بازدید 6163

افزایش قیمت بنزین مغایر قانون است

کد خبر: ۲۱۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۰ 03 January 2012
 طبق قانون مصوب مجلس، سقف بهای بنزین ۹۵ درصد قیمت فوب خلیج‌فارس است و لذا بهای بنزین از ۷۰۰ تومان بیشتر نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل اعتدال علی ادیانی‌راد، با اشاره به منتفی بودن بحث افزایش قیمت بنزین، این امر را مغایر با قانون هدفمندی یارانه‌ها دانست و گفت: در چارچوب قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بر این بود که در ظرف مدت 5 سال، به‌تدریج قیمت‌های حامل‌های انرژی رهاسازی شود.


نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در ادامه افزود: شرط این آزادسازی، تدریجی، شیبدار و به ‌اصطلاح پلکانی بود و قرار شد این قیمت‌ها 70 درصد و حداکثر تا 90 درصد قیمت واقعی در مقیاس قیمت‌های فوب خلیج‌فارس باشد.

ادیانی تصریح کرد: عدالت اقتضاء می‌کرد این قانون اجرا شود و یارانه‌ها به سمت 70 درصد جامعه سوق پیدا کند.


این نماینده مجلس هشتم با اشاره به افزایش احتمالی قیمت بنزین نیز گفت: قیمت بنزین در فوب خلیج‌فارس کمی بیش از 700 تومان است که این مبلغ هم‌اکنون از سوی مردم پرداخت می‌شود و قیمت پرداختی با قیمت واقعی تفاوت چندانی ندارد.


عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با این حساب و با توجه به نزدیکی دو عدد به هم، ما قطعا افزایش قیمت بنزین را نخواهیم داشت و صحبت‌ها در مورد افزایش قیمت آن به بیش از هزار تومان صحت ندارد.


نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار ادامه داد: به بیان دیگر افزایش قیمت بنزین به بیش از هفتصد تومان از عقبه کارشناسی برخوردار نیست و مغایر قانون هدفمندی یارانه‌هاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار