بازدید 1979

صادرات برق ایران به ترکیه 2 برابر می‌شود

مدیرعامل شبکه برق ایران با اشاره به راه اندازی یک خط جدید انتقال برق بین ایران و ترکیه، اعلام کرد: پیش بینی می شود تا سال آینده حجم صادرات برق ایران به این کشور همسایه تا مرز 400 کیلوولت افزایش یابد.
کد خبر: ۲۱۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲ 06 January 2012
میرفتاح فتاح قره باغ در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت توسعه تبادلات برق بین ایران و ترکیه گفت: در حال حاضر ساخت یک خط جدید انتقال برق بین دو کشور مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد.

مدیر عامل شبکه برق ایران با اعلام اینکه در حال حاضر میزان تبادل و صادرات برق ایران حدود 230 کیلوولت در روز است، تصریح کرد: پیش بینی می شود با ساخت خط جدید این ظرفیت تا مرز 400 کیلو ولت قابل افزایش باشد.
 
این مقام مسئول از تکمیل ساخت این خط جدید انتقال برق تا سال آینده خبر داد و افزود: همزمان با ساخت خط جدید انتقال برق، عملیات ساخت یک پست برق و تکمیل نیروگاه برق خوی هم در دستور کار قرار دارد.
 
وی با یادآوری اینکه قرار است برق نیروگاه خوی به منطقه "باش قلعه" ترکیه منتقل شود، بیان کرد: در شرایط فعلی میزان پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه برقی مطلوب ارزیابی می شود.
 
به گزارش مهر، در حال حاضر ایران با تمام کشورهایی که مرز خاکی دارد، انرژی الکتریکی مبادله می کند به طوری‌که تاکنون با کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان، پاکستان و افغانستان تبادل الکتریکی برقرار شده است.
 
در شرایط فعلی در دو محور "خوی" به "باش قلعه" و "بازرگان" به "دوغو بایزید" برق ایران به ترکیه صادر می شود و بخش خصوصی علاقمند خرید برق از ایران است که در این راستا مذاکراتی بین دو طرف در حال انجام است.
 
این در حالی است که ایران و ترکیه قرار است به صورت مشترک نیروگاهی را در مرز دو کشور احداث کنند که در این صورت برق بیشتری به ترکیه صادر می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان