بازدید 36764

نگاهي به قيمت خانه در تهران

بررسي قيمت‌ها در بازار نشان مي‌دهد همچنان تقاضا براي واحد‌هاي كوچك موجود در بازار بيشتر است و ظاهرا اين تقاضا موجب افزايش قيمت اين واحد‌ها شده است.
کد خبر: ۲۱۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲ 02 January 2012
بررسي‌ها در بازار خريد و فروش مسكن درحالي نشان از روند روبه‌رشد قيمت‌ها به ويژه در مورد واحد‌هاي با متراژ پايين دارد كه وزير راه و شهرسازي چندي پيش اعلام كرد كه تا پايان سال هيچ‌گونه شوك قيمتي در اين بخش نخواهيم داشت.

به گزارش ايسنا بررسي قيمت‌ها در بازار نشان مي‌دهد همچنان تقاضا براي واحد‌هاي كوچك موجود در بازار بيشتر است و ظاهرا اين تقاضا موجب افزايش قيمت اين واحد‌ها شده است.

بر اين اساس، قيمت يك واحد 35 متري در محدوده‌ي نواب با پاركينگ و انباري متري يك ميليون و پانصد هزار تومان اعلام شده است. چنين واحدي در محدوده‌ي خيابان اسكندري با قيمت متري يك ميليون و 730 هزار تومان و در منطقه خيابان جيحون محدوده دامپزشكي يك ميليون و 800 هزار تومان عرضه شده است. اين در حالي است كه تا چندي پيش قيمت چنين واخد‌هايي حداكثر متري يك ميليون و پانصد هزار تومان بود.

در منطقه شهران يك واحد 45 متري، متري دو ميليون و 100 هزار تومان و در محدوده‌ي سهروردي واحدي با 42 متر مساحت كه داراي پاركينگ و آسانسور است، متري سه ميليون و 800 هزار تومان به فروش مي‌رسد. همچنين در منطقه‌ي پيروزي يك واحد آپارتمان 44 متري كه 12 سال عمر دارد، با قيمت متري يك ميليون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

يك آپارتمان 7 ساله، 46 متري، در محدوده‌ي چهار راه لشگر، متري يك ميليون و 300 تومان به فروش مي‌رسد درحالي‌كه در محدوده‌ي اقدسيه يك واحد 48 متري، با قيمت متر سه ميليون و 300 هزار تومان و در محدوده‌ي گيشا يك واحد 55 متري، با قيمت متري سه ميليون تومان به فروش مي‌رسند.

در منطقه‌ي قيطريه نيز قيمت يك واحد 58 متري، 209 ميليون تومان و يا حدودا متري سه ميليون و 600 هزار تومان تعيين شده و اين درحالي است كه چنين واحدي در منطقه‌ي افسريه با قيمت متري يك ميليون و 200 هزار تومان عرضه شده است.

در محدوده بلوار فردوس نيز يك واحد آپارتمان 67 متري نوساز با قيمت متري دو ميليون و 500 هزار تومان و واحدي 65 متري با پنج سال عمر، دو ميليون و 400 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

به علاوه درحالي در منطقه‌ي ستارخان 70 متر آپارتمان با پاركينگ و انباري متري دو ميليون و 250 هزار تومان و در شهرري واحدي با همين متراژ، متري يك ميليون و 600 هزار تومان به فروش مي‌رسد كه چنين واحدي در محدوده‌ي خيابان هلال‌احمر متري يك ميليون و 400 هزار تومان عرضه شده است.

براساس اين گزارش، يك واحد 70 متري در ميدان كتاب سعادت‌آباد، متري دو ميليون و 600 هزار تومان و در منطقه‌ي گيشا دو ميليون و 300 هزار تومان به فروش مي‌رسد و يك واحد 75 متري، در منطقه‌ي پاسداران با يك سال عمر، متري چهار ميليون تومان عرضه شده است.

در خيابان وليعصر محدوده‌ي خيابان زرتشت نيز يك واحد 80 متري نوساز، با قيمت متري دو ميليون و 800 هزار تومان و در محدوده‌ي خيابان نيرو هوايي پيروزي متري دو ميليون و 50 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

همچنين در منطقه‌ ونك شيخ بهايي يك واحد 85 متري با قيمت 357 ميليون معادل متري چهار ميليون و 200 هزار تومان، در منطقه‌ي سهروردي شمالي، آپارتماني 85 متري با عمر 10 سال، متري دو ميليون و 400 هزار تومان، و آپارتماني 84 متري در منطقه‌ي خيابان كارون متري يك ميليون و 700 هزار تومان، و چنين واحدي در منطقه فردوس غرب متري دو ميليون و 350 هزار تومان و در خيابان ميرداماد متري سه ميليون و 400 هزار تومان قيمت‌گذاري شده‌اند.

بر اين اساس يك واحد 90 متري نوساز در محدوده‌ي شاهين شمالي جنت آباد، متري دو ميليون و 600 هزار تومان، در منطقه‌ي نياوران متري چهارميليون و 750 هزار تومان، در محدوده‌ي سهروردي متري سه ميليون و 100 هزار تومان و در منطقه‌ي فاطمي متري دو ميليون و 650 هزار تومان به فروش مي‌رسند.

همچنين واحدي 100 متري در منطقه‌ نبرد متري يك ميليون و 700 هزار تومان، در منطقه‌ي قلهك متري سه ميليون و 200 هزار تومان، و در آيت‌ا... كاشاني متري دو ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

براساس اين گزارش، طبق روال قديمي بازار مسكن قيمت واحد‌هاي كوچك‌تر بالاتر است و بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه تقاضا براي واحد‌هاي كوچك بيشتر بوده و همچنين افزايش قيمت اين واحد‌ها نسبت به واحد‌هاي بزرگتر محسوس‌تر است. از سوي ديگر تعداد 74 هزار و 174 پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداري‌هاي كشور در بهار 90 صادر شده است كه اين عدد نسبت به فصل گذشته حدود 22 و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 14.2 درصد كاهش داشته است و در صورتي كه اين روند ادامه يابد، با توجه به تقاضاي بسيار زياد براي اين كالاي حياتي به نظر مي‌رسد كه قيمت مسكن كه اكنون براي جهش خيز برداشته است، دچار رشد شود.

اين در حالي است كه برخي كارشناسان اين بخش معتقدند قيمت ملك از ابتداي سال تاكنون از افزايش 35 درصدي برخوردار شده است و ‌به‌نظر مي‌رسد تا پايان سال قيمت‌ها حدود 25 درصد بالا برود.

بر اساس اين گزارش، اگرچه بنا به اعلام كارشناسان با نوسان موجود در بازارهاي ارز و سكه سرمايه‌ها به سمت اين بازارها سرازير شده‌اند و پس از بازگشت ثبات، مجددا به بخش مسكن بازمي‌گردند و افزايش قيمت‌ها را رقم خواهند زد اما مانند ساير كشورها مسكن بايد كالاي مصرفي باشد و سرمايه‌اي بودن آن دليل بر بيماري اقتصاد است زيرا مردم به‌جاي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي ديگر توليدي براي حفظ ارزش پول و سرمايه‌ي خود ناچار به سرمايه‌گذاري در زمين مي‌شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
با اين حساب مشكلات قشر ضعيف كه بيشتر مي شه ....
واقعا كه!!!!! من موندم اين رشد قيمتها براي چيه؟؟/
چرا كسي به فكر اين مردمي كه خانه ندارن نيستند؟؟
آقا این واحدا که گفتین امکان بازدید داره؟ ما پولمون نقده، حرفمون حرف..
قیمتها را توی یک جدول می اوردی که بشه مقایسه کرد.
کارشناس محترم
هميشه در كشور ما مسكن نقش سرمايه داشته و خواهد داشت. بديهي است با كاهش ارزش پول ملي و افزايش قيمت دلار، نبايد ثروت ايرانيان كاهش يابد لذا قيمت مسكن حداقل به ميزان افزايش دلار بايد افزايش يابد تا تعادل در اقتصاد حفظ شود. هيچ ربطي هم به دلال بازي و سرمايه‌هاي سرگردان ندارد اين طبيعت اقتصاد است. در حال حاضر بازار مسكن فقط منتظر ثبات در بازار ارز است تا خود را با آن متعادل كند و پس از آن نوبت اجاره بهاي مسكن خواهد بود.
پس اي كساني كه سرمايه‌اي در دست داريد، بجاي خريد دلار و سكه و سود رساندن به كساني كه در بازار دو نرخي به ارز رانتي دسترسي دارند به بازار مسكن حجوم آوريد كه وقت طلايي خريد و احتكار مسكن است. البته انتظار نداشته باشيد كه با اين قدرت خريد مردم بتوانيد واحدهاي خريداري شده را به اساني بفروشيد بلكه مي‌توانيد بعد از عيد خوب اجاره دهيد.
من خودم سازنده هستم رکود عجیبی در مسکن وجود دارد که افزایش قیمت نیاز به ورودی بسیار بسیار زیادی است که بعید است به این زودی خبری شود
شما فقط جو سازي براي گراني مسكن مي كنيد.
منطقه زرتشت كه در محدوده طرح ترافيك است متري 2/8 ميليون و منطقه فاطمي كه بالاتر از محدوده است متري 2/65 ميليون؟ اشتباه نوشتيد، لطفأ در اطلاع رساني دقت كنيد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان