش هدم با عق وارد یه رشته شه نه پرستیز
7 سال پیش که خدمت بودم تستشو بهم زدن و گفتن توی راهرو بشین ...
من يه دختر 25 ساله ام. امروز به خاطر گلودرد ويروسي يه آمپول پنيسيلين و يکي دگزا و يه آمپول ديگه که اسمش رو الان فراموش کردم زدم.
تست پنی سیلین حساسیت و اختصاصیت نداره، واکنش کاملا ایدیوسنکراتیک است، لذا تصمیم قطعی روی آن باز هم نمی توان گرفت،
2. تجویز پنی سیلین صرفا برای گلودرد استرپتوکوکی آن هم در سنین 5 تا 15 سالگی ضروری است و در سایر موارد نیازی به تجویز آ« برای گلودرد یا از نظر عموم مردم "سرماخوردگی" وجود ندارد.
پس از مردم محترم تقاضا میکنم ما پزشکان را مجبور به تجویز دارو نکنید تا عوارض دارویی نیز کمتر شود
خدا رحمت نماید
قانون بهترین مرجع رسیدگی است
خداراشکرکه همه توکشورمادکترند! متاسفانه وزارت بهداشت جای بررسی داروها فقط انکار می کنه دوستان بدنیست جای دعوا سراغ سایتهای مرتبط بروید!
با سلام به همه ی دوستان. بنده ی یک آشنایی در آلمان دارم که مدرک فوق لیسانس پزشکی مغز و اعصاب داره و می گه از نظر من بعد از انقلاب اصلا چیزی به اسم دارو در ایران وجود نداره و هر چیزی که هست یک مشت داروی بی کیفیته که بعضی از اون ها خیلی خطرناک هستند .
من الان زدم اومدم نکنه چینیه یعنی می میرم چینیش فوری می کشه یا طول می کشه!!!!
وای نگین من باید پی نی سلین بزنم
من هم يك بيماري بودم كه دكتر بني سيلين برايم تجويز كرد ،به نظر وظيفه دكتر نيست كه بكويد كي امبول زدي بلكه وظيفه تزريقات است و صد در صد تزريقات كلينيك كه بدون تست بني سيلين تزريق كرده مقصر است نه دكتر ، جون من جند جا رفتم كه إمكانات نداشتند تزريق نكردند و هيج جا بدون تست اين كار را نمي كند
دختر من روز گذشته پس از مراجعه به پزشك داخلى پينيسيلين همراه با مقداري ليدوكايين برايش تزريق شد كه اولاً از ما نپرسيدن كه آلرژي داره يا نه دوماً به علت آلرژي شديد آمپول بتامتازون هم پزشك محترم برايش تجويز كردكه خدا شاهده من هيچگونه دخالتي در نحوه ى تجويز دارو نداشتم كه اي كاش دخالت مىكردم چشمتون روز بد نبينه كه از ديشب تا امشب چه روزگاري داشتيم اريتمى و تپش شديد به طوري كه به قفسه ي سينه ضربه مىزد بعد از نوار و اكو وكلي هزينه اعصابمون هم داغونه دخترم هم كه ١٣سالشه استرس شديد گرفته حالا از پزشكان محترم بپرسم كه اين حالت بالاخره از عوارض كدومشون بود ؟چون قلب دخترم مشكلى نداشت
واقعا خانواده این خانم کاربسیاربزرگی کردند.روحش شاد....
سلام. من هيچ گونه حساسيت به پني سيلين ندارم و با تزريق پني سيلين دچار عارضه اي نشدم. ولي چند روز پيش كه سرما خورده بودم پزشك آمپول ٦:٣:٣ تجريز كرد و خانم تزيقاتي با ليدوكايين خيلي سريع در حد دو ثانيه به من تزريق كرد. در حين بلند شدن از تخت احساس دو بيني و وزوز گوش پيدا كردم و حس بيهوشي بهم دست داد. كه خانم آمدند و با بالا گرفتن پاها كمي بهتر شدم. و با مشورت با پزشك گفتند كه قند خون افت كرده و يك سرم قندي هم تزريق كردن. من نه خسته بودم و نه گرسنه. اگر پزشكي كامنت من رو مي خونه ممنون ميشم كه نظرش رو بده. آيا تزريق زياد ليدوكايين باعث اين ماجرا ميشه؟
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
معصومه خانوم منم یبار این طور شدم با این که هیچ حساسیتی ندارم به پنی سیلین بعد از زدنش چند ثانیه بعدش تو گوشام صدای بلنده آژِیر میشنیدم خیلی بلند بعد افتادم سر تخت تپش قلبو احساس بیهوشی بم دست داد فقط همون یبار این طور شدم . کسی اگه میتونه جواب بده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
تجویز سریع لیدوکایین عوارضی
GP
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
اینکه گفنه شده به علت افت قند بوده یه علت کلی هستش که ممکنه اصلا درباره ما صادق نبوده و اونو گفتن که سوال شما بی پاسخ نمونه و البته افت قند میتونه همچین حالتی ایجاد کنه.
ا ا ا ا ا ا ا ا ا خی ی ی ی ی
حدوديكماه پيش 6.3.3 تزريق كردم كه چينى بود.جاى تزريقم دردناك ومتورم وكبودشد.چندروز اول تصور كردم طبيعيه وباماساژ وكمپرس سعى دررفع مشكل كردم.اما فايده نداشت.
اون دکتر باید اعدام بشه
از بابت این اتفاق بسیار متاسف شدم
منم مریض شده بودم اما تو اینترنت. خوندم که برای آنفولانزا نباید پنی سیلین مصرف شه منم چون خیلی حالم بد بود آخر شب مجبور شدم به. پزشک عمومی یک درمانگاه رفتم اما دکتر خواب بود
به پزشک ربطی نداره...
خواهش میکنم مسولین رسیدگی کنن به پنی سیلینهای چینی که تازگیها وارد شده به کشور. همین چند روز پیش بود که عموی بنده به خاطر همین آمپولهای چینی تا سر حد مرگ رفت
خواهش میکنم مسولین رسیدگی کنن
برادر من هم همین جوری از دست رفت
متاسفانه تو مملکت ما همه مردم پزشک و پرستارن ولی نمیدونم چرا بیمار که میشن میان مراجعه میکنن به همین پزشکان و پرستاران!!!!
واقعا باید تاسف خورد از بی مسولیتی تزریقات چی و پزشک متاسفانه تو کشور ما این روزا پول به چشمشون میاد به جای حس مسولیت و حفظ جون بیمارشون یه پزشک باید به ارزش معنوی کارش اهمیت بده .
بااین گفته ها من ترس گرفتم ون باید مروز برم پنی سیلین تزریق کنم خدا به خیر کنه
واقعا باعث تاسفه
بعضی از تزریقات چی ها واقعا بیسوادن و هیچ اگهی از این مسایل ندارن و درضمن در هنگام تزریق درد بیشتری به بیمار بدبخت متحمل می کنن چون چیزی از عضله و نقاط دردناک و ... نمیدونن و فقط تجربی یاد گرفت سرگ فورو کنن به تحتانی بیمار بدبخت
و اما بهتره پیش تزریقاتی برین که خودش دکتر باشه من خودم درد وحشتناک پنی سیلین هیچ وقت از همون بچه گی یادم نمیره و اخرین بار پیش پزشک تزریق کردم و البته همان پزشکی خودش معاینه کرده بود و همه مسولیتش متوجه خودش میشه و قبل از تزریق از این که اخرین بار کی پنی سیلین زدی پرسید و چون من چند سالی بود نزده بودم گفت باید تست بشی و جالب تست پوستی نکرد بلکه یک قطره از پنی سیلین محلول را در چشمم ریخت و بعد چند دقیقه چون اثری از سوزش و قرمزی مشاهده نکرد گفت مشکلی نیست و تزریق رو انجام داد ولی طوری با سرعت و مهارت زد که درد خیلی کمی داشت به هر حال فرق یک دکتر اونم از اون با سوادش که از اینترنت مقالات علمی رو میخونه و بر اساس اون کارشو پیش میبره با یک تزریقاتی بیسواد که کنار خیابون هم شده واسه پولش تزریق می کنه خیلی فرق داره پس همیشه تزریقتون رو پیش یک پزشک انجام بدین چون اگه هم مشکلی پیش بیاد اونقدر سواد داره که فورا وارد عمل بشه و نزاره بیمار از دست بره
چیکار کنیم بالاخره از طرفی پنی سیلین لازمه ازطرفی هم کلینیکا غیر از امپول زن بی سواد و چنتا تخت امکانات دیگه ای ندارن. پارسال یه دکتر معدوف تو شهر یاسوج با پنیسیلین پسر خودشو کشت.چی فکر میکرد بیچاره.تقصیر وارد کننده های دارو هم باشه گناه دکترانیست
من امروزیه پنی سیلین دارم خیلی می ترسم برم بزنم
سلام دوستان ی بار به عمومم پنی سیلین زدم دیگ توبه
به نظر من اینها همش قضاوت ونظر شخصیه
سلام اتفاقا من دیشب یک پنی سیلین زدم قبل از اینکه بزنم اول تست کردن بعد از 20دقیقه دیدن که حساسیت ندارم بعد امپول رو تزریق کردن
سلام.بعداز زدن لیدوکایین زیرجلدی جهت لیزرهمروییدبعدازحدودنیم ساعت بدنم نقطه نقطه سردشدگوشام و دستام داشتن یخ میزدن.تپش قلبشدیدداشتمو خشکی شدیددهان.ک فک کنم بعدش اپی نفرین زیرجلدی برام زدن که سرم نبض شدیدی پیداکردومنکه همیشه فشارم ۸رفت رو۱۳/۵خاستم بدونم علتش چی بوده؟!
با سلام. دکترها با یک نگاه ساده به گلو و دیدن لکه های سفید و چرکی پنسیلین تجویز میکنند و کسی مرض نداره الکی دارو تجویز بکنه. اگر کسی اولین بارش هست پنیسیلین میزنه باید تست بشه و در بیمارستان یا جایی با امکانات بزنه تا امکانات احیا داشته باشن چون اگر حساسیت داشته باشه در همون دوز کم هنگام تست هم امکان وضع بهرانی هست.بعد از یک بار تزریق بدون ایراد معمولا دیگه 99درصد بعدها مشکل نداره. امپول چینی و اینها هم الکیه. تشکر.
با این وجود باید یک میلیارد و 300 میلیون جمعیت چین و هند که از آمپول ساخت چین استفاده می کنند
سلام من سرماخوردم خودسر رفتم 5 تا امپول گرفتم دوتا ویتامین ث سه تا هم پنادور تزریق کردم الان دو هفته میشه خوب نشدم که هیچی هی هم خون دماغ میشم دلیلش چیه نگرانم
سلام.ناصر جان شما کدوم شهر زندگی می کنی؟حتما برو پیش ی متخصص اعصاب و روان ویزیت شی.
من دختر خواهرم پنیسیلین زده الان دچار ضعف عضلانی شده باید چی کار کنیم
سلام مسئول تزریقات هم تنبلی میکنن تست انجام نمیدن
تا اونجا که من میدونم مراکزی تجهیزات احیا دارن تست انجام نمیدن مثل بیمارستانها
ملت یکم برین مطالعه کنین،کسی که حساسیت داره به تست هم حساسیت نشون میده،هر چند ما بیمه ایم و بیمه دیه رو میده ولی وقتی مطالعه نمیکنین سر در نمیارین هی تست تست نکنین
پزشک باید از مریض درباره سابقه ب یماریهایش و اینکه به دارویی آلرژی دارد یا ن حتی به غذاها از او سوال کند و با توجه به وضعیت بیمار دارو تجویز کند کسی که تزریقات انجام میدهد باید نکات ایمنی برای تزریقات تمام داروها را رعایت کند تا جان مریض در خطر نباشد دار وبه تنهایی خطرناک نیست بلکه کسی که نحوه استفاده درست را نداند خطرناکش میکند بی توجهی در کار و بی مسئولیتی خطرناک است
سلام من دو روزپیش بخاطرسرماخوردگی رفتم دکترمسولی که برگه نوبت میدادازمن پرسید که حساسیت به چیزی دارم یا نه.گفتم نه.پزشک معاینه کردودارونوشت دارو رو که گرفتم پنی سیلین داشت به مسئول تزریقات گفتم من تا حالاپنی سیلین نزدم بهیار تعجب کردوبا تعجب دو دفعه ازمن پرسید که تاحالا پنیسیلین نزدم؟چون ازخطرنشون دادن حساسیت به پنیسیلین مطلع بودم گفتم نه تعجب نداره؟من 34سالمه دو تا بچه دارم وتا دوروزپیش آمپول عضلانی نزده بودم خلاصه اینکه با همون آمپولی که میخواست تزریق انجام بده تست هم انجام داد حدودا 10تا15دقه طول کشید که گفت خوبه وتزریق انجام داد بعد 5دقه نمی تونستم از تخت بیام پایین با کمک همسرم ازدرمانگاه آوردم بیرون که بهیار گفت حوله گرم بزارم رو پام .الان دو روز به جز درد شدیدی که داره باپای چپم نمی تونم قدم بردارم حدود 1ماه طول میکشه بتونم درست راه برم فقط فقط بخاطر آون 10 15 دقیقه‌ای که بهیار با تاخیر پنیسیلین رو به من زد
سلام خسته نباشید من ۱ سال پیش برام دکتر یه آنتی بیوتیک اسمشو یادم نمیاد ولی س داشت توی اسمش توی سرم برام تزریق کرد بعد چند لحظه تپش قلب شدید گرفتم سرم شدید گیج رفت نفسم بالا نمیومد نشستم ولی یهو هیچی ندیدم و افتادم دکتر پاهامو بالا گرفت و سریع امپول تزریق کرد بعدش حالم خوب شد از اون به بعد هرچی قرص میخورم حتی ویتامین حالم بد میشه وداغ میکنم هیچ قرصی نمیتونم بخورم این میتونه به خاطر اون آمپول باشه؟باید چیکار کنم
سلام..اصلا پنی سیلین مصرف نکنین من با تزریق پنی سیلین معدم دچار آسیب شد بار دومم ک تزریق کردم بدترم شد و دچار سرگیجه خیلی شدید شدم این آمپول خیلی خطرناکه بخاطر بی تجربگی یک دکتر الان حدود چهار ماه یا بیشتر زندگی ام خورده بهم هر آمپول یا دارویی ک دکتر بهتون تجویز می کنه رو اول عوارضش و بخونین سر خود کاری انجام ندیدن
من یه هفته س کرونا گرفتم . رفتم دکتر. دوتا پنی سیلین داد زدم
دو روز توی یه عالم دیگه بودم. فشارم میفتاد پایین و بیهوش میشدم و وقتی ب هوش میومدم از مسائل کاملا سطحی و بدیهی بشدت هراس داشتم . دوباره ک رفتم دکتر دیگه ، گفت اکسیژن ب مغزت نرسیده و نباید امپولها رو تجویز میکردن.
این دکتر فقط یه سرم تقویتی زد و یه شربت گیاهی داد ، الان خیلی بهترم اما همچنان در قرنطینه ...
من الان پنی سیلین زدم البته دوروز پیشم زده بودم ولی حصاصیت نداشتم تا الان ولی امروز که زدم کلا سرم گیج رفت گوشام هیچی حس نمیکرد ولی الان بهترم به نظرشما برم دکتر یا مشکلی نیست دوتا دیگه هم امپول دارم بزنم یا نه
سلام من دیشب پنی سیلین ترزیق کردم و از تپش قلب شدید خوابم نبرد حالت ضعف دارم باید چیکار کنم‌؟
سلام ما توی روستامون یه پزشک عمومی داریم هروقت برای سرما خوردگی میریم پیشش بی برو برگرد دست کم 4 تا امپول همون لحظه بهمون میزنه که یکیش پنیسیلینه وسه روز همین امپولارو برامون تجویز میکنه دو روز پیش برادرم رفته بود پیشش 6تا امپول بهش تزریق کرده بود وبرای 3روز دیگه هم بهش داده بود نمیدونم این همه امپول ضرر داره برا بدن یا نه
سلام.من به خاطر عفونت دندان دکترم چهارتا پینیسیلین ۸۰۰۰۰۰برام نوشته بود.هر ۲۴ ساعت.هر سری که رفتم بزنم ابتدا با یک سرنگ تست یه خراش و بعدش با تست زیر پوستی تست رو انجام دادن و بعد نیم ساعت با تایید دکتر عمومی تزریق کردند.گفتم هر سری تست لازمه گفت بله حتما باید تست بشه چون دز بره بالا احتمال خطر هست.
سلام روز همگی خوش من پنی سیلین بهم تزریق کردن الان تب و لرزشدید دارم قبل از تزریق پنی سیلین ازم تست نگرفتم که بهش حساسیت دارم یا نه ! الان من چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید
باسلام من چند ماه پیش پنی سیلین تزریق کردم بعد از چند ثانیه حالم بد شد گوشم سوت میکشید و طوش قلب شدید
با گذشت چند ماه هنوز بعضی مواقع که استرس میگیرم همون حالات سراغم میاد نمی دونم به چه پزشکی مراجعه کنم
سلام بند چند ماه پیش یک آمپول پنادر زدم حساسیت نداشتم چون قبلا زده بودم همون موقع که زدم شوک بهم وارد شد ولی فقط بی حالی تنگی نفس و سرگیجه یکم بعد بهتر که شدم ولی سردرد داشت هنوز که هنوز بیشتر شده سردردم طوری که خونه نشین شدم دکترم رفتم فایده نداره دکتری هست جوابم بده بدونم ممنون میشم
سلام من اولین روز پریودم هست رفتم دکتر پنی سیلین زد عیب نداره؟ ضرر نیس؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر