بازدید 13034

نصيرزاده:اظهارات كفاشيان، كوچه خياباني نبود

جاي بسي تأسف است كه رئيس فدراسيون فوتبال كشور جمهوري اسلامي ايران، نمي‌داند پوشش اسلامي نمي‌تواند مجوز حضور زنان در بازي‌هايي باشد كه در برابر دوربين‌ها برگزار مي‌شوند، آن هم در ليگ‌هاي خارجي. ظاهرا ايشان ميدان فوتبال را با كوچه و خيابان اشتباه گرفته است... بر اساس تدريس فيفا در دوره‌هاي مديريت فوتبال، دستورالعمل‌هاي جديدي براي احترام به فرهنگ كشورها صادر شده بود كه تصوير يكي از آنها را براي شما ارسال مي‌كنم.
کد خبر: ۲۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۳ 14 October 2008
روزنامه جمهوري اسلامي چندي پيش در خصوص به اظهار نظر علي ‌كفاشيان پيرامون حجاب بانوان فوتباليست نوشته بود و اينچنين گفته‌هاي رئيس فدراسيون فوتبال را نقد كرده بود:
 
"اظهارنظرهاي خارج از چهارچوب احكام شرعي درباره ورزش زنان ادامه دارد.
علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ايران در ديدار با مسئولان فوتبال الجزاير و جمهوري آذربايجان گفت، تلاش مي‌كند مجوز استفاده از پوشش اسلامي را براي زنان فوتباليست ايراني جهت حضور در تيم‌هاي باشگاهي آذربايجان از فيفا بگيرد!

روزنامه جمهوري اسلامي در ادامه مي‌نويسد: وي در پايان اين نشست گفت: درصورتي كه به زنان مسلمان اجازه ندهيم با پوشش اسلامي در ميادين حاضر شوند، به آنان ظلم كرده‌ايم. بانوان فوتباليست ايراني از سطح فني بالايي برخوردارند و حيف است امكان لژيونر شدن را از آنها بگيريم؛ بنابراين در صورتي كه فيفا مجوز استفاده از حجاب را به ما بدهد، با حضور زنان فوتباليست ايراني در ليگ‌هاي خارجي موافقت مي‌كنيم.

جاي بسي تأسف است كه رئيس فدراسيون فوتبال كشور جمهوري اسلامي ايران، نمي‌داند پوشش اسلامي نمي‌تواند مجوز حضور زنان در بازي‌هايي باشد كه در برابر دوربين‌ها برگزار مي‌شوند، آن هم در ليگ‌هاي خارجي. ظاهرا ايشان ميدان فوتبال را با كوچه و خيابان اشتباه گرفته است."


اين مطلب به عنوان يكي از اخبار خاص روزنامه‌ها در تابناك به نقل از اين روزنامه منتشر شد كه با عكس‌العمل هوشنگ نصيرزاده همراه شد. كارشناس فوتبال در يادداشتي به بخش ورزشي تابناك با توضيح اصلاحات صورت پذيرفته در قوانين FIFA، به دفاع از اظهارات رئيس فدراسيون فوتبال پرداخت. در يادداشت نصيرزاده آمده است:
 
"امروز در سايت شما مطلبي در انتقاد از اظهارات اخير كفاشيان درباره حجاب خانم‌هاي فوتباليست خواندم و نيز تلقي شما كه اين اظهارات كوچه خياباني است و ناشي از عدم توجه به استانداردهاي روز جهاني.

لازم است خدمت شما عرض كنم كه بر اساس تدريس فيفا در دوره‌هاي مديريت فوتبال كه حضور داشتم، در هندوستان و پاكستان دستورالعمل‌هاي جديدي براي احترام به فرهنگ كشورها صادر شده بود كه تصوير يكي از آنها را براي شما ارسال مي‌كنم.

فيفا مي‌گويد «فوتبال براي همه» و هدف نخست اين سازمان نيز «توسعه فوتبال» است؛ پس آنها فرهنگ برخي از كشورها را پذيرفته‌اند و حتي تصويري از فوتباليست‌هاي محجبه ايراني را در كتابچه‌هاي خود جا داده‌اند. از طرفي در قانون 4 فوتبال نيز منعي براي روسري وجود ندارد لذا اظهارات كفاشيان يك ظرافت در تحميل فرهنگ كشورهاي اسلامي به فيفا بود و به نظر بنده، چون فيفا آن را نيز پذيرفته است، نبايد آن را كوچه خياباني تلقي كرد.
"
 
البته اين كارشناس فوتبال نبايد اين نكته را از نظر دور كنند كه روزنامه فوق‌الاشاره تاكيد داشته، بانوان ايران علي‌رغم برخورداري از حجاب اسلامي، برابر دوربين‌ها  و آن هم در ليگ‌هاي خارجي نمي‌توانند، بازي كنند و در واقع حرمتي كه براي اين مسئله قائل مي‌شود توسط نگارنده آن روزنامه يادآور شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی