به‌روز شده در: ۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۶
تعداد بازدید: ۳۵۵۶۰
تعداد نظرات: ۱۳۳ نظر
اطلاعیه جدید پلیس فتا؛
معاونت اجتماعی و الکترونیک پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به نگرانی‌های پیش‌ آمده برای شهروندان ناشی از سرقت اطلاعات و حساب‌های شخصی و دیگر اطلاعات آنان و عدم ساماندهی دفا‌تر خدمات اینترنتی، پلیس فضای تولید تبادل اطلاعات ناجا با هدف تأمین امنیت کاربران و استفاده‌کنندگان از سرویس‌های دفاتر اینترنتی، لازم است کارهایی انجام گیرد.
کد خبر: ۲۱۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
سرویس اجتماعی ـ معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا در اطلاعیه‌ای، بیست دستورالعمل‌ درباره افزایش ضریب امنیت اطلاعات کاربران صادر و اعلام کرد که مدیران دفا‌تر خدمات اینترنت (کافی‌نت‌ها) موظفند حداکثر در پانزده روز از تاریخ ابلاغ این اطلاعیه نسبت به اجرای مفاد اعلام شده، اقدام کنند، وگرنه اقدامات لازم انتظامی و معرفی متخلفان به مراجع‌قضایی صورت خواهد گرفت.

کلیه مراکز و صنوفی که مجوز ارائه‌ خدمات دسترسی ندارند (مثل دفاترفنی، بازی‌سرا‌ها و غیره)، مجاز به ارائه خدمات اینترنت نیستند و در صورت مشاهده این گونه از مراکز و اصناف که به صورت غیرمجاز نسبت به ارائه خدمات دسترسی اقدام می‌کنند، برخورد انتظامی و قضایی با آنان صورت خواهد گرفت.
به گزارش «تابناک»، ساماندهی‌ دفا‌تر، کاهش مخاطرات و آسیب‌ها و حمایت از فعالیت قانونی مدیران و صاحبان کسب و کار این دفا‌تر، نکات زیر را برای آگاهی و اجرای سریع از سوی مدیران دفا‌تر، اعلام می‌کند.

دفا‌تر خدمات اینترنت موظفند نکات زیر را منطبق با آیین‌نامه دفا‌تر خدمات اینترنت (کافی‌نت)، ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های اتحادیه صنف رایانه، داده ورزی و ماشین‌های اداری را رعایت کنند:

۱ـ دفا‌تر خدمات اینترنت (کافی‌نت) موظفند مدرک مجوز خود را در محل مناسب و در معرض دید مشتریان گذارند و همچنین محل این دفا‌تر در معرض دید و نظارت عمومی بوده و همه ضوابط اماکن عمومی را رعایت کنند.

تأمین پهنای باند از ارایه‌دهندگان غیرمجاز از طریق ماهواره ممنوع است

۲ ـ دفا‌تر خدمات اینترنت (کافی‌نت) موظفند پهنای باند مورد نیاز خود را الزاماً از طریق شرکت‌های دارای پروانه ارایه‌کنندگان خدمات اینترنتی (ISP) تأمین کنند؛ بنابراین، تأمین پهنای باند از ارایه دهندگان غیر مجاز از طریق ماهواره مطابق قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره، اکیدا ممنوع است.

۳ ـ مدیران دفا‌تر و دارندگان مجوز فعالیت این‌گونه از دفا‌تر ملزم به رعایت مفاد شرایط عمومی، موضوع مادهٔ سه آیین‌نامه‌ دفا‌تر خدمات اینترنت هستند.

۴ـ مدیران دفا‌تر خدمات اینترنت موظفند مدارک لازم درباره تأمین پهنای باند و رعایت شرایط عمومی را حسب مورد در اختیار بازرسان پلیس فتا گذارند.

ارایه هر گونه خدمات غیرحضوری، ممنوع است

۵ ـ ارائه هرگونه خدمات غیرحضوری از طریق دفا‌تر خدمات اینترنت ممنوع است.

۶ ـ ارائه هرگونه خدمات، غیر از خدمات اینترنت به صورت حضوری، همچون فروش نرم‌افزار، تایپ و پرینت، راه‌اندازی سیستم‌های بازی رایانه‌ای و... ممنوع است.

۷ ـ صاحبان مجوز دفا‌تر خدمات اینترنت موظفند برای تصدی مسئولیت اجرایی از افرادی بهره گیرند که دارای شرایط متعهد و مجرب، حسن شهرت و نداشتن سوء سابقه کیفری و قضایی و متاهل با دست‌کم ۲۵ سال سن باشند.

کافی‌نت‌ها، اطلاعات هویتی کاربران را ثبت کنند

۸ ـ دفا‌تر خدمات اینترنت موظفند، اطلاعات هویتی کاربران را با دریافت مدارک شناسایی معتبر (ترجیحا «کارت ملی») ثبت و از دادن خدمات به مراجعه‌کنندگانی که مدارک شناسایی نمی‌دهند، خودداری کنند.

۹ ـ اطلاعات هویتی که باید مورد ثبت دقیق قرار گیرند، عبارتند از: نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، کدپستی و شماره تلفن تماس است.

۱۰ـ دفا‌تر خدمات اینترنت موظفند، افزون بر اطلاعات هویتی کاربران، سایر اطلاعات کاربری شامل روز و ساعت استفاده، IP اختصاص یافته و فایل‌لاگ‌ وب‌سایت‌ها و صفحات رویت شده را ثبت و دست‌کم تا شش ماه نگهداری کنند.

۱۱ ـ صورت حساب چاپی زمان و هزینه استفاده باید به کاربران تحویل داده شود.

۱۲ ـ استفاده و در اختیار گذاشتن هر گونه ابزار دسترسی به سایت‌های فیلتر به مانند انواع فیلترشکن‌های قابل نصب روی رایانه یا معرفی سایت‌های فیلترشکن و خدمات‌گیرندگان یا استفاده از هر گونه VPN بر سیستم‌های رایانه‌ای دفا‌تر خدمات اینترنت ممنوع است.

۱۳ ـ مدیران دفا‌تر خدمات دسترسی موظفند زمینه‌هایی را فراهم کنند که اطلاعات کاربر پیشین (شامل سایت‌ها، صفحات دیده شده، فعالیت‌ها، ID‌ها، آدرس‌های ایمیل و...) به محض قطع استفاده کاربر، از بین رفته و برای کاربران بعدی که از آن رایانه استفاده می‌کنند، قابل بازیابی نباشد.

۱۴ ـ رایانه‌های استفاده شده در مراکز خدمات اینترنت (کافی‌نت) باید الزاما در حالت کاربر محدود (LIMITE I USER) در اختیار کاربران قرار گرفته و درگاه‌های ورودی سیستم رایانه‌ای شامل درگاه‌های USB، کارت‌خوان‌ها و سایر درگاه‌هایی که امکان اتصال حافظه‌های جانبی به آن‌ها وجود دارد، به صورت نرم افزاری بسته شود.

۱۵ ـ در صورت نیاز کاربر به استفاده یا فرستادن فایل رایانه‌ای باید انتقال از طریق متصدی اجرایی دفتر خدمات اینترنت و از طریق شبکه داخلی دفتر بر سیستم رایانه‌ای کاربر و پس از اطمینان از سلامت و آلوده نبودن فایل رایانه‌ای به بدافزار‌ها، تروجان‌ها و ویروس‌ها صورت بگیرد.

۱۶ ـ مدیران دفا‌تر خدمات اینترنت موظفند هر روز در پایان ساعت کاری کافی‌نت نسبت به وارسی سیستم‌های رایانه‌های برای عدم نصب نرم افزارهای KEY LOGGER، آلودگی به ویروس‌ها و بدافزار‌ها و از میان بردن اطلاعات باقی مانده کاربران اقدام کنند.

نصب دوربین مدار بسته‌ الزامی شد

۱۷ـ نصب دوربین مدار بسته داخلی با قابلیت ضبط تمام‌وقت، نگهداری تصاویر و امکان بازبینی تا شش ماه الزامی است.

۱۸ ـ مدیران دفا‌تر خدمات اینترنت باید نسبت به برقراری امکان فنی ارسال پیام بر سیستم‌های رایانه‌ای دفتر در مورد اعلام زمان استفاده و هشدارهای کاربری اقدام کنند.

۱۹ ـ مدیران دفا‌تر خدمات اینترنت موظفند به نحو مقتضی نسبت به نصب و نمایش مفاد قانون جرایم رایانه‌ای و فهرست مصادیق محتوای مجرمانه در دید کاربران اقدام کنند.

۲۰ ـ مدیران و متصدیان اجرایی دفا‌تر موظفند از استفاده‌ بیش از یک نفر از هر دستگاه رایانه‌ای متصل به اینترنت، جز در مواردی که کاربر ناآشنا قصد استفاده از خدمات عمومی را داشته باشد و از یکی از نزدیکان و آشنایان خود برای کمک و تسهیل امور خود استفاده می‌کند، جلوگیری کنند.

توضیحات پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات ناجا (فتا)

پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات ناجا در پی شدّت گرفتن شکایت‌های مردم از جرایم رخ داده با منشأ کافی‌نت‌ها و نیز افزایش میزان سوءاستفاده هکرها و تبهکاران از خدمات این دفاتر ـ که عمدتاً بدون بر جای گذاشتن ردّپایی ـ از هویّت واقعی آنان صورت می‌پذیرد، به جهت تأمین خواسته‌ مردم و افزایش امنیت آنان در استفاده از خدمات این دفاتر که قطعاً منجر به توسعه‌ و ارتقای کسب و کار این دفاتر نیز خواهد شد، نسبت به تهیه و ابلاغ اطّلاعیه مذکور اقدام کرد.

هم‌اینک بسیاری از کافی‌نت‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای نصب شده در این دفاتر، به مراکز اصلی آلودگی‌های نرم‌افزاری شامل انواع بدافزارها، ویروس‌ها، تروجان‌ها و نرم‌افزارهای ثبت اطّلاعات وارد شده توسّط کاربران (Keylogger) تبدیل شده‌اند. بسیاری از مردم برای بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی دولتی و خصوصی، همچون ثبت اطّلاعات اقتصادی خانوار، پرداخت اینترنتی قبوض، نام‌نویسی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها، فرستادن ایمیل و دیگر فعّالیّت‌های اینترنتی از خدمات این دفاتر استفاده می‌کنند. امّا بی‌آن که خود بدانند، اطّلاعات بابهایشان به راحتی از راه نرم‌افزارهای آلوده و جاسوسی برای تبهکاران و مجرمان فرستاده می‌شود.

 تقریباً همه کسانی که با موضوع برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی‌شان به این پلیس مراجعه کرده‌اند، دست‌کم یک بار از طریق یکی از همین سیستم‌های رایانه‌ای آلوده در کافی‌نت‌ها، اطّلاعات کارت بانکی خود را در درگاه‌های پرداخت الکترونیکی وارد کرده‌اند. این تنها یکی از آسیب‌ها و جرایم عمده‌ و تأثیرگذاری است که از این طریق صورت می‌پذیرد و جرایم دیگری نیز در پس پنهان ماندن هویّت در حوزه‌های عمده جرایم اخلاقی، هک و نفوذ به سایت‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی، جرایم مرتبط با کلاهبرداری و جرایم علیه اشخاص و هتک حیثیت و آبروی آبرومندان اتّفاق می‌افتد.

از این رو، این پلیس با وجود روبه‌رو بودن با بسیاری از مسائل و جرایم در حوزه‌های دیگر اینترنت و فضای سایبری، موضوع رسیدگی و ساماندهی کافی‌نت‌ها را در اولویت اقدام خود است و اطّلاعیه روز گذشته را منطبق بر قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی موجود ابلاغ کرد.

درباره شبهه ثبت اطّلاعات کاربری و هویّتی که از منظر حقوق شهروندی مورد نقّادی قرار گرفته است، بایستی به آگاهی برسد که بر پایه مادّه 32 قانون جرایم رایانه‌ای، تمامی ارایه دهندگان خدمات دسترسی ـ که کافی‌نت‌ها نیز در شمول تعریف ارا‌یه‌دهندگان خدمات دسترسی قرار می‌گیرند ـ موظّف به نگهداری داده‌ترافیک (Log File) تا شش ماه هستند.

ماده 32 ـ ارایه‌دهندگان خدمات دسترسی موظفند داده‌های ترافیك را دست‌کم تا شش ماه پس از ایجاد و اطلاعات كاربران را دست‌کم تا شش ماه پس از پایان اشتراك نگهداری كنند.

تبصره1ـ داده ترافیك هر گونه داده‌ای است كه سامانه‌های رایانه‌ای در زنجیره ارتباطات رایانه‌ای و مخابراتی تولید می‌كنند تا امكان ردیابی آنها از مبدأ تا مقصد وجود داشته باشد. این داده‌ها شامل اطلاعاتی از قبیل مبدأ، مسیر، تاریخ، زمان، مدت و حجم ارتباط و نوع خدمات مربوطه می‌شود.

تبصره2 ـ اطلاعات كاربر هرگونه اطلاعات راجع به كاربر خدمات دسترسی از قبیل نوع خدمات، امكانات فنی مورد استفاده و مدت زمان آن، هویت، آدرس جغرافیایی یا پستی یا پروتكل اینترنتی (IP)، شماره تلفن و دیگر مشخصات فردی اوست.

همان گونه که از متن این مادّه و دو تبصره آن برمی‌آید، کافی‌نت‌ها موظّفند ضمن ذخیره اطّلاعاتِ داده‌ترافیک و اطّلاعات کاربران، آن‌ها را حدّاقل شش ماه نگهداری کنند. این الزام از این جهت است که در صورت شکایت اشخاص امکان وارسی و بررسی اسناد در جهت کشف جرم و شناسایی مجرم وجود داشته باشد. داده ‌ترافیک یا Log File به معنای محتوای دیده شده توسّط کاربر نیست و مشروح آن در تبصره 2 این مادّه قانونی نیز ذکر شده است.

صاحبان دفاتر خدمات اینترنت نیز مطمئن باشند که اجرای این ابلاغیه سرانجام به اعتماد و اطمینان کاربران از سلامت خدمات این دفاتر منجر خواهد شد که رونق کسب و کار آنان را در پی خواهد داشت.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴۱
انتشار یافته: ۱۳۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
14
1062
چیز دیگه نمیخواد؟

سندی، سفته ای؟!
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
آخخ خدا خوبت کند مثلا یک نفر دانشجو که نیاز به تحقیق داره و باید save مثلا 2 ساعت کارش با اینترنت را آن وقت کجا بریزه؟
شما میگی در حالت limit و از این حرف ها usb و ..
ما ایرانی ها استاد افراط و تفریط هستیم
صبور
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
ناشناس جون برو الان مطلبو بخون بازم فکر میکنی سند سفته میخواد
بعد قرنی که میخوان یه کار خوب کنن اونم اینجوری برخوردمیکنی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
یعنی می خواد شماره تلفن دخترای جوون با ID تمام حساب هاشون به اضافه پسوردشون رو نگه داره؟!
من دارم میرم کافی نت بزنم
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
7
1003
به نظرم بهتر است همه افراد قبل از رفتن به کافی از کلانتری محل شان مجوز بگیرند.

واقعا ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
دو تا ضامن معتبر فراموش نشود...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
گواهی عدم سو پیشینه فراموش نشه .
omid
|
TURKEY
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
14
425
koli khandidam khodaro shokr cafe neto forokhtamo az iran omadam biroon motmaen bashid ba in bazar cafe netiya kheyliyashon jam mikonan
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
یکیش من :(
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
کسانی که فینگلیش می نویسند به شدت واهمه دارند که غلط های آنان باعث آبرو ریزی شود.بعضی ها حتی فینگلیش را هم غلط می نویسند.
هاشم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
به اون دوستی که در مورد فینگلیش نظر داده بود: فکر هم کردی و نظر دادی؟ اونایی که خارج کشور زندگی میکنن ممکنه صفحه کلید فارسی نصب نکرده باشن!
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
یکیشم من
هیچی سود نداره من با چه پولی برم اینجا رو مدار بسته کنم؟
اگه دولت هزینشو می ده که ای ول.
راستی به هر کی بگیم کارت ملیتو بده که میزنه زیر گوشمون و میگه به تو چه کارت ملی میخوای چرا؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
ترکیه هم شد جا که رفتی ؟؟ با گرونی چی کار می کنی؟
omid
| TURKEY |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
کسانی که فینگلیش می نویسند به شدت واهمه دارند که غلط های آنان باعث آبرو ریزی شود.بعضی ها حتی فینگلیش را هم غلط می نویسند.

دوست عزیز ناشناسم اون موقع شرکت بودم ولی چشم حتما درست میکنم نیست بی سوادم ولی از کی باید واهمه داشته باشم نمیدونم .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
اون کسی که صفحه کلید فارسی نصب نکرده همون بهتر که نظر نده...
آرش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
پس فقط تو نظر بدی..بقیه برن بمیرن.عجب گیری افتادیم ها
abxz
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
فینگیلیش (Fingilish) درسته نه فینگلیش (Finglish).
فرقش تو یه i هستش. قبول نداری تو ویکی پدیا جستجو کن. فینگلیش مربوط به زبان فنلاندی می شه.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
6
631
خلاصه کنيد ديگه يک جمله بگيد و خلاص
کافي نت ممنوع !!!!
کسي با اين شرايط هرگز پاشو توي کافي نت نمي گداره ... مطمئن باشيد با اين شرايط همه کافي نت ها بايد تعطيل کنند.
پاسخ ها
کافی نت باران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
من از الان رفتم سراغ یه کار دیگه
آگی فروش کافی نت رو هم همینجا میزنم
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
4
685
بهتره یه دور انگشت نگاری ؛ آزمایش خون ؛
اشتشهاد محلی ؛
همراهش ببره بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
معنای این قانون اینه که تمام اینتر نت های خونگی هم تحت نظر قرار داره!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
6
431
قانونهای اجباری وغیرصحیح دوامی نمی کند. درهربخشی که باشد .جالب این است که
می گویند فلان طرح کارشناسی شده بعد6
ماه عوضش می کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
125
حالا خوبه اینترتمون مثل ژاپن یا کشورهای دیگه نیست اون وقت میگفتن برای رفتن به اینترنت پاسپورت بگیرن و هر دفعه که میرین مهرش کنیین
شهريار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
6
419
به نظر من هم بهتره كلاً كافي نت ها تعطيل بشن تا خداي نكرده افراد مجهول الهويه ازاينترنت استفاده نكنن...... البته به صورت سوء........!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
3
463
از افرادی که به کافی نت میرن انگشت نگاری هم بشه بد نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
3
436
خدايا شكرت
تمام مشكلات حل شده بود، مونده بود همين يكي!
من پيشنهاد مي كنم كلا" اين كافي نت ها جمع شوند تا خيال همه راحت بشه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
1
64
فرمایش دیگری باشه
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
3
407
بنده صاحب یه کافی نتم.
در عرض 3 ماه دوبار به همین علتها مغازه ام پلمپ شده...
فکر کنم باید برای اشتغال کارمو عوض کنم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
پ نه پ بمون
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
آقا این پ نه پ شما عالی بود . 20 دقیقه است که دارم میخندم . کشتی منو :)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
324
اگه هدف جلوگیری از سرقت اطلاعات و حساب‌های شخصی است پس چرا فایل‌لاگ‌، وب‌سایت‌ها و صفحات رویت شده را ثبت و حداقل تا شش ماه نگهداری کنند.
این که به راحتی راه سوء استفاده رو برای هر کسی باز میکنه. مگه سیستم کافی نت ها چقدر امنه؟ و کی تضمین میکنه که از این اطلاعات سوء استفاده نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| TURKEY |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
فایل‌لاگ‌، وب‌سایت‌ها و صفحات رویت شده را ثبت و حداقل تا شش ماه نگهداری کنند.=======================================مدیران دفا‌تر خدمات دسترسی موظفند شرایطی را فراهم کنند که اطلاعات کاربر قبلی (شامل سایت‌ها، صفحات دیده شده، فعالیت‌ها، ID‌ها، آدرس‌های ایمیل و...) به محض قطع استفاده کاربر، از بین رفته و برای کاربران بعدی که از آن رایانه استفاده می‌کنند،

...
hamed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
1
44
چرا قانون 10 و 13 همدیگر رو نقض می کنند؟!
پاسخ ها
sajad
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
اگه هدفشون جلوگیری از سرقت رفتن اطلاعات هست پس چرا وی پی ان و ممنوع می کنند؟
اصلا می دونن که وی پی ان کارش چیه؟ (فیلتر شکن نیست) کار وی پی ان جلو گیری از سرقت اطلاعات هست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
نقض نمیکنن.
اطلاعات کاربر فقط از کامپیوتر کاربر حذف میشه ولی در کامپیوتر مرکزی باید بمونه.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
1
37
یعنی چی؟
ارائه خدمات حظوری و غیر حظوری ممنوع است!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
منظورت حضوری و غیر حضوری دیگه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
58
فوتوکپي شناسنامه و 6 قطعه عکس سه در چهار از قلم افتاده ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
فتوكپي
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
759
29
هر چند خیلی دیر شده و بایستی زودتر از اینها اجرا می شد ولی بازهم دستشون درد نکنه که دارند جلوی بسیاری از خلاف ها را می گیرند
پاسخ ها
آرش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
عجب...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
واقعا خوب شد رضا جون.آدمایی مثل شما همیشه باید کنترل بشند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
29
یعنی چی اخه؟
راحت باشین شما
حل المسائل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
4
244
به این طریق خوب میشه رد افراد رو گرفت. ساعت ورود به کافی نت معلوم، ip معلوم، کارت شناسایی معلوم، پیدا کنید پرتقال فروش را. جونم حل مسأله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
7
197
اولا معلوم نیست در کشورهای دیگر که همه کارهایشان اینترنتی انجام می شود کدام چفت و یست و کدام یک از این کارها را کرده اند که هیچ مشکلی هم پیدا نمی کنند! آنها به راحتی از کارتشان پرداخت می کنند به راحتی معامله می کنند و سرعت اینترنتشان هم که اصلا با ما قابل مقایسه نیست. هی هم ما بدشان را می گوییم که مردم غربی چنین و چنانند.
ثانیا ...
ايرج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
450
13
... ها كمي منصف باشيد و مطلب رو چند باره بخونيد آنها واسه امنيت خودتان مي گن و گرنه به ... برويد و عكس هايتان و مشخصات و اطلاعات محرمانه و حساب هاي بانكي تون رو بريزين تو اينترنت و...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
کارت شناسایی و دوربین مدار بسته چه ربطی به امنیت اطلاعات داره مهندس؟
ما کمی منصف میشیم شما هم کمی فکر کن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
اینجوری که دسترسی به اطلاعات ما راحتتر میشه و امنیت کمتر میشه
مجید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
اخه عکس و مشخصات تو به چه دردی میخوره؟!
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
مجید جان هنوز حساب بانکی شما دست نخورده
هروقت برداشت شد و نفهمیدی از کجا بوده آنوقت متوجه می شوی عزیز
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
ایرج خان کسی نگفت همش بده
ولی حقیقتا بعضیاش نقص حریم خصوصیه.
حل المسائل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
6
101
به این طریق خوب میشه رد افراد رو گرفت. ساعت ورود به کافی نت معلوم، ip معلوم، کارت شناسایی معلوم، پیدا کنید پرتقال فروش را. جونم حل مسأله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
244
خیلی جاهای دنیا در خیابان یا نزدیک به مکان های مهم مثل فرودگاهها یا فروشگاه ها امکان اینترنت رایگان با سرعت بالا بصورت بی سیم برقرار است. این جا همین اینترنت فیلتر شده کلنکی را با هزار جور سند و کارت و .... دریغ میکنند.
آدم چی بگه واقعا...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
6
179
دیگه کسی کافی نت نمیره
اگر برن واسه سفارش تحقیق و ثبت نام اینترنتی کنکور و کارت سوخت و اینجور چیزا هست

اینترنت باز ها توی خونه اینترنت دارند حاجی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
واسه چی ؟
تحقیق ؟؟؟ ثبت نام اینترنتی؟
مگه نخوندی ،،،، پرینت هم قدغن شده !!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
31
هر دم از این باغ .... یک دفعه بگن کافی نت نرو
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
75
این چه وضعشه آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
4
83
اینجوری که پیش میره هر کس بره کافی نت به چشم یه مجرم بهش نگاه میکنن و دوربین تصویرشو ضبط کنه صفحات خصوصی که رفته معلوم بشه کجا میره آدس خونه تلفن مشخصات بده دیگه مونده بگن بیایید اداره آگاهی
کافی نت باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
3
60
همین جوریش خیلی بازارمون خوبه،بریم پول دوربین هم بدیم،سیستم هامون رو هم اینجوری که آقایون میگن بکنیم،خدایا خودت به دادمون برس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
4
68
همینجوری کافینت ها لنگ در هوا کار می کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
4
83
بیچاره کافی نتی ها که باید به صف بیکارها بپیوندند.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
327
17
چراواقعا اعتراض مى كنيد! من كه هميشه از كافى نت ها مىترسيدم. باز آدم اينجورى دلش قرص ميشه كه يه نظارتى روشون هست. خيلى بده كه يه چيز خوب هم كه تو اين مملكت تثبيت ميكنن ما با مشكلات ديگه مملكت زير سوال ميبريمشون. خودم بارها توى كافي نت ها ديدم كه پسوردهاى مردم رو سيو مى كنن.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
عزیزم الان که باید تمام دار و ندارت رو سیو کنند .این کجاش بهتره؟؟؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
شما خودت با فیلتر شکن اومدی. الان اگه تو کافی‌نا بودی بازداشتت می‌کردن :)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
شما که انگلیس تشریف دارید حاجی وی پی ان !!!
نگران ایرانیا نباش.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
واقعا متاسفم برات...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
44
تابناک جان یک پیشنهاد. این ستون سمت چپت به دلیل کثرت خبر زود پاییم میره. به نظرم کاری کن که فردا پس فردا هم بشه خبرها رو خوند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
منظور از ستون سمت چپ، جدیدترین خبرهاست. حداقل 24 ساعت بمونه عالیه
سید مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
3
89
کافی نت میشه ساعتی 5000 تومن!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
دیگه مفتشم گرونه
کی میره دیگه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
49
یا از این طرف بوم افتادیم یا اون طرف، تا بوده همین بوده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
87
ببخشيد ضامن با كسر از حقوق هم ميخواد؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
41
خيلي با حاله از اين به بعد تمامي دخترها و خانومها اطلاعاتشون در دسترس قرار ميگيره از اسم و فاميل مخصوصا سن و غيره
و غير مستقيم ميشه استفاده كرد.
مثل قضيه مخابرات شماره تلفنها
امير احمد اكبري اسبق از تبريز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
1
89
من خودم شخصا صاحب يك كافي نت هستم
بند 9 و 13 اين آيين نامه رو يك متخصص كامپيوتر بياد و نظر بده مسئول يك كافي نت چگونه هم اطلاعات كاربر قبلي رو حذف و هم اطلاعات جديد رو ثبت كنه

يك كافي نت در آمدش از طريق تهيه پرينت تامين ميشه
پرينت رو هم نزنيم؟

اجراي اين دستورالعمل چه هزينه گزافي رو براي يك كافي نت تحميل ميكنه اين مورد رو چه ميشه كرد؟

واقعا كسي هست تو اين كشور حرف ما رو هم بشنوه !!!!
از ما هم نظر بخواد
آيا شغلي هست اين همه در موردش سخت گيري بعمل بياد؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
کاملا با شما موافقم. بنده هم صاحب یک کافی نت هستم. خدا به دادمون برسه.
ميرمحمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
161
9
اتفاقا خيلي هم عاليه، اي كاش دوستان كمي كارشناسانه تر برخورد ميكردن و ميدونستن كه از طريق همين دسترسي هاي بي نام و نشون چه شيادي ها و كلاشي هايي شده ...
پاسخ ها
آرش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
به پیر به پیغمبر این راهش نیست.خیلی از این شیادی ها به دلیل نا آگاهی اتفاق میفته.فرهنگ سازی راهشه.
برمودا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
165
9
چه خوب!!!!!دست نیروی انتظامی درد نکنه .....جلو کلاه برداریهای اینترنتی!و خیلی چیزهای دیگه گرفته میشه .
خدا قوت....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
شما در کار نصب دوربین فعالیت می کنید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
27
نصب دوربین و نگهداری تصاویر تا 6 ماه!! خود ...هم فکر نکنم 6 ماه تصویر مراجعاشو نگه داره .
داكووو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
3
93
من از تو كافي نت دارم نون زن بچمو در ميارم بخدا ظلمه يكم بفكر ما باشيد به اين زحمتي كه ما مي كشيم صبح تا شب مغزمون داغون ميشه پير ميشيم اگه اين جوري باشه من كه شخصلا ول ميكنم ميرم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
من هم همینطور. باید ول کرد و به فکر یه کار دیگه بود...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
46
چشممون روشن ... مونده بود همینو ببینیم
مهیار
|
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
4
43
خوب چرا اینترنت ها رو Wi-Fi نمی کنن تا مردم برن کافی نت و با موبایل هاشون برن تو حساب بانکی و...؟اینجوری که راحت تره.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
37
توی مملکت ما متاسفانه این مشکل وجود داره که میخوان یک شبه راه صد سال را طی کنند این جواب نمیده مثل ماهواره ها که جمع میکنند مردم میذارن
بی خیال
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
93
6
چه اشکالی دره این طرح رو هم امتحان کنند شاید جواب داد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
مگه ما کافی نتی ها موش ازمایشگاهی هستیم
که یه طرحی رو امتحان کی درامد ما رو تو این چند وقته تامین می کنه
هوشيار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
34
به اين ميگن حل كردن مشكل
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
2
55
خيلي با حاله از اين به بعد تمامي دخترها و خانومها اطلاعاتشون در دسترس قرار ميگيره از اسم و فاميل مخصوصا سن و غيره
و غير مستقيم ميشه استفاده كرد.
مثل قضيه مخابرات شماره تلفنها
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
خوب به اين خاطره كه صاحب كافي نت بايد متاهل باشه
امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
ناشناس جان متاهل ها خطرناکترن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
من 19 سالمه
به خاطر معافیت سربازی
موفق شدم پروانه کسب کافی نت بگیرم
نه زن دارم نه سنم 25 ساله
یکی بگه من چیکار کنم...
حمیدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
3
50
استفاده از فایل لاگ کاربران ملزم به نصب برنامه جاسوسی بر روی کامپیوتر کافی نت ها می باشد این بدین معنی است که با یک کار غیر قانونی یک قانون ایجاد شده است.
قدرت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
1
90
من خودم 2تا کافی نت دارم روزانه 100-200 نفر فقط واسه گرفتن یک نمره مراجعه میکنند حالا اگه بخوام از همشون کارت و مشخصات و......و وووووو بگیرم که باید هر ساعت یک نفرو راه بندازم!!!
در ضمن فکر نمی کنید گرفتن سو سابقه از مشتری قبل از ورود به کافی نت هم بهتر باشه؟؟
واقعا چرا توی ایران اینقدر افراط و تفریط میشه؟؟
خدا کنه ای پی سیستمم توی این سایت ردیابی نشه و کافی نت هامو تعطیل نکنند واسم دعا کنید!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
ای پی شما ثبت شد و از همین لحظه خودتون تعطیل کنید بهتره و گرنه از بیکاری تعطیل میشی هاهاهاها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
آقا یا خانم تابناک!
یه کاری کنید به پاسخ ها بشه + و - داد.
بعضی پاسخها واقعا شایستگی + دارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
3
45
تناقض در گفتار و نوشته است. هم گفته شده اطلاعات ذخیره نشود هم گفته شده بشود. چه اطمینانی است جنابعالی سوء استفاده ننمایی. من به جز خودم کسی را ذی صلاحتر نمیدانم.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
4
50
ضامن یادتون رفته؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
21
47
از کجا معلوم که خود همین کافی نتی ها آدمای سالمی باشن. بعضی هاشون آخر خلافند. اونوقت اطلاعات شخصی مون رو هم باید بهشون بدیم؟شاید خودشون سو استفاده کنن.
پاسخ ها
کافی نت دار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
واقعا برات متاسفم
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
آقای "کافی نت دار" شما چرا متاسفی؟؟؟ مگه شما به خودت شک داری؟؟؟ طلا که پاکه چه منتش به خاکه... نگو که توی صنف شما هیچ آدم خلافکار و سواستفاده چی پیدا نمیشه که اونموقع باید به خودت شک کنی... نظارت توی کشور ما ضعیف هست و نفراتی مثل ایشان باید نگران اطلاعات شخصی خود باشند.وقتی 3000میلیارد، 3000میلیار تو این کشور دزدیده میشه، وقتی اپراتورهای تلفن همراه اطلاعات شخصی مردم رو به قیمت 60هزار تومن میفروشند، این معنیش این هست که نظارت مشکل داره و نباید به همه اطمینان کرد. شما به خودت نگاه نکن، افراد سواستفاده کننده توی این مملکت کم نیستند.
کافی نت دار2
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
کافر همه رو به کیش خود پندارت
متاسفم برات با این فکر خرابت
shahram
|
UNITED STATES
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
123
6
من این اینترنت ملی رو دوست دارم چون هم سرعت زیاد میشه هم کاراییش بیشتر میشه البته فیسبوک و اینا هنوز پا برجا می مانند درباره ی کافی نت هم باید بگم تصمیم عجولانه بوده و قطعا هم این کار الزامی نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
البته اونوقت دیگه نمی تونی ظرف سه ثانیه بری از آمریکا نظر بدی و برگردی بیای ایران!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
4
40
LIMITE I USER!!!!!
به علاوه ی ده ها غلط فاحش دیگه
همراه با چند مورد تناقض
دیگه چی می خواید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
3
57
شما جلوی استفاده کردن کارمندان دولتی از usb را بگیر تا دیگه شاهد افتضاحی مثل استاکس نت نباشیم ؛ کاربرای عادی کافی نتها پیش کش.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
6
61
الناس حرص علي ما منع
حضرت علي عليه السلام فرمود مردم را از هرچه منع كنند حريص تر مي شوند
بايد پليس براي اقدامات امنيتي خود از ساز و كار هاي بهتري استفاده كند .اين اقدام هم بنظر من نياز به مجوز قانوني دارد وگرنه پليس نبايد با بخشنامه زندگي مردم را فلج كند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
5
65
کسی بخواد خلاف اینترنتی کنه نمیره تو کافی نت زیر چشم پنجاه نفر.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
اتفاقا اشتباه می کنی دزد تو محله خودشون که دزدی نمی کنه که فردا تابلو بشه میره یه جای غریب
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
3
72
واقعا متاسفم که این طرح میخواد اجرا بشه خوب یکدفعه بگین دیگه کافی نت نرین خیال همه رو راحت کنن واقعا نمیدونم چرا این همه سخت گیری باید تو ایران باشه؟؟؟امیدوارم این طرح اجرا نشه...
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
4
37
من کارت پایان خدمتم دارم
دلتون بسوزه
کارمو زودتر راه میندازن :)
مهدي دده بيگي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
38
4
البته در بعضي از موارد كار بسيار بجايست
اما از حق نبايد گذشت كهاينهمه سخت گيري هم جواب مناسبي نمي دهد.
بايد ساماندهي از ISPها صورت گيرد
h
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
74
5
شماها که این حرفها را میزنید تا حالا از شما در کافی نت ها کلاهبرداری نشده بفهمید بنفع شماست
خدا خیرشون بده
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
دقیقا اینجاست که باید فرهنگ سازی بشه تا کسانی مثل شما استفاده کننده از کافی نتها با رعایت چند نکته و توجه به چند عامل، با خیال راحت از این مکان استفاده کنید.
جواد محمودی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
4
96
با سلام
من استادیار حقوق عمومی هستم. درباره متن دستورالعمل صادره از این آقایون باید گفت:
صرف نظر از تعرض این دستورالعمل با حق بنیادین و بین المللی دسترسی شهروندان به اطلاعات آزاد و مغایرت با قانون آزادی اطلاعات مصوب مجلس شورای اسلامی، اصل قرآنی فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه، به شدت مورد نقض قرار گرفته و علاوه بر آن، خروج ناجا از اصل اختصاص قانون گذاری به مجلس شورای اسلامی و ورود غیر قانونی به دایره قانون گذاری، از تابیدن خورشید در میانه آسمان در این روزهای بی ابر و باران و برف کشورمان، روشن تر بوده و بر نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و به ویژه، دوان عدالت اداری لازم است که در اجرای وظایف قانونی خود، به اصلاح یا ابطال این مقررات برگرفته از مشی مدیریتی جاری در کره شمالی و مغایر با شرع و قانون اساسی ما بپردازند.
با احترام
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
همه این کامنتارو خوندم ولی به این میگن جواب درست حسابی.....
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
91
5
به نظر من طرح خوبیه، جلوی خیلی از کارهای خلاف ها گرفته میشه
یه چیز دیگه چرا عنوانش تغییر کرد
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
69
5
با توجه به گسترش فضای وب در جامعه و استفاده زیاد کاربران از این فضا باعث شده که عده ای سود جو و فرصت طلب به این فضا ورود کرده و از اطلاعات شخصی و خصوص کاربران استفاده کنند.
اینکه در این فضا باید نظارت صورت گیرد نه تنها چیز بدی نیست بلکه ضروری هم هست اگر خود شما به عنوان یک کاربر در این فضا مورد سوء استفاده قراربگیری شاکی می شوی که چرا نظارتی بر این فضا نیست.
متاسفانه افرادی هم که در کافی نتها میروند دو گروه هستند که یا دسترسی به اینترنت در خانه را ندارند و اصولا جز کاربرانی هستند که اطلاعات کامپیوتر آن محدود است و یا خلافکاران این حوزه هستند که تلاش دارند برای گم کردند رد خود از فضاهای عمومی استفاده نمایند تا شناسایی و رد گیری آنان بسیار سخت شود.
بنابراین نظارت بر کافی نتها نه تنها بد نیست بلکه بسیار هم خوب است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
3
31
كسر از حقوق نميخواين
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
56
خوب مشکل فقط کافی نت بود که الحمد الله اینم رفع شد
همه چی آرومه من چقدر خوشحالم...
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
94
میشه کافی نت را به سیستم هوشمند مجهز کرد تا از طریق دوربین مدار بسته و سیستم هوشمند چنانچه کاربری قصد استفاده از سایتهای فیلتر شده یا دور زدن فیلتر و... را داشت آژیر خطر به صدا درآمده و درهای کافی نت خودکار قفل شود و به پلیس اعلام خودکار گردد. فرد خاطی نیز توسط شوک الکتریکی تا زمان رسیدن مامور به حالت نیمه هوشیار درآمده و در این حالت مامور مسلح کافی نت با همکاری سایرین نسبت به دستگیری و تشکیل کمیته اولیه تحقیق در خصوص علل شکل گیری این پدیده و راهکارهای مقابله با آن اقدام نماید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
39
جدا از همه قضیه ها، اون متاهل بودن رو خوب اومده، کلی خندیدم
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
39
من اولین باره تواین سایت نظر میدم چون واقعا اگه تویک کافی نت فقط بخوادکار اینترنتی انجام بدی اجاره درنمیاد باید تایپ وفروش نرم افزار و...هم باشه وگرنه که منم بدم نمیاد فقط یک کار توکافی نتم انجام بدم وخرجم دربیاد چرا اینقدر سخت گیری می کنید بگید کاسبی نکنید مغازه نزنید دیگه این چه وضعشه به خدا بخوام بنویسم باید طوماربنویسم از وضعیت گرفتن جواز وبعدش مالیات وقبض برق و.... کمی هم به فکرمامغازه دارها باشید یادمه بچه بودم 32سالمه می گفتن فلانی باباش کارآزادداره وضعشون خوبه والله حالا برعکس شده نمیگم همش بده ولی خیلی سختگیری می کنید ممنون از تابناک عزیز
hamed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
91
5
به عنوان یک طراح امنیت شبکه می گم که این طرح خوبیه و در جواب اینکه چرا فقط توایران انجام می شه می گم که یک : زیرساخت آی پی ها مشکل داره تو ایران،شما میتونی اینترنتی تهیه کنی که قابل پیگیری نباشه دو:سواد یوزرهای عادی پایین هست و همه فقط فکر می کنن که بلدن چطور با کامپیوتر کار کنن
(نقاظ ضعفی هم هست توی طرح که بخشیش رو غیر قابل اجرا می کنه)
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
آقای طراح امنیت ، بهتر نیست زیرساخت درست بشه؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
3
46
یعنی چی کجای دنیا مردم کافی نت میره باید تمام ادرسو هویت خودشو در اختیار دیگران بزاره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
59
این همه کنترول برای چی ؟ واقعا" این قانون ها برای امنیت کاربران در فضای مجازی است ؟یا اهداف دیگری را دنبال میکند
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
63
سلام .بنده خودم تو تبريز كافي نت دارم..آخه كی با اين شرايط حاضر مي شه بياد كافي نت ؟ تازه برادر من ساعتي 700 تومان نرخ اينرنت است و اين همه دنگ و فنگ ؟ مگه تو كافي چكار دارند مي كنند كه بايد اين همه نظارت كرد؟ معلومه كه افراد ....جاي تاسف داره واقعا
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
62
چین با یک میلیارد و300 میلیون وخورده ای که همان خورده ای اندازه جمعیت کشور ماست برای استفاده ازاینترنت هیچ مدرکی نیازندارند وجالب است که رایگان و وایرلس است اما ما......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
16
درضمن دو نفر ضامن حقوق بگیر و کارمند رسمی دولت نیز فراموش نشود...
یک شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
4
12
ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل و مدیران پلیس اجتماعی کشور به نظر بنده در ماده 10 دستورالعمل پلیس " فتا" صیانت از حریم خصوصی شهروندان رعایت نشده است , شایسته است ماده 10 دستورالعمل حذف و یا مورد بازنگری اساسی قرار گیرد ,تا آرامش خاطر کاربران تامین شود.
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
38
اقا این سیستم رو روی بانک ها هم بزارن بد نیست ها؟؟؟

یهوو سه هزار میلیارد گم نمیشه!!
مجيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
13
اين طرح مثل يك چاقوي دولبه مي مونه كه از يك طرف كلاهبرداراي اينترنتي كه از طريق كافي نت به حسابهاي بانكي دستبرد ميزنن شناسايي مي شوند ولي از طرف ديگه باعث نقض حريم شخصي افراد نيز است كه اطلاعات فردي و اطلاعات سايتهاي مشاهده شده افراد قابل استفاده براي حكومت است.
هرچند همين الان نيز اطلاعات IP و سايتهاي مشاهده شده افرادي كه از منزل به اينترنت متصل مي شوند ثبت مي شود.ولي كلاهبرداران اينترنتي با دانستن اين موضوع با استفاده از كافي نتها سعي مي كنند هويت خود را مخفي نگه دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: