بازدید 64261

این «سوپر انقلابی‌ها» چه می‌خواهند؟

از سخنرانی سید حسن خمینی تا سخنرانی استاندار همدان، یعنی در فاصله‌ای یک و نیم ساله این اتفاق که عبارت باشد از قطع کردن سخنرانی یک نفر با عبارات ناشایست، سه بار در سطح بالای سیاست ایران رخ داده است. نه این که پیش از این چنین نبوده و پس از این چنین نخواهد بود، بلکه این سه بار، متأسفانه نشان‌دهنده آغاز دوره جدیدی از انحراف است.
کد خبر: ۲۱۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۰ 01 January 2012
سرویس سیاسی ـ فرمول کار ساده است. هزینه و امکانات زیادی هم لازم ندارد؛ اما لابد سود بسیاری دارد که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمی به طرف مقابل بستگی دارد، ولی پاسخ قطعی است.

برخی «سوپر انقلابی»‌ها کوتاه زمانی به میدان می‌آیند و دوباره محو می‌‌شوند. صحنه هم، جای شلوغی است که مردم فراوانی جمع شده‌اند و مجبور می‌شوند صدای گوشخراش این جمع بسیار کوچکتر را بشنوند. چه صدای این معدود از سر حق باشد و چه ناحق، کار خودش را می‌کند. ناطق را ساکت می‌کند و گوش خلق را می‌خراشاند.

به گزارش «تابناک»، از چهاردهم خرداد 89 تا 9 دی 1390 یعنی در فاصله‌ای یک و نیم ساله این رخداد، سه بار در سطح بالای سیاست ایران روی داده است؛ نه این که پیش از این چنین نبوده و پس از این چنین نخواهد بود، بلکه این سه بار متأسفانه نشان دهنده آغاز دوره جدیدی از این شکل رفتارهای نامقبول است.

ساده است. برخی در جایی نزدیک به ناطق، در یک جمع بزرگ می‌نشینند و گاه بدون مقدمه از سر جای خود بلند می‌شوند و شروع به شعار دادن می‌کنند و حتما هم تأثیر می‌گذارد؛ حتی اگر به این دلیل باشد که ناطق غافلگیر می‌شود.

سخنران اول، سرخ و سفید شد و سخنش ناتمام ماند، ولی دلجویی رهبر بزگوار انقلاب از وی در همان صحنه، شاید کسی را متنبه کرده باشد. دومی هم که سرسختتر است و در داخل و خارج از این سر و صداها زیاد دیده است، سخنش را ادامه داد. آخری هم استاندار همدان بود که شاید چون تحمل فریاد و شعار را نداشته و یا این که نماز جمعه را جای بحث و دعوا نمی‌دانسته، سخنانش را نیمه کاره رها کرده است.

امام جمعه همدان هم پس از 25 دقیقه التماس دیگران و آن گونه که خود گفته به حرمت خون شهدا، حاضر شده است که نماز جمعه را بخواند. راستی، دو دو گفتن‌های صحن مجلس از همین جنس نیستند؟ ورود به سفارت یک کشور چه؟

این نوشته برای گفتن مجیز این یا تملق آن نیست، چرا که تملق، گفتنش از بی‌ریشگی است و شنیدنش و تحمل کردنش، دست‌کم از مرض خودشیفتگی خبر می‌دهد. روشن آن که نه می‌خواهد مجیز سید حسن خمینی را بگوید، نه اهل تملق به درگاه ریاست جمهوری است و نه حامی گروه انحرافی! که به ظاهر در این حمله سوم هدف قرار گرفته است.
 
ترس و ناراحتی از این است که زورگویی کلامی و شعاری در اجتماعات بزرگ که روش غیر منصفانه و در عین حال به شدت تفرقه انگیز و فاسدی است به رویه مکرری تبدیل شود که این و آن برای رسیدن به مقاصد سیاسی و جناحی چه بسا نا به حق خود از آن استفاده کنند.

این فریادها و شعارها، راه خفه کردن صدای دیگران است. نعره‌ها برای اینند که صدای دیگران شنیده نشود. آیا خود سخن حقند و از سر حق طلبی و حق‌گویی برآورده می‌شوند؟ هر کسی که امروز از چنین رفتاری خوشحال شود، دیر نباشد روزی که خود به آن گرفتار شود.


نکته: تعبیر «سوپر انقلابی» برگرفته از سخنان امام جمعه محترم همدان است؛ البته ایشان تعبیر دیگری هم درباره این افراد به کار برده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
تابناك بعد از مدت زيادي خدايي يه حرف خوبي زدي!!!!
مردم آگاهن حالا شما هر اسمی میخوای روش بذار
پاسخ ها
سرباز ولایت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
من موندم که چرا یه عده حتی حرف همین ائمه جمعه محترم رو که نماینده رهبری بزرگوار هستند رو هم قبول نمی کنند. آقای محترم اگاهی با هوچی گری تفاوت می کنه... مگر این که آگاهی شما از جنس دیگری باشد!!!!
داریوش کیانفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
آقای سرباز ولایت هیچ دلیلی نداره چون این آقا امام جمعه هستند و از سوی رهبری تایید شدند ما حرفشون رو قبول کنیم.
خیلی ها از این قبیل بودند که از کار بر کنار شدند
همین الانش هم معلوم نیست تابناک واسه نمایش تایید کنه وای به حال زمانی که دیگه بخوام اسم این افراد رو هم بگم
ولی در کا عقل و شعور هم چیز خوبیه
افراط و تفریط در هر زمان و هر موقعیتی که باشه ناشایست و رد شده است، از هر طرف هم که می خواهد باشد. جاده اعتدال بهترین راه است.
اگر از ابتدا جلوی آنها را گرفته بودند، اینهمه گستاخ نمی شدند.
خدا پدر امام جمعه همدان بيامرزه تو 2تا كلمه حقه مطلب رو ادا كرد اما شما اين همه نوشتين بي نتيجه.خدائيش خودتون فهميدين چي نوشتين؟
خدایا به مردم ایران سربلندی عطا کن و فقر و دروغ را از زندگی ما بدور دار و به ما همتی برای رسیدن به این اهداف ببخش
به نطر شما این سوپر انقلابیها به خوارج نزدیک نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
آدم خوارج باشه سبز منافق وطن فروش نباشه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
جناب ناشناس این وسط حرفی از سبز و قرمز بود؟
میگن چوبو برداری دزد........
لقمان حکیم: پسرم در زندگیت میانه رو باش.
تفسیر: افراط محکوم به شکست است
بی تردید این سوپر انقلابی ها دشمنان انقلاب هستند که بعضا از آبشخور منافقین تغذیه فکری میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
بنده خدا اگر همین سوپر انقلابی ها نبودند که تابحال خاتمی و رفقا صد بار این مملکت رو 2 دستی تقدیم آمریکا کرده بودن .
خدایا بمن بیاموز حرکت آهسته اما با چشمان باز از دویدن با چشم های بسته با ارزش تر است
بی شک این حرکت ، حرکت درستی بوده.افراد محترمی که در این مورد نظر میدهند.اول کمی در مورد اوضاع همدان و استاندارش(حامی جریان انحرافی)تحقیق کنند تا تا حرکت جوانان بصیر همدان را سرکوب نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
مگر امام جمعه محترم همدان دوستدار اسلام و رهبری و انقلاب نیست؟ آیا باید از ایشان جلوتر حرکت کرد؟
طرفدار رهبری هستم ولی بشدت افراط گری را محکوم میکنم. دیگه 2012 شده ها عهد بوق که نیست
دوستان میگن نمازجمعه جای همه سلایق هست ... پس هفته بعد حسین لقمانیان رو برای نماز جمعه همدان دعوت کنید....
مگر همه سلایق نیست .. حالا چه فرقی می کنه انحراف با اصلاح طلب
انسان سه بُعد نفسانی ،جسمانی و روحانی دارد و باید بین اینها تعادل باشد. افراط در هر جنبه یعنی نفهمیدن زندگی.
پسرم! از پاپ کاتولیک تر نباش
اعتراض ها اگر شکل اهانت به خود نگیرد صحیح و حتی لازم است نوه امام خمینی رئیس جمهور یا هر کس دیگر باید بدانند انقلاب اسلامی وامدار هیچ فرد یا گروهی نیست و اگر بخواهند حرکتی خلاف مسیر انقلاب اسلامی انجام دهند بی پاسخ نخواهد ماند.
بسم الله الرحمن الرحیم
من کاری به همدان مجلس ندارم اما 14 خرداد در مرقد بودم نه مثل شما در نزدیک تریبون بلکه در بیرون از محوطه داخلی مردم هم شعار می دادند نه فقط جلوی تریبون و درضمن اگر آن مردم را می گویی همان ها صاحبان انقلاب هستند و به شما رای ندادند و باز هم به مثل شما ها رای نخواهند داد خواه سوپر باشند و یا قابلمه به دست ، خداییش گرچه کار سفارت هم خوب نبود اما خداییش یکی از دیگر کارهای مردمی بدون برنامه ریزی امثال شما ها بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار