بازدید 64154

فروش بیسکویت حرام در بازارهای تهران

کد خبر: ۲۱۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷ 03 January 2012
شیعه آنلاین نوشت:

طی چند سال اخیر هر از چند گاهی خبری در رسانه های مختلف داخلی کشورمان منتشر می شود که از فروش محصولات و مأکولات حرام در فروشگاه های مختلف شهر تهران و گاهی دیگر شهرهای کشورمان حکایت دارد.

از جمله این محصولات و مأکولات که در گذشته خبر آن در رسانه های مختلف منتشر شده ماء الشعیرهای الکل دار، آدامس های جنسی و غیره بوده است.

اما این بار سخن ما در مورد یک نوع بیسکویت ساخت کشور تایلند است که به وفور در فروشگاه های مختلف تهران و دیگر شهرهای کشورمان دیده می شود و به فروش می رسد. نام این بیسکویت «choco.pie» است. بر اساس نوشته پشت بسته این بیسکویت، در تولید آن از "ژلاتین گاو" استفاده شده که بر اساس فتوای مراجع تقلید خوردن آن حرام است.

نکته قابل توجه این است که این نوع بیسکویت به صورت کاملا رسمی و با مجوز وزارت بهداشت وارد جمهوری اسلامی ایران شده است.


تکذیبیه شرکت راستی لار، نماینده فروش شرکت اریون در ایران

مدیریت محترم سایت خبری تابناک

پیرو درج خبری در تاریخ 13 و 14 دی ماه 1390 در آن خبرگزاری مبنی بر «فروش بیسکویت حرام در بازرهای تهران»، بدین وسیله ضمن تکذیب آن خبر مبنی بر حرام بودن این محصول، توضیح زیر به حضور ایفا می گردد:

ـ عکسی که ضمیمه خبر شده است، مربوط به محصول چوکاپای است که توسط شرکت اریون کشور کره جنوبی و نه کشور تایلند تولید می شود.

ـ در محصول Choco.pie از ژلاتین گاو استفاده شده که حلال بوده و دارای گواهی حلیت نیز هست که البته با توجه به فتوای برخی موراجع تقلید چون آیت الله مکارم شیرازی ژلاتین گاو ماده ای حلال است.

ـ Choco.pei از وزارت بهداشت گواهی سلامت و از اداره بازرگانی مجوز ورود را نیز دریافت نموده است. لازم به ذکر است که گواهی مذکور از سوی وزارت بهداشت بر مبنای گواهی حلیت صادر می شود.

بدیهی است که شرکت راستی لار، نماینده انحصاری شرکت اریون در ایران، آمادگی هرگونه پاسخگویی به مقامات مسئول را در این زمینه دارد.





تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۸۶
این که مال کره بود.یه دوسالی هم هست تو بازاره...اگه واقعا اینطوره که میگین واقعا دممون گرم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
خدمت تمام بزرگورانی که قضاوت فرمودند عرض نمايم که منظور در اين متن ژلاتين گاوی حاصل از گاوی که ذبح شرعی نشده است می باشد. و نکته در عدم ذبح شرعی است و نه اینکه ژلاتين گاو حرام باشد.
تنها مشکل کشور الان همینه زود بگیرید جلوش رو.
پاسخ ها
هدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
جوابتون خيلي خاله زنكه !اگه واقعا اين طور باشه بايد جلوش گرفته بشه.خوردن چيزي كه حرامه اگه از نظر شما بي اهميته! به نظر خيليها خيلي مهمه ربطي هم به مشكلات ديگه نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
یعنی چون مشکلات دیگه هست نباید انتقاد کرد؟
اگر به این مشکل نرسن بقیش حل میشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
آره، اگه حرامه که احتمالا نیست باد سریغ برخورد شه. تو اروپا و افریقا و امریکا و اسیا حلال بودن مهمه، تو اقیانوسیه رو نمی دونم.
آقا جان چرا یه چیزی میگی که مردم رو از دین بترسونی؟ کم مشکل داریم؟
ژلاتین استخوان گاو اگر ذبح شرعی نشده باشه حرامه
در ضمن اگر تغییر و تحولات زیادی روی همون استخوان صورت بگیره باز هم مانعی نداره
http://persian.makarem.ir/estefta/?mit=988
پاسخ ها
حسین الصادق
| United Kingdom |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
متاسفانه جزئیات خبر کامل نقل نشده.
شما درست میفرمایید تقریبا چون اگر ذبح شرعی باشه مشکلی نیست
لکن مشکل اینجاست که این محصول، محصول شرکتی تایلندی هست. تایلند هم کشور اسلامی نیست و ذبح اونجا (قاعدتا) ذبح شرعی نیست مگر اینکه ذکر بشه که این محصول از ذبح اسلامی تولید شده، اونوقت میشه حکم به حلیت داد. ولی در این مورد این جوری هم نیست و هیچ علامت حلالی در این قوطی ها ذکر نشده.
در ضمن تغییر و تحولات زیاد باید به استحاله برسه. وقتی که خاصیت ژلاتینی هنوز سر جای خود باقیه استحاله حادث نشده و این محصول هنوز حاوی ژلاتین هست و این ژلاتین بنا بر انچه که بالا گفته شد حرومه.
والسلام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
ممنون از لینکی که گذاشتی، آفرین
ح-الف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
جهت اطلاع جنابعالی وکلیه مردم شریف ایران میرسانم براساس بخشنامه کتبی ورسمی وزارت بهداشت درمان (اداره کل نظارت براومور دارو ومواد خوراکی)که چندسال قبل صادر وهم اکنون نیز معتیر وجاری است کلیه شرکتهای داروسازی اجازه دارند ماده اولیه ژلاتین رو از تمام کشورهای تولید کننده آن وارد کنند صرف نظر از اینکه گاو مورد نظر از چه طریقی ذبح مشود ولی فقط برای جلوگیری از انتقال بیماری جنون گاوی(BSE)نمیباست از استخوان های کمر ویا گردن و.... باشد این بجشنامه مشمول مواد غذایی نیز اگر باشد بدیهی است از نظر وزارت بهداشت ورود کالای مورد بلامانع است.وبه نظر نمیرسد وزارت بهداشت کار غیر شرعی انجام دهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
اگر ژلاتینش مشکل داره که تمام پاستیل های خارجی موجود در بازار که تعدادشون هم اصلا کم نیست مشکل دارند چون هیچ کدوم برچسب حلال ندارند
ژلاتین گاو یا خوک؟؟!!
لااقل خبر را کامل بنویس. مشکل از ژلاتین گاوی نیست که ژلاتین گاوی حلال و در ایران هم تولید میشود مشکل از زبح اسلامی گاو است که امید واریم گاوهایی که برای این کار بکار میروند زبح اسلامی شده باشند! دلتون رو پاک کنید حلال است انشااله....
اشتباه چاپ كردين... اوم ژلاتين خوكه حرامه، ولي ژلاتينه گاو حلاله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
نخیر درسته. اگه گاو ذبح اسلامی نشده باشه همه چیزش حروم میشه. تازه این همه پاستیل های خارجی که یه مارک حلال روش زده هم به نظر من مشکل داره و بعید که حلال باشه. من همیشه پاستیل ایرانی می خرم
ژلاتین خوک به نظر اغلب علما حرام است، نه ژلاتین گاو. به نظر آیت الله خویی در صورتی که در فرایند تولید استهاله رخ داده باشد، هر نوع ژلاتینی مجاز است. طبق نظر موسسات مستقل، فرایند تولید ژلاتین ماهیت آن را کاملا تغییر می دهد، لذا می توان آن را حلال و پاک دانست.
ژلاتین در اثر حرارت از پروتئینی به نام اوسئین در استخوان اسحاله می شود که در آب حل می شود و در سرما شبکه ای کشسان تشکیل می دهد.اگر کله پاچه در یخچال گذاشته شود به این ترتیب آب آن به ژله تبدیل می شود و ژله خوراکی به همین روش استحصال می شود.چرا دروغ می گویید کدام مرجع کله پاچه گاو را حرام کرده؟پشت ژله های تولید کشورت را نخواندهای ژلاتین گاوی؟
عزیز من ژلاتین گاو حرام نیست و آنچه حرام است ژلاتین خوک میباشد . برای اطلاع حضرتعالی باید عرض کنم که در ایران نیز ژلاتین را از استخوان گاو درست میکنند و مجوز حلال هم دارد .
اولا در صورتيكه علم به نجاست نداريد طبق فتواي علما آن خوراكي قابل خوردن و پاك است در ضمن روي كالاي مورد نظر beef gelatin نوشته شده كه به معني ژلاتين گوسفند است ! نه گاو! ثانيا در حال حاضر اغلب كپسول ها و دارو هايي كه استفاده مي كنيم از ژلاتين گاوي است كه اكثرا هم از خارج وارد مي شود ...!!!
پس اول تحقيق كنيد بعد تبيلغ كنيد...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
این beef طفل معصوم با اون هیکل گاویش چند وقته که "گوسفند" شده و انگلیسی ها خبر ندارند؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
beef به گوشت گاو و lamb به گوشت گوسفند گفته می شه
تا اونجا که من میدونم ژلاتین خوک حرام است. ژلاتین خوک دقیقا همون چیزی است که در بسیاری از پاستیلهای موجود در بازار مانند bebeto , Haribo استفاده می شود، البته نه 100% آنها بلکه متاسفانه اکثر آنها.
http://www.haribo.com/planet/uk/info/main/verbraucherinfo/naehrwerte.html
به نقل از سایت Haribo

Many of our products contain pig gelatine and are sometimes avoided by people who, for religious or ethical reasons, do not eat pork or animal products.

Many of our products contain pig gelatine and are sometimes avoided by people who, for religious or ethical reasons, do not eat pork or animal products. However some of our products are made without any pig gelatine .

اکثر پاستیلهای حلال حتی از این دو کارخانه از ترکیه وارد می شه، در حالی که 70% بازار که به صورت قاچاق هست از کشورهای دیگه می آید.
لطفا جهت اطلاع دیگر هوطنان مسلمان اطلاع رسانی فرمائید.
روی خیلی از محصولات ایرانی هم نوشته از ژلاتین گاوی درست شده . مثل جیلی بیلی
از نظر مراجع که ژلاتین گاو حرام نیست
اول یه خورده بیشتر تحقیق کنید!
ما که کلی از اینا رو خوردیم چی؟؟؟؟
آقا جان ژلاتین گاو حلال است!
اون چیزی که شما می فرمایید ژلاتین خوکه.
یه بار پاستیل ایرانی بخرید پشتش نوشته تهیه شده از ژلاتین گاو!
اون چیزی که شما می فرمایید ژلاتین خوکه.
ژلاتین گاو در این محصول درج شده است ولی بد نیست بدانید که کلیه ژلاتین هائی که در بازار ارائه میگردد منشا دامی دارد و با ز بد نیست بدانید که منظور از دام ضایعات گوشت دام از دید خارجی ها یعنی ضایعات گوشت و استخوان خوک و گاو و سایر حیواناتی که گوشت آنها در خارج مصرف میشود.
از این ژلاتین روی اکثر کپسول های داروئی نیز استفاده میشود و نیز در دسر ها در سر سفره ها با رنگهای متنوع مصرف میشود
از نظر شرعی در حالت کلی اگر ژله با منشا گوشت دام باشد وقتی حلال است که اولا حیوان حلالگوشت بوده و ثانیا ذبح شرعی داشته باشد .
حال باید دید حتی ژله هائی که و علامت استاندارد ایران را دارند پروانه بهره برداری دارند و در داخل بسته بندی میشوند و روی بسته هم حلال بودن درج شده چه اندازه به این موضوع اهمییت میدهند . اگر چه مصرف کنند با تکیه بر مسلمان بودن فروشند و بسته بندی کننده و درج کلمه حلال تکلیف ندارد کنجکاوی کند ولی دولت وظیفه دارد که در مورد حلال بودن و بهداشتی بودن نظارت کند و با تشویق تولید کنندگان داخلی و حمایت مادی شرایطی فراهم کند که تولید داخلی رونق بگیرد و امکان کنترول دقیق فراهم شود ...
تا آنجایی که من می دانم ژلاتین خوک حرام است. اگر این مطلب درست باشد همه غذاهایی که در ا« از قلم گاو استفاده می شود حرام است چون باعث آزاد شدن ژلاتین در غذا می شود!
اولا این بیسکویت ساخت کره جنوبی است ونه تایلند.ثانیا در ترکیبات ان ژلاتین گاوی وجود ندارد.
من که بعید می دونم حتی گوشت های وارداتی حلال باشه
تحقیق مفصلی در مورد ژلاتین انجام دادم. از آنجا فرآیند تشکیل ژلاتین با استحاله همراه هست، دیگر فرقی بین خوک و گاو و ذبح حلال و حرام وجود ندارد. به سایت مراجع در این رابطه مراجعه کنید برخی در صورت استحاله (که همین طور می باشد) ژلاتین را حلال می دانند.
بابا قبل از اعتراض به خبر ،اسم منبع خبر را بخونید.
این خبر ربطی به تابناک نداره.
البته خداییش تابناک هم کم سوتی نداره.
اولا خوردن ژلاتین گاو از نظر مراجع بلا اشکال است . ایرادی هم که بعضی گرفته اند گفته اند اگر گاو ذبح شرعی نشده باشد ژلاتین آن اشکال دارد که باز هم اگر فعل و انفعالات و تغییرات زیادی از لحاظ شیمیایی و یا صنعتی بر روی آن شود باز هم بلا اشکال است . ثالثا اکثر علما حتی ژلاتین گرفته شده از خوک را در صورت ضرورت (که البته شامل بیسکوییت نمی شود)بلا اشکال می دانند . واقعا این خبر جای تعجب دارد .
عزیزان بعضی مأکولات ذاتاً حرام است صرف نظر از آنکه ذبح آن چگونه باشد متل خوک و سگ. بعضی دیگر ذاتاً حلال و مطهر هستند مثل گوشت گوسفند و گاو مشروط بر آنکه شرایط ذبح آن ( مثلاً بردن نان خدا هنگام ذبح و رو به قبله بودن ذبیحه و ...) رعایت شده باشد. در صورتی که شرایط ذبح رعایت نشده باشد ذبیحه مردار تلقی و تمامی اجزای آن نجس و حرام می باشد بنابراین نه می توان از گوشت آن برای خوراک استفاده کرد و نه از پوست آن برای تهیه چرم استفاده کرد و نه از استخوان آن برای تهیه فراورده های خوراکی مثل ژلاتین و شکلات و امثالهم استفاده کرد. پس در موضوع بحث ژلاتین گاو در صورتی محکوم به حلیت ( حلال بودن) و قابل استفاده برای مسلمان است که شرایط ذبح شرعی آن رعایت شده باشد.
با سلام
اینکه ژلاتین گاو را حرام دانسته اند, ژلاتین گاوی است که ذبح اسلامی نشده و در واقع استخوان آن استخوان مردار و نجس است. جالب اینجاست که انواع شکلات های حاوی شراب "رمی مارتین" و مشاب آن در فروشگاه ها فروخته می شود یا جالب تر از آن بسیاری از تولیدکنندگان داخلی ژله و مواد ژلاتینی، ژلاتین با منبع حیوانی ذبح اسلامی نشده آن را از خارج وارد می کنند و هیچ نظارتی بر آن نیست. حالا عنوان بیسکویت حرام برای سایت ها مهم می شود. انواع خوارکی های خارجی که پنیر و پودر آب پنیر "whey powder"، لسیتین و مشابه های آن ها را هم مصرف می کنند پیگیری کنید!
اثر وضعی خوردن غذاهای حرام در جامعه را می توان دید .
1- بی غیرتی
2-فساد و فحشا
3-ظلم تعدی
4- حق این و ان را خوردن
5- ظلم و تعدی به حقوق دیگران
6- قانون گریزی
7- و ....
حالا خودتان تشخیص بدهید این شکلات ها حلال است یا حرام
خیلی از مراجع نظر به استحاله در مورد ژلاتین دارن، چه از ذبح شرعی و چه غیر شرعی ...

ای کسانی که ایمان آوردهاید! چیزهای پاکیزه را که خداوند برای شما حلال کرده است، حرام نکنید!
دام سالم- غذای سالم- انسان سالم - سالم هم از نظر بیماری هم از نظر شرعی و...
این شعار سازمان دامپزشکی است.در خیلی از کشورهای خارجی مسئولین ذبح شرعی درکشتارگاهها حضور دارند.
انشااله از کشتاری که ذبح شرعی دارد درست شده باشد. واله وای به حال ما
گاو ژلاتین هم داره؟دمش گرم شیرداره پوست داره گوشت داره ژلاتین هم داره !!!
چرم ایتالیایی هم حرام است و نجس ؟
اولاً ژلاتین استحاله میشه. دوم اینکه رنت که از آن پودر آب پنیر تولید میشه هم استحاله میشه. لسیتین هم که سالهاست از منابع گیاهی تولید میشود. در آخر تمام کپسولها از ژلاتین تهیه میشه و در خارج از ایران تولد میشه.
چرا جو را متشنج می کنید
چرا اطلاعات غلط می دهید
من تحصیلاتم مهندسی دامپروری بوده
و کارشناس دامداری می باشم و در ضمن کارشناس رسمی قوه قضائیه در رشته دام و طیور می باشم
باید نکات زیر را عرض کنم
1-ذبح در کشور های اسلامی زیر نظر ناظر شرعی صورت می گیرد
2-در گاو و گوسفند تمام اعضائ خوراکی بوده که در کتاب رساله هر مرجعی به صراحت اعلام شده و کاربرد عمومی و خوراکی ندارد.
3- این شوکلات محصول کشور ترکیه می باشد و به صراحت روی جعبه آن نوشته که نمونه ایرانی آن هم موجود می باشد.
4-در رساله بحثی به نام استحاله می باشد که از منابع مطهرات می باشد.
5-ژلاتین چه ربطی به روغن و غیره دارد و برید نحوه تهیه آنرا مطالعه کنید.
6-هر چیزی شرعی ذبح نشود حرام است حتی کنجشک
من شك دارم كه ذبحهاي خودمونم اسلامي باشه يعني گاو و گوسفند يامرغي كه با دستگاههاي خاصي سر بريده مي شن دستگاهها همه رو به قبله هستن و بسم اله ميگن من كه بعيد مي دونم . اگر ذبح اسلامي شرايط ديگه اي غير از رو به قبله بودن و بسم اله گفتن داره بگيد ماهم بدونيم .
حالا این هیچی. تکلیفمون با مرغهایی که 20 درصدشون مرده وارد بازار میشن چیه
ذبح غیر اسلامی گوشت گاو را حرام و بنا بر نظر اکثر علما نجس میکند اما چون استخوان از اجزای روح دار نیست نجس نمیشود و اگر از آن چیزی درست کنند که منفعت محلله داسته باشد خوردنش اشکال ندارد.
لطفا عزیزانی که اطلاع دقیق از مسائل ندارند بدون تحقیق خبر و نظر درج نکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها