بازدید 9319
۸

تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد

مدیرعامل شرکت ملی فولاد در واکنش به تأخیر موجود در پرداخت حقوق بازنشستگان این شرکت، گفت: در حال حاضر صندوق بازنشستگی فولاد با مشکل تامین مالی روبرو است که دولت و مجلس به دنبال حل این مشکل هستند.
کد خبر: ۲۱۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۸ 03 January 2012
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازنشستگان شرکت ملی فولاد ایران طی دو ماه گذشته ( آبان و آذر) حقوقی از این شرکت دریافت نکرده‌اند.

جمعی از بازنشستگان شرکت ملی فولاد ایران در تماس با خبرگزاری فارس، اعلام کردند که مدت دو ماه است حقوقی از این شرکت دریافت نکرده‌ و به همین دلیل سخت در تنگنا هستند.

یکی از بازنشستگان شرکت ملی فولاد در این مورد به فارس گفت: مدیران شرکت فولاد با عدم مسئولیت‌پذیری در قبال این موضوع، از ارائه پاسخ های قانع‌کننده به بازنشستگان طفره می روند.
وی با اشاره به اینکه افراد بازنشسته با توجه به سن و سال بالا، مخارج و هزینه های سنگینی را در زندگی متحمل می شوند، خواستار رسیدگی سریع مسئولان به موضوع عدم پرداخت حقوق خود از سوی شرکت شد.

تحمل مخارج بیماری های گوناگون ناشی از کار در معادن در زمان اشتغال و تماس با فلزات و دیگر مواد پرخطر و آلوده کننده، از جمله مشکلات مورد اشاره بازنشستگان شرکت فولاد است که به گفته آنان همواره مخارج سنگینی را به این قشر تحمیل می‌کند.

برخی از این افراد عنوان کردند که به طور مرتب باید مبالغ سنگینی را بابت تهیه داروهای خاص بپردازند که عدم پرداخت حقوق به آنان مشکلاتشان را در این زمینه دو چندان کرده است.

اسرافیل احمدیه، مدیرعامل شرکت ملی فولاد در این مورد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و وزارت صنعت بر نحوه عملکرد صندوق بازنشستگی فولاد نظارت دارند و همه به دنبال حل مشکل حقوق اعضای این صندوق هستند.

وی ادامه داد: مجلس هم اخیراً نامه‌‌ای برای حل مشکل اعضای صندوق بازنشستگی فولاد زده و این موضوع در دولت نیز در حال پیگیری است.

وی توضیح داد: تمام بازنشستگان سابق صنعت فولاد، سنگ آهن و معادن ذغال‌ سنگ عضو صندوق بازنشستگی فولاد هستند.

وی ادامه داد: قرار بود منابع مالی لازم برای صندوق بازنشستگی فولاد از محل واگذاری سهام شرکتهای فولاد مبارکه،ذوب‌آهن، فولاد خوزستان،گل‌گهر و چادرملو  تامین شود تا مشکلی در پرداخت حقوق اعضای صندوق پیش نیاید.

احمدیه تصریح کرد: با توجه به اینکه واگذاری برخی شرکتها با مشکل روبرو شده‌ است، موضوع تأخیر در پرداخت حقوق اعضای صندوق بازنشستگی فولاد در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع حقوق بازنشستگان در مساله واگذاری سهام شرکتهای فولادی، گفت: ما هم خودمان بازنشسته خواهیم شد و باید از همین صندوق حقوق بگیریم.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد با بیان اینکه در حال حاضر صندوق بازنشستگی فولاد با مشکل تأمین مالی روبرو است، اظهار داشت: تأخیر در پرداخت حقوق اعضای این صندوق ربطی به موضوع اختلاس و گروه امیرمنصور آریا ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۸
مسئول محترم سایت تابناک
با سلام
احتراما" به استحضار میرساند اینجانب محمد مختاری دهکردی بازنشسته ذوب اهن اصفهان جهت دریافت حقوق بازنستگی چندین ماه است که باید بارها به بانک مراجعه نمایم و ذوب اهن اصفهان ابروی بازنستگان را برده است از زمان حضور انتصاب مدیر عامل جدید بعنوان مدیرعامل ذوب آهن بحران تولید گریبان این شرکت بزرگ اصفهانی را گرفته است چرا مدیر عاملی که توان رسیدگی به سرمایه گذاری کلان انجام شده را ندارد منصوب نمود ه اند ایا قحط الرجال است یا فساد اداری مالی در ذوب اهن انجام شده و روش سکوت را پیش گرفته اید ، ذوب اهن موسسه خیریه نیست یک کارخانه تولیدی است و انتظار تولید و درامد وجود دارد نتیجه کسورات حقوقی که 30 سال از حقوق اینجانب کسر شده به کدام حساب رفته و چرا سرمایه گذاری لازم ان انجام نشده ،حدود 32 هزار بازنشسته ذوب آهن حقوق آبان را دریافت نکرده‌اند و این در حالیست که طی ماه‌های اخیر نیز حقوق بازنشستگان ذوب آهن طی 2 یا 3 مرحله به حساب آن‌ها پرداخت می‌شده است. هم اکنون بازنشستگان این شرکت نه تنها از مزایای نظام هماهنگ حقوق بهره‌مند نشده و نصف هم رده‌های خود در شرکت فولاد مبارکه حقوق دریافت می‌کنند، بلکه مسئولان ذوب آهن اعلام کرده‌اند توان پرداخت همان اندک حقوق را هم ندارند. در دهمین ماه سال جاری کفگیر مالی ذوب اهن به ته دیگ خورده است. از جنابعالی میخواهم موضوع پرداخت حقوق باز نستگان ذوب اهن به هر طریقی حل گردد و بازنشستگان را شرمنده خانواده هایشان ننمایند امیدوارم مسئولین ذوب اهن چشمانشان را باز کنند بانکها برای عدم پرداخت جریمه میگیرند و ما باید تاوان ندانم کاری مسئولین را باید بدهیم لطفا" این مطالب را در صورت امکان بگوش ناشنوای مسئولین برسانید .
با احترام
محمد مختاری
ادرس : شهرکرد میراباد شرقی 20 متری اول امام خمینی کوچه 3 پلاک 5
دراین وضعیت گرانی انگار همه بازنشستگان ذوباهن وفولاد را فراموش کرده اند و اصلا به دنبال حل مشکل نیستند وفقط حرف میزنند وزیر صنعت و وزیر اقتصاد کاملا بی تفاوت هستند وانگار نمی دانند ذوب اهن وجود دارد اگر خود را جای ما بگذارند متوجه مشکلات ما میشوند
ای کاش مسولان ذوب اهن و فولاد مبارکه اصفهان وفولاد خوزستان اینقدر که به فکر تیم های فوتبال لیگ برتریشان باهزینه های میلیاردی بودند اندکی هم به فکر ما بازنشستگان صنعت فولاد کشور بودند که سنگ بنای صنعت ایران را نهادیم خواهشمندم این نوشته را در معرض دید قرار دهید وبه گوش مسئولان وزارت صنعت ومعدن که نسبت به بازنشستگان بی تفاوت اند برسانید.
بیش از 25 سال زحمت صادقانه برای فولاد خوزستان و حالا با این تورم بالا وهزینه های سر سام اور تحصیل فرزندانمان باید حقوق اندک خود را به صورت قسطی و با تاخیر زیاد
دریافت کنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر