بازدید 11267
جانشین فرمانده کل سپاه خبر داد

تعریف تنگه هرمز در جغرافیای‌ دفاعی ایران

کد خبر: ۲۱۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶ 01 January 2012
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اين‌كه «نقش مردم و بسيج در شكست دادن دشمن را در 9 دي ديديم» گفت: 9 دي ماه به اندازه همه ايام‌الله انقلاب اسلامي براي دفاع از اسلام و انقلاب ارزش داشت.

به گزارش ايسنا سردار حسين سلامي در همايش تجليل از پيشكسوتان سپاه اظهار كرد: آنچه در 22 بهمن 57، 12 فروردين، 13 آبان، هشت سال دفاع مقدس، مقاومت در برابر تحريم و دفاع در برابر تجاوز فرهنگي رخ داد، همه و همه در 9 دي حفاظت شد و دل دشمن را به ياس و نااميدي كشاند.

وي با بيان اين‌كه «امروز در رويارويي استراتژيك با دشمن به موقعيتي بسيار سرنوشت‌ساز و خطير رسيده‌ايم» افزود: موازنه قدرت به سمت جبهه‌ اسلام در حال تغيير است و مقاومت ملت ايران پاسخ‌هاي روشني را در دنيا ارائه كرده است. اگر ايام‌اللهي نظير 9 دي نبود، خاصيت الگو بودن انقلاب اسلامي در چشم‌انداز جهان اسلام از بين مي‌رفت و 9 دي توانست تاريخ انقلاب را به ماقبل و مابعد خود تقسيم كند و آن روز، تكثير روح بسيج در كالبد تمام مردم بود.

جانشين فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از سخنان خود به پاسداري به عنوان يك تكليف اشاره كرد و گفت: همه مي‌دانيم كه پاسداري يك شغل نيست، بلكه يك تكليف الهي است. پاسداري به معني ظهور عالي‌ترين احساس فداكاري براي دفاع از اسلام، آزادي، استقلال و حاكميت ارزش‌هاي الهي و دفاع از حريم ولايت فقيه است. پاسداري يك هويت تمام ‌نشدني و جزء حقيقي ايمان ما و عين نماز و روزه جزو واجبات زندگي ماست.

سلامي اضافه كرد: ما دچار يك تناقض هستيم، چراكه از يك طرف بايد سپاه جوان بماند و از طرف ديگر به تجربه پاسداران كهنسال نيازمنديم. همه نسل‌ها بايد فرصت پاسداري را پيدا كنند و ما مجبوريم پرچم پاسداري از انقلاب را به نسل‌هاي نو بسپاريم و چاره‌اي جز اين نداريم چون طراوت جواني جزو ذات سپاه و رمز موفقيت‌هاي آن است. انقلاب يك موهبت ابدي است كه هميشه نياز به محافظت و پاسداري دارد، چراكه هرگز بدون دشمن نخواهد بود و اگر بدون دشمن باشد ديگر انقلاب نيست و انقلاب تجلي نبرد حق عليه باطل است.

وي افزود: از طرف ديگر، هر چه پاسداران ميان‌سال‌تر و كهن‌سال‌تر مي‌شوند به يك سرمايه معنوي عظيم انساني براي نظام تبديل مي‌شوند و رفتن آن‌ها از سپاه غم‌انگيز و ناراحت‌كننده است، ولي چاره‌اي هم نيست و از طرفي هم، رسالت پاسداري پايان‌ناپذير است. در اين راستا، تشكيل بسيج بازنشستگان به معناي ايجاد فضاي جديدي براي ادامه پاسداري از انقلاب اسلامي در كسوت پيشكسوتي است. بازنشستگان نبايد خانه‌نشين شوند و منطق مقام معظم رهبري نيز همين است كه پيشكسوتان اعضاي وابسته به سپاه هستند.

جانشين فرمانده كل سپاه خطاب به پيشكسوتان حاضر در همايش اظهار كرد: شما در تاريخ 33 ساله انقلاب اسلامي حوادث شگفت‌انگيز و سختي را ديده‌ايد. شما هم سال‌ها در جنگ سخت درگير بوده‌ايد و تجربيات يك جنگ در ابعاد جهاني را با خود به همراه داريد، هم در نبردهاي امنيتي براي دفاع از انقلاب شركت داشته‌ايد و هم در جنگ نرم حاضر بوده‌ايد. شما غروب غم‌انگيز همه ديكتاتورها را ديده‌ايد و خواهيد ديد و همانطور كه فروپاشي شوروي را ديديد، در آستانه فروپاشي آمريكا قرار گرفته‌ايد و همه اين تحولات مديون طلوع خورشيد اسلام از افق ايران است. شما تربيت شده دو امام بزرگ اين انقلاب يعني امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري هستيد و شايد هيچ نسلي چنين فرصتي را نداشته باشد و اين يك انحصار ارزشمند است.

سلامي با اشاره به اين‌كه «ما پيوسته در معرض تهديدات دشمنان داخلي، خارجي و منطقه‌اي بوده‌ايم، ولي در هيچ نبردي شكست نخورده‌ايم» خطاب به پيشكسوتان سپاه و بسيج يادآور شد: شما از ابتداي انقلاب تا امروز، آمريكايي‌ها را از همه آرزوهاي خود دور كرده‌ايد. آن‌ها دوست داشتند ثروت‌هاي مادي و معنوي همه كشورها را به غارت ببرند و تعيين كننده سياست و فرهنگ در همه‌ كشورها باشند، ولي شكست‌هاي سنگيني از سوي انقلاب به جهان استكبار به سركردگي آمريكا تحميل شد به طوري كه مي‌بينيم امروز روز اخراج منافقين در عراق است، آن هم در شرايطي كه آمريكايي‌ها بر عراق تسلط دارند. آن‌ها مي‌خواستند يك عراق آمريكايي بسازند، ولي هر چه سرمايه خرج كردند متوجه انقلاب اسلامي شد. در افغانستان نيز مشابه اين مساله را شاهد هستيم و امروز نخل‌هاي مقاومت به كابوسي براي آمريكا، اروپا و رژيم صهيونيستي تبديل شده است و اين‌ها از بركت مجاهدت‌هاي خالصانه‌ مردان انقلاب اسلامي است.

وي در پايان با تاكيد بر اين‌كه «تكليف دنياي استكبار در حال روشن شدن است و غبار تيرگي بر چهره‌ آن نشسته است و كساني كه براي همه‌ دنيا حادثه مي‌آفريدند، امروز منفعل حوادث هستند» به اهميت نقش پيشكسوتان در سپاه اشاره كرد و گفت: امروز سپاه اراده كرده است كه به پيشكسوتان به مثابه شاغلين نگاه كند چرا كه ما به دنبال اين هستيم كه از سرمايه‌هاي انساني و معنوي سپاه حراست كنيم و انقلاب به حضور پيشكسوتان نياز دارد.

به گزارش ايسنا جانشين فرمانده كل سپاه همچنين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: تنگه هرمز بخشي از جغرافياي كشور ماست و در هر شرايطي به اقتضاي همان شرايط اقدامات لازم را در مورد آن انجام خواهيم داد.

سلامي تاكيد كرد: ما براي اعمال استراتژي‌هاي دفاعي خود در چارچوب دكترين دفاعي كشور هر اقدامي را كه نياز باشد انجام مي‌دهيم.

وي تصريح كرد: اگر منافع ما از سوي دشمن به خطر بيفتد، در راستاي دفاع از اين منافع حياتي هر تهديدي را با يك تهديد مضاعف پاسخ خواهيم داد و اين موضوع محدوديت زماني و جغرافيايي نمي‌شناسد.

جانشين فرمانده كل سپاه همچنين درباره درگيري‌هاي اخير سپاه با گروهك تروريستي پژاك در غرب كشور اظهار كرد: درگيري‌هاي اخير پژاك و سپاه يك درگيري نقطه‌اي بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار