بازدید 26569

قبر نمادین صدام کنار حرم برادر امام علی(ع)!

کد خبر: ۲۱۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵ 02 January 2012
به گزارش شیعه آنلاین تعدادی از عراقی ها مقیم اردن که از هواداران حزب منحله بعث عراق هستند، روز گذشته با برگزاری تظاهرات در شهر "کرک" در جنوب اردن، خواستار ساخت قبر نمادین «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق در جوار حرم «جعفر طیار» شدند. آنها اعلام کردند برای دستیابی به هدفشان تلاش خواهند کرد.
 
گفتنی است «جعفر بن أبی طالب» معروف به «جعفر طیار» برادر حضرت أمیرالمؤمنین علی علیه السلام است که در جنگ "مؤته" به شهادت رسید و همان محل یعنی جنوب اردن دفن شده است. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم کنیه‌ی او را «أبو المساکین» یعنی "پدر مستمندان" نامید زیرا با مستمندان بسیار مهربان برخورد می کرد. مادر او «فاطمه بنت أسد» بود و متولد مکه مکرمه است.
 
ناگفته نماند وی پس از حضرت علی علیه السلام، از اولین افرادی بود که دعوت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را پذیرفت و به دین مبین اسلام گروید. او در اولین نماز جماعتی که در تاریخ اسلام به امامت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برگزار شد، حضور داشت.
 
وی در سال پنجم بعثت به همراه تعدادی از مسلمانان به "حبشه" هجرت کرد. رهبری این گروه از مسلمانان بر عهده وی بود. او موفق شد پادشاه حبشه را نیز به دین مبین اسلام بیاورد.
 
در نبرد دو دستان خود را از دست داد و سپس به شهادت رسید. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پس از شنیدن خبر شهادتش برای او گریه کردند و فرمود: برای امثال جعفر باید گریه کنیم. اخلاق او مانند من بود. او از من و از نسل من بود.
 
قابل ذکر است همواره شیعیان عراق و گاهی زائرانی از جمهوری اسلامی ایران برای زیارت مرقد مطهر «جعفر طیار» به آن منطقه می روند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی